Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟

شکر کاستر (Caster Sugar) نوعی شکر با دانه های بسیار ریز و خرد شده است که دارای خاصیت حل شدن سریع می باشند. شکر کاستر اغلب در نانوایی و شیرینی پزی ها استفاده می شود ولی شما می توانید در آشپزخانه نیز از آن استفاده کنید. بسته های این شکر اغلب با عنوان ” شکر فوق العاده ریز” برچسب گذاری می شوند. این محصول به دو صورت تصفیه شده و تصفیه نشده در بازار موجود است.

شکر در اشکال مختلف موجود است شکر قهوه ای و شکر کاستر از جمله آنها هستند. شکر کاستر نام های مختلفی دارد ، از جمله شکر کاستور ، شکر شیرینی پزی و شکر فوق العاده ریز .

جایگزین شکر کاستر می تواند قند معمولی آسیاب شده باشد. بافت ریز این نوع شکر بین بافت شکر معمولی و شکر شیرینی پزی قرار دارد. از آنجا که کاملاً آسیاب شده است ، به راحتی حل می شود. همچنین در نوشیدنی های مختلف استفاده می شود ، به طوری که هیچ لایه ای از بلورهای حل نشده در انتهای ظرف وجود ندارد. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما بمانید.

تفاوت شکر کاستر با شکر گرانوله چیست؟

قطر شکر گرانولی حدود ۰.۵ میلی متر است در حالی که کاستر حدود ۰.۳۵ میلی متر قطر دارد. شکر گرانولی معمولاً در هنگام پخت بسیار متنوع تر بوده و ترجیح داده می شود – دانه های کوچک آن هنگام ترکیب با سایر مواد به راحتی مخلوط می شوند و به راحتی حل می شوند و بافت بیسکویت ، کیک ، شیرینی و غیره را یکدست می کنند.

ممکن است متوجه شده باشید که اگر یک کیک با شکر دانه ای تهیه کرده اید گاهی اوقات می تواند ظاهر “خال دار” داشته باشد – این شکر حل نشده در خمیر است. شکر کاستور به دلیل قابلیت حل شدن سریع تر در کیک پزی استفاده می شود. شکر دانه بندی شده به طور کلی وقتی  در پخت و پز به بافت کمی درشت تر نیاز دارید عالی است .

کیک ها و بیسکویت های شما هنگام استفاده از شکر فوق العاده ریز بافت کمی ظریف تری خواهند داشت در حالی که اگر از شکر سفید استفاده می کنید ، کیک های شما بافتی کمی درشت تر و بیسکویت های شما بیشتر ترد می شوند. همچنین خوب است توجه داشته باشید که پودر قند تنها یک نسخه خوب از قند ریز است و با شکر کاستر فرق دارد.

شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟
شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟

تفاوت شکر کاستر با پودر قند چیست؟

تفاوت بین پودر قند و شکر کاستر این است که پودر قند حاوی نشاسته ذرت است ، در حالی که کاستر فاقد آن است. در عین حال ، پودر قند در مقایسه با شکر ریزتر است . اکنون که تفاوت آنها را می دانید ، هنگام پختن یک دستور العمل خاص می توانید هر کدام که مناسب تر است را مورد استفاده قرار دهید.

کاربردهای شکر کاستر

همه انواع شکر سریع تر از شکر گرانولی معمولی حل می شوند بنابراین از آنها در شیرینی ها و دسرهای خامه ای و نرم استفاده می شود. شکر کاستور برای شیرین کردن نوشیدنی های مخلوط استفاده می کنند ، زیرا کریستال های آن ته ظرف جمع نمی شوند و شربت غلیظی ایجاد نمی کند.

مانند شکر رومیزی معمولی ، شکر کاستر را می توان در دو شکل تصفیه شده و تصفیه نشده تهیه کرد. نسخه تصفیه نشده با پرس  عصاره نیشکر از ساقه های آن تولید می شود که تا ۵۰ درصد کمتر پردازش می شود و ملاس بیشتری نسبت به شکر تصفیه شده دارد. رنگ کرمی آن باعث می شود که در حین پخت تیره شود. شکر تصفیه نشده همچنین دارای مواد مغذی و مواد معدنی بیشتری است.

از آنجا که بافت کاستر سبک تر از شکر دانه ای است ، برای تهیه سوفله و موس و شیرین کردن خامه مناسب است. راحت تر ترکیب می شود و سریعتر در سفیده تخم مرغ و مخلوط خامه ای حل می شود. همچنین به کوکی ها و کیک ها حجم می بخشد و به دستور العمل هایی مانند نان اسکاتلندی حجم بیشتری می دهد.

شکر کاستور بهترین شکر است که می توانید از آن برای شیرینی ها استفاده کنید و بسیار خوشمزه است. این شکر روی میوه های تازه پاشیده می شود. این شکر ایده آل برای ترکیب در نوشیدنی های سرد است زیرا به سرعت حل می شود و هیچ لایه در شربت ایجاد نمی کند.

شکر کاستور همانند شکر گرانول در دستور العمل ها گنجانده می شود به سادگی اندازه گیری می شود و با مواد مخلوط می شود. از آنجایی که شکر کاستر شکر دانه ای است که ریزتر آسیاب شده است ، طعم آن شبیه شکر سفید معمولی است.

ظاهر و بافت شکر کاستر چگونه است؟

این شکر با پودر شدن شکر دانه بندی شده به بلورهای ریزتر (دانه ها) ساخته می شود. بلورهای آن حدود ۰.۳۵  میلی متر است ، بنابراین پودر نیست. این دانه های ریز بسیار سریع حل می شوند و به همین دلیل است که این شکر هم توسط آشپزها و هم متصدیان پخت و پز مورد استقبال قرار می گیرد. کاستر از نظر بافت ، بین شکر رومیزی و شکر قنادی قرار دارد.

شکر ریز سفت ، حجیم است و در دو رنگ سفید و قهوه ای طلایی وجود دارد. شکر کاستر طلایی به طور گسترده ای در انگلستان استفاده می شود اما یافتن آن در ایالات متحده ، جایی که نوع سفید ترجیح داده می شود ، دشوارتر است. شکر طلایی شکر خشکی است که از نیشکر یا چغندر تصفیه نشده تهیه می شود. بیشتر به دلیل رنگ و طعم کمی چرب آن محبوب است. شکر سفید و طلایی شیرینی یکسانی دارند و می توان آنها را بدون ایجاد تفاوت زیاد در دستور العمل ها به جای یکدیگر استفاده کرد.

شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟
شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟

فواید مصرف شکر کاستر

این شکر وقتی به نوشیدنی ها اضافه می شود به سرعت حل می شود. این امر به ویژه هنگام مخلوط کردن شکر با نوشیدنی های سرد مانند چای سرد ،که در آنها مخلوط کردن گرانول های سنگین تر دشوارتر است ، مفید است.

از آنجایی که شکر ریز بسیار سبک است ، برای تهیه دسرهای کرکی ، موس و سوفله و همچنین سوربات ، کاسترد ، کیک ، کلوچه و برای پاشیدن روی میوه ایده آل است.

اگر در دستور تهیه نوشیدنی مخلوط نیاز به افزودن شکر دارد بهتر است از شکر کاستر استفاده کنید زیرا با ترک یک لایه شربت ، نوشیدنی را خراب نمی کند.

 ۴ روش استفاده از شکر کاستر

می توانید از این شکر در هر دستور غذایی که نیاز به شکر ریز  دارد، استفاده کنید. به دلیل اندازه دانه کوچک کاستر به راحتی در مایع حل می شود. موارد استفاده از آن عبارتند از:

پودینگ:

شکر ریز به سرعت در حرارت ذوب می شود و می توانید از آن در دستور پودینگ یا کاسترد استفاده کنید. همچنین می توانید از شکر برای تهیه بستنی و شیرینی استفاده کنید.

دسرهای دلپذیر:

می توانید از شکر برای تهیه سوفله ، خامه و موس ، در میان سایر دسرهای سبک و دلپذیر استفاده کنید. از این شکر برای تهیه دسرهای یخی استفاده نکنید زیرا شکر به طور کامل حل نمی شود.

محصولات پخته شده:

می توانید شکر دانه دار را با شکر کاستور به نسبت ۱: ۱ جایگزین کنید. این شکر به راحتی و به طور کامل در خمیر حل می شود ، بنابراین شیرینی پزها هنگام تهیه کیک های اسفنجی ظریف آن را ترجیح می دهند. شکر ریز تفاوت کمی در بافت پخته شده ایجاد می کند. کوکی های تهیه شده از شکر کاستور سبک تر و خوش طعم تر هستند.

شیرین کننده:

شکر را در نوشیدنی ها به عنوان شیرین کننده حل کنید. هنگام تهیه شربت ساده برای تهیه کوکتل ، کاستر در بین متصدیان غذا یک انتخاب محبوب است.

شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟
شکر کاستر چیست چه خواصی دارد و چگونه مصرف می شود؟

طرز تهیه شکر کاستر

تهیه شکر ریز خانگی ساده است. شکر گرانول را بردارید و آن را در غذاساز یا آسیاب قهوه بریزید تا بلورهای شکر ریز شوند اما پودر نشوند.

جایگزین های شکر کاستور

در صورت نیاز به جایگزینی برای کاستر می توانید از شکر دانه دار یا شکر خام برای نتایج مشابه استفاده کنید.

شکر دانه بندی شده: می توانید از شکر معمولی به جای شکر کاستور در دستور پخت استفاده کنید ، اما ممکن است بافت آن ترد تر شود. بهترین روش این است که شکر ریز را با آسیاب از شکر دانه دار تهیه کنید.

شکر خام: برای بهترین نتیجه ، شکر خام را آسیاب کنید تا بلورهای قند کوچک تر شوند. از استفاده از شکر قهوه ای خودداری کنید زیرا مرطوب تر از شکر خام است و بافت متفاوتی به محصولات پخته شده شما می بخشد.

انواع شکر کاستر چیست؟

شکر کاستر در هر دو نوع معمولی (سفید) و خام ارائه می شود. شکر خام از نیشکر یا چغندر تصفیه نشده تهیه می شود و در حین پردازش مقداری از ملاس را حفظ می کند  که به شکر رنگ قهوه ای روشن و کمی کارامل و طعم کره ای می دهد.

شکر کاستر را از کجا بخریم؟

این شکر به راحتی در دسترس است و با عنوان “شکر فوق العاده” به بازار عرضه می شود و یافتن آن در سوپرمارکت های بسیار راحت است. این شکر را همچنین می توانید از طریق اینترنت خریداری کنید ولی از نظر قیمت خرید و فروش آن از شکر گرانوله معمولی است.

اگر برای پیدا کردن آن مشکل دارید یا نمی خواهید هزینه بالایی بپردازید با استفاده از شکر دانه دار معمولی و یک غذاساز خودتان آن را تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که ممکن است اندازه دانه ها یکنواخت نباشد ، اما این مخلوط همچنان برای دستور العمل های غذایی به خوبی عمل می کند. از طرف دیگر می توانید  دستور العمل هایی که نیاز به شکر دارند را کمی تغییر داده و از شکر دانه بندی شده استفاده کنید.

روش نگهداری شکر کاستر

شکر فوق العاده ریز باید به همان روشی که شکر های دیگر ذخیره می شوند نگهداری شود یعنی آن را در جای خشک و خنک و دور از رطوبت یا گرما نگهداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا