Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

محلول ماینوکسیدیل از جمله داروهایی است که جهت کاهش و درمان ریزش مو به صورت موضعی بر روی پوست سر مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد محلول ماینوکسیدیل در قدیم به صورت قرص و برای کاهش فشار خون بود، اما بعدها از مزایا محلول ماینوکسیدیل جهت درمان مشکلات مو استفاده شد. نحوه مصرف محلول ماینوکسیدیل به مقدار ریزش مو بستگی داشته و باید توسط پزشک متخصص تعیین گردد تا از عوارض محلول ماینوکسیدیل تا حدود زیادی پیشگیری شود. قیمت محلول ماینوکسیدیل می تواند بسته به شرکت های تولید کننده، متفاوت باشد. خرید و فروش محلول ماینوکسیدیل در کشور ما ایران به صورت حضوری در داروخانه ها و همین طور آنلاین امکان پذیر می باشد. در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد و مزایا و نحوه مصرف و عوارض و قیمت و … محلول ماینوکسیدیل می پردازیم.

نشریه علمی جهان شیمی فیزیک پیش تر هم به بررسی دارو هایی جهت تقویت پوست و مو پرداخته است. مانند : کپسول هیرویت، نوتری کپ، هیراکتیواتور، آمپول بیوتین، آمپول بیوتین و بپانتن و… .

مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

کاربرد محلول ماینوکسیدیل برای اشخاصی است که از ریزش مو های خود رنج برده و هزینه های کاشت مو را هم نمی توانند متحمل شوند. از مزایا محلول ماینوکسیدیل تقویت رشد مو ها می باشد. در مراحل ابتدایی درمان می ‌توان مو های باریک و نرمی را در محل استفاده شده از محلول مشاهده نمود که به مرور زمان تیره‌ تر و محکم‌ تر شده و در نهایت مو هایی یکدست و زیبا را فراهم خواهد نمود. کاربرد محلول ماینوکسیدیل می تواند درمانی مناسب برای ریزش موضعی مو ها باشد.

مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

برای آقایانی که در سنین کم دچار ریزش مو شده اند و یا مو های نازکی دارند، کاربرد و مصرف محلول ماینوکسیدیل معمولاً درمانی مناسب برای آن ها خواهد بود. البته باید در نظر داشت که علت اصلی ریزش مو ها در سنین پایین، عوامل ارثی است. بنابراین می‌توان این طور گفت که مصرف محلول ماینوکسیدیل درمانی مناسب برای ریزش مو ناشی از ارث است. این دارو به راحتی در دسترس بوده و می توان آن را از داروخانه های سراسر کشور تهیه نمود. البته توصیه می شود که مصرف این دارو را حتماً با مشورت پزشک شروع شود.

توجه

در بررسی ‌ها مشخص شده است که استفاده از فیناستراید در کنار این محلول اثر هم ‌افزایی دارد. به عبارت دیگر مصرف این دو دارو در کنار یکدیگر بهتر از مصرف هر یک از آن ها به تنهایی است. اما این نکته هم در نظر گرفته شود که در مصرف این دو دارو در کنار هم الزامی وجود ندارد.

اثرگذاری و کاربرد محلول ماینوکسیدیل در چیست ؟

کاربرد محلول ماینوکسیدیل جهت درمان موضعی ریزش مو ها بوده و مصرف آن در درمان ریزش سکه ‌ای موها بسیار معمول است. این دارو را جهت تقویت‌ مو های کرکی و ضعیف هم استفاده می شود. البته تأثیر این دارو دائمی نبوده و به محض قطع محلول، ریزش مو ها دوباره شروع خواهد شد. بنابراین این دارو نمی‌تواند درمان قطعی برای جلوگیری از ریزش مو ها یا رشد مجدد مو باشد.

باید توجه نمود که شروع به موقع مصرف دارو از مواردی که می‌تواند در اثرگذاری دارو مؤثر باشد. معمولاً توصیه می‌ شود که مصرف دارو باید پس از مشاهده ریزش موها به سرعت شروع شود تا نتیجه بخش باشد. نشانه ‌های بهبودی بعد از مصرف داروی ماینوکسیدیل معمولاً ۴ تا ۶ ماه بعد از شروع مصرف آن قابل مشاهده خواهد بود. لازم به ذکر است که در بعضی از افراد، مصرف این دارو باعث درمان کامل ریزش مو خواهد شد و در بعضی دیگر تنها مقدار آن را کاهش می دهد.

مصرف و کاربرد محلول ماینوکسیدیل در تقویت ریش و سبیل آقایان چیست ؟

از مزایا این دارو می‌توان جهت تقویت ریش‌ و سبیل آقایان استفاده نمود. تحقیقات نشان داده است که مصرف محلول ماینوکسیدیل بر روی مو های صورت نیز به اندازه مو های سر مؤثر است. درواقع این دارو در نواحی که پیاز مو سالم و بدون آسیب است، رشد موها را بالا خواهد برد. از این دارو نمی ‌توان برای برگرداندن مو های محل زخم یا سوختگی استفاده نمود. برای رشد مجدد مو در این محل ‌ها بید از روش کاشت مو و پیوند فولیکول استفاده شود.

عوارض محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

عوارض محلول ماینوکسیدیل معمولاً کم بوده و در صورت مصرف صحیح دارو و رعایت دستور پزشک ایجاد نخواهند شد. مصرف این دارو در مواردی می تواند ایجاد حساسیت نموده و پوست سر را قرمز و ملتهب کند. قرمزی و التهاب در این موارد ممکن است با سوزش و خارش هم همراه باشد.

استفاده طولانی مدت از این دارو می‌تواند منجر به نازک شدن پوست سر و بروز برخی مشکلات شود.

عوارض دارو مانند : بروز التهاب و خارش : مصرف و کاربرد محلول ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو عوارض و معایبی را نیز داراست. رایج ترین عوارض بروز التهاب و خارش می باشد. عارضه التهاب و خارش در پوست سر، در صورتی که به مدت طولانی ایجاد شود، بسیار آزار دهنده است.

توجه

پوسته ریزی یا شوره سر : با مصرف داروی ماینوکسیدیل در پوست سر، پوسته ریزی یا شوره سر ممکن است مشاهده شود. پوسته ریزی می تواند مشکلات دیگری از جمله خارش را نیز ایجاد کند. درمان این مشکل نیاز به شامپو های گران قیمت داشته و هزینه های درمان را افزایش می دهد.

ایجاد شدن حساسیت های پوستی : از معایب استفاده از محلول ماینوکسیدیل برای پیشگیری از ریزش مو، حساسیت های پوستی می باشند. بنابراین افرادی که دارای پوست حساس هستند، از این دارو برای درمان ریزش مو بهتر است که استفاده نکنند.

هزینه بالای درمان : از معایبی که می توان برای مصرف این دارو نام برد، استفاده طولانی مدت از این دارو، هزینه های بسیار بالایی را به بیماران برای درمان ریزش مو در طولانی مدت تحمیل می کند. این موضوع باعث می شود که این روش از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد.

شروع مجدد ریزش مو پس از قطع استفاده از دارو : از معایب استفاده از این دارو، شروع مجدد ریزش مو پس از قطع مصرف دارو است. لازم به ذکر است که افرادی که از این دارو استفاده می کنند دیگر نمی توانند مصرف آن را قطع کنند، زیرا ریزش مو مجدد و با شدت بیشتری آغاز می گردد!

عوارض نادر مصرف این دارو :
  • ورم دست و پا
  • سردرد
  • تغییر تعداد ضربان قلب و نا منظم شدن آن
  • افت فشار خون
  • افزایش سریع وزن
  • ایجاد درد در ناحیه سینه

نحوه مصرف محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

این دارو در ابتدای مصرف، ممکن است باعث ناامیدی افراد شود. چرا که این دارو در ۲ تا ۸ هفته اول ریزش موها را افزایش می دهد. اما پس از این مدت بیمار می‌تواند نتایج مصرف دارو را مشاهده کند. انواع مختلف داروی ماینوکسیدیل بسته به نوع مو ها، ضخامت و میزان ریزش آن‌ها استفاده می‌شود.

قبل از مصرف این دارو باید مو ها را به طور کامل تمیز کرده و روزانه دو بار از این دارو استفاده کرد. معمولاً ۱۵ قطره یا یک سی‌سی از دارو را صبح‌ ها پس از بیدار شدن و شب‌ ها قبل از خواب به مو ها مالیده می شود. دارو را روی نوک انگشتان ریخته و با استفاده از انگشتان کاملاً دارو را روی کف سر پخش نمایید. توجه به این نکته مهم است که دارو باید با کف سر در تماس باشد. بنابراین هنگام مصرف حتماً مو ها را کنار زده و مطمئن شوید که دارو به پوست سر رسیده است. پس از پایان کار نیازی به بستن یا پانسمان وجود نداشته و تنها باید اجازه دهید که پوست سر به طور کامل خشک شود.

یک ساعت پس از استفاده از دارو نیز می توان مو ها را به طور کامل شست. دارو برای جذب کامل به یک ساعت زمان نیاز دارد. پس از پایان کار حتماً دست ها‌ با آب و صابون شسته شوند.

مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

نحوه نگهداری محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

  1. پس از مصرف محلول درب آن را محکم بسته و از دسترس کودکان دور نگه داشته شود.
  2. محلول از رطوبت و نور و حرارت دور و در دمای اتاق نگهداری شود.
  3. پیش از خرید محصول از تاریخ تولید محصول آگاهی حاصل کرده و پس از گذشت تاریخ مصرف، دارو دور انداخته شود.

منع مصرف محلول ماینوکسیدیل در چه کسانی است ؟

یکی از عوارض محلول ماینوکسیدیل تغییرات هورمونی است، بنابراین استفاده از آن برای زنان باردار و شیرده ممنوع است.

این دارو می‌تواند بر روی جنین تأثیرات منفی گذاشته و همچنین اثرات این دارو می تواند از طریق شیر مادر به جنین انتقال یابد. پزشکان استفاده از این دارو را برای افراد زیر ۱۸ سال و بالای ۶۵ سال نیز مناسب نمی‌دانند.

افراد مبتلا به بیماری ‌های پوستی مانند : اگزما، بیماری‌ های قلبی و زخم در کف سر بهتر است از روش دیگری برای درمان ریزش مو ها استفاده کنند.

افت فشار خون از می تواند از عوارض این دارو باشد. بنابراین افراد دارای فشار خون پایین، نباید از آن استفاده کنند. مصرف این دارو برای کسانی که مدتی طولانی درگیر ریزش مو بوده و بخش زیادی از مو های خود را از دست داده ‌اند نیز نامناسب است.

انواع محلول ماینوکسیدیل چیست ؟

این دارو در دو نوع ۲ و ۵ درصد در بازار خرید و فروش دارو عرضه می‌شود. انواع ۲ درصد این دارو را می‌ توان برای درمان ریزش مو در ریش و سبیل آقایان و همین طور درمان ریزش مو بانوان استفاده نمود. نوع ۵ درصد این دارو نیز معمولاً برای آقایان تجویز شده و برای درمان ریزش مو های شدید تر استفاده می‌ گردد.

لازم به ذکر است که این دارو به دو شکل فوم و محلول در دسترس بوده و استفاده از فوم برای افرادی که طاسی کامل داشته یا مو های خود را تراشیده ‌اند بیشتر پیشنهاد می گردد، زیرا شکل محلول دارو روی سر باقی نمانده و سر می‌خورد. همچنین مصرف فوم این دارو حساسیت کمتری ایجاد نموده و عوارض کمتری نسبت به محلول آن دارد.

قیمت محلول ماینوکسیدیل چگونه است ؟

قیمت محلول ماینوکسیدیل می تواند تا حدودی به شرکت تولید کننده یا وارد کننده دارو وابسته باشد. قیمت محلول ماینوکسیدیل در انواع ایرانی معمولاً مقادیر کمتری نسبت به نمونه های خارجی داراست. شرکت های دارو سازی ایرانی می کوشند تا با تولید محلول ماینوکسیدیل با کیفیتی مطلوب و قابل رقابت با انواع خارجی، به بیماران کمک کرده و دارو را در دسترس آن ها قرار دهند. امروزه انواع محلول ماینوکسیدیل ایرانی توسط شرکت ‌های سازنده مختلف تولید و در دسترس بیماران قرار گرفته است. تولید کنندگان و واردکنندگان مختلف، قیمت‌ های مختلفی را بر محصولات تولیدی یا وارداتی خود قرار می دهند و این تفاوت قیمت را به کیفیت محصول و رعایت استاندارد های جهانی نسبت می دهند.

نوع خارجی محلول ماینوکسیدیل قیمتی بالاتر از نوع ایرانی خواهد داشت. با تولید این دارو در کشور و عرضه آن به داروخانه ها، بیماران به راحتی می توانند با تجویز پزشک این دارو را تهیه و برای درمان مصرف نمایند.

خرید و فروش محلول ماینوکسیدیل چگونه است ؟

خرید و فروش محلول ماینوکسیدیل در کشور ما ایران جهت بهبود مشکلات مو به‌ویژه مشکلات ریزش مو، صورت می‌ پذیرد. خرید و فروش محلول ماینوکسیدیل جهت درمان ریزش مو در داروخانه های مجاز کشور و مراکز فروش آنلاین محلول ماینوکسیدیل و تنها با نسخه پزشک متخصص و با قیمتی بسیار کمتر از محلول ماینوکسیدیل خارجی به فروش رسیده و در دسترس بیماران قرار می گیرد. باید توجه نمود که این دارو به هیچ وجه از مراکز نامعتبر و بازار سیاه نباید خریداری و مصرف گردد. در غیر این صورت ممکن است عواقب جبران ناپذیری را برای مصرف کننده به همراه داشته باشد.

مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
مزایا محلول ماینوکسیدیل چیست ؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

سخن آخر

مصرف دارو ها به ویژه دارو های شیمایی را هرگز نباید خودسرانه و بدون نسخه پزشک متخصص تهیه و مصرف نمود.

داروها باید از منابع معتبر و دارای مجوز مانند داروخانه ها تهیه شوند. مصرف دارو های تهیه شده از مراکز نامعتبر می توانند عوارض جدی برای مصرف کننده ایجاد کنند.

میزان دوز مصرفی و نحوه مصرف داروها از موارد مهمی است که باید توسط پزشک متخصص تعیین شود. پس باید به آن توجه نمود.

دارو ها و محلول های دارویی باید از نور خورشید و رطوبت و دسترس کودکان دور نگه داشته شوند.

از مصرف خودسرانه داروهای شیمیایی و گیاهان دارویی در هنگام بروز بیماری های مختلف جدا پرهیز نمایید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا