Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و دارویی

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش

آمپول بیوتین و بپانتن از دارو هایی است که برای درمان برخی از امراض توسط پزشک متخصص برای بسیاری از بیماران تجویز شده و کاربرد دارد.

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن در درمان ریزش مو و بهبود وضعیت پوست و مو بسیار صورت می پذیرد. تأثیر آمپول بیوتین و بپانتن در تقویت مو و بهبود وضعیت پوست به دلیل داشتن ویتامین های (B7) و (B5) می باشد. این دو ویتامین از ویتامین های مهم و اساسی در بهبود پوست و مو بشمار می آیند. نحوه مصرف آمپول بیوتین و بپانتن باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد. قیمت آمپول بیوتین و بپانتن به انواع خارجی یا ایرانی بودن این دارو بستگی دارد. معمولاً انواع خارجی قیمت بالاتری دارند. خرید و فروش آمپول بیوتین و بپانتن در داروخانه ها و مراکز فروش آنلاین امکان پذیر می باشد.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک قبلاً هم به بررسی انواع دارو های دیگری نیز پرداخته است. داروهایی مانند : آمپول اکتمرا، آمپول تستسترون، فاویپیراویر، آمپول رمدسیویر و… .

فهرست مطالب

آمپول بیوتین و بپانتن چیست

ویتامین ‌ها علاوه بر اینکه عملکرد های حیاتی بدن را به عهده‌ دارند، عاملی برای افزایش زیبایی فرد نیز بشمار می آیند. برای دریافت ویتامین های کافی برای بدن، به‌طور روزانه باید از تمام گروه های مواد غذایی استفاده نمود. بیوتین و بپانتین دو ویتامین از ویتامین‌های گروه B بوده و علاوه بر داشتن عملکرد های مهم در بدن، در رشد و ضخامت مو نیز مؤثر هستند. با کمبود ویتامین های B7 و B5 در بدن فرد، ریشه مو به تدریج سست و شروع به ریزش می‌کند. نحوه مصرف آمپول بیوتن و بپانتین توسط پزشک متخصص و با توجه به شرایط فرد تجویز می گردد. سلامت و زیبایی پوست و مو را با کامل کردن دوره درمان و رعایت نکات اصولی تغذیه ‌ای می توان حفظ نمود. برای دانستن فواید و عوارض این دارو در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

"کاربرد

مزایا آمپول بیوتین و بپانتن چیست

بدن انسان برای داشتن عملکرد طبیعی نیازمند تمام گروه ویتامین‌ها می باشد. برخی از ویتامین‌ های مورد نیاز در بدن محلول در چربی و برخی دیگر محلول در آب هستند. باید توجه شود که بدن انسان نمی تواند ویتامین‌ های محلول در آب را ذخیره نماید، بنابراین مصرف این ویتامین ‌ها باید به صورت روزانه باشد. ویتامین‌های گروه B مانند B7 و B5 نیز از دسته ویتامین ‌های محلول در آب بوده و بنابراین باید مواد غذایی حاوی این ویتامین ‌ها را در رژیم غذایی روزانه‌ قرار داد.

این دو ویتامین نقش مهمی را در تولید انرژی بدن ایفا می کنند. مو برای رشد و تقویت نیاز به کراتین که نوعی پروتئین است، دارد. این دو ویتامین با تأثیر روی آنزیم‌ های مرتبط با تأمین پروتئین، تأثیر زیادی روی رشد و استحکام مو دارند. ویتامین B7 و B5 به ویتامین مو و زیبایی هم معروف شده اند. آمپول بیوتن و بپانتین در واقع حاوی این دو ویتامین مهم است. اگر بدن با کمبود این ترکیبات مواجه باشد می توان از مزایا آمپول بیوتین و بپانتن استفاده نمود. در برخی موارد نیز پزشک می تواند برای فرد تنهت از قرص اوی این ترکیبات استفاده نمود.

برخی از افراد ممکن است از عوارض این دارو ابراز نگرانی کنند، اما این دسته از افراد باید توجه کنند که مصرف هر مکمل اگر بدون دستور پزشک و خودسرانه مصرف گردد، ممکن است خطراتی را به همراه داشته باشد، اما مصرف آن ها طبق نظر پزشک مانعی نخواهد داشت.

نحوه مصرف آمپول بیوتین و بپانتن چیست

این دو ماده از ویتامین های ضروری بدن انسان بشمار آمده و ترکیب جدیدی برای بدن به حساب نمی آید. به همین دلیل معمولاً عارضه ای خاص مانند آلرژی و یا خطری را به دنبال نخواهند داشت .

اما این نکته باید در نظر گرفته شود که در مصرف هر موادی حتی مصرف ویتامین نیز باید تعادل را رعایت نمود. مصرف این دارو باید طبق نیاز بدن شخص مصرف کننده باشد و از زیاده روی در مصرف آن پرهیز شود. در ادامه به نحوه مصرف این دارو در برخی از افراد پرداخته ایم :

نحوه مصرف آمپول بیوتین و بپانتن در کودکان : مصرف این دارو در کودکان باید طبق دستور پزشک صورت گیرد و مصرف قرص آن و عدم مصرف آمپول توصیه می شود.

مصرف این دارو در دوران بارداری : مصرف این دارو طبق نیاز بدن و با تشخیص پزشک معالج، در دوران بارداری و شیردهی بی خطر بوده و ممنوعیت خاصی ندارد.

کاربرد این دارو در افراد دیالیزی : مصرف آمپول بیوتن و بپانتین در این افراد با دوز بیشتری بوده زیرا بدن آن ها به این مواد نیاز بیشتری خواهد شد .

کاربرد این دارو در افراد سیگاری : افرادی که مصرف سیگار دارند قطعاً به آمپول بیوتن و بپانتین بیشتر نیاز دارند، بنابراین مصرف این دارو برای این افراد توصیه می شود.

تأثیر آمپول بیوتین و بپانتن بر مو چیست

از مهم ترین و مؤثرترین روش هایی که توسط متخصصین پوست و مو جهت ترمیم مو تجویز می‌شوند، استفاده از تأثیرات آمپول بیوتن و بپانتن می باشد. تأثیر این ویتامین ها بر روی مو به حدی است که از آن ها به نام ویتامین های بر گرفته از موی سر (HAIR) یعنی ویتامین H نیز یاد می شود.

دلیل کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست

بسیاری از افراد تمایل دارند که تنها یکی از این دو ویتامین گروه B را استفاده نمایند، اما این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که اگر هر دو با هم و در کنار هم مصرف شوند، مانند یک مکمل عمل نموده و تأثیرات بیشتری را بر تقویت مو خواهند داشت. معمولاً متخصصان پوست و مو کاربرد آمپول هر دو ویتامین را مؤثرتر می دانند.

ویتامین بیوتین و بپانتن چیست و در چه غذاهایی یافت می شوند

در شرایط معمول این دو نوع ویتامین به وسیله مواد غذایی مختلف در بدن تأمین می شوند. مواد غذایی که این ویتامین ها را دارند شامل موارد زیر می‌باشند :

جگر، موز، قارچ، گوشت ارگانیک، زرده تخم مرغ، سویا و حبوبات، آجیل، ماهی، اسفناج، گل کلم.

بیوتین چیست

به دلیل تأثیر بالای B7 در رشد و تقویت مو، این ماده ویتامین H یعنی ویتامین مو نامیده می‌شود. B7 داشتن موهایی سالم و شاداب را امکان پذیر نموده است. این ماده به تکثیر سلول های مو کمک کرده و تولید و تجزیه اسید های آمینه، تنظیم قند خون و پروتئین را نیز بر عهده دارد. کمبود B7 در بدن موجب ریزش موها، خستگی، سوزن شدن دست و پا، شکننده بودن استخوان ها، گرفتی عضلات، سو تغدیه و کاهش وزن را منجر خواهد شد. این ویتامین باید ۳۰ میکروگرم به صورت روزانه به بدن برسد. در غیر این صورت اگر این ماده به بدن نرسد مصرف دارو توصیه می گردد.

بپانتن چیست

بپانتن یا ویتامین B5 ویتامینی ضروری در بدن است که برای رشد مو ها الزامی است. کنترل و متابولیسم کربوهیدرات ها و چربی ها و تجزیه و تولید پروتئین بر عهده این ویتامین است. این ویتامین به غدد کلیوی نیز کمک های زیادی کرده به عنوان یک ضد استرس نیز شناخته می شود. کمبود B5 در بدن ریزش مو، خستگی، بی خوابی، بی قراری، تحریک پذیری و حتی افسردگی را در بر دارد. مصرف روزانه ۱۰ میلی گرم آن برای بدن ضروری است.

کاربرد آمپول بیوتن و بپانتdن چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن در رشد مو چگونه است

  • افزایش خون رسانی با مصرف این دارو

خون رسانی یا همان جریان خون پس از مصرف یا تزریق آمپول بیوتین و بپانتن در ناحیه سر، افزایش خواهد یافت. در نتیجه این خون رسانی در ناحیه پوست و موی سر دو اتفاق خوب خواهد افتاد. اول اینکه مواد مغذی و اکسیژن بیشتری به فولیکول های مو می رسد و فولیکول های مو سر قوی خواهند شد. در مرحله دوم ضخامت مو ها کم‌کم زیادتر می شود. این دو مورد به تدریج در بسیاری از افراد رویش مجدد مو را فراهم خواهند نمود.

  • اکسیژن رسانی با مصرف این ویتامین ها

ویتامین B5 از ویتامین هایی است که نقش در خون سازی دارد. اصلی ترین نقش این ویتامین در سلامت مو، رساندن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول ها می باشد. در این هنگام بافت پوست سر به همراه فولیکول ها قوی می شوند و از ریزش غیر طبیعی مو جلوگیری خواهد شد.

  • تقویت مو با کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن

اخیراً شاید در محصولات بهداشتی مو نام کراتین را شنیده باشید. جنس این ماده از پروتئین است، یعنی ترکیباتی که دقیقاً داخل ویتامین B5 وجود دارد. این ماده رشد مجدد موها، غذا رسانی به شاخه های مو و ضخیم نمودن تار مو های نازک را موجب می شود. از طرفی بدن از ویتامین B5 و ویتامین A جهت تولید چربی های ساختاری که لیپید نامیده می‌شود، استفاده می کند. بنابراین جهت داشتن پوستی با طراوت، مرطوب و سالم مقدار کافی از هر دو ویتامین لازم و ضروری است.

عوارض آمپول بیوتین و بپانتن چیست

اسهال : گرفتگی عضلات شکمی و اسهال می تواند از عوارض مصرف این دارو بشمار آید. در صورت بروز این علائم بهتر است مصرف دارو را بلافاصله قطع نمود.

حالت تهوع : پس از کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن، حالت تهوع خفیف در ساعات اولیه مصرف ممکن است رخ دهد. البته با گذر زمان احساس حالت تهوع به تدریج برطرف خواهد شد.

مصرف آمپول بیوتین و بپانتن در دوران بارداری : عوارض این دارو در دوران بارداری می تواند بروز کند. زنان باردار باید از مصرف این دارو در دوز بالا اجتناب کنند. چراکه این ویتامین ها ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهند. همیشه بهتر است قبل از مصرف این دارو در دوران بارداری با پزشک متخصص مشورت نمایید.

بروز تکرر ادرار، تغییر سطح گلوکز در خون، اختلال در نتیجه آزمایش خون، واکنش های آلرژیک نیز از دیگر عوارض آمپول بیوتین و بپانتن بشمار می آید.

انواع آمپول بیوتین و بپانتن را می شناسید

در واقع در بازار ایران انواع آمپول بیوتین و بپانتن خارجی و ایرانی یافته می شود. امروزه آمپول بیوتین و بپانتن خارجی کمتر از گذشته یافت شده، اما تولید کنندگان کشور ما محصولات دارویی خوبی از این ویتامین را تولید و در اختیار بیماران قرار داده اند. شاید بسیاری از افراد نگران این موضوع باشند که با مصرف آمپول بیوتین و بپانتین ایرانی دچار عوارض شوند. اما لازم به ذکر است که ترکیبات انواع ایرانی و خارجی این محصول کاملاً یکسان بوده و هر یک را به جای دیگری می‌توان استفاده نمود.

نحوه نگهداری آمپول بیوتین و بپانتن چیست

این ویتامین ها باید به دور از نور خورشید و در دمایی کمتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد نگهداری شوند. دارو باید از یخ‌زدگی حفظ شده تا تأثیرات دارو برای درمان باقی بماند. این دارو باید دور از دسترس اطفال قرار گیرد.

قیمت آمپول بیوتین و بپانتن چگونه است

قیمت آمپول بیوتین و بپانتن می تواند به ایرانی یا خارجی بودنش وابسته باشد. معمولاً قیمت آمپول بیوتن و بپانتین نوع ایرانی مقادیر کمتری از نمونه خارجی دارد. شرکت‌های دارو سازی ایرانی همواره می‌کوشند تا با تولید آمپول بیوتن و بپانتین با کیفیت مطلوب و قابل رقابت با نوع خارجی، بتوانند به بیماران کمک کنند. انواع آمپول بیوتین و بپانتن ایرانی نیز توسط شرکت ‌های مختلف تولید و در دسترس قرار گرفته است. این شرکت ها قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات تولیدی خود قرار داده و قیمت ‌این دارو تا حدود زیادی می تواند به رعایت استاندارد های جهانی وابسته باشد.

نوع خارجی این دارو در کشور ما ایران قیمتی بالاتر از نوع ایرانی داراست. با تولید این دارو در کشور و عرضه به داروخانه ها، بیماران به راحتی و با تجویز پزشک این دارو را می توانند تهیه و برای درمان مصرف نمایند.

خرید و فروش آمپول بیوتین و بپانتن چگونه است

جهت بهبود بسیاری از مشکلات به ویژه مشکلات مربوط به مو خرید و فروش آمپول بیوتن و بپانتین در کشور ما ایران صورت می‌ پذیرد. خرید و فروش این دارو جهت درمان بسیاری از بیماری ها در داروخانه‌های مجاز کشور و مراکز فروش آنلاین آمپول بیوتین و بپانتن صورت گرفته و در دسترس بیماران قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است که این دارو به هیچ وجه نباید از مراکز نامعتبر و بازار سیاه خریداری و مصرف شود. در غیر این صورت عواقب جبران ناپذیری برای مصرف کننده خواهد داشت.

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش

قرص بیوتین

کمبود بیوتین در بدن می تواند به دلیل سوءتغذیه، کاهش سریع وزن، تغذیه غیرمغذی در طولانی مدت و… ایجاد شود. برای رفع کمبود این ویتامین در بدن گاهی نیاز به قرص بیوتین است. قرص بیوتین به عنوان یک مکمل به فروش می رسد. بیوتین را با نام ویتامین H نیز می شناسند و بسیار در سلامت بدن موثر است.

نحوه مصرف قرص بیوتین

ابتدا باید خاطر نشان شود که تمام دستورالعمل های موجود در برچسب محصول و بسته بندی را رعایت نمایید. در مورد شرایط پزشکی، آلرژی و داروهای مورد استفاده با پزشک مشورت نمایید.

اگر به سایر ترکیبات حاوی بیوتین حساسیت دارید، نباید قرص بیوتین مصرف کنید.

قبل از استفاده از قرص بیوتین با پزشک مشورت کنید.

دوز مورد نیاز از قرص بیوتین برای افراد مختلف متفاوت بوده و باید توسط پزشک تعیین گردد.

در بیماران کلیوی با احتیاط و اجازه پزشک مصرف شود.

اگر جراحی معده کرده اید یا سیگار مصرف می کنید، در مورد مصرف قرص بیوتین با پزشک مشورت نمایید.

در صورت بارداری یا شیردهی قبل از مصرف قرص بیوتین با پزشک متخصص مشورت کنید.

قرص بیوتین را بدون دستور پزشک در کودکان استفاده نکنید.

عوارض قرص بیوتین

عوارض جانبی شایع قرص بیوتین ممکن است شامل ناراحتی های معده و یا اسهال باشد.

در صورت بروز علائم آلرژیک مانند کهیر، تنفس دشوار، متورم شدن صورت، لب ها، زبان یا گلو نشانه های عوارض این دارو شده است. در صورت مشاهده این علائم از ادامه مصرف خودداری نموده و به پزشک مراجعه کنید.

توجه شود که نوع تقلبی بسیاری از قرص ها و مکمل ها در بازار وجود داشته و برخی از مکمل های قرص بیوتین موجود در بازار سیاه دارو ممکن است آلوده به فلزات سمی یا داروهای دیگر باشند. بنابراین قرص بیوتین و سایر مکمل های ویتامین را حتما از منابع قابل اطمینان خریداری کنید.

داروهایی که با قرص بیوتین تداخل دارند

برخی از دارو های خاص می توانند میزان بیوتین خون را کاهش داده و بدن را با کمبود ویتامین H مواجه کنند. در این صورت نیاز است تا قرص بیوتین مصرف گردد. قبل از استفاده از قرص بیوتین همراه با داروهای دیگر با پزشک یا دارو ساز مشورت کرده در مورد تداخلات احتمالی پرسش کنید. داروهایی که در ادامه به آن ها اشاره شده است با این دارو تداخل خواهند داشت.

  • کاربامازپین
  • فنوباربیتال
  • فنیتوئین
  • پریمیدون

مصرف قرص بیوتین و چاقی

افزایش وزن با مصرف مکمل و قرص بیوتین در برخی افراد ممکن است رخ دهد. اما نمی‌ توان گفت که همه افرادی که قرص بیوتین مصرف می کنند چاق می شوند. قرص بیوتین به طور مستقیم افزایش وزن موثر نیست. زیرا عملکرد اصلی این ویتامین در بدن تجزیه چربی هاست. اما عوامل مختلف دیگری ممکن است ارتباط میان قرص بیوتین و چاقی را افزایش دهد. ویتامین ها سوخت و ساز بدن و متابولیسم را افزایش می دهند. با افزایش سوخت و ساز حس گرسنگی ایجاد می شود که در اثر تغذیه نادرست می تواند منجر به چاقی شود. بنابراین اگر در هنگام استفاده از قرص بیوتین نکات مهم تغذیه ای و رژیم غذایی درست رعایت گردد، مصرف آن می تواند به افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن نیز منجر شود.

فواید قرص بیوتین

  1. کنار حفظ سلامتی مو
  2. کاهش التهابات بدن
  3. بهبود یافتن عملکرد های شناختی افراد
  4. بهبود یافتن متابولسیم بدن
  5. افزایش انرژی
  6. بهبود عملکردهای جسمانی
  7. کاهش قند خون در افرادی که به دیابت مبتلا هستند.
  8. کاهش کلسترول بد
  9. افزایش کلسترول خوب

کاربرد قرص بیوتین برای مو

ویتامین های گروه B ویتامین های بسیار مهمی برای سلامت بدن هستند. کمبود هر یک از آن ها بر بخشی از سلامت بدن تاثیر می‌ گذارند. بیوتن هم از ویتامین های گروه B است و کمبود آن می تواند ریزش مو و بثورات پوستی را در بدن به وجود ‌آورد.

کراتین پروتئین پایه برای ساخت مو، پوست و ناخن بوده و برای اینکه بتواند در بدن ساخته شود به بیوتین نیاز دارد. قرص بیوتین حاوی مقادیر کافی از بیوتین بوده و مصرف آن به سلامت پوست و مو کمک های زیادی می ‌کند. بنابراین افرادی که قرص بیوتن استفاده می‌کنند، موهای سالم تری خواهند داشت. زنانی که موهای کم پشتی دارند نیز می توانند با مصرف قرص بیوتین به رشد و تقویت موهای خود کمک کنند. درواقع آزمایشات نشان داده است که مصرف قرص بیوتین بر رشد و تقویت موی سر بسیار موثر است.

کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول بیوتین و بپانتن چیست ؟ قیمت خرید و فروش

قرص بیوتین و بپانتن

قرص بیوتین و بپانتن  حاوی ویتامین هایی از گروه ب است. این ویتامین ها در سلامت پوست و مو نقش مهمی را ایفا می کنند. قرص بیوتین و بپانتن به بسیاری از افرادی که با مشکلات پوست و مو روبه‌رو هستند تجویز می گردد. این ویتامین ها توسط منابع غذایی تامین می شوند. اما شرایط بدنی برخی از افراد و همین‌طور برخی از بیماری‌ها یا تغذیه نامناسب منجر به کمبود این ویتامین ها در بدن خواهد شد. بنابراین به دلیل کمبود این ویتامین ها و جهت برطرف نمودن عوارض و مشکلات ناشی از آن‌ها می توان از این قرص ها با تجویز پزشک استفاده نمود.

منابع بیوتین و بپانتن

  • جگر گوساله
  • ماهی
  • اسفناج
  • قارچ
  • گل کلم
  • زرده تخم مرغ
  • دانه های روغنی مانند انواع آجیل
  • سویا
  • موز
  • قارچ
  • حبوبات

فواید قرص بیوتین و بپانتین

  • مصرف قرص بیوتین و بپانتین موجب شفافیت و نرمی پوست خواهد شد.
  • کاربرد این قرص به کراتین سازی و بهبود مو و ناخن منجر خواهد شد.
  • جلوگیری از ریزش مو از دیگر فواید قرص بیوتین و بپانتین است.
  • رشد ناخن‌ها با مصرف قرص بیوتین و بپانتین افزایش خواهد یافت.
  • رویش مجدد موها با کاربرد قرص بیوتین و بپانتین امکان پذیر خواهد بود.

انواع قرص بیوتین و بپانتین

  • قرص بیوتین و بپانتین خارجی
  • انواع قرص بیوتین و بپانتین ایرانی

قرص بیوتین و بپانتین خارجی و ایرانی

هر دو انواع قرص بیوتین و بپانتین خارجی و ایرانی قابل تهیه و مصرف است. انواع خارجی نسبت به انواع ایرانی گران تر هستند. قرص های بیوتین و بپانتین ایرانی نیز محتوایی مشابه به نمونه های خارجی داشته و بنابر دستور پزشک مورد استفاده قرار می‌گیرند. قرص بیوتین و بپانتین در انواع مختلف در بسته بندی های ۳۰ تا ۶۰ عددی در بازار عرضه شده و قابل تهیه هستند. امروزه شرکت های داروسازی ایرانی هم محصولاتی با کیفیت و البته قیمت مطلوب در بازار عرضه می کنند.

نحوه و مقدار مصرف قرص بیوتین و بپانتین

مصرف در کودکان

طبق نیاز کودک و بنا بر نظر پزشک می توان از این قرص در کودکان استفاده نمود. مقدار و نحوه مصرف قرص بیوتین و بپانتین در کودکان باید توسط پزشک تعیین گردد.

استفاده در بارداری

مصرف قرص بیوتین و بپانتین در دوران بارداری و شیردهی بی خطر بوده و با دستور و تجویز پزشک استفاده از آن ممنوعیتی ندارد. البته مقدار تجویز شده توسط پزشک باید رعایت گردد.

کاربرد در افراد دیالیزی

مصرف قرص بیوتین و بپانتین در بیماران دیالیزی با دوز بیشتری صورت می پذیرد. زیرا بدن این بیماران نیاز بیشتری به این ویتامین ها دارد. این ویتامین ها می توانند سلامت بدن این افراد را افزایش دهند.

افراد سیگاری

بدن افراد سیگاری نیز به بیوتین و بپانتین بیشتری نیاز دارد. بنابراین مصرف قرص بیوتین و بپانتین برای این افراد بیشتر توصیه شده است.

کاربرد قرص بیوتین و بپانتین برای مو

امروزه مشکلات پوست و مو بسیار گسترش یافته و افراد زیادی به آسیب های جدی مو دچار هستند. رادیکال های آزاد و آلودگی های محیطی به موها آسیب زده و موجب ریزش و نازک شدن تارهای مو می شوند. به دلیل تاثیر مستقیم مو در زیبایی افراد حفظ سلامت آن ضروری است. بسیاری از افراد برای بهبود وضعیت مو از انواع مکمل ها استفاده می کنند. استفاده از قرص بیوتین و بپانتین از مهم‌ترین و مفیدترین روش‌ها برای ترمیم مو است. این قرص توسط بسیاری از متخصصان پوست و مو به افراد دارای مشکلات مو تجویز می گردد. تاثیر این ویتامین ها بر مو به قدری است که بیوتین را با نام ویتامین H نیز می شناسند. در صورتی که هر دو ویتامین با هم و در کنار هم مصرف شوند، مکمل عملکرد هم بوده و تاثیر بیشتری بر روی سلامت مو ایجاد می کنند. بنابراین معمولا استفاده از قرص بیوتین و بپانتین توصیه می شود.

عوارض قرص بیوتین و بپانتین

این قرص اگر طبق دستور پزشک و به اندازه استفاده شود عوارض چندانی را نخواهد داشت. اما مصرف خودسرانه و بیش از حد آن ممکن است موجب بروز عوارضی در مصرف کننده گردد. در ادامه به برخی از عوارض احتمالی قرص بیوتین و بپانتین اشاره شده است. این علائم ممکن است تنها در برخی از افراد رخ دهد.

  • مصرف قرص با دوز بالا می تواند منجر به ایجاد جوش شود.
  • تغییر حالات عمومی بدن در ساعات اولیه مصرف نیز از دیگر عوارض این قرص است.
  • درد شکم و اسهال نیز می تواند از عوارض جانبی مصرف قرص بیوتین و بپانتین باشد.
  • دوز بالای قرص بیوتین بپانتین در برخی از افراد می تواند به مشکلات حاد ریوی منجر شود.
  • در صورت وقوع هریک از علائم فوق به سرعت به پزشک یا اورژانس مراجعه نمایید.

بیوتین بهتر است یا بپانتین

شاید برای برخی از افراد این سوال مطرح باشد که بیوتین بهتر است یا بپانتین. این دو ویتامین در دسته ویتامین های گروه ب قرار گرفته و دو ویتامین کاملا مجزا هستند. نمی توان گفت کدام‌ یک از این دو برای بدن بهتر است زیرا هر یک عملکردی ویژه دارند و درواقع مکمل یکدیگر هستند. برای حفظ سلامت بدن باید همه ویتامین ها به مقدار لازم دریافت شوند.

علائم کمبود ویتامین بیوتین و بپانتین در بدن

  • برخی از علائم مربوط به کمبود این ویتامین در بدن در ادامه آمده است.
  • قرمز شدن اطراف چشم ها
  • خشکی مو
  • افسردگی
  • بروز اختلالات خواب
  • بی حسی و کرختی
  • تهوع و استفراغ
  • خارش در نواحی بازو و پا
  • پوست شدن نواحی اطراف بینی و لب و مشکلات پوستی دیگر
  • گرفتگی عضلات
  • بروز عفونت‌های دستگاه تنفس فوقانی

آمپول بیوتین و بپانتین بهتر است یا قرص بیوتین و بپانتین

آمپول، قرص و کپسول های بیوتین و بپانتین برای رفع کمبود این ویتامین ها در افراد تجویز می شوند. البته در بیشتر موارد قرص بیوتین و بپانتین در افراد تجویز می شود. آمپول این ویتامین ها تنها در مواردی تجویز می گردد که بیمار با کمبود شدید مواجه بوده و وضعیت بیمار حاد باشد.

قیمت قرص بیوتین و بپانتین

قرص بیوتین و بپانتین در انواع خارجی و ایرانی در بازار قابل تهیه و دسترس است. بنابراین می‌توان آن را به راحتی تهیه و مصرف نمود. قیمت  بیوتین و بپانتین خارجی نسبت به قرص بیوتین و بپانتین ایرانی بیشتر است. کیفیت محصول و شرکت تولید کننده یا برند تجاری نیز بر قیمت قرص بیوتین و بپانتین موثر خواهد بود. برای اطلاع از قیمت این محصول می توانید به سایت فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید.

خرید قرص بیوتین و بپانتین خارجی و ایرانی

خرید و فروش بیوتین و بپانتین ایرانی و خارجی بسیار صورت می پذیرد. زیرا این مکمل توسط بسیاری از پزشکان برای رفع مشکلات پوست و مو تجویز می گردد. برای خرید این قرص ها می توان به روش های حضوری و غیر حضوری اقدام نمود. فروش قرص بیوتین و بپانتین به صورت اینترنتی منجر شده تا بتوان آن را بدون واسطه خریداری کرده و با این روش می توان در وقت و هزینه نیز صرفه جویی نمود. نکته مهم در خرید این مکمل ها خرید از منابع معتبر فروش است. خرید از منتبع نامعتبر می تواند عوارض جبران ناپذیری را ایجاد نماید.

قیمت قرص بیوتین

قرص بیوتین در انواع خارجی و ایرانی در داروخانه های سراسر کشور در دسترس است. البته قیمت انواع قرص بیوتین خارجی و ایرانی با یکدیگر متفاوت بوده و انواع خارجی اغلب قیمت‌های بالاتری نسبت به انواع ایرانی دارند. در خرید قرص بیوتین دقت نموده و تنها آن را از منابع فروش معتبر تهیه کنید. خرید و مصرف قرص بیوتین از بازار های سیاه دارو می تواند عوارض جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین

تزریق آمپول بیوتین و بپانتین برای درمان ریزش مو تجویز می شود. ترکیبات موجود در این آمپول ها به رشد موها کمک کرده و ریزش موی غیر ارثی را در خانم ها و آقایان درمان می کنند. این آمپول به صورت عضلانی در باسن یا ران تزریق می شود. تزریق این آمپول نسبت به سایر آمپول ها کمی دردناک تر است. آمپول بیوتین حاوی ۵ میلی گرم بیوتین و آمپول بپانتین حاوی ۵۰۰ میلی گرم ویتامین B5 است. این دو ویتامین برای رشد موها بسیار مفید و موثر بوده و در اکثر موارد می توانند ریزش مو را درمان کنند.

تجویز آمپول بیوتین و بپانتین به روش های مختلفی صورت می گیرد مثلا می توانید هر دو را بطور همزمان یا به صورت جداگانه مورد استفاده قرار دهید. در بیشتر مواقع طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین به صورت یک دوره درمانی صورت می گیرد. دوره استفاده از این آمپول ها معمولا یک تزریق در هفته است که به مدت شش هفته ادامه خواهد داشت. در ماه اول هر هفته ۲ آمپول تزریق خواهد شد و در ماه دوم و سوم یک آمپول از هر دو آمپول برای فرد تزریق می شود.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین بر اساس شرایط فرد و شدت ریزش مو می تواند متفاوت باشد. پزشک شما روش تزریق این دو آمپول را برای کسب بهترین نتیجه در پایان دوره می تواند تغییر دهد. بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این دارو ابتدا با یک پزشک پوست و مو مشورت کنید. با اینحال شما می توانید این آمپول ها را از داروخانه خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. این آمپول برای کودکان و در دوران بارداری نیز قابل استفاده است. البته در این موارد بهتر است تزریق را تحت نظر پزشک انجام دهید تا دچار عوارض تزریق آمپول بیوتین و بپانتین نشوید.

سخن آخر

  1. در مصرف دارو ها همواره باید توجه شود که داروهای شیمایی نباید هیچ‌گاه بدون تجویز پزشک متخصص و تعیین دوز مصرفی از جانب او، تهیه و مصرف شوند.
  2. مصرف داروها و میزان دوز لازم، از موارد مهمی است که باید دقیقاً طبق نظر پزشک مصرف شوند.
  3. در هنگام بروز بیماری ها از مصرف سرخود دارو های شیمیایی و گیاهان دارویی جدا پرهیز نمایید.
  4. در صورت بروز هر یک از علائم حساسیت مصرف دارو یا مکمل را قطع نموده و در صورت تشدید علائم به پزشک مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا