Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد قرص فیناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش

قرص فیناستراید پروپشیا از دارو های شیمیایی بوده که در درمان و بهبود ریزش مو در بیمارانی که از این عارضه رنج می برند، استفاده می شود. کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا ابتدا جهت درمان بزرگ‌شدگی پروستات و کاهش DHT استفاده می‌شد. اما بعد ها تأثیر قرص فیناستراید پروپشیا روی درمان و بهبود ریزش مو مشخص شد و به عنوان دارویی در درمان ریزش مو معرفی گردید. نحوه مصرف قرص فیناستراید پروپشیا باید توسط پزشک متخصص تعیین شده و استفاده گردد. انواع قرص فیناستراید در نمونه های خارجی و ایرانی در کشور ما ایران وجود دارد. قیمت قرص فیناستراید بستگی تا حدود زیادی به ایرانی یا خارجی بودن آن وابسته است. خرید و فروش قرص فیناستراید پروپشیا به دلیل تأثیرات بر درمان ریزش مو صورت گرفته و در داروخانه ها و مراکز فروش آنلاین قرص فناستراید موجود می باشد.

نشریه جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی دارو های دیگری که منجر به درمان و یا بهبود ریزش مو می شوند، پرداخته است. دارو هایی مانند : هیر ویت، هیر اکتیواتور، آمپول بیوتین، آمپول بیوتین و بپانتن و… .

قرص فیناستراید پروپشیا چیست ؟

قرص فیناستراید از ماده ای به نام فیناستراید تشکیل شده است که به دو صورت پودری و کریستالی موجود است. این ماده دمای ذوبی برابر با ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد و فرمول شیمیایی C23H36N2C2 می باشد. فیناستراید قابل حل در آب نبوده و جهت حل کردن آن باید از محلول ‌های حاوی الکل رقیق یا محلول ‌های کلروفورم استفاده نمود.

قرص فیناستراید پروپشیا تولید هورمون ‌های کاهش‌ رشد مو را کم نموده و یا آن را کاملاً متوقف می‌ سازد. بنابراین با کاربرد قرص فناستراید پروپشیا می توان به رشد مو ها کمک کرده و از ریزش آن ‌ها جلوگیری نمود.

کاربرد قرص فناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش

اولین بار این دارو برای کاهش DHT (دی هیدرو تستسترون) در پروستات بکار رفت که میزان تجویز دارو در روز ۵ میلی گرم بود. در ۱۹۹۰ جهت درمان بزرگ شدگی پروستات از فیناستراید به میزان ۵ میلی کرم در روز استفاده می شد. پس از استفاده بیماران از فیناستراید مشخص شد که در این بیماران نه تنها کاهش در ریزش مو رخ داده است بلکه آن ها شاهد رشد موهای جدیدی هم بوده اند. متخصصان با انجام آزمایشات مختلف مصرف فیناستراید با مقادیر جزئی ۱ میلی گرم در روز را در روند ریزش مو مثبت ارزیابی نمودند.

بعد ها در کشور آمریکا فیناستراید پروپشیا با دوز ۱ میلی گرم برای کاهش در ریزش مو معرفی گردید. در سال ۱۹۹۸ نیز کاربرد قرص فناستراید از طرف انجمن پروپشیا به عنوان اولین قرص تأیید شده تخصصی در درمان ریزش مو معرفی شد.

مکانیسم اثر در مصرف و کاربرد قرص فناستراید پروپشیا چیست ؟

ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه زمانی اتفاق می افتد که هورمونی به نام DHT از رسیدن مواد مغذی حیاتی مورد نیاز به فولیکول ها جلوگیری نموده و سبب تضعیف فولیکول و در نهایت ریزش مو ها خواهد شد. با استفاده از مزایا قرص فناستراید پروپشیا، می توان مانع تولید DHT شده و از این طریق از فولیکول های مو محافظت نمود. کاهش DHT باعث توقف ریزش موی ناشی از طاسی الگوی مردانه شده و به رشد مجدد مو ها کمک خواهد کرد. این دارو سطح DHT خون و پوست سر را کاهش داده و درواقع تأثیر دارو نیز به همین خاطر می باشد.

انواع قرص فناستراید چیست ؟

انواع قرص از فیناستراید در دو نوع ایرانی و خارجی وجود دارد. انواع این قرص ‌ها، چه خارجی و چه ایرانی در دوز های ۱ و ۵ درصد عرضه می شوند. اما دوز ۱ درصد آن برای درمان و بهبود ریزش مو ها کافی است. معمولاً جهت درمان مشکلات پروستات دوز ۵ درصدی این دارو توصیه می‌شود. لازم به ذکر است که انواع قرص فناستراید ایرانی یا خارجی از نظر کیفیت تفاوت چندانی با هم نداشته و می‌توان از هر کدام از آن ها جهت درمان بهره برد.

کاربرد و مزایا قرص فناستراید پروپشیا چیست ؟

از مزایا قرص فناستراید پروپشیا می توان به تنظیم هورمون DHT و جلوگیری از ریزش مو و کاهش آن اشاره کرد. مصرف قرص فناستراید پروپشیا از فولیکول‌ مو محافظت کرده و به رشد بیشتر مو ها کمک می کند.

نکته حائز اهمیت این است که بر خلاف محلول ماینوکسیدیل، برای درمان ریزش مو نیاز به مصرف و کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا به صورت مادام ‌العمر نیست و کاربرد آن برای فرد خسته‌کننده نخواهد بود.

کاربرد قرص فناستراید به شکل دارویی قرص (خوراکی) استفاده از این دارو را بسیار آسان نموده است. در واقع کاربرد و مصرف قرص فناستراید به صورت روزانه، راحت ‌تر از ماساژ مو با مواد تقویت‌کننده و شست ‌و شو با انواع شامپو های درمانی می باشد.

منع مصرف قرص فناستراید پروپشیا چگونه است ؟

در واقع قرص فناستراید، دارویی جهت حل مشکلات پروستات در مردان بوده و بنابراین ممکن است مصرف قرص فناستراید پروپشیا برای بانوان برخی مشکلات هورمونی را ایجاد نماید. کاربرد قرص فناستراید پروپشیا به ویژه برای خانم ‌های باردار یا بانوانی که در سن بارداری قرار دارند، منع مصرف دارد. قرص فناستراید پروپشیا می تواند بر جنین اثر گذاشته و در دستگاه تناسلی نیز اختلالاتی را ایجاد کند. تأثیرات منفی بر جنین پسر بیشتر بوده و امکان تغییرات در شکل ظاهری آلت تناسلی جنین با مصرف قرص فناستراید پروپشیا وجود دارد.

پزشکان خانم‌ های باردار را تا حد امکان از مصرف قرص فناستراید منع می کنند. باید توجه نمود که حتی تماس پوستی با این دارو نیز می‌تواند برخی مشکلات در آن‌ها را منجر شود.

نکته قابل ذکر دیگر این است که اگر همسر خانم از این دارو استفاده کند نیز باید در دوران مصرف دارو، اقدامی برای بارداری صورت نگیرد. بعد از اتمام دوره درمان با این دارو، اقدام برای بارداری مانعی نخواهد داشت.

نحوه مصرف قرص فیناستراید پروپشیا چیست ؟

معمولاً کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا در درمان ریزش مو در مردان صورت می گردد. مصرف قرص فیناستراید پروپشیا در درمان ریزش موی خانم ‌ها و کودکان رایج نبوده و پزشکان نیز مصرف آن را توصیه نمی‌کنند. مصرف داروی فیناستراید می تواند الگو های مختلف ریزش مو در مردان را درمان نماید. عقب رفتن خط مو، طاسی ناحیه وسط سر، کم‌ پشت و نازک شدن موها از مزایا قرص فناستراید پروپشیا می باشد.

نحوه مصرف قرص فیناستراید به صورت روزانه تجویز می‌ شود. درصورت فراموش نمودن مصرف دارو هرگز نباید مصرف دوز بعدی دو برابر گردد. در هنگام مصرف این دارو شخص می تواند در هر ساعتی از روز دارو را مصرف نماید اما دارو باید هر روز در ساعتی مشخص مصرف شود.

ممکن است در ابتدای مصرف دارو شخص به دلیل عدم پیشرفت محسوس در کنترل ریزش مو احساس ناامیدی کند. اما درمان ریزش مو فرایندی زمان ‌بر بوده و باید مدت زمانی برای مشاهده تأثیرات دارو صبر نمود. اثرات مثبت مصرف قرص فیناستراید پروپشیا بعد از ۳ ماه خود را نشان داده و در دوره یک ساله پس از درمان به وضوح قابل رؤیت می‌ شوند. بهتر است جهت اثرگذاری بهتر و طولانی ‌تر مصرف این دارو تا دو سال ادامه یابد. اگر بعد گذشت ۲ سال از مصرف، تأثیر چندانی در تقویت مو ها دیده نشد، درباره ادامه یا قطع مصرف دارو باید تصمیم گیری شود.

نکته

تحقیقات نشان داده است که در ۹۰ درصد مردان مصرف داروی پروپشیا در الگوی طاسی مردانه نتایج مثبتی دارد. در میان این مردان، در ۴۸ درصد تقویت رشد مو و در ۴۲ درصد ریزش موها قطع شدند. تنها در ۱۰ درصد باقی مانده از آن ها، ریزش مو پس از مصرف دارو نیز گزارش شده است. مصرف صحیح این دارو در ۷۰ درصد مردان منجر به رشد مجدد مو ها خواهد شد. بنابراین این دارو  یکی از روش ‌های مناسب برای کنترل ریزش مو در مردان مبتلا به طاسی خفیف یا متوسط می باشد.

عوارض قرص فیناستراید پروپشیا چیست ؟

  • ناتوانی در نعوظ یا حفظ حالت نعوظ
  • ایجاد افسردگی
  • کاهش میل جنسی
  • احساس درد در بیضه ها
  • بروز مشکلاتی در انزال و یا کاهش آن

عوارض بسیار خطرناک و نادر :

  • اشکال در نفس کشیدن و یا بلعیدن
  • بروز تغییراتی در سینه مانند : افزایش سایز آن، برآمدگی، درد یا ترشح در نوک سینه
  • ایجاد بثورات جلدی
  • ایجاد خارش
  • بروز تورم صورت و لب
  • ایجاد کهیر

استفاده از فیناستراید پروپشیا می تواند احتمال مبتلا شدن به سرطان پروستات درجه بالا را افزایش دهد.

کاربرد قرص فیناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فیناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش
نکته

اگر از این دارو بیش از میزان توصیه شده، استفاده گردد، احتمال مسمومیت در فرد وجود داشته و باید با مرکز کنترل مسمومیت تماس گرفته شود. ممکن است مصرف بیش از حد این دارو حتی باعث بی هوشی و یا قطع تنفس گردد که در صورت مشاهده فوراً باید با اورژانس تماس حاصل شود.

نحوه نگهداری قرص فیناستراید پروپشیا چیست ؟

پس از استفاده، درب دارو را محکم بسته و در مکانی دور از دسترس اطفال و کودکان قرار دهید. بهترین دما برای نگهداری دارو دمای اتاق بوده و باید به دور از گرما و رطوبت زیاد نگهداری شود. به تاریخ انقضا دارو توجه شود و پس از پایان تاریخ مصرف دارو، دور ریخته و مصرف نشود.

کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا همراه با محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

این دو دارو توسط FDA جهت درمان ریزش مو تأیید شده‌اند اما عملکردشان در بدن متفاوت خواهد بود. تأثیرگذاری قرص فیناستراید پروپشیا در مقایسه با محلول ماینوکسیدیل و مصرف هر دو آن ها با هم مقایسه شده است. کاربرد و مزایا قرص فناستراید برای مقابله با الگوی ریزش موی مردانه نسبت به ماینوکسیدیل قوی‌تر است و مطالعات نشان داده است که مزایا قرص فیناستراید پروپشیا هنگامی که با ماینوکسیدیل همراه شود، بیشتر خواهد شد.

تفاوت میان کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا و محلول ماینوکسیدیل چیست؟

انواع قرص فناستراید (پروپشیا) و داروی ماینوکسیدیل تفاوت‌هایی را با هم دارند :

انواع قرص فیناستراید تنها از طریق تجویز پزشک قابل دسترس بوده، در حالی که میانوکسیدیل را می‌توان بدون نسخه هم تهیه نمود.

مصرف و کاربرد قرص فیناستراید پروپشیا تنها باید توسط بیماران مرد که مبتلا به الگوی طاسی مردانه هستند صورت گیرد، اما ماینوکسیدیل برای مصرف هم زنان و هم مردان، مناسب است.

مزایا نحوه مصرف قرص فناستراید خوراکی بودن و مصرف روزانه آن است. اما ماینوکسیدیل را باید به صورت موضعی روی پوست سر و دو بار در روز استفاده نمود.

کاهش میل جنسی از عوارض قرص فیناستراید پروپشیا می باشد و عوارض جانبی ماینوکسیدیل در تحریک پوست و خارش در ناحیه درمان شده، محدود خواهد بود.

قیمت قرص فیناستراید پروپشیا چگونه است ؟

قیمت قرص فیناستراید پروپشیا تا حدودی به شرکت تولید کننده یا وارد کننده دارو وابسته است. قیمت قرص فناستراید پروپشیا انواع ایرانی معمولاً مقادیر کمتری نسبت به نمونه های خارجی داراست. شرکت های دارو سازی ایرانی همواره در تلاش‌اند تا با تولید قرص فناستراید پروپشیا با کیفیتی مطلوب و قابل رقابت با انواع خارجی، به بیماران کمک کرده و دارو را در دسترس آن ها قرار دهند. امروزه انواع قرص فناستراید پروپشیا ایرانی توسط شرکت ‌های سازنده تولید و در دسترس افراد قرار گرفته است. لازم به ذکر است که تولید کنندگان و واردکنندگان دارو، قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات تولیدی یا وارداتی خود قرار داده و این تفاوت قیمت را به کیفیت محصول و رعایت استاندارد های جهانی نسبت می دهند.

نوع خارجی قرص فیناستراید قیمتی بالاتر از نوع ایرانی خواهد داشت. با تولید این دارو در کشور و عرضه آن به داروخانه ها، بیماران به راحتی می توانند با تجویز پزشک این دارو را تهیه و برای درمان مصرف نمایند.

خرید و فروش قرص فیناستراید پروپشیا چگونه است ؟

خرید و فروش قرص فیناستراید پروپشیا جهت درمان و بهبود مشکلات مو به‌ویژه مشکلات ریزش مو، صورت می‌ پذیرد. خرید و فروش قرص فیناستراید پروپشیا جهت درمان ریزش مو در داروخانه ها و مراکز فروش آنلاین قرص فیناستراید و تنها با نسخه پزشک متخصص و با قیمتی بسیار کمتر از داروی فیناستراید خارجی به فروش رسیده و در دسترس بیماران قرار می گیرد. در تهیه این دارو باید توجه نمود که این دارو به هیچ وجه از مراکز نامعتبر و بازار سیاه نباید خریداری و مصرف گردد. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری را در بیماران همراه داشته باشد.

کاربرد قرص فیناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد قرص فیناستراید چیست ؟ قیمت خرید و فروش

سخن آخر

در مصرف دارو ها به ویژه دارو های شیمایی همیشه جانب احتیاط را رعایت کرده و هرگز نباید خودسرانه و بدون نسخه پزشک متخصص آن ها را تهیه و مصرف نمود.

دارو ها همواره باید از منابع معتبر و داروخانه ها تهیه شوند. مصرف دارو های تهیه شده از مراکز غیر مجاز می تواند عوارض جدی برای مصرف کننده ایجاد کنند.

میزان دوز مصرفی و نحوه مصرف دارو ها از موارد مهم در مصرف داروهاست. بنابراین باید به آن توجه شده و توسط پزشک متخصص تعیین گردد.

انواع قرص و محلول های دارویی باید از نور خورشید و رطوبت و دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.

در هنگام بروز بیماری های مختلف از مصرف سرخود داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی جدا پرهیز نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا