Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید بتاکاروتن | کاربرد بتاکاروتن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد بتاکاروتن و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید بتاکاروتن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش بتاکاروتن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان بتاکاروتن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت بتاکاروتن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بتاکاروتن به روزرسانی می‌شود.

بتاکاروتن یک رنگدانه ارگانیک زرد، قرمز- نارنجی است که به وفور در گیاهان و میوه ها وجود دارد. بتاکاروتن جزء ترپنوئیدهاست و به صورت بیوشیمیایی از هشت واحد ایزوپرن سنتز می شود. در بین کاروتن ها این ماده با داشتن حلقه های بتا در هر دو انتهای مولکول مشخص می شود.

بتاکاروتن رایج ترین شکل کارتن در گیاهان است که به عنوان رنگ غذا در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده پیش ساز ویتامین A و یک ترکیب غیرقطبی است که با روش کروماتوگرافی ستونی می توان آنرا از سایر کاروتنوئیدهای موجود در گیاهان جداسازی کرد.

مراکز خرید و قیمت فروش بتاکاروتن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بتاکاروتن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بتاکاروتن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بتاکاروتن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بتاکاروتن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بتاکاروتن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

این ماده بطور عمده در هویج وجود دارد و یک ماده مغذی مهم با خواص فراوان برای سلامتی است. پردازش های مضاعف این ترکیب حین استخراج ممکن است تاثیر منفی بر پایداری و دسترس پذیری زیستی این ماده داشته باشد اما پردازش حرارتی تاثیر مثبتی بر بتاکاروتن و جذب بیشتر آن در بدن دارد. در ادامه این مقاله نشربه جهان شیمی فیزیک با خواص و کاربرد و قیمت خرید و فروش بتاکارتن بیشتر آشنا شوید .

فواید بتاکاروتن برای سلامتی

بتاکاروتن بسبب قیمت خرید و فروش مناسب یک ماده غذایی است که به عنوان ماده افزودنی و مکمل نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده در محصولات لبنی، چربی ها و روغن ها و میوه های فرآوری شده و آب میوه مورد استفاده قرار می گیرد.

در صنایع غذایی این ماده به عنوان رنگ طبیعی و آنتی اکسیدان مورد استفاده قرار می گیرد. بتاکاروتن برای پیشگیری از سرطان، بیماری های قلبی عروقی، دژنراسیون ماکولای چشم و تقویت سیستم ایمنی بسیار مفید است.

بتاکاروتن یک ترکیب بسیار حساس است و به راحتی در اثر گرما، نور و اکسیژن تخریب می شود. بنابراین تلاش می شود تا با فرآوری های مختلف ماندگاری این ماده افزایش یابد.

مواد غذایی سرشار از بتاکاروتن

بتاکاروتن عمدتاً در میوه ها و سبزیجات با رنگ قرمز، نارنجی یا زرد یافت می شود. برخی مطالعات نشان داده اند که مقادیر بالاتری از این ماده در اشکال پخته شده میوه و سبزیجات در مقایسه با انواع خام خوراکیها وجود دارد. از آنجاییکه این ترکیب به ویتامین A محلول در چربی تبدیل می شود بهتر است که این ماده مغذی را برای جذب بهتر همراه با مقداری چربی مصرف کنید.

هویج، سیب زمینی شیرین، سبزیجات برگ تیره مانند کلم و اسفناج، کاهو، طالبی، فلفل زرد و قرمز، نخودفرنگی، زردآلو و کلم بروکلی منابع عمده این ریزمغذی هستند.

کاربرد بتاکاروتن در صنایع غذایی

همه کاروتنوئیدها در آب نامحلول و در چربی ها هم تقریبا نامحلول هستند با این وجود فرم های تجاری این ریزمغذی ها که برای ایجاد رنگ زرد تا قرمز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند به صورت محلول در آب و چربی وجود دارند. به عنوان مثال سوسپانسیون هایی میکرونیزه این افزودنی های غذایی حاوی ۳۰% بتاکاروتن بوده و به سرعت در روغن / چربی داغ حل می شوند.

فرم محلول در آب بتاکاروتن تجاری با نشاسته یا ژلاتین به صورت امولوسیون ۱ یا ۱۰% و به صورت مایع یا پودر موجود است که انتخاب هرکدام از آنها بسته به نوع محصول و ثبات رنگ مورد نیاز در ماده غذایی صورت می گیرد.

تمام کاروتنوئیدها مستعد اکسیداسیون و به نور حساس هستند و استفاده آنتی اکسیدان هایی مانند توکوفرول ها یا ویتامین C می تواند باعث افزایش ماندگاری رنگ آنها می شود. رنگ بتاکاروتن تحت تأثیر تغییر pH قرار نمی گیرد و تا دمای کمتر از ۱۰۰ درجه سانتی گراد از ثبات خوبی برخوردار است.

مکمل بتاکاروتن

مکمل بتاکاروتن به عنوان یک مکمل غذایی و یک ویتامین ضروری است که به منظور کمک به سیستم ایمنی بدن برای مقابله با بیماری ها و حمایت از سلامت چشم و سیستم ایمنی بدن تجویز می شود. این مکمل می تواند از بدن در مقابل بیماری های قلبی و انواع سرطان ها محافظت کند. کمبود بتاکاروتن در بدن به عنوان یکی از عواملی شناخته می شود که بدن را در معرض عفونت ها و بیماری ها قرار می دهد زیرا تاثیر مستقیمی بر سیستم ایمنی بدن دارد. این مکمل غذایی بهتر است در دوران بارداری تحت نظر پزشک تجویز شود.

ویتامین بتاکاروتن

بتاکاروتن یک ماده غذایی مفید حاوی رنگدانه است که در بسیاری از میوه ها و سبزیجات وجود دارد و به عنوان یکی از ویتامین های محلول در چربی در کبد ذخیره می شود. این ماده هنگامی که وارد بدن می شود توسط بدن به ویتامین A تبدیل می شود. بنابراین می توان گفت بتاکاروتن به عنوان منبع ویتامین A برای بدن ضروری است. این ماده همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند اثر استرس اکسیداتیو رادیکال های آزاد که دلیل ایجاد آسیب های سلولی و بافتی است را خنثی کند.علاوه بر این به دلیل اینکه به عنوان منبع ویتامین A شناخته می شود، می تواند در صورت مصرف روزانه و تامین نیاز بدن از سلامت چشم محافظت کند.

انواع بتاکاروتن

بتاکاروتن به صورت طبیعی در بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی رنگدانه موجود است بنابراین می توان آن را به صورت طبیعی مصرف کرد. اما انواع دیگر بتاکاروتن که به صورت رنگ خوراکی و مکمل و قرص به فروش می رسند از طریق استخراج شیمیایی و فیزیکی گیاهانی مانند هویج تولید می شود. بنابراین می توان گفت بیشترین مقدار مصرف این ماده به صورت مکمل و قرص از طریق سنتز شیمیایی تولید می شود. این ویتامین می تواند از سلامت پوست و سیستم ایمنی حمایت کند و مصرف آن به صورت طبیعی یا مکمل توصیه می شود.

کپسول بتاکاروتن

کپسول بتاکاروتن به عنوان یک مکمل غذایی و ماده کمکی برای ساخت ویتامین A به شمار می رود که به عنوان یک آنتی اکسیدان گیاهی از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. مصرف این مکمل برای افرادی که دچار کمبود ویتامین A هستند و یا سیستم ایمنی ضعیفی دارند توصیه می شود. مقدار مصرف این قرص در افراد بزرگسال بین ۱ تا ۳ قرص است که بهتر است میزان دوز مصرفی توسط پزشک تعیین شود. همچنین بهتر است این قرص را با داروهای پایین آورنده کلسترول مصرف نکنید زیرا میزان اثربخشی آنها را کاهش می دهد.

عوارض بتاکاروتن

عوارض مصرف بیش از اندازه بتاکاروتن اغلب خود را به شکل تغییر در رنگ پوست نشان می دهد. این تغییر رنگ در قسمت هایی از پوست مانند کف پا و کف دست و حتی پوست صورت قابل مشاهده است که البته این عارضه موقتی بوده و بعد از چند روز خود به خود از بین می رود. علاوه بر این در مواردی نیز شخص دچار دردهای عضلانی، سر گیجه و اسهال و کبودی های غیرمعمول می شود که در صورت قطع مصرف مکمل، این ماده از بدن خارج شده و این عوارض از بین می روند. برای جلوگیری از ایجاد این گونه عوارض بهتر است درهنگام مصرف مکمل از پزشک خود مشورت بگیرید.

بتاکاروتن و سیگار

مصرف بتاکاروتن به عنوان یک مکمل غذایی در جامعه در حال افزایش است زیرا به راحتی می تواند نیاز بدن را برای تامین مواد غذایی برطرف کند. در کنار فواید سلامتی بیشماری که این مکمل دارد می تواند مانند تمام مکمل ها گاهی تداخلاتی نیز ایجاد کند. تحقیقات نشان داده است که مصرف مکمل بتاکاروتن در افراد سیگاری می تواند موجب افزایش ابتلا این افراد به سرطان ریه شود. وجود رنگدانه ها درون این مکمل می تواند عامل ایجاد این بیماری در افراد سیگاری باشد. بنابراین بهتر است افراد سیگاری این مکمل را استفاده نکنند، از مواد طبیعی به منظور تامین ویتامین A مورد نیاز استفاده کنند و یا اقدام به ترک سیگار کنند.

پماد بتاکاروتن

پماد بتاکاروتن یا کالاندولا پمادی گیاهی است که از گل همیشه بهار تهیه می شود. این پماد حاوی فلانوییدهایی است که از آزاد شدن هیستامین جلوگیری کرده و مانع از ترشح پلاسما به داخل بافت های بدن می شود.علاوه بر این گل همیشه بهار حاوی کاروتنوئیدهایی مانند بتاکاروتن است که دارای اثرات ضد التهاب است و می تواند از ایجاد التهابات پیشگیری کند. همچنین برای بهبود سوختگی و تسکین درد و تورم و قرمزی پوست ناشی از سوختگی موثر است. بنابراین مصرف این پماد با افزایش گردش خون روند بهبود پوست را تسریع می کند.

ایمنی بتاکاروتن برای انسان

بتاکارتن یک ماده غذایی کاملا ایمن است البته مصرف مقادیر بالای خوراکی این ماده برای طولانی مدت ممکن است عوارضی داشته باشد و باعث زرد شدن رنگ پوست می شود.

دوز مجاز روزانه این ماده بر افراد بزرگسال ۱۵-۶ میلی گرم و برای کودکان ۶-۳ میلی گرم است که از طریق مصرف مواد غذایی تامین خواهد شد و نیازی به مصرف مکمل نیست.

برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف دوزهای خوراکی بالای بتاکاروتن به دلایل مختلف باعث مرگ خواهد شد. همچنین نگرانی های در رابطه با مصرف طولانی مدت مولتی ویتامین های حاوی بتاکاروتن وجود دارد که می توان شانس ابتلا به سرطان پیشرفته پروستات را در مردان افزایش دهد.

 

خرید بتاکاروتن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بتاکاروتن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بتاکاروتن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بتاکاروتن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بتاکاروتن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. بازتاب: اسانس آناناس

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا