Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و دارویی

هر آنچه باید در رابطه با روغن هسته انگور بدانید!

روغن هسته انگور محصول فرعی شراب سازی است و از دانه های به جا مانده از انگورهای مصرفی استخراج می شود. روغن هسته انگور یکی از روغن های گیاهی است که می تواند جایگزین سالمی برای روغن های نباتی و حیوانی موجود در بازار باشد.

وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک شما را با این روغن پرخاصیت ذر ادامه مقاله بیشتر آشنا میکند . تاریخچه استفاده از روغن انگور به سال ۱۵۶۹ برمی گردد هنگامی که امپراطور ماکسی میلیان به یک نوازنده این امتیاز را داد که روغن هسته انگور را تولید کند. امروزه روغن هسته انگور به عنوان یک افزودنی در صابون ها و فرآورده های آرایشی استفاده می شود و در صنایع غذایی برای سرخ کردن ، پخت و پز و سالادها بکار می رود. لازم به ذکر است که روغن هسته انگور به طور محدود ، به عنوان یکی از اجزاء در تولید مشمع کف اتاق نیز استفاده می شود.

این روغن بطورگسترده ای در تولید کالاهای پخته شده ، پنکیک ها و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود. این روغن همچنین برای حفظ طعم کشمش قبل از بسته بندی روی آنها اسپری می شود.

واقعیت هایی در مورد روغن هسته انگور

این روغن حاوی مقادیر بالایی اسید چرب غیراشباع (PUFAs) است که غالباً اسیدهای چرب امگا ۶  هستند. طبق گزارش انجمن قلب آمریکا ، اسیدهای چرب غیراشباع در صورت استفاده از آنها به جای چربی های اشباع و چربی های ترانس در رژیم غذایی ، ممکن است برای قلب شما مفید باشند.

اسیدهای چرب غیراشباع کلسترول و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. اما سلامتی مطلوب، به تعادل مناسب اسیدهای چرب امگا ۶ و اسیدهای چرب امگا ۳ در بدن شما بستگی دارد. واقعیت این است که افراد بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۶ را از طریق رژیم غذایی خودشان دریافت می کنند و تقریباً به اندازه کافی امگا ۳ مصرف نمی کنند.

مطالعات نشان می دهد که مصرف  بیش از حد اسیدهای چرب امگا ۶ می تواند باعث افزایش التهاب در بدن و منجر به بیماری های مزمن از جمله سرطان شود. اگر در حال حاضر به میزان کافی امگا ۶ در رژیم غذایی خود مصرف می کنید ، مصرف مرتب این روغن ممکن است میزان مصرف امگا ۶  شما را در سطحی ناسالم قرار دهد.

فواید روغن هسته انگور برای سلامتی

این روغن منبعی غنی از ویتامین E است و مقدار این ویتامین در روغن هسته انگور نسبت به روغن زیتون بیشتر است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان محلول در چربی است که سلولهای شما را از آسیب رادیکال های آزاد که با سرطان ، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن در ارتباط هستند، محافظت می کند. ویتامین E همچنین از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و ممکن است پیشرفت زوال عقل را کندتر کند.

ویتامین E می تواند در برابر حرارت مقاومت کند به همین دلیل این روغن دارای نقطه دود بالا و در حدود ۲۱۶  درجه سانتیگراد است .

ایمنی برای سلامتی

این روغن یک روغن شفاف ، با طعم سبک و محتوای اسیدهای چرب غیراشباع بالاست که می تواند در سس مایونز ، دسرها و به عنوان پایه برای تولید روغن سیر ، رزمای یا دیگر روغن های گیاهی استفاده شود.

فواید این روغن برای سلامتی بحث برانگیز است و بخشی از آن به نحوه پردازش این ماده برمی گردد زیرا بیشتر روغن های موجود در بازار با استفاده از حلال های شیمیایی مانند هگزان استخراج می شوند که جزء آلاینده های هوا و نوروتوکسین ها طبقه بندی می شود. با اینحال هنوز مشخص نیست که چه مقدار از این حلال ها می تواند بر سلامتی انسان تاثیر منفی بگذارد.

از طرف دیگر هسته های انگور در حین فرآوری تحت دمای بسیار بالایی قرار می گیرند که این دما ممکن است باعث اکسیده شدن روغن و خراب شدن آن شود.

لازم به ذکر است که مصرف این روغن هیچ عارضه جانبی ندارد اما افرادی که به انگور حساسیت دارند نباید از این روغن استفاده کنند.

در نهایت می توان گفت اگر این روغن با پرس سرد یا فشار بالا استخراج شود در حد اعتدال می تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. طعمی خنثی دارد و برای بسیاری از دستورهای پخت و پز مناسب است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا