Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش

آمپول تمزیوا نوع ایرانی از داروهایی است که توانسته است در کنترل علائم مربوط به بیماری همه گیر کرونا مفید واقع شده و به درمان کمک نماید. کاربرد و تأثیر آمپول تمزیوا به دلیل دارا بودن ماده‌ای به نام توسیلیزومب با ساختار پروتئینی است. با استفاده از خواص آمپول تمزیوا نوع ایرانی می‌توان به درمان بیماری هایی مانند آرتریت پرداخت. امروزه از این دارو در درمان درگیری های حاد ریوی بیماری کرونا در کنار آمپول رمدسيوير نیز استفاده می‌شود. قیمت آمپول تمزیوا نوع ایرانی نسبت به نمونه های خارجی مناسب تر بوده و بیماران می‌توانند راحت تر به این دارو دست یابند. خرید و فروش آمپول تمزیوا نوع ایرانی در کشور ما ایران به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا بسیار صورت می گیرد. در ادامه این مقاله به معرفی و نحوه مصرف و عوارض آمپول تمزیوا نوع ایرانی پرداخته ایم.

آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟

آمپول تمزیوا نوع ایرانی درواقع ماده دارویی فعالی به نام توسیلیزومب که ساختاری پروتئینی دارد را شامل می شود. این پروتئین عملکرد پروتئین دیگری (سیتوکین) با نام اینترلوکین ۱۶ را در بدن مهار می کند. این پروتئین نقش مهمی در فرایندهای التهابی بدن دارد. درواقع علت ایجاد بسیاری از علائم بیماری های خود ایمنی مانند بیماری آرتریت روماتوئید، فعالیت اینترلوکین ۱۶ است. بنابراین مسدود کردن گیرنده های اینترلوکین ۱۶ به کاهش عملکرد سیتوکین منجر شده و باعث کاهش التهاب در بدن خواهد شد. بدین ترتیب علائم بیماری های خود ایمنی در بدن کاهش خواهد یافت.

موارد مصرف و کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟

کاربرد خواص آمپول تمزیوا نوع ایرانی در درمان بزرگ‌سالان مبتلا به آرتریت روماتوئید فعال، متوسط تا شدید صورت می‌پذیرد. کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی معمولاً زمانی صورت می گیرد که بیمار به دیگر داروهای درمان آرتریت روماتوئید پاسخ نداده و یا پاسخ آن به درمان کافی نبوده است. در چنین شرایطی مصرف آمپول تمزیوا می تواند به تنهایی و یا در ترکیب با متوترکسات استفاده شود.

مصرف آمپول تمزیوا درمان آرتریت ایدیوپاتیک سیستمیک نوجوانان (sJIA) نیز می تواند استفاده گردد. این دارو معمولاً در بیماران بالای ۲ سال که دچار sJIA از نوع فعال هستند، می تواند به تنهایی یا در ترکیب با متوترکسات تجویز شود.

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی در درمان پلی آرتریت ایدیوپاتیک نوجوانان (pJIA) نیز صورت می گیرد. این دارو در بیماران بالای ۲ سال که دچار pJIA فعال هستند به تنهایی یا در ترکیب با متوترکسات تجویز می شود.

کاربرد این دارو درمان سندرم رها سازی سیتوکین (CRS) در بزرگسالان و کودکان بالای ۲ سالی که دچار CRS به عنوان عارضه درمانی نوع مشخصی از سرطان با روش درمانی کارتی سل می شوند نیز صورت می گیرد.

مصرف آمپول تمزیوا نوع ایرانی، در درمان سندرم رهاسازی سیتوکین (CRS) برای بیماران بزرگسالی که ابتلا به ویروس covid-19 برای آنان تأیید شده است، صورت می گیرد. باید توجه نمود که این دارو تنها برای بیمارانی با وخامت حال و درگیری حاد ریه ای دارند استفاده شده و در بیمارانی با حال طبیعی به هیچ وجه به دلیل عوارض آمپول تمزیوا نوع ایرانی صورت نمی گیرد.

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش

نحوه مصرف و انواع آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟

انواع آمپول تمزیوا نوع ایرانی به صورت ویال حاوی ۴۰۰ میلی‌گرم در ۲۰ میلی‌لیتر محلول غلیظ شده جهت انفوزیون وریدی و همین طور به صورت سرنگ آماده تزریق حاوی ۱۶۲ میلی گرم محلول آماده تزریق جهت تزریق زیر پوستی در بازار خرید و فروش دارو عرضه می گردد.

همان طور که پیش تر اشاره شد، ماده موثر آمپول تمزیوا نوع ایرانی توسیلیزومب می باشد. انواع آمپول تمزیوا حاوی یک عدد ویال محلول تغلیظ شده، پد الکلی و بروشور مخصوص بیمار است. تمزیوا به ‌صورت انفوزیون وریدی توسط یک پزشک یا پرستار می تواند به بیمار تزریق ‌شود.

توجه

محلول دارو جهت تزریق با محلول کلرید سدیم ۹ میلی‌گرم در میلی‌لیتر رقیق‌سازی شده و به ‌صورت وریدی به‌آرامی طی یک ساعت انفوزیون می‌گردد. در بیمارانی که وزنی برابر با ۳۰ کیلوگرم یا بیشتر در ۱۰۰ میلی‌ لیتر دارند و در بیماران کمتر از ۳۰ کیلوگرم در ۵۰ میلی ‌لیتر دارند، رقیق سازی در محلول کلرید سدیم انجام می‌ پذیرد.

  • نحوه مصرف آمپول تمزیوا نوع ایرانی در نوزادان :

نحوه مصرف بدین صورت است که این دارو می تواند ۸ میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در هر دوز (حداکثر ۸۰۰ میلی گرم) استفاده گردد. در صورت عدم بهبودی شرایط بیمار دوز مصرفی را می‌توان با فاصله زمانی ۱۲ تا ۲۴ ساعت از دوز اول تكرار نمود.

  • نحوه مصرف در افراد مسن :

مصرف این دارو در بیماران بالاتر یا مساوی ۶۵ سال ممکن است با افزایش خطر ابتلا به عفونت های جدی همراه باشد. بنابراین برای استفاده از این دارو در درمان سالمندان باید احتیاط شود.

  • مصرف در دوران بارداری و شیردهي

معمولاً مونوکلونال آنتی‌بادی ها با پیشرفت بارداری مخصوصاً در سه ماه سوم بارداری، از جفت عبور بیشتری خواهند داشت. شواهد کافی بر تأیید ارتباط بین مصرف این دارو با سقط یا نقص نوزاد متولد شده وجود ندارد. اما با توجه به داده های مطالعات حیوانی، مصرف این دارو می تواند برای جنین خطرناک باشد.

نکته قابل توجه دیگر در زمینه مصرف این دارو این است که توسیلیزومب در شیر مادر یافته شده است. بنابراین تصمیم بر ادامه شیردهی یا قطع آن در طول دوره درمان مادر باید توسط پزشک سنجیده شده و بر مبنای تصمیم پزشک، تصمیم گیری شود.

کاربرد و مصرف آمپول تمزیوا نوع ایرانی برای بیماران خاص چگونه است ؟

مصرف آمپول تمزیوا در نارسایی های کبدی : در مورد بی خطری و کارایی آمپول تمزیوا نوع ایرانی در بیماران مبتلا به نارسایی کبدی، HPV و HBC مثبت مطالعه ای صورت نگرفته است.

مصرف و کاربرد آمپول تمزیوا در نارسایی کلیه: در بیماران مبتلا به نارسایی کلیه خفیف تا متوسط تنظیم دوزی نیاز نمی باشد. اما مطالعاتی در بیماران مبتلا به نارسایی های شدید صورت نگرفته است.

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی در درمان بیماری کرونا چیست ؟

باید به این نکته توجه شود که داروی توسیلیزومب ضد ویروس کرونا نبوده و تنها در برخی از بیمارانی که دچار التهاب و تخریب ریه ناشی از پنومونی COVID-19 هستند می تواند مورد استفاده قرار گیرد. اثرات داروی توسیلیزومب در طوفان سیتوکاینی قبلاً هم گزارش شده و مورد تأیید FDA قرار گرفته است. پزشکان چینی هم تأثیر آمپول تمزیوا (توسیلیزومب) را در بیمارانی که در مراحل حاد COVID-19 بودند را تأیید نموده است. کشور چین این دارو را برای کنترل بیماری کرونا تأیید و برنامه ای برای نحوه مصرف آمپول تمزیوا تهیه نموده است.

لازم به ذکر است که این دارو به هیچ عنوان دارویی جهت درمان کرونا نبوده و تجویز آن، تنها باید در شرایط خاص صورت گیرد. در غیر این صورت مصرف آمپول تمزیوا نوع ایرانی می تواند باعث ایجاد خطرات بیشتری برای بیماران شود. بنابراین با نکات عنوان شده، تمام افرادی که آلوده به ویروس همه‌گیر هستند، الزاماً مشمول شرایط استفاده از این دارو نخواهند بود.

کرونا چیست ؟

کرونا ویروس ‌ها درواقع گروهی از ویروس‌ ها هستند. تفاوت عمده ای که ویروس ها با هم دارند، تفاوت در مولکول های RNA و همین‌طور در ترکیب پوشش خارجی ویروس است. ویروس COVID-19 از پوششی از جنس پروتئین برخوردار بوده که RNA آن را از عوامل محیطی محافظت می کند. این ویروس پس از ورود به دستگاه تنفسی و ریه ها به داخل سلول های ریه وارد شده و آنجا تکثیر پیدا می کند. کرونا ویروس ها موجب تخریب سلول های ریه می شوند. درواقع یک ویروس در خارج سلول، موجود زنده بشمار نمی آید و در خارج سلول، تنها زمانی می تواند بیماری‌زا باشد که ساختار خود را حفظ کرده باشد.

در صورتی که ساختار ویروس آسیب ببیند دیگر نمی تواند بیماری زا باشد. انتشار این ویروس می تواند از طریق قطرات تنفسی فرد آلوده، در هنگام سرفه، عطسه، صحبت کردن، خواندن یا تنفس صورت گرفته و اشخاص دیگری را نیز درگیر نماید.

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش

عوارض آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟

  • این دارو ممکن است عفونت های جدی که باعث بستری شدن بیمار در بیمارستان یا مرگ می شوند مانند سل، عفونت های فرصت طلب ناشی از باکتری، قارچ و ویروس را منجر شود.

در صورت بروز عفونت، مصرف آمپول تمزیوا نوع ایرانی تا کنترل باید عفونت قطع شود.

در طول درمان با این دارو همه بیماران از نظر TB در طول درمان باید بررسی شوند، حتی اگر تست قبلی انجام شده برای آن ها منفی باشد.

نکته

عوارض جانبی مانند خطر مبتلا شدن به عفونت های جدی مانند : سل، عفونت های باکتریایی یا قارچی و همین طور سوراخ شدن روده، فقط در مصرف مداوم این دارو گزارش شده است.

  • موارد احتیاط مصرف

عفونت های خطرناک : در صورت وجود و یا وقوع عفونت، دارو باید تا زمان کنترل عفونت قطع گردد.

در صورت وجود توبرکلوزیس

در صورت وقوع زونا

سمیت کبدی: در صورت وجود علائم و نشانه های سمیت کبدی و در صورت غیرطبیعی شدن تست ها و یا بدتر شدن یا بروز نشانه های بیماری کبدی، دارو باید تعدیل دوز یا قطع گردد.

در صورت غیر طبیعی شدن تست های آزمایشگاهی باید در مصرف دارو احتیاط گردد.

در صورت بروز واکنش های افزیش حساسیت باید در مصرف دارو احتیاط گردد.

از مصرف هم‌زمان واکسن های زنده با این دارو جلوگیری شود.

  • موارد منع مصرف

در بیماران با واکنش های افزایش حساسیتی به آمپول تمزیوا نوع ایرانی یا اجزای فرموالسیون آن، مصرف دارو ممنوع است.

قیمت آمپول تمزیوا نوع ایرانی چگونه است ؟

قیمت آمپول تمزیوا نوع ایرانی نسبت به نمونه های خارجی این دارو مناسب تر بوده و قیمت پایین تری داراست. شرکت های داروسازی ایرانی سعی بر آن دارند تا با تولید آمپول تمزیوا نوع ایرانی بتوانند به بیماران، بخصوص بیماران کرونایی کمک نموده و قدمی در پایان دادن و کنترل این پاندمی بزرگ بردارند. شرکت ‌های سازنده می توانند قیمت‌های مختلفی را بر محصولات خود نهاده و این قیمت‌ها می توانند به تأثیرگذاری و رعایت استانداردهای جهانی وابسته باشند. در دنیای امروز و به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا در کل جهان، داروهای مؤثر در درمان بیماری و کنترل اپیدمی بسیار مهم بوده و کشور های زیادی در جهت ساخت داروهای تأثیرگذار در کنترل بیماری برآمده اند.

لازم به ذکر است که نوع خارجی این دارو در کشور ما ایران قیمتی بسی بالاتر از قیمت جهانی را داشته و یافتن نوع اصلی آن در ایران بسیار مشکل می باشد. با تولید و عرضه این دارو در ایران و قیمت مناسب آمپول تمزیوا نوع ایرانی ، بیماران مختلفی که نیاز به این داروی مهم دارند می توانند راحت‌تر آن را تهیه نموده و درمان شوند.

خرید و فروش آمپول تمزیوا نوع ایرانی چگونه است ؟

خرید و فروش آمپول تمزیوا نوع ایرانی در کشور ما ایران صورت می‌گیرد. خرید و فروش این دارو به دلیل کاربرد مؤثر و فراوان در مراحل حاد بیماری کرونا، امروزه بسیار گسترده تر شده و در بیمارستان ‌ها جهت درمان بیماران کووید ۱۹ بدحال با درگیری حاد ریوی جهت کنترل بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. خرید و فروش آمپول تمزیوا نوع ایرانی در داروخانه های مجاز کشور و تنها برمبنای نسخه پزشک متخصص البته با قیمتی بسیار کمتر از نمونه خارجی آن به فروش رسیده و در دسترس مردم قرار می گیرد.

البته لازم به ذکر است که این دارو از داروهای خاص بشمار آمده و مصرف یا عدم مصرف و تأثیرگذاری آن تنها توسط پزشک معالج تعین می گردد و نباید آن را از مراکز نامعتبر خریداری نمود.

کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش
کاربرد آمپول تمزیوا نوع ایرانی چیست ؟ قیمت خرید و فروش

سخن آخر

این نکته همواره باید مورد توجه قرار گیرد که داروهای شیمایی نباید بدون دستور پزشک معالج مورد استفاده قرار گیرند.

داروها همیشه باید از منابع معتبر و دارای مجوز تهیه گردند، زیرا تهیه و مصرف دارو ها از منابع غیر معتبر و تأیید نشده عوارض جبران‌ناپذیری را برای مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد نمود.

نحوه مصرف داروها و دوز مصرفی، از نکات بسیار مهم بوده و باید دقیقاً طبق نظر پزشک مصرف گردد.

نکته قابل توجه در داروهایی که می توانند بیماری کرونا را کنترل کنند، این است که این داروها در چه مرحله ‌ای از بیماری تجویز می شوند. تجویز دیر هنگام این داروها ممکن است تأثیری در درمان و بهبودی نداشته باشد. از طرفی مصرف این داروها به دلیل عوارض بسیار بالایی که دارند باید برای بیمار در نظر گرفته شوند.

باید توجه شود که هنوز داروی قطعی برای درمان بیماری کرونا در جهان معرفی و توسط سازمان بهداشت جهانی تایید نشد است و این داروها فقط جهت بهبود و کنترل علائم بیماری هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا