Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

کولین کلراید چیست؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

کولین کلراید یک ترکیب ارگانیک مشابه خانواده ویتامین های گروه B  است که توسط بدن برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مورد استفاده قرار می گیرد. مهمترین عملکرد این ترکیب افزایش توانایی های شناختی است. کلرید کولین همچنین به عنوان یک افزودنی مهم در خوراک گونه های جانوری به ویژه جوجه ها مورد استفاده قرار می گیرد. اصطلاح “کلرید” متصل به کولین ، به سادگی نشان می دهد که کولین به نمک کلرید متصل شده است.

کولین برای بدن انسان و حیوانات یک ماده مغذی ضروری مانند ویتامین ها است که در بدن انسان ها به سلامت غشای سلولی در مغز کمک می کند. این ترکیب به محافظت از غشاهای عصبی و تقویت ظرفیت پیام رسانی کمک می کند. اخیراً ادعا شده است که کولین به عنوان یک محرک ویتامینه در طیور عمل می کند . نقش کولین در پیشگیری از بیماری هایی مانند پروز و بزرگ شدن کبد در جوجه ها به خوبی شناخته شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ترکیب شیمیایی تا انتهای این مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید .

کولین چیست؟

کولین یک پیش ساز کلیدی در تولید استیل کولین در بدن انسان است و برخی از عملکرد های مغز از جمله  ترشح انتقال دهنده های عصبی تنظیم حافظه ، یادآوری اطلاعات ، توانایی تمرکز ، استدلال کلامی و برخی مهارت های ریاضی را تنظیم می کند. کولین از نظر شیمیایی به عنوان هیدروکسید تری متیل آمونیوم  شناخته می شود و به عنوان ویتامین B4 نیز نامیده می شود. کولین برای اولین بار در سال ۱۸۴۹ از مجاری صفراوی گاو جدا شد. اهمیت تغذیه ای آن از سال ۱۹۳۰ شناخته شده است و در حال حاضر به عنوان یک مکمل غذایی برای انسان و دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه عملکرد کولین کلرید در بدن انسان :

مولکول های کولین با مولکول های استات طبیعی متصل می شوند و استیل کولین را در مغز تولید می کنند . با افزایش سطح استیل کولین ، احساس کنترل و وضوح فکری ایجاد می شود. بدون حضور مقدار کافی این ماده شیمیایی عصبی ، ممکن است احساس کندی و عدم تمرکز کنید و نتوانید به راحتی حقایق و ارقام را به خاطر بسپارید. استیل کولین همچنین با تنظیم توانایی نورون ها برای ایجاد ارتباطات جدید یا سیناپس ها و در شکل گیری خاطرات جدید نقش دارد. اتصالات سیناپسی جدید فراوان ، حفظ حقایق جدید را آسان تر می کند.

بنابراین ، وجود کولین و استیل کولین که به تولید آن کمک می کند ، در توسعه و نگهداری چیزی که به طور ساده به عنوان “هوش” شناخته می شود ، بسیار مهم است.

کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

منابع غذایی حاوی کولین کلراید :

طبیعت منابع زیادی از این ترکیب را برای ما تأمین کرده است، این ترکیب شیمیایی در غذاهایی که می خوریم وجود دارد. تخم مرغ و جگر گاو ، معروف ترین منبع کولین می باشد ، همچنین مواد غذایی همچون بروکلی ، ماهی قزل آلا ، برخی لوبیاها و گل کلم دارای مقادیری از این ترکیب شیمیایی هستند.

میزان مصرف روزانه توصیه شده این ترکیب برای مردان ۵۵۰ میلی گرم می باشد ، در حالی که زنان باید ۴۲۵ میلی گرم از این ترکیب شیمیایی را در روز مصرف کنند. این امر نیاز به خوردن ۵ تخم مرغ در روز دارد ، رژیمی که برای اکثر مردم منطقی نیست. بنابراین ، برخی از افراد از مکمل های کولین کلراید برای دستیابی به مقدار کافی کولین استفاده می کنند.

فواید و مزایای مصرف کولین کلراید

بهبود بیماری آلزایمر :

یکی از زمینه هایی که مورد توجه همه محققان نوتروپیک می باشد ، استفاده از داروهای هوشمند طبیعی برای بیماری های عصبی ناتوان کننده است. دانشمندان امیدوارند  که مکمل های نوتروپیک نه تنها می توانند عملکرد شناختی را در ذهن سالم تقویت کنند ، بلکه ممکن است علائم بیماری های مربوط به مشکلات رشته های عصبی را نیز کاهش داده و در صورت بیماری و زوال این عصب ها را ترمیم کنند. البته یکی از ترسناک ترین و کمتر شناخته شده ترین شرایط روانی بیماری آلزایمر است ، یک وضعیت فاجعه بار و به ظاهر برگشت ناپذیر که حافظه را از افراد سلب کرده و تفکر را  در این افراد مختل می کند.

۵۰ درصد افراد بالای ۸۵ سال به این بیماری مبتلا می شوند. فرض بر این بود که آلزایمر یک روند اجتناب ناپذیر از پیری است ، اما روندهای جدید در این زمینه نشان می دهد  که آلزایمر حداقل تا حدی می تواند ناشی از کمبود مزمن کولین و استیل کولین در مغز فرد باشد.

جالب است بدانید:

در طول زندگی با افزایش سن مغز ما اتصالات عصبی کمتری ایجاد می کند و به طور طبیعی استیل کولین کمتری در بدن تولید می شود ، اگرچه این امر با کمبود عناصر غذایی حاوی کولین کلراید همراه می شود. تخمین زده می شود که تقریباً ۹۰ درصد از مردم تا حدودی کمبود کولین دارند.

برخی از محققان معتقدند که با نگه داشتن سطوح مناسب کولین در بدن ، مغز ممکن است بتواند استیل کولین کافی تولید کند تا علائم آلزایمر را از بین ببرد یا شاید حتی به طور کامل از آن جلوگیری کند. تحقیقات بیشتر در این مورد در حال انجام می باشد . تحقیقات انجام شده در مورد مصرف مکمل های کولین کلراید برای اختلالات عصبی بسیار امیدوار کننده بوده است ، با این حال هنوز آزمایشات گسترده تری بر روی انسان مورد نیاز است.

کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

مکمل های کولین کلراید و فراهمی زیستی آنها :

قبل از خرید مکمل های کولین کلرید ، مهم است بدانید که همه محصولات مبتنی بر کولین در بازار اثرات یکسانی ندارند. یکی دیگر از منابع محبوب کولین ، قرص های کولین بی تارترات است که می تواند برخی از اثرات تقویت کننده این ماده مغذی را در حافظه ایجاد کند اما به صورت بسیار آهسته این کار را انجام می دهد.

این امر به این دلیل است که کولین بی تارترات در عبور از سد خونی مغزی ، یک فیلتر طبیعی که از تعامل مستقیم خون با نورون های مغز جلوگیری می کند ، موثر نمی باشد . این ماده دارای “فراهمی زیستی” کمی است ، به این معنی که نمی تواند از این سد به خوبی عبور کرده و با مواد شیمیایی عصبی در خود مغز ارتباط برقرار کند. مکمل محبوب دیگر ، کولین سیترات می باشد که همانند کولین بی تارترات  از مشکل فراهمی زیستی پایین رنج می برد.

علاوه بر این ، کولین بی تارترات ، کولین سیترات و کولین کلراید همگی به صورت خوراکی به شدت توسط باکتری های موجود در روده تخریب می شوند. این بدان معناست که حتی اگر آنها توانایی های بهتری برای عبور از سد خونی مغزی داشته باشند ، تنها مقادیر کمی کولین قابلیت عبور از سد خونی مغز را دارد. در حقیقت  کولین کلراید بیشتر برای استفاده در فرمولاسیون خوراک دام و نه در مکمل های غذایی انسان استفاده می شود زیرا منبع نسبتاً ارزانی از یک ماده مغذی برای حیوانات می باشد .

اثرات کولین کلراید در بدن حیوانات :

عملکرد اصلی کولین در بدن حیوانات ، به عنوان یک عامل لیپوتروپیک می باشد و از نفوذ غیر طبیعی چربی ها در کبد (سندرم کبد چرب) جلوگیری می کند ، بنابراین متابولیسم مناسب بدن حیوانات و استفاده موثر از مواد مغذی را تضمین می کند. علاوه بر این ، در تشکیل یک انتقال دهنده عصبی تحریک کننده  به نام استیل کولین در مغز کمک می کند.

کولین کلراید برای استفاده حیوانات ، یک ترکیب بی رنگ محلول در آب با خواصی شبیه ویتامین ها می باشد ، اما یک جزء ساختاری ضروری از بافت های بدن را تشکیل می دهد. کولین توانایی تشکیل نمک با بسیاری از اسیدهای آلی و معدنی را دارد. به خوبی در آب و اتانول حل می شود ، اما در اتر نا محلول است.

کولین در رژیم غذایی حیوانات عمدتا به شکل لسیتین وجود دارد و به مقدار کمتر از ۱۰ درصد به عنوان اسفنگومیلین موجود می باشد . کولین از لسیتین و اسفنگومیلین توسط آنزیم های گوارشی ، دستگاه گوارش آزاد می شود . ترشحات لوزالمعده و هم سلولهای مخاط روده حیوانات ، حاوی آنزیم هایی هستند که می توانند لسیتین را در رژیم غذایی هیدرولیز کنند.

عملکردهای کولین کلرید در بدن حیوانات عبارتند از :

  1. ایجاد و نگهداری ساختارهای سلولی
  2. متابولیسم چربی کبد
  3. تشکیل استیل کولین (ضروری)
  4. تشکیل اهدا کننده گروه متیل (غیر ضروری) از طریق بتائین
کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن
کولین کلراید چیست ؟ کاربردها و قیمت خرید و فروش آن

فواید کولین کلراید در تغذیه حیوانات

کولین کلراید یک ترکیب متابولیک ضروری برای ایجاد و حفظ ساختار سلولی در بدن حیوانات می باشد. کولین بخشی ساختاری از لسیتین (فسفاتیدیل کولین) ، برخی پلاسمالوژن ها و اسفنگومیلین ها است. لسیتین بخشی از غشای سلول های حیوانی و بخش های انتقال چربی درغشای پلاسمای سلولی است. فسفولیپیدها در دو لایه غشای سلولی وجود دارند و عملکرد اصلی این فسفولیپیدها تنظیم یکپارچگی و تخلخل غشای سلولی است. کولین به عنوان یکی از اجزای فسفولیپیدهای مورد نیاز برای بلوغ طبیعی ماتریس غضروف استخوان مورد نیاز است.

کولین کلراید به دلیل عملکرد مناسب در متابولیسم چربی در بدن حیوانات با تسریع در حذف یا کاهش رسوب چربی در کبد به عنوان یک عامل “لیپوتروپیک” شناخته می شود. کولین نقش مهمی در متابولیسم چربی در کبد ایفا می کند. با تجمع چربی به عنوان لیپوپروتئین و لسیتین یا افزایش استفاده از اسیدهای چرب در کبد ، از تجمع غیر طبیعی چربی (کبد چرب) جلوگیری می کند.

بهتر است بدانید:

کولین برای سنتز استیل کولین در بدن حیوانات ، توسط میتوکندری در پایانه پیش سیناپسی عصبی یک ترکیب ضروری می باشد ، ماده ای که انتقال تکانه های عصبی را ممکن می سازد. کولین منبعی از گروه های ناپایدار متیل می باشد . کولین ، گروه های ناپایدار متیل را برای تشکیل متیونین از هموسیستین و کراتین از گوانیدواستیک اسید فراهم می کند.

از آنجا که کولین کلراید موجود در تغذیه حیوانات حاوی گروه های متیل بیولوژیکی فعال هستند ، متیونین تا حدی می تواند توسط کولین و هموسیستئین در امان بماند. تحقیقات در مورد گاوهای شیرده نشان می دهد  که مقدار زیادی از متیونین غذایی برای سنتز کولین استفاده می شود. همچنین مصرف مکمل حاوی کولین کلراید موجود در تغذیه جوجه های گوشتی نشان داده است که باعث افزایش وزن تا یک کیلوگرم از ۱۰-۲۲ روزگی شده است.

قیمت خرید و فروش کولین کلراید

قیمت خرید و فروش کولین کلراید بر اساس نوع آن ، شرکت تولید کننده و وزن بسته بندی متفاوت است و شما می توانید بر اساس نیاز هر یک از آنها را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. در حال حاضر خرید این مکمل به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا