Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید بی کربنات سدیم |بیکربنات سدیم چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره خواص، و موارد مصرف و کاربرد بی کربنات سدیم در زمینه های گوناگون است. اگر قصد خرید بی کربنات سدیم را دارید، می توانید برای آگاهی از قیمت فروش بی کربنات سدیم در بازار مواد شیمیایی به لیست پیشنهادی فروشندگان بی کربنات سدیم در انتهای مراجعه نمایید. وزن، برند ونرخ ارز از فاکتورهای تاثیرگذار در قیمت بی کربنات سدیم و خرید بی کربنات سدیم هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان بیکربنات سدیم همواره به روزرسانی شده و شامل شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش بی کربنات سدیم است.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش بی کربنات سدیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش بی کربنات سدیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بی کربنات سدیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده بیکربنات سدیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید بی کربنات سدیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش بی کربنات سدیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

بی کربنات سدیم یکی از پرکاربردترین ترکیبات شیمیایی در زندگی روزمره است. نام دیگر این ترکیب شیمیایی جوش شیرین است و در تولید محصولات بهداشت دهان و غذاهای پخته کاربرد بسیاری دارد. بیکربنات سدیم نمکی است که با ترکیب یون های سدیم و بی کربنات تولید می شود.

فرمول بی کربنات سدیم NaHCO3 و با نام هایی دیگری مانند سدیم هیدروژن کربنات یا بی کربنات سودا نیز شناخته می شود. نقطه جوش این ترکیب ۸۵۱ درجه سانتی گراد و نقطه ذوب آن ۵۰ درجه سانتی گراد است.

سدیم بیکربنات توانایی خنثی کردن اسید معده را دارد و به همین دلیل می تواند مشکلات معده مانند سوء هاضمه و سوزش سر دل را تسکین دهد. برای این منظور، بیکربنات سدیم معمولاً به عنوان داروی ضد اسید OTC فروخته می شود.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک
برخی از انواع خمیر دندان ها نیز حاوی سدیم بی کربنات هستند زیرا این ترکیب شیمیایی می تواند با پوسیدگی دندان مبارزه کرده و بوی بدن دهان را نیز از بین ببرد. این ترکیب شیمیایی به خوبی با فلوراید برای محافظت از دندان ها، از بین بردن باکتری ها و بهبود سلامت کلی دندان ها کار می کند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

تاریخچه کشف بیکربنات سدیم

بی کربنات سدیم برای اولین بار توسط نیکلاس لبلانک، شیمی دان فرانسوی در سال ۱۷۹۱ کشف شد که در آن زمان به خاکستر سودا نیز معروف بود. در اواخر قرن ۱۸ بی کربنات سدیم به عنوان یک عامل ور آمدن خمیر توسط نانوا جان دوایت در نیویورک کشف شد. اولین کارخانه توسط این نانوا در ایالات متحده برای تولید جوش شیرین از دی اکسید کربن و کربنات سدیم تأسیس شد.

 

 

این ترکیب شیمیایی یک ماده محبوب برای تهیه و پخت کیک و نان است. بی کربنات سدیم در غذاها بافت ایجاد می کند، اسیدیته را کاهش می دهد و به عنوان عامل افزایش دهنده حجم و مخمر نیز عمل کند.

این ترکیب شیمیایی مصارف خانگی نیز دارد و از آن می توانید برای کنترل آفات، کنترل بوهای بد و حتی به عنوان یک محصول برای خاموش کردن آتش به صورت اضطراری استفاده کنید.

آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم
آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم

فرآیند تولید بی کربنات سدیم

این ترکیب شیمیایی مهم به دو روش تولید می شود که عبارتند از:

تولید بی کربنات سدیم به روش فرایند سلوی (Solvay)

بیکربنات سدیم عمدتا توسط فرآیند سلوی تولید می شود. فرایند سلوی شامل واکنش بین ترکیبات کلرید سدیم، آمونیاک و واکنش دی اکسید کربن در آب است. این ترکیب شیمیایی را می توان با واکنش کربن دی اکسید با محلول آبی هیدروکسید سدیم نیز تهیه کرد. این واکنش در ابتدا کربنات سدیم را تولید می کند.

Na2CO3 + CO2 + H2O → ۲ NaHCO3

تولید بی کربنات سدیم به روش استخراج از معدن

بی کربنات سدیم به طور طبیعی در کانسارهای فلوریت رودخانه سبز ائوسن در کلرادو و حوضه Piceance یافت می شود. در طول دوره های تبخیر این ترکیب به عنوان بستر ته نشین می شود و با استفاده از تکنیک های استخراج مانند حفاری و غیره استخراج می شود.

اجزا بیکربنات سدیم

همانطور که از نام آن مشخص است، این ترکیب شیمیایی نمکی است که از سدیم و بی کربنات تشکیل شده است. یون های بی کربنات سدیم هنگام حل شدن در آب از یکدیگر جدا می شوند و با اجزای مجاور مانند هیدروژن آزاد تعامل می کنند.

هیدروژن اضافی باعث افزایش اسیدیته در مایعات می شود و می تواند باعث مشکلات گوارشی و در سطوح بالا باعث اسیدوز شود. سدیم بی کربنات در حد متعادل می تواند هیدروژن اضافی را از محیط حذف کرده و اسیدیته را کاهش دهد.

هر مولکول بی کربنات سدیم می تواند به ۳ مولکول هیدروژن متصل شود. این ترکیب شیمیایی همچنین می تواند یون های سدیم خود را آزاد کند، بنابراین منبع عالی برای تامین الکترولیت در بدن است. سدیم برای کنترل حجم سلول، حفظ سطح اسیدیته مایعات بدن و انتقال تکانه های عصبی بسیار ضروری است.

ارتباط بین بیکربنات سدیم و اسیدوز متابولیک چیست؟

اسیدوز متابولیک وضعیتی است که در آن خون به دلیل افزایش تولید اسید یا از دست دادن بیکربنات، بیش از حد اسیدی می شود. انواع اصلی اسیدوز متابولیک عبارتند از :

  • اسیدوز لاکتیک : تولید بیش از حد یا کاهش استفاده از اسید لاکتیک
  • کتواسیدوز : سطوح بالای کتون ها در بدن، اغلب به دلیل مدیریت نادرست بیماری دیابت ایجاد می شود.
  • نارسایی کلیه : باعث افزایش بی کربنات خون و کاهش سطح اسیدیته می شوند
  • مسمومیت: مسمومیت با موادی مانند اتیلن گلیکول، متانول و سالیسیلات
  • از دست دادن بیش از حد بی کربنات (از طریق اسهال، فیستول، سوء مصرف ملین)
  • مصرف بیش از حد پتاسیم (هیپرکالمی)

محلول تزریقی با ۴.۲-۸.۴٪ بی کربنات سدیم برای افراد مبتلا به اسیدوز متابولیک ناشی از بیماری مزمن کلیه، هایپرکالمی یا از دست دادن بیش از حد بی کربنات تایید شده است. همچنین به نظر می رسد این ترکیب شیمیایی به اسیدوز ناشی از مصرف بیش از حد آمی تریپتیلین نیز کمک می کند.

آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم
آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم

کاربرد بی کربنات سدیم و فواید و مزایای استفاده از آن

خرید بی کربنات سدیم برای بهبود رفلاکس اسید معده

برگشت اسید معده زمانی اتفاق می افتد که اسیدهای معده به داخل مری راه پیدا کنند و پوشش داخلی مری را تحریک می کنند. آنتی اسیدها مانند بی کربنات سدیم با خنثی سازی اسیدهای معده، باعث بهبود سریع این مشکلات می شود. این ترکیب شیمیایی در بسیاری از داروهای OTC برای درمان رفلاکس اسید معده یافت می شود.

به عنوان مثال، Gaviscon یک آنتی اسید حاوی بیکربنات سدیم است که باعث تسکین اسید معده می شود. در یک کارآزمایی بالینی تقریبا به ۳۰۰ فرد مبتلا به رفلاکس اسید، بیکربنات سدیم داده شد. نتایج نشان داد که این ترکیب سوزش سر دل را طی مدت ۲۴ ساعت از بین می برد.

مسدود کننده های گیرنده هیستامین (مانند رانیتیدین، سایمتیدین و فاموتیدین) و مهارکننده های پمپ پروتون (مانند امپرازول و لانسوپرازول) نیز در دسترس هستند، اگرچه اثرات آنها روی اسیدهای معده کندتر از آنتی اسیدها است. اما دارای اثرات قوی تر و طولانی تری هستند.

در واقع، یک بررسی سیستماتیک نشان داده است که بیکربنات سدیم اضافه شده به امپرازول در مدیریت رفلاکس اسیدی موثرتر از امپرازول نبوده است.

به طور خلاصه، اگرچه بی کربنات سدیم و دیگر آنتی اسیدها در رفع رفلاکس خفیف اسید معده موثر هستند، اما در بهبود زخم های مری کمکی نمی کنند و ممکن است در موارد شدیدتر، حتی بی اثر باشند.

 

مواد شیمیایی مرتبط با بی کربنات سدیم

 

خرید بی کربنات سدیم برای بهبود عملکرد ورزشی

هنگامی که ماهیچه ها اکسیژن کافی ندارند، به یک فرآیند تولید انرژی جایگزین که اسید لاکتیک را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند روی می آورند. افزایش سطح اسیدیته خون به دلیل تجمع این مولکول در تامین انرژی ماهیچه ها، در بدن اختلال ایجاد می کند و در نتیجه باعث افزایش خستگی و تاخیر در بهبود می شود.

در یک آزمایش انجام شده بر روی ۹ تنیسور مرد، افرادی که بیکربنات سدیم مصرف کرده بودند، خستگی کمتری داشتند و سطح اسید لاکتیک در این افراد پایین تر بود. سدیم بی کربنات عملکرد استقامتی با شدت بالا (زمان خستگی و کل کار انجام شده) را در ورزشکاران بهبود می بخشد.

محققان پس از چندین آزمایش به این نتیجه رسیدند که مصرف مکرر بی کربنات سدیم، ممکن است عملکرد ورزش را کمی بهبود ببخشد. روی هم رفته، شواهد نشان می دهد که مصرف این ترکیب شیمیایی ممکن است به بهبود عملکرد ورزشی کمک کند. بهتر است قبل از مصرف این ترکیب شیمیایی با پزشک خود مشورت کنید.

خرید بیکربنات سدیم برای بهبود بهداشت دهان و دندان

باکتری های ایجاد کننده حفره دندان، مانند استرپتوکوکوس موتانس و لاکتوباسیل ها با انتشار اسیدها به مینای دندان آسیب می رسانند. محصولات خوراکی حاوی بی کربنات سدیم، ممکن است با خنثی سازی این اسیدها از ایجاد حفره دندان جلوگیری کنند.

این ترکیب شیمیایی ممکن است فعالیت ضد باکتریایی نیز داشته باشد. در آزمایش بالینی بر روی ۱۳۵ نفر مبتلا به بیماری لثه، خمیردندان حاوی ۶۷٪ بیکربنات سدیم در کاهش خونریزی و التهابات لثه بسیار موثر بوده است.

بی کربنات سدیم همچنین لکه های مایعاتی مانند قهوه، چای و شراب را از دندان ها برطرف می کند. موثر بودن این ترکیب شیمیایی در سفید کردن دندان ها تنها به دلیل اثر ساینده آن نیست، زیرا خمیر دندان حاوی بی کربنات در ۲ آزمایش بالینی روی ۲۰۰ نفر، لکه ها را بهتر از خمیردندانی که دارای مواد ساینده مانند سیلیس بودند، پاک کرد.

بوی بد دهان نیز معمولا در اثر فعالیت های باکتری های تولید کننده گوگرد از ذرات باقی مانده غذا ایجاد می شود. بی کربنات سدیم نه تنها به از بین بردن این باکتری ها به شما کمک می کند، بلکه بوی بد دهان را نیز از بین می برد. در مجموع شواهد نشان می دهد که این ترکیب شیمیایی دارای مزایای متعددی برای بهداشت دهان و دندان است.

آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم
آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم

فروش بی کربنات سدیم برای بهبود بیماری های کلیوی

در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، کلیه ها نمی توانند به درستی خون را فیلتر کنند. عملکرد ضعیف کلیه ها در بدن باعث تجمع سموم در خون می شود. افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی، سطح اسیدیته خون بالایی دارند که به نوبه خود با افزایش پیشرفت بیماری نیز مرتبط است.

در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، مکمل خوراکی حاوی بی کربنات سدیم ممکن است پیشرفت بیماری را کندتر کند. همچنین، شواهد نشان داده است که مکمل های حاوی این ترکیب شیمیایی، ممکن است با کاهش اسیدوز متابولیک به کاهش پیشرفت بیماری های مزمن کلیوی بسیار کمک کند.

از آنجا که بیماری های مزمن کلیوی بسیار جدی هستند هرگز از بی کربنات سدیم به جای آنچه پزشک برای شما توصیه یا تجویز می کند، استفاده نکنید. محاسبه دوز بی کربنات سدیم توسط پزشک صورت می گیرد. قیمت امپول بی کربنات سدیم و قرص بی کربنات سدیم باهم متفاوت است و بر اساس تشخیص پزشک برای فرد بیمار تجویز می شود.

فروش بی کربنات سدیم بهبود سلامت پوست

استحمام در آب بیش از حد اسیدی، می تواند به پوست بسیار آسیب برساند و باعث ایجاد پوسته پوسته شود. به عنوان مثال، آب عمومی در استخرها و جکوزی ها به دلیل افزودن کلر به منظور ایمنی بیشتر، اسیدی است و ممکن است باعث پوسته پوسته شدن پوست شما شود. برخی از پزشکان معتقدند که حمام در آب قلیایی شده با بی کربنات سدیم ممکن است پوسته پوسته ها را بهبود ببخشد.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های بیکربنات سدیم

نام ماده سدیم بی ‌کربنات (Bicarbonate of Soda)
فرمول مولکولی NaHCO3
جرم مولکولی ۸۴.۰۰۷ g/mol
چگالی (دانسیته) ۲.۲ g/cm³
نقطه ذوب ۵۰ درجه سلسیوس (۱۲۲ درجه فارنهایت؛ ۳۲۳ کلوین)
نقطه جوش ۸۵۱ درجه سلسیوس (۱٬۵۶۴ درجه فارنهایت؛ ۱٬۱۲۴ کلوین)
حلالیت غیر قابل حل در اتانول
دیگر نام ها سدیم هیدروژن‌ کربنات, Baking soda

عوارض بی کربنات سدیم

این لیست ممکن است تمام عوارض جانبی احتمالی این ترکیب شیمیایی را پوشش ندهد. بنابراین بهتر است در صورت مشاهده هرگونه عوارض جانبی دیگر با پزشک خود تماس بگیرید. بی کربنات سدیم خوراکی به طور کلی در دوزهای معمولی بی خطر است ولی در موارد نادر ممکن است باعث بروز عوارض جانبی زیر شود:

  • مشکلات گوارشی (از دست دادن اشتها، نفخ، اسهال، تهوع و استفراغ، گرفتگی معده)
  • سردرد
  • خستگی، عصبی بودن یا تغییر در خلق و خو
  • افزایش میل به نوشیدن یا ادرار کردن
  • تنفس آرام
  • تورم در پاها

تجویز سریع یا طولانی مدت داخل وریدی سدیم بی کربنات ممکن است باعث اختلالات متابولیک مانند آلکالوز متابولیک، سطح بالای دی اکسید کربن خون (هایپرکاپنی)، پتاسیم خون پایین (هیپوکالمی)، کلسیم پایین (هیپوکلسمی) و کلرید پایین (هیپوکلرمی) و سدیم خون بالا (هیپرناترمی) شود.

در افراد مبتلا به بیماری های مزمن کلیوی، سطوح بالای بیکربنات سدیم خون برای مدت طولانی با افزایش خطر نارسایی قلبی مرتبط است .

به دلیل فقدان اطلاعات ایمنی در مورد این ترکیب شیمیایی، زنان باردار و شیرده باید از مصرف آن اجتناب کنند مگر اینکه پزشک متخصص آن را در مقادیر کم تجویز کرده باشد.

افرادی که سابقه بیماری های قلبی، بیماری های کلیوی یا عدم تعادل الکترولیت دارند باید قبل از مصرف این ترکیب شیمیایی با پزشک خود مشورت کنند.

آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم
آشنایی با کاربرد و قیمت خرید و فروش بیکربنات سدیم

مقدار مناسب مصرف بیکربنات سدیم چقدر است؟

دوز خوراکی معمول مورد استفاده در مطالعات انسانی ۵۰۰ میلی گرم، ۳ بار در روز بوده است. بسته به شدت بیماری، متخصصان ۳۲۵-۲۰۰۰ میلی گرم را ۱ تا ۴ بار در روز توصیه می کنند. قبل از مصرف این ترکیب شیمیایی بهتر است با پزشک خود مشورت کنید تا دوز مناسب شما را مشخص کند.

در افراد مبتلا به اسیدوز متابولیک، بیکربنات سدیم با دوزهای ۵۰-۱۵۰ mEq/L (اسیدوز متوسط) یا ۹۰-۱۸۰ mEq/L (اسیدوز شدید) در مدت ۱-۱.۵ ساعت تزریق می شود. این ترکیب شیمیایی به صورت تزریقی فقط در شرایط بالینی تجویز می شود و پزشک دوز آن را مشخص می کند.

خطرات احتمالی مصرف بیکربنات سدیم

در حالی که این ترکیب شیمیایی جزء مضرترین مواد شیمیایی در نظر گرفته نمی شود اما قرار گرفتن در معرض مقادیر زیاد آن ممکن است عوارض جانبی نامطلوبی برای سلامتی به دنبال داشته باشد، این عوارض جانبی عبارتند از:

  • در صورت استنشاق مقدار زیادی از این ترکیب شیمیایی به صورت غبار، ممکن است دچار سرفه و عطسه شدید شوید.
  • اگر مقدار زیادی از این ترکیب شیمیایی خورده شود ممکن است باعث ایجاد سوزش در دستگاه گوارش شود.
  • سوزش خفیف، مانند قرمزی و درد خفیف در چشم، ممکن است در اثر تماس چشمی ایجاد شود.
  • در حالت خشک، معمولا باعث تحریک پوست سالم نمی شود. با این حال، در صورت وجود رطوبت می تواند باعث تحریک پوست آسیب دیده شود.

برای جلوگیری از بروز این عوارض جانبی بهتر است هنگام استفاده از این ترکیب شیمیایی در مقادیر زیاد از تجهیزات محافظت شخصی مانند دستکش، عینک و ماسک استفاده کنید.

پرسش های رایج در مورد بیکربنات سدیم

چرا فروشندگان بیکربنات سدیم در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران بیکربنات سدیم می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه بیکربنات سدیم، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران بیکربنات سدیم معرفی می ‌کنند.

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش بی کربنات سدیم را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروشی بی کربنات سدیم در ایران، خریداران در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

قیمت خرید و فروش بی کربنات سدیم

این ماده شیمیایی را می توانید در بسته های کوچک از سوپرمارکت ها و فروشگاه های محلی تهیه نمایید. برای کاربردهای وسیع تر نیز می توانید سدیم بی کربنات را از شرکت های تولید و توزیع مواد شیمیایی خریداری نمایید. قیمت بی کربنات سدیم بر اساس خلوص و کیفیت آن در بازار متفاوت است. قیمت بی کربنات سدیم صنعتی با خوراکی متفاوت است.

قیمت خرید و فرق بی کربنات سدیم با جوش شیرین

این دو ترکیب شیمیایی هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و در اصل یک ماده هستند. جوش شیرین نام عمومی بی کربنات سدیم است. بی کربنات سدیم گرید خوراکی بیشتر به عنوان جوش شیرین در صنعت شناخته می شود و فرمول شیمیایی آن NaHCO۳ است.

ضرر های بیکربنات سدیم

بیکربنات سدیم یا جوش شیرین فواید بسیار زیادی برای سلامتی دارد و در صنایع مختلف استفاده می شود. مصرف این ترکیب شیمیایی در مقادیر کم و مناسب هیچگونه ضرری برای سلامتی ندارد. اما نوشیدن مقدار زیاد بی کربنات سدیم، می تواند عوارض جانبی خطرناکی را برای سلامتی ایجاد کند. برخی از عوارض جانبی مصرف بیش از حد این ترکیب شیمیایی عبارتند از:

  • سردرد
  • کاهش اشتها
  • تهوع و استفراغ
  • طعم بد دهان
  • کاهش سطح پتاسیم در خون (هیپوکالمی)
  • تشدید نارسایی قلبی
  • ایجاد مقادیر زیادی سدیم در خون
  • تشدید ضعف و اسپاسم عضلات
  • بیماری های کلیوی و زمینه ای
  • افزایش تولید اسید معده
  • تکرر ادرار

خرید قرص بیکربنات سدیم

بیکربنات سدیم بیشتر به صورت قرص تجویز می شود. این دارو یک قلیایی کننده خون است و برای درمان و پیشگیری از اسیدوز متابولیک در بیماری های خطرناک مانند بیماری های کلیوی، مشکلات قلبی و اسیدوز لاکتیک شدید، برای کمک کننده به داروهای ضد اسهال و برای کاهش اسیدیته ادرار استفاده می شود. همچنین پزشک ممکن است این دارو را برای کنترل پتاسیم موجود در خون در موارد خاص نیز تجویز کند. بهتر است این قرص را بدون تجویز دکتر متخصص مصرف نکنید.

فروش بی کربنات سدیم تزریقی دامی

بی ‌کربنات سدیم به صورت محلول ۱.۳% برای تزریق دامی استفاده می شود. این دارو برای درمان مشکلاتی همچون اسهال ‌های شدید، انباشتگی مواد دانه ‌ای و اسیدوز در دام ها پس از زایمان سخت استفاده می شود.

کاربرد سدیم بی کربنات ۸/۴

سدیم بی کربنات ۴.۸ درصد به صورت تزریقی، به عنوان قلیایی کننده در شرایط خاص برای درمان مشکلات انسان توسط پزشک استفاده می شود. پزشکان از سدیم بی کربنات ۴.۸ درصد در شرایطی همچون احیای قلبی در مرحله پیشرفته، اسیدوز متابولیک شدید، قلیایی کردن ادرار و اسیدوز متابولیک غیر اورژانسی استفاده می کنند.

قیمت خرید بی کربنات سدیم صنعتی

بی کربنات سدیم گرید صنعتی دارای کاربردهای زیادی در صنایع و آزمایشگاه های شیمی دارد. برخی از این کاربردها عبارتند از:

  • صنايع آرايشی و بهداشتی
  • توليد خمير دندان، پاک كننده ‌های خانگی و پاک كننده ملايم
  • صنايع نساجي
  • برای فرآوری نخ‌ های پشمی و ابريشمی
  • صنايع دام و طيور
  • به عنوان مكمل در خوراک دام و طیور
  • صنايع اطفاء حريق
  • ساخت پودرها و خاموش كننده ‌ها
  • صنايع پليمر
  • به عنوان كاتاليزور و تصفيه كننده مواد

تجزیه سدیم بی کربنات

سدیم بی کربنات در آب، به یون های کاتیون سدیم (+Na) و آنیون بی کربنات (–HCO3) تجزیه می شود. بر اساس این تجزیه، محلول خاصیت قلیایی پیدا می کند و به همین دلیل بیشتر برای کاهش اسیدیته به کار می رود. این ترکیب شیمیایی در دمای بالاتر از ۵۰ درجه سانتی گراد تجزیه می شود. تجزیه حرارتی سدیم بی کربنات باعث ایجاد گاز کربن دی اکسید و آب به صورت بخار می شود. فرمول تجزیه حرارتی آن عبارتند از:

۲ NaHCO۳ (s) → Na۲CO۳ (s) + CO۲ (g) + H۲O (g)

 

سرعت واکنش فوق به دما بستگی دارد، هرچه دما بالاتر باشد سرعت تجزیه بی کربنات سدیم نیز بیشتر می شود. باید توجه داشته باشید، نباید این ترکیب شیمیایی را در یک ظرف باز نگه دارید یا آن را در تهیه غذا، ابتدا به مخلوط اضافه کنید. زیرا در معرض حرارت بودن به مدت طولانی، کل سدیم بی کربنات را تجزیه خواهد کرد.

بیکربنات سدیم چین

بیکربنات سدیم چین یک پودر خالص قلیایی و همه کاره است که توسط کشور چین تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول باکیفیت به صورت جامد کریستالی که معمولا به شکل پودر است عمدتا در تولید خوراک دام (به عنوان تنظیم کننده اسیدیته)، غذا (از جمله به عنوان ماده تشکیل دهنده بیکینگ پودر و نوشیدنی های گازدار)، داروها، مواد شوینده و لوازم آرایشی و برای تصفیه دودهای خروجی (عمدتا برای گوگرد زدایی) استفاده می شود. در صنایع شیمیایی برای تولید رنگدانه ها و پلاستیک ها و همچنین به عنوان ماده اصلی کپسول های آتش نشانی استفاده می شود.

بیکربنات سدیم مالان چین

بیکربنات سدیم مالان چین دارای ظاهری سفید و کریستالی است که دمای ۲۰ درجه سانتیگراد، حلالیت این ترکیب در آب معادل ۹۶ گرم در لیتر است و در یک شبکه کریستالی مونوکلینیک متبلور می شود. این محصول به طور گسترده برای تولید مواد غذایی، مصارف پزشکی، مواد شوینده و مراقبتی، عامل سفید کننده دندان، نرم کننده آب و به عنوان یک عامل خاموش کننده استفاده می شود و به صورت متراکم یا سبک در سایزهای متفاوت در بازار در دسترس است. بازار بیکربنات سدیم به بخش های بیکربنات سدیم سنگین، سبک و بسیار سنگین تقسیم می شود. نوع باکیفیت آن صنایع غذایی و دارویی را پوشش می دهد. جوش شیرین باکیفیت بسیار بالا برای اهداف پزشکی به عنوان مثال در همودیالیز استفاده می شود.

بیکربنات سدیم مالان ایران

بیکربنات سدیم یک جاذب بو و خنثی کننده اسید است که آن را می توان به عنوان یک ترکیب طبیعی یافت، اما اغلب از سایر مواد مشتق شده طبیعی ساخته می شود. این محصول می تواند از واکنش دی اکسید کربن و خاکستر سودا، یک ماده معدنی طبیعی تولید شود. عمده استفاده از بیکربنات سدیم در غذاها، به عنوان مثال، محصولات پخته شده است. همچنین در قرص جوشان و گاهی اوقات از نظر پزشکی برای اصلاح اسیدیته اضافی معده استفاده می شود. این ترکیب در انواع کپسول های آتش نشانی نیز اغلب یافت می شود. همچنین می توان در استخرها، آبگرم ها و حوضچه های باغ نیز از این ماده برای افزایش قلیاییت کل استفاده کرد زیرا می تواند سطح pH را بالا ببرد و حفظ pH مناسب را آسان تر کند.

بیکربنات سدیم فجر مشهد

بیکربنات سدیم فجر مشهد یک ترکیب شیمیایی با خواص قلیایی است. این ترکیب نمک سفید و بی بو است و اغلب در صنایعی که نیاز به یک باز ایمن برای کنترل pH دارند، استفاده می شود. این محصول به عنوان افزودنی خوراک دام، افزودنی غذای انسان و در صنایع دارویی استفاده می شود. همچنین برای تولید سایر مواد شیمیایی استفاده می شود و در لوازم آرایشی و بهداشتی و شوینده ها و سایر محصولات پاک کننده خانگی نیز استفاده می شود. بیکربنات سدیم در بسیاری از محصولات مصرفی وجود دارد اما به صورت خالص نیز در دسترس مصرف کنندگان قرار داده شده است.

بیکربنات سدیم معین مشهد

بیکربنات سدیم معین مشهد یک محصول باکیفیت است که به صورت صنعتی و خوراکی تولید و به بازار عرضه می شود. این محصول به عنوان یک عنصر کلیدی در بسیاری از محصولات استفاده می شود به عنوان مثال در دئودورانت ها، این ماده می تواند اسیدهای موجود در عرق را خنثی کند، رشد باکتری های تولید کننده بو را محدود کرده و رطوبت را جذب کند. همچنین لثه و دندان را تمیز و محافظت می کند، PH بزاق را افزایش می دهد و یک محیط خصمانه برای باکتری های اسیدی ایجاد می کند. در دهانشویه، بیکربنات سدیم همراه با اسید سیتریک بدون نیاز به الکل باعث پاکسازی و خوشبو شدن دهان می شود.

بیکربنات سدیم ایرانی

بیکربنات سدیم ایرانی یک ترکیب شیمیایی قلیایی است که به طور طبیعی در ماده ای به نام ناترون وجود دارد. این ماده به عنوان یک پودر سفید رنگ بسیار متنوع و محلول است و اغلب در محصولات شوینده یافت می شود که به حل شدن آنها در آب کمک می کند. همچنین در دئودورانت ها برای جذب عرق و در خمیر دندان و دهان شویه ها برای تمیز کردن و طراوت بخشیدن به دهان مورد استفاده قرار می گیرد. انواع بی کربنات سدیم به کار رفته در این محصولات از کیفیت و خلوص بالایی برخوردار هستند و همه آنها به طور مرتب بررسی می شوند تا اطمینان حاصل شود که حاوی فلزات سنگین و آلاینده نیستند.

بیکربنات سدیم شیراز

بیکربنات سدیم شیراز یا کربنات هیدروژن سدیم ترکیب شیمیایی با فرمول NaHCO3 است. بیکربنات سدیم یک جامد سفید رنگ است که کریستالی است اما اغلب به صورت پودر ریز ظاهر می شود. از آنجایی که در بیشتر موقعیت ها نسبتا بی ضرر است، استفاده از آن به مقدار زیاد نیز ضرری نخواهد داشت. بیکربنات سدیم خالص به عنوان گرید مواد غذایی بدون هیچ گونه افزودنی و یا پرکننده ای برای پخت و پز بسیار مناسب است و می تواند به سوء هاضمه و سوزش سر دل نیز کمک کند.

قیمت بی کربنات سدیم

قیمت بی کربنات سدیم برحسب نوع کاربرد و حجم آن در بازار مواد شیمیایی متفاوت است. شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید بیکربنات سدیم نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها هستند. در مورد بی کربنات سدیم نیز شرایط به همین صورت است. شرکت تولیدکننده و خارجی یا ایرانی بودن نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت است.

فروش ‌بی کربنات سدیم

شما می‌توانید برای آگاهی از قیمت خرید و فروش بی کربنات سدیم از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعدی استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین شرکت هایی است که در زمینه خرید و فروش بی کربنات سدیم در بازار مواد شیمیایی مشغول فعالیت هستند. برای آگاهی از  اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس و سایر راه های ارتباطی با فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

خرید بیکربنات سدیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید بیکربنات سدیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید بیکربنات سدیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان بی کربنات سدیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید بیکربنات سدیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۱۹ دیدگاه ها

  1. ممکنه راجع موارد مصرف و حساسیت و منع مصرف قرص سدیم بی کربنات توضیحات بیشتری به مقاله اضافه کنید

    آیا خرید قرص سدیم بی کربنات به صورت اینترنتی مطمئن تر هست؟ یا به شکل حضوری و مراجعه به داروخونه

  2. سلام
    شما تو مقاله نوشتید که مصرف سدیم هیدروژن کربنات به بهبود عملکرد ورزشکارا کمک می کنه ؛ ولی به نحوه مصرف این ماده مفید اشاره نکردید

    لطفا قیمت سدیم هیدروژن کربنات رو در انتها صفحه اضافه کنید

    باز هم ممنون از مسئولین سایت جهان شیمی

  3. خواص بیکربنات سدیم بیشمار و غیرقابل انکاره ؛ ولی توجه داشته باشید که در کنار خواص و فواید زیاد بیکربنات سدیم یا جوش شیرین همچنان یک ماده شیمیایی هست و در زمان مصرف به هر شکل خوراکی یا صنعتی حتما باید موارد ایمنی را درنظر گرفت .

    لطفا راجع به نکات ایمنی و موارد احتیاطی هنگام مصرف بیکربنات سدیم توضیحات بیشتر به مقاله مفیدتون اضافه کنید

    با تشکر از سایت خوب جهان شیمی

  4. سلام

    برای نوشیدنی بی کربنات سدیم یا سودا خواص زیادی تو مقاله آورده شده ؛ از رفع رفلکس معده تا سفید کردن دندان ها

    حالا سوال من اینه که این نوشیدنی گازدار واقعا مفید هست یا بخشی زیادی از این خواص فقط تبلیغات هست؟

    ممنون از متخصصان سایت جهان شیمی

  5. تشکر بابت زحمات سایت جهان شیمی

    شما تو مقاله گفتید که ، بی ‌کربنات سدیم به صورت محلول ۱.۳% برای تزریق دامی استفاده می شه ؛
    اما در مورد تفاوتش برای دام کوچک و بزرگ و گاو و گوسفند اشاره ای نکردید

    آیا این درصد برای هر دو نوع دام کافی است؟ و هیچ تفاوتی با هم ندارند؟

    اگه بخوایم از شما بی کربنات سدیم دامی بخریم ؛ چطور میشه قیمت بی کربنات سدیم دامی رو استعلام بگیریم؟

  6. خسته نباشید

    برای مقاله پژوهشی درس شیمی دهم از محتوای شما استفاده کردم.

    امیدوارم که راضی باشید فرمول شیمیایی بی کربنات سدیم ، کاربرد و ویژگی هاش رو خیلی عالی توضیح دادید
    اما یک انتقاد کلی نسبت به همه مقالات شیمیایی شما دارم,

    ای کاش در ابتدای همه مقالات شیمیایی یک قسمت ثابت به عنوان ساختار مولکولی داشته باشید و ساختار مولکولی رو با شکل توضیح بدید. اینجوری برای پژوهش های درسی ما دانش آموزان هم کاربردی تر میشه

  7. حیفه مقاله ای با این سطح کیفیت ولی در مورد شرکت های داخلی و خارجی که تولید کننده بی کربنات سدیم هستند ؛ به معرفی و مقایسه نپرداخته
    برندهای خارجی مثل فيسمر آلمان ، ایفکور ترکیه ، سونار ترکیه ، پال ماتای اندونزی و خصوصا گروه صنعتی کاوه که جوش شیرین پودری تولید می کنه و کارخونه اش هم در مراغه هست.

    به نظرم معرفی این شرکت ها و مقایسه کیفیت اونها خیلی به خریداران بی کربنات سدیم کمک می کنه

  8. قیمت امپول بی کربنات سدیم در این چند ماه خیلی افزایش پیدا کرده و به دلیل مشکلات بیمه ای خریدش رو برای بنده که درآمدم کم هست، سخت شده

    نزدیک به دو ماه پیش ازدیاد پتاسیم و مشکلات کلیوی پزشک برای همسرم امپول بی کربنات سدیم و چند داروی دیگه تجویز کرده؛

    بار آخر این هفته بعد ار تزریق آمپول کمی دچار ضعف و بی حالی شد؛ آیا این حالت طبیعی هست؟

  9. اولا، فرق بی کربنات سدیم با جوش شیرین چیه؟

    دوما، اگه این دوتا با هم فرقی ندارن، چرا با هر دو عنوان در بازار موجوده؟

    سوما، راه اندازی و مدیریت چنین سایتی واقعا کار سختیه؛ به عنوان فروشنده مواد شیمیایی ، شما رو تحسین می کنم.

  10. کسی طرح توجیهی کارخانه تولید بی کربنات سدیم در اختیار داره؟ اگر فرد یا شرکت مناسبی برای تهیه و تدوین طرح های توجیهی کارخانه‌های تولید مواد شیمیایی می شناسید ؛ لطفا دریغ نکنید و معرفی کنید.
    از همه کمک های بی منت شما ممنونیم

  11. از وقتی در بهار امسال یارانه دارو را حذف کردند، قیمت قرص سدیم بی کربنات هم افزایش چشمگیری پیدا کرده. هیچ یارانه جایگزینی هم به بیماران پرداخت نمی شه. الان وعده دولت رو باور کنیم، یا مبلغی که در کارت خوان داروخانه وارد می کنیم ؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا