Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن

آمپول رمدسيوير از دارو های ضد ویروس بوده که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده و در درمان بسیاری از بیماری های ویروسی مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد آمپول رمدسیویر در درمان بیماری ابولا موفقیت آمیز بوده و بعداً تأثیر آمپول رمدسيوير روی سایر بیماری های ویروسی نیز مشخص گردید. امروزه با شیوع ویروس کرونا در جهان، مصرف آمپول رمدسيوير برای درمان فاز حاد بیماری کرونا همراه با داروهای دیگر مثل آمپول تمزیوا و آمپول اکتمرا صورت می پذیرد. قیمت آمپول رمدسيوير بستگی به ایرانی یا خارجی بودن آن متفاوت بوده و مقادیر مختلفی را شامل می شود. خرید و فروش آمپول رمدسيوير تنها در داروخانه های مجاز صورت گرفته و فروش بدون نسخه پزشک ممنوع است. لازم به ذکر است که نحوه مصرف آمپول رمدسيوير را پزشک تعیین نموده و از مصرف سرخود دارو به دلیل عوارض بالا جدا خودداری گردد.

آمپول رمدسيوير چیست ؟

رمدسیویر Remdesivir‎ یک داروی ضد ویروس تقریباً جدید از خانواده آنالوگ ‌های نوکلئوزید است. آمپول رمدسیویر توسط شرکت دارویی گیلیاد برای درمان بیماری ابولا و عفونت‌ های ناشی از ویروس ماربورگ معرفی شد. پس از گذشت زمان و انجام پژوهش ها مشخص شد که خاصیت ضد ویروسی این دارو برای سایر ویروس‌ های تک ‌رشته‌ای RNA مانند ویروس سین ‌سیشیال تنفسی، ویروس خونین، ویروس تب لاسا، ویروس نیپا، ویروس هندرا و خانواده کرونا ویروس ها (کرونا ویروس مرس و سارس) هم وجود دارد. این دارو از تکثیر ویروس در بدن جلوگیری به عمل می‌آورد. این دارو با تأخیر در پایان فرآیند تکثیر RNA، مهار ضعیف DNA پلیمراز و RNA پلیمراز در پستانداران و ایجاد نمودن سمیت میتوکندریایی ضعیف در پستانداران تکثیر ویروس را کنترل می نماید.

کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن
کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن

پس از همه‌گیری کرونا در کشور امریکا، FDA مصرف آمپول رمدسیویر را برای درمان بیماران بستری شده مبتلا به کرونا، تأیید کرد. استفاده از این دارو در حدود ۵۰ کشور جهان مجاز اعلام شده است، اما بسیاری از کشورها هم مجوز استفاده از این دارو را صادر نکردند. درواقع پزشکان، مصرف آمپول رمدسیویر را درمان قطعی بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نمی دانند، اما با استفاده از این دارو می‌توان احتمال بهبود و زنده ماندن بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا را افزایش داده و دوره درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را چند روز کاهش داد.

عوارض آمپول رمدسيوير چیست ؟

کاربرد آمپول رمدسیویر تنها در شرایطی که کرونا (کووید ۱۹) می‌تواند افراد را به کام مرگ بکشاند، صورت گرفته و از مصرف در بیماران با حال عمومی طبیعی باید خودداری شود. البته جهت درمان کووید ۱۹ عوارض جانبی جدی و ناخواسته زیادی تاکنون گزارش نشده است. اگر مایل به دانستن اینکه آمپول رمدسیویر چه عوارضی دارد هستید، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه مصرف آمپول رمدسیویر چیست ؟

  • جهت تزریق برای هر ویال، ابتدا ۱۹ میلی لیتر آب مقطر باید به ویال اضافه گردد.
  • سپس بلافاصله به مدت ۳۰ ثانیه تكان داده شود.
  • در مرحله بعد ۲ تا ۳ دقیقه صبر می کنیم تا محتویات ویال ته نشین گردد.
  • باید محلول شفاف و بدون هیچ ذره‌ای تهیه شود.
  • اگر محتویات ویال به خوبی حل نشده باشد، به مدت ۳۰ ثانیه مجدد باید شیک شود و ۲ تا ۳ دقیقه فرصت استراحت داده شود. این كار تا زمان ایجاد محلول شفاف و بدون هیچ ذره‌ای باید ادامه یابد.
توجه

این محلول آماده سازی شده را، قبل از رقیق سازی و تجویز، حداکثر تا ۴ ساعت می توان در دمای اتاق نگهداری نمود. همچنین این محلول تا ۲۴ ساعت در یخچال در دمای ۲ تا ۸ درجه سانتی گراد قابل نگهداری است.

نحوه رقیق سازی پیش از مصرف آمپول رمدسیویر :

سرم سازگار با این دارو نرمال سالین ۹.۰ % می باشد.

هر ویال این دارو باید با ۲۵۰ میلی لیتر نرمال سالین رقیق شده و سپس برای مدت ۳۰ تا ۱۲۰ دقیقه انفوزیون گردد.

نکته

هر چه قدر مدت انفوزیون بیشتر باشد احتمال اینکه واکنش های حساسیتی ایجاد شود، کمتر خواهد بود.

تداخلات دارویي آمپول رمدسیویر چیست ؟

این دارو به طور هم‌زمان و از یک لاین با هیچ داروی تزریقی دیگری نباید تزریق گردد. فعلاً تنها سازگاری دارو با نرمال سالین مشخص شده است.

به دلیل جدید بودن این دارو، تداخلات با سایر دارو ها نامشخص است.

تجویز این دارو با داروهای مهارکننده Pgp مانند : دیلتیازم، و… منجر به افزایش غلظت دارو و افزایش شدید آنزیم های کبدی می‌گردد.

نحوه مصرف آمپول رمدسیویر بدین صورت است که معمولاً یک بار در روز، و به مدت ۵ تا ۱۰ روز تجویز می‌ گردد. بسته به شدت بیماری، شرایط بیمار و میزان واکنش بدن به دارو، طول درمان و دوز مصرفی افراد متفاوت خواهد بود.

کاربرد و مصرف آمپول رمدسیویر در دوران بارداری و شیردهی چگونه است ؟

اطلاعات جمع آوری شده در زمینه تجویز این دارو در دوران بارداری کافی‌ نبوده، اما در مطالعاتی که بر حیوانات صورت گرفته اثرات سوئی بر جنین نداشته است.

اطلاعات جامعی در رابطه با تجویز این دارو در دوران شیردهی و اثراتش بر حجم شیر و جنین، هنوز موجود نمی‌باشد، اما مطالعات حیوانی ترشح دارو در شیر را نشان داده است.

کاربرد آمپول رمدسیویر در درمان کرونا چیست ؟

مصرف و کاربرد آمپول رمدسیویر در درمان بیماری همه گیر کووید ۱۹ صورت می پذیرد. استفاده از آمپول رمدسیویر برای درمان کووید ۱۹ با شدت های کم توصیه نمی ‌شود و تنها برای بیمارانی که به کرونای شدید مبتلا می شوند کاربرد دارد. اگر فرد نیاز نباشد تا در بیمارستان بستری شود باید حتماً در مراکز درمانی و تحت نظر پزشک تزریق انجام شده و تحت نظر قرار گیرد.

کرونا چیست ؟

امروزه گروهی از ویروس‌ها با نام کرونا ویروس ها بسیار گسترده شده اند و افراد زیادی را دچار بیماری نموده اند. تفاوت در مولکول های RNA و تفاوت در ترکیب پوشش خارجی ویروس ها، بزرگ ترین تفاوت آنهاست. ویروس کووید ۱۹ پوششی از جنس پروتئین داشته و RNA ویروس را از عوامل محیطی مختلف محافظت می کند. کویید ۱۹ پس از ورود به دستگاه تنفسی و ریه ها، داخل سلول های ریه شده و آنجا تکثیر پیدا می کند. این ویروس در ادامه موجب تخریب سلول های ریه می شود. لازم به ذکر است که ویروس ها در خارج سلول، موجود زنده بشمار نمی آیند و در خارج سلول نیز تنها وقتی می توانند ایجاد بیماری کنند که ساختار خود را حفظ کرده باشند.

اگر ساختار ویروس دچار آسیب گردد دیگر نمی تواند بیماری زا باشد. کرونا ویروس ها به‌ویژه گونه موسوم به کووید ۱۹ به راحتی انتشار یافته و ویروس می تواند از طریق قطرات تنفسی فرد آلوده، در هنگام سرفه، عطسه، صحبت کردن یا حتی تنفس منتشر و اشخاص دیگری را نیز درگیر نماید.

کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن
کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن

انواع آمپول رمدسیویر به چه صورت عرضه شده و نحوه نگهداری آمپول رمدسیویر چگونه است ؟

این دارو معمولاً به شكل ویال هایی حاوی پودر لیوفیلیزه به مقدار ۱۰۰ میلی‌گرم و محلول تغلیظ شده برای انفوزیون به میزان ۱۰۰ میلی‌گرم می ‌باشد.

باید توجه شود که ویال‌ های این دارو قبل از آماده سازی باید در دمای کمتر از ۳۰ درجه سانتي گراد نگهداری شوند.

برای رعایت درست شرایط نگهداری آمپول رمدسیویر، توجه به موارد ذکر شده در بروشور کارخانه سازنده اولویت دارد.

نحوه کاربرد آمپول رمدسیویر در بزرگسالان و کودکان چگونه است ؟

  • دوز دارو در بزرگسالان و بچه ‌های با وزن بیشتر از ۴۰ کیلوگرم :

برای بیماران نیازمند تهویه مکانیکی و یا ECMO : مقدار ۲۰۰ میلی‌ گرم روز اول و سپس روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم برای ۹ روز (جمعاً ۱۰ روز درمان).

برای بیماران که نیاز به تهویه مکانیکی و یا ECMO ندارند : دوز ۲۰۰ میلی‌گرم روز اول و سپس روزانه ۱۰۰ میلی‌گرم برای ۴ روز (جمعاً ۵ روز). در صورتی که بهبودی حاصل نشد درمان می‌توان ۵ روز دیگر ادامه داد.

  • دوز دارو در کودکان با وزن بیشتر از ۳/۵ کیلوگرم و کمتر از ۴۰ کیلوگرم :

روز اول ۵ mg/kg و از روز دوم ۲.۵ mg/kg می ‌باشد. طول دوره درمان برای بیمارانی که تهویه مکانیکی دریافت نمی کنند ۵ روز است و در صورت عدم بهبودی تا ۱۰ روز نیز توصیه می گردد. برای بیمارانی که تهویه مکانیکی دریافت می کنند طول دوره درمان ۱۰ روز است.

قیمت آمپول رمدسیویر چگونه است ؟

قیمت آمپول رمدسیویر تا حد زیادی به ایرانی یا خارجی بودن دارو بستگی دارد. قیمت آمپول رمدسیویر نوع ایرانی بسیار پایین تر از نمونه خارجی می باشد. شرکت های داروسازی ایرانی سعی بر آن دارند تا با تولید آمپول رمدسیویر نوع ایرانی بتوانند به بیماران، بخصوص بیماران کرونایی کمک نموده و بتوانند این پاندمی بزرگ را کنترل نمایند. شرکت ‌های سازنده می توانند قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات خود گذاشته و این قیمت ‌ها تاحد زیادی می توانند به تأثیرگذاری و رعایت استاندارد های جهانی وابسته باشند. در دنیای امروز و به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در جهان، دارو های مؤثر در درمان بیماری و کنترل اپیدمی بسیار مهم بوده و کشورهای زیادی در جهت تولید دارو های تأثیرگذار بر کنترل این بیماری برآمده اند.

لازم به ذکر است که نوع خارجی آمپول رمدسیویر در کشور ما ایران قیمتی بسیار بالا داشته و یافتن نوع اصلی آن نیز بسیار سخت است. با تولید و عرضه این دارو در ایران و قیمت مناسب آمپول رمدسیویر نوع ایرانی نسبت به نوع خارجی بیماران مختلفی که نیاز به این داروی مهم دارند می توانند راحت‌ تر آن را تهیه نموده و درمان شوند.

خرید و فروش آمپول رمدسیویر چگونه است ؟

خرید و فروش قیمت آمپول رمدسیویر درکشور ما ایران به دلیل همه گیری ویروس کرونا صورت می‌گیرد. خرید و فروش آمپول رمدسیویر به دلیل کاربرد مؤثر و فراوانش در مراحل حاد بیماری کرونا، امروزه بسیار گسترده تر هم شده و در بیمارستان ‌ها جهت درمان بیماران کووید ۱۹ بد حال با درگیری حاد ریوی جهت کنترل بیماری مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید و فروش آمپول رمدسیویر ایرانی در داروخانه های مجاز کشور و تنها برمبنای نسخه پزشک متخصص و البته با قیمتی بسیار کمتر از آمپول رمدسیویر خارجی به فروش رسیده و در دسترس مردم قرار می گیرند. البته لازم به ذکر است که این دارو کاملاً تخصصی بوده و مصرف یا عدم مصرف و تأثیرگذاری آن تنها توسط پزشک معالج تعیین می گردد و نباید آن را از مراکز نامعتبر خریداری کرده یا مصرف نمود.

کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن
کاربرد آمپول رمدسيوير چيست ؟ قيمت خريد و فروش آن

سخن آخر

توجه به این نکته که دارو های شیمایی نباید بدون دستور پزشک معالج مورد استفاده قرار گیرند، همواره ضروری می باشد.

توجه شود که داروها را باید همیشه از منابع معتبر و دارای مجوز تهیه نمود، زیرا تهیه و مصرف دارو ها از منابع نامعتبر و تأیید نشده می تواند عوارض جبران ‌ناپذیری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد نماید.

از نکات بسیار مهم نحوه مصرف دارو ها و دوز مصرفی آنها بوده و باید دقیقاً طبق نظر پزشک مصرف گردد.

این که دارو ها در چه مرحله ‌ای از بیماری تجویز می شوند نکته ای قابل توجه در تجویز داروهایی است که می توانند بیماری کرونا را کنترل کنند. درغیر اینصورت این داروها ممکن است تأثیری در درمان و بهبودی نداشته باشد.

به دلیل عوارض بسیار بالایی که این داروها دارند باید با احتیاط برای بیمار در نظر گرفته شوند.

لازم به ذکر است که هنوز داروی قطعی برای درمان بیماری کرونا معرفی و توسط سازمان بهداشت جهانی تایید نشد است. درواقع دارو یی که در درمان استفاده می شوند فقط جهت بهبود و کنترل علائم بیماری هستند.

همواره باید در نظر گرفته شود که هنگام بروز علائم هر نوع بیماری بلافاصله قدم اول مراجعه به پزشک است و از خود درمانی با داروهای شیمیایی جدا خودداری گردد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا