Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟

گیاه دارویی جینسینگ هزاران سال است که در طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، افزایش انرژی و استقامت و بهبود عملکرد جنسی شناخته شده است. در جوامع مدرن ، ما به ندرت به داروهای گیاهی به عنوان درمان بیماری وابسته هستیم. اما در سال های اخیر توجه بیشتری به طب سنتی چینی و سایر سنت های دارویی شده است.

انواع مختلفی جینسنگ وجود دارد که همه آنها ریشه هایی هستند که به عنوان بخشی از گیاه مورد استفاده قرار می گیرند. معروف ترین آنها شامل جینسینگ آسیایی ، جینسینگ کره ای و جینسینگ آمریکایی است. جینسینگ یک گیاه گلدار است که انواع توت های قرمز روشن تولید می کند.

اگرچه توت ها معمولاً مصرف نمی شوند اما شواهدی وجود دارد که می تواند در مراقبت از پوست و ضد پیری نقش داشته باشد. جینسینگ قبلاً از طبیعت برداشت می شد ، اما برداشت بیش از حد اخیر به این معنی است که بیشتر جینسینگ مصرفی کشت می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گیاه دارویی جینسینگ در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

فرق گیاه جینسینگ با ریشه جینسینگ

ریشه جینسنگ بیشتر از برگ های آن در پزشکی استفاده می شود. با این وجود هر دو شکل حاوی مواد شیمیایی گیاهی مفید هستند. عصاره برگ جینسینگ حاوی بسیاری از مواد گیاهی فعال از جمله جینسنوزیدها ، پلی ساکاریدها ، تری ترپنوئیدها ، فلاونوئیدها و اسیدهای آمینه است. ریشه جینسینگ حاوی بسیاری از ترکیبات مشابه است. جینسنگ ۱۱ نوع مختلف دارد که هر کدام مزایا و خواص منحصر به فردی دارند ، اما رایج ترین آنها جینسنگ کره ای ، سیبری و آمریکایی است.

جینسنگ آمریکایی و کره ای دو نوع جینسینگ محبوب در بازار هستند. در آمریکای شمالی ، جینسینگ به عنوان یک گیاه چند ساله سابقه جالبی دارد. بومی جنگل های برگریز در ایالات متحده است. این محصولات معمولاً به مدت سه سال برای تولید جینسینگ با کیفیت بالا پرورش داده می شود. در آزمایشات بالینی ، ریشه و ساقه جینسینگ آمریکایی مزایای امیدوار کننده ای برای سیستم عصبی مرکزی و سلامت قلب و عروق نشان داده است.

تفاوت جینسنگ قرمز با جینسنگ سفید

همانطور که انواع مختلفی از جینسینگ بر اساس مناطقی که در آن رشد می کنند وجود دارد ، جینسنگ “قرمز” و “سفید” نیز وجود دارد. تفاوت بین این دو به نحوه برداشت و تولید آنها مربوط می شود.

جینسنگ قرمز با روش سنتی بخارپز و خشک شدن کره ای ساخته می شود. این روند تکرار می شود و جینسینگ به رنگ قرمز مایل به قرمز تغییر می کند. این کار برای حفظ گیاه در دوران باستان انجام شد. با این حال ، ممکن است سطح برخی از جینسنوزیدها را افزایش دهد. جینسنگ قرمز در شیوه های سنتی به عنوان یک گیاه “گرم کننده” در نظر گرفته می شود. از سوی دیگر جینسنگ سفید در شیوه های سنتی به عنوان یک گیاه “خنک کننده” شناخته می شود.

از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟
از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟

خواص گیاه دارویی جینسینگ برای سلامت جنسی

یکی از نام های مستعار جینسینگ “پادشاه گیاهان” است و قرن ها است که به عنوان یک داروی جنسی استفاده می شود. مطالعات روی حیوانات رابطه مثبتی بین میل جنسی و جینسینگ نشان داده است و تحقیقات این امر را در مطالعات انسانی تایید کرده اند. همچنین مشخص شده است که جینسینگ به طور بالقوه کیفیت اسپرم را در مردان سالم بهبود می بخشند. جینسینگ برای سلامت جنسی مردان مفید است و به طور بالقوه برای اختلال نعوظ مفید است. جینسینگ آمریکایی به عنوان یک داروی جنسی برای مردان با میل جنسی پایین در نظر گرفته می شود و ممکن است عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

جینسینگ همچنین دارای مزایای سلامت جنسی برای زنان است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ گزارش داد که جینسنگ قرمز کره ای به زنان یائسه کمک کرد تا میل جنسی خود را بهبود بخشند.

فواید گیاه دارویی جینسینگ برای افزایش انرژی

اکثر مردم به دنبال راه حل های طبیعی برای افزایش انرژی هستند تا بتوانند نوشیدنی های شیرین و حاوی کافئین زیاد را کنار بگذارند. جینسینگ ممکن است پاسخی باشد که به دنبال آن هستید.

در مطالعه ای روی ۲۹۰ بیمار سرطانی در سال ۲۰۱۰  مشخص شد بیمارانی که تا ۲۰۰۰  میلی گرم جینسینگ در روز استفاده می کردند انرژی بیشتری را در طول روز تجربه کردند. مطالعه دیگری توسط انجمن سرطان شناسی بالینی آمریکا نتایج مشابهی را گزارش کرد.

خستگی مزمن یکی دیگر از مسائلی است که بسیاری از افراد را گرفتار کرده است. این یک موضوع پیچیده بهداشتی است که به دلیل عوامل مختلف ایجاد کننده خستگی تا حد زیادی درک نمی شود. رژیم غذایی نامناسب و عدم ورزش تنها بخش کوچکی از خستگی مزمن است و استرس یکی دیگر از عوامل است.

بسیاری از افراد مبتلا به خستگی مزمن به مکمل های گیاهی کشانده می شوند تا به سطح انرژی خود کمک کنند. جینسینگ یکی از محبوب ترین گیاهانی است که برای تقویت انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعه ای که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد ، جینسینگ را در بیماران مبتلا به خستگی مزمن ارزیابی کرد. مشخص شد که جینسنگ آمریکایی و کره ای مواد مغذی امیدوار کننده ای برای افزایش سطح انرژی دارا هستند.

خواص گیاه دارویی جینسینگ برای کنترل قند خون

دیابت زمانی رخ می دهد که بدن شما دیگر نتواند انسولین را به درستی تولید و تنظیم کند. در نتیجه ، بدن نمی تواند به درستی غذا را برای دریافت انرژی پردازش کند. طب سنتی چینی از جینسینگ برای خواص ضد دیابتی خود استفاده می کند و این یک درمان رایج برای دیابت نوع ۲ است.

بسیاری از مطالعات بالینی تأثیر جینسینگ بر قند خون ، به ویژه در بیماران دیابتی را بررسی کرده اند. مطالعات نشان داده است که جینسینگ آمریکایی ممکن است قند خون را در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کاهش دهد.

چندین آزمایش کوچک تحقیقاتی نتایج مشابهی را نشان داده اند. با این حال ، رابطه بین قند خون و استفاده از جینسینگ هنوز به دلیل سطوح متفاوت مواد شیمیایی گیاهی در دوزهای مختلف جینسینگ در حال بررسی است. مدیریت دیابت نوع ۲ بسیار مهم است زیرا یک بیماری جدی است که باید با مراقبت از یک متخصص مجاز درمان شود.

با این وجود ، ارزش این را دارد که با پزشک شخصی خود در مورد پتانسیل جینسینگ برای مدیریت قند خون صحبت کنید. این گیاه دارویی همچنین ممکن است سطح قند خون را در محدوده طبیعی حفظ کند.

از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟
از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟

مزایای گیاه دارویی جینسینگ برای تقویت سیستم ایمنی

از نظر تاریخی ، جینسینگ یک گیاه محرک است و برای حمایت از سلامت سیستم ایمنی مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات بسیاری از نکات برجسته امیدوار کننده در استفاده از جینسینگ را گزارش کردند. در این مطالعه ، مشخص شد که جینسینگ یکی از غذاهای اصلی و مغذی است که دارای پتانسیل حمایت ایمنی است. آنها همچنین پیشنهاد کردند که جینسنگ یک “عامل درمانی برای نقص ایمنی” است و جینسنوزیدها و پلی ساکاریدها فعال ترین ترکیبات گیاهی هستند که باعث ارتقاء سلامتی می شوند.

فواید جینسینگ برای تمرکز و حافظه

سلامت مغز یکی از مهمترین دغدغه های سلامتی این روزها است که به دلیل افزایش بیماری آلزایمر و زوال عقل در سراسر جهان است. جینسینگ به عنوان راه حلی برای مبارزه با افت شناختی مرتبط با سن و افزایش سلامت شناختی مورد بررسی قرار می گیرد. همچنین گفته می شود که جینسینگ عملکرد جسمی و روانی را افزایش می دهد. یک مطالعه قدیمی در سال ۲۰۰۸ نشان داد که وقتی بیماران آلزایمر روزانه به مدت ۱۲ هفته جینسینگ را استفاده می کردند ، مزایای شناختی بهتری را تجربه می کردند. چهار سال بعد مطالعه ای در سال ۲۰۱۲ نشان داد که جینسینگ در بهبود عملکرد مغز بیماران مبتلا به آلزایمر شدید موثر است.

انجمن سکته مغزی آمریکا نیز گزارش کرد که جینسینگ برای بیماران سکته مغزی مفید است  که با توجه به سابقه طولانی استفاده سنتی در افراد مسن در طب چینی ، تعجب آور نیست.

فواید گیاه دارویی جینسینگ برای مردان چیست؟

جینسینگ دارای سابقه و شهرت طولانی به عنوان یک داروی تقویت کننده قوای جنسی دارد و این یکی از وسیع ترین کاربردهای این گیاه دارویی برای مردان است.  بسیاری از پزشکان طب سنتی چینی معتقدند که جینسینگ می تواند عملکرد جنسی را در مردان و زنان بهبود بخشد. مطالعات در این زمینه هنوز در حال بررسی این موضوع هستند.

مرکز پزشکی دانشگاه مریلند نیز گزارش کرد که جینسینگ ممکن است میل و توان جنسی را افزایش دهد. از آنجا که جینسینگ به عنوان یک سازگارکننده در نظر گرفته می شود و به بدن در مقابله با استرس کمک می کند ، برخی نظریه ها معتقدند که بدن را قادر می سازد میل جنسی طبیعی خود را حفظ کند. سایر مزایای جینسینگ مانند حمایت از سیستم ایمنی ، عملکرد ذهنی و آنتی اکسیدان نیز از سلامت کلی مردان حمایت می کند.

جنسینگ و اختلال نعوظ

اختلال نعوظ که به عنوان ناتوانی جنسی شناخته می شود و با ناتوانی در حفظ یا ایجاد نعوظ برای فعالیت جنسی مشخص می شود. استرس ، مسمومیت با الکل و عوامل دیگر ممکن است هر چند وقت یکبار باعث ایجاد نعوظ شوند. با این حال ، اگر این یک موضوع مداوم باشد ، به راحتی به عزت نفس و اعتماد به نفس در مردان آسیب می رساند. اختلال نعوظ ممکن است علامتی از سایر بیماری های زمینه ای مانند بیماری قلبی باشد ، اما گاهی اوقات بخشی طبیعی از پیری است.

تحقیقات امیدوار کننده ای در مورد جینسنگ به عنوان یک درمان طبیعی اختلال نعوظ وجود دارد. یکی از مطالعات منتشر شده در این زمینه استفاده از جینسینگ را در ۱۱۹ مرد مبتلا به اختلال نعوظ متوسط بررسی کرد. برخی از مردان چهار قرص عصاره جینسینگ (۳۵۰ میلی گرم در هر قرص) مصرف کردند ، در حالی که مردان دیگر دارونما مصرف کردند. در پایان این آزمایش هشت هفته ای ، مردانی که از جینسینگ استفاده می کردند ، بهبود اختلال نعوظ و انزال زودرس را تجربه کردند. برخی از مردان حتی از کرم جینسینگ به عنوان یک محصول برای درمان زود انزالی استفاده می کنند.

از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟
از خواص جادویی و عوارض گیاه دارویی جینسینگ چه می دانید؟

فواید گیاه دارویی جینسینگ برای زنان چیست؟

یکی از مهمترین عوامل سلامت زنان تعادل سطح هورمون های آنها است. متأسفانه این گیاه دارویی تأثیر زیادی بر تولید هورمون ها نمی گذارد. رژیم غذایی نامناسب، عدم ورزش و استرس همگی می توانند منجر به قاعدگی نامنظم و احساس عدم تعادل شوند. حمایت ملایم گیاهی از جینسینگ ممکن است به حمایت از هورمون های زنان و چرخه قاعدگی کمک کند.

به طور سنتی جینسینگ به عنوان مقوی رحم برای زنان مطرح می شود به دلیل خواص سازگاری آن به عنوان گیاه باروری مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان مقوی غدد فوق کلیوی مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان یک گیاه آرامش بخش ، جینسینگ می تواند به کاهش استرس کمک کند این امر به ویژه در صورتی اهمیت دارد که زوجین در حال تلاش برای باردار شدن هستند و موفق نیستند. عدم توانایی برای باردار شدن یکی از استرس زا ترین مشکلات زوج ها است ، اما بیشترین استرس به زنان وارد می شود.

یکی از شایع ترین مسائلی که امروزه زنان را آزار می دهد سندرم تخمدان پلی کیستیک است که به PCOS نیز معروف است. یک مطالعه در سال ۲۰۱۱ نشان داد که جینسینگ تعداد و تشکیل کیست های تخمدان را کاهش می دهد. استفاده از جینسینگ ، برای PCOS برای حمایت از عملکرد آدرنال ، انسولین و تعادل قند خون و کورتیزول توصیه می شود. بسیاری از زنان می توانند از اثرات درمانی جینسینگ بر بدن به عنوان یک گیاه سازگار کننده استفاده کنند ، نه فقط زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک و سایر اختلالات متابولیک. جینسینگ همچنین برای حمایت از انرژی و عملکرد شناختی در زنان مفید است ، به خصوص اگر آنها  زندگی شلوغی دارند.

عوارض جانبی گیاه دارویی جینسینگ

جینسینگ یک تونیک قوی است که ممکن است عوارض جانبی نیز ایجاد کند. برخی از عوارض جانبی منفی ناشی از استفاده بیش از حد از جینسینگ عبارتند از: بی خوابی ، حساسیت به سینه ، خونریزی واژن ، آمنوره ، تپش قلب ، فشار خون بالا ، ادم و سردرد.

اگر در حال شروع به مصرف جینسینگ هستید برای چند هفته از دوز پایین آن استفاده کنید تا ببینید واکنش بدن شما چگونه است و فقط در صورت احساس خوب آن را افزایش دهید. اگر شرایط پزشکی قبلی دارید و از دارو استفاده می کنید ، قبل از استفاده از جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید.

قیمت خرید و فروش گیاه دارویی جینسینگ

جینسینگ به اشکال مختلف و در انواع مختلف اکنون در دسترس است و شما می توانید با تجویز پزشک مکمل ها یا ریشه جینسینگ را از عطاری ها و داروخانه های معتبر تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا