Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید جوهر قند (هیدروسولفیت سدیم) | کاربرد جوهر قند

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد جوهر قند و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید جوهر قند دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش جوهر قند در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان جوهر قند در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت جوهر قند نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش جوهر قند به روزرسانی می‌شود.

جوهر قند که با نام های دیگری از جمله سدیم دی ‌تیونیت یا بلانکیت شناخته می شود یک افزودنی غذایی رنگ بر است که مصرف آن برای انسان ها با عوارض متعددی همراه است. جوهر قند که همچنین به عنوان هیدروسولفیت سدیم شناخته می شود پودری سفید رنگ با بوی ضعیف گوگردی است که در معرض هوا پایدار است اما در آب گرم و محلول های اسیدی به سرعت تجزیه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش جوهر قند در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش جوهر قند و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان جوهر قند در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده جوهر قند در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید جوهر قند در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش جوهر قند را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

جوهر قند یک نمک محلول در آب است که می تواند به عنوان ماده احیاء کننده در محلول های آبی مورد استفاده قرار بگیرد. این ماده در فرآیند رنگرزی صنعتی مخصوصا در رنگ های حاوی سولفور بکار می رود. ویژگی احیاء کنندگی جوهر قند باعث حذف رنگ اضافی، اکسیدهای باقی مانده و پیگمانت های ناخواسته شده در محصول و کیفیت رنگ نهایی را بهبود می بخشد.در این مقاله وبسایت نشریه جهان شیمی فیزیک به بررسی این ماده خواهیم پرداخت.

موارد مصرف جوهر قند

جوهر قند یا دی تیونیت سدیم همچنین می تواند برای تصفیه آب، تصفیه گاز، تمیز کردن و زدودن ترکیبات ناخواسته در صنایع مختلف استفاده شود. این ماده در فرآیندهای صنعتی به عنوان یک ماده سولفوناته کننده یا منبع یون سدیم مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدروسولفیت سدیم در صنعت نساجی، چرم سازی، صنایع غذایی، پلیمرها، عکاسی و بسیاری دیگر از صنایع کاربرد دارد. کاربرد گسترده این ماده به سمیت پایین آن ( LD50 در g/kg5) نسبت داده می شود.

این ماده در بازیافت روغن های تقویت شده شیمیایی برای تثبیت پلیمرهای پلی آکریل آمید در برابر تخریب رادیکالی در حضور آهن مورد استفاده قرار می گیرد.

عمده مصارف خانگی جوهر قند به عنوان یک ماده رنگ بر است که می تواند لباس هایی که بطور اتفاقی در هنگام شستشو رنگ گرفته اند را مجددا به رنگ اول بازگرداند.

هیدروسولفیت سدیم در واکنش های شیمیایی به عنوان عامل رنگ بر استفاده می شود.این ماده خودبخود در تماس با هوا و رطوبت، گرما تولید می کند که ممکن است برای احتراق مواد اشتعال زای اطراف خطرناک باشد. بنابراین جوهر قند را نباید به مدت طولانی در معرض آتش یا دمای بالا قرار دارد زیرا امکان تخریب ظرف محتوی آن وجود دارد. این ماده در رنگ آمیزی و سفید کردن خمیر کاغذ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

جوهر قند چیست

جوهر قند یک ماده آزاد، خشک و بی رنگ با فرمول شیمیایی NaHS است. دی تیونیت سدیم با استفاده از سولفید هیدروژن و هیدروکسید سدیم به عنوان مواد اولیه در واکنش خنثی سازی، هیدروسولفیت سدیم اغلب به صورت شیمیایی تولید می شود. در تولید صنعتی هیدروسولفیت سدیم از واکنش های بی سولفیت سدیم با روی یا دی اکسید گوگرد روی آمالگام سدیم استفاده می شود.

در هیدروسولفیت سدیم، مونومرها و الیگومرها توسط پرتو الکترونی (EB) یا اشعه ماوراء بنفش (UV) پلیمریزه می شوند. روش UV/EB به عنوان درمان پرتویی نامیده می شود. هیدروسولفیت سدیم بر روی انواع زیر لایه ها از جمله چوب، کاغذ، سرامیک، فلز، شیشه و پلاستیک استفاده می شود.

قیمت جوهر قند

نساجی، شناورسازی سنگ معدنی، سفید کردن خمیر چوب و سایر کاربردها بازار هیدروسولفیت سدیم را تشکیل می دهند. سایر کاربردهای هیدروسولفیت سدیم شامل صنایعی مانند سفید کردن کائولن و لوازم آرایشی و بهداشتی و غیره است. نساجی و خمیر چوب دو مورد از رایج ترین کاربردهای هیدروسولفیت سدیم است. بازار جهانی هیدروسولفیت سدیم به دلیل افزایش تقاضا برای محصولات نساجی مانند پوشاک در حال رشد است. این امر بر قیمت جوهر قند تاثیرگذار خواهد بود.

راه تشخیص جوهر قند در نان

اگر نانی را که بطور مستقیم از نانوایی می خرید پس از چند ساعت به اصطلاح بیات شد مطمئن باشید که در خمیر آن از موادی همچون جوش شیرین و جوهر قند استفاده شده است. همچنین جوهر قند کمک می کند که خمیر به راحتی فرم بگیرد و نان پخته شده دارای لبه های صاف و رنگ شفاف باشد.

جایگزین جوهر قند

هیدروسولفیت سدیم بیشتر برای اهداف سفید کننده در فرآوری نساجی، شناورسازی سنگ معدنی، صنایع کاغذ و خمیر کاغذ و افزودنی های غذایی استفاده می شود. این ماده در تهیه نان ها برای ور آمدن سریع تر خمیر مورد استفاده قرار می گیرد و از آنجاییکه عوارض زیادی برای سلامتی دارد بهترین جایگزین برای آن، افزودن مخمر بیشتر و یا استفاده از آنزیم پروتئاز در خمیر است.

مضرات جوهر قند

بلانکیت یک افزودنی سمی غذایی است که در صنایع غذایی برای بهبود کیفیت ظاهری غذا به کار می رود. عوارض نامطلوب آن شامل از بین بردن و آسیب پرزهای معده و روده در طولانی مدت است، بنابراین می تواند باعث ایجاد سرطان دستگاه گوارش شود. همچنین به عنوان یک عامل موثر در ایجاد دیابت شناخته شده است.

جوهر قند در نبات

نبات یکی از شیرینی های محبوب است که مخصوصا در چای و دمنوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. نبات خوش طعم و انرژی زا بوده و سردی بدن را برطرف می کند. در ساخت نبات از شکر استفاده می شود و در برخی از انواع ارزان قیمت آن جوهر قند به کار می رود که برای سلامتی خطرناک است. بنابراین بهتر است نبات های مصرفی خودتان را از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید.

جوهر قند از کجا بخریم

بازار هیدروسولفیت سدیم به چهار بخش عمده شامل سفید کردن خمیر چوب، فلوتاسیون معدنی، نساجی و کاربردهای دیگر مانند خاک رس کائولن، صنایع شیمیایی، افزودنی های غذایی، چرم، تصفیه آب و غیره طبقه بندی می شود. سفید کردن خمیر چوب سهم بازار قابل توجهی دارد. برای خرید این ترکیب در مقادیر بالا می توانید به شرکت های فروش مواد شیمیایی و افزودنی غذایی مراجعه کنید. این ترکیب را در مقادیر اندک می توانید از عطاری ها تهیه نمایید.

کاربرد جوهر قند در صنایع غذایی و ایمنی آن

استفاده از جوهر قند یا هیدروسولفیت سدیم به عنوان افزودنی غذایی برای افزایش کیفیت رنگ خوراکی ها، تخمیر و آماده سازی اولیه خمیر نان در سالهای اخیر افزایش یافته است و بحث هایی در رابطه با مضرات این ماده برای سلامتی انسان ها در جریان است.

ترکیبات گوگرد به عنوان افزودنی غذایی سالم سالهاست که بطور گسترده در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند یکی از ترکیبات این خانواده بلانکیت یا جوهر قند است که به عنوان ماده سفید کننده در صنایع تولید قند و شکر، آجیل و نان ها بکار می رود.

هیدروسولفیت سدیم با نام تجاری بلانکیت به عنوان یک ماده سفید کننده در صنایع تولید قند مورد استفاده قرار می گیرد و اخیرا بحث هایی در رابطه با عوارض جبران ناپذیر و سرطانزایی این ماده مطرح است. در صنایع تولید قند و شکر، جوهر قند برای تصفیه شربت و حذف باقی مانده رنگ چغندر قند، نیشکر و ترکیبات رنگی موجود مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی رنگ زدایی هیدروسولفیت سدیم وابسته به خاصیت احیاء کنندگی این ماده است که با تولید دی اکسید گوگرد از ایجاد هرگونه رنگی در ماده غذایی جلوگیری می کند.

مصرف بیش از حد این ماده می تواند با از بین بردن پرزهای روده و تاثیر بر دیواره معده منتهی به بیماریهای گوارشی شود. همچنین مصرف بلند مدت جوهر قند باعث حذف آنتی اکسیدان های طبیعی بدن می شود که نقش بسیار مهمی در حفاظت از بیماری ها و حفظ سلامت بازی می کنند.

با اینحال نتایج تحقیقات نشان داده است که افزودن جوهر قند به نان ها با توجه به غلظت می تواند تعیین کننده عوارض آن باشد. اما در مقادیر تعیین شده و مجاز، این ماده تحت تاثیر دمای بالا در پخت نان از بین می رود و تهدیدی برای سلامتی افراد محسوب نمی شود.

 

خرید جوهر قند

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید جوهر قند از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید جوهر قند، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان جوهر قند را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید جوهر قند با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    بشر قرنها بود که برای پوک کردن نان به آن جوش شیرین یا همان بیکربنات سدیم میزد . جوش شیرین اسیدیته گلوتن را خنثی میکرد و در تقابل اسید و قلیا گازی تولید می شد که نان پوک میکرد و بی حوصله گی شاتر را ارضا… جوش شیرین بر خلاف اظهارات بالا دروی زخم معده است و در طب قدیمی برای فعالیت اسپرم وای و پسر زا شدن مورد استفاده بوده که تجربه نیز بجهت قلیایی کردن نیز آنرا ثابت کرده. اذعات باید کرد که جوش شیرین در دور ریز و جلوگیری از بیات شدن نان نقش غیرقابل انکاری دارد . اما متأسفانه مشئولین مربوطه بجای پاسخ علمی شاید بر حسب تقلید یک رویه را دنبال میکنن و هیچ پاسخ درست و علمی در این رابطه به مردم نمیدهند!. آنها متوجه خطرات و در تنگنا قرار دادن نانوایان و سوق دادن آنها به تخلف و استفاده از جوهر قند که سرطلنزاست نیستن…. این شبیهه اینکه شما گلوی کسی را بگیرید و بعد به او بگوید نفس بکش!!!!
    نکته علمی که در رابطه با استفاده از جوش شیرین کسی به عنوان توجه نمیکند اینکه جوش شیرین که اصلاح رایج در بین عوام و عطارهاست بدلیل بیسوادی فقط معطوف به سدیم بیکربنات که بدلیل دار بودن سدیم باعث بالا رفتن فشار خون میشود… هرچند مصرف این سقف از سدیم در قبال نمکی که مردم روی غذا میریزن یا در فرآوردهای گوشتی و سوسیس و کالباس ووو هیچ . اما با مقدار کمی نمک پتاسیم بیکربنات یا همان پتاسیم هیدروژن کربنات میتوان حتی بهتر سدیم بیکربنات آن گاز اسید و باز را در نان ایجاد کرد بدون اینکه سدیمی وجود داشته باشد!. اینطوری هم از دور ریز و بیات شدن نون جلوگیری میشود . هم کسی مجبور به تخلف و استفاده از بلانکیت یا همان جوهر قند نمیشه .
    توجه داشته باشید که امروز کشور و مردم به مراتب با مشکلی بنام چاقی و هماتوکریت درگیرند و بیکربنات پتاسیم کمش بسیار برای تولید انسولین و احساس سیری و جلوگیری از پر خوری خوبه و مانعی برای فشار خون بالا.
    نمک پتاسیم بیکربنات از قویترین خمیردانها در پاک کردن ژرم و چربی ، قویتر ، اما علم و عقلی در کشور برای زدن کارخانه تولید آن تاکنون وجود نداشته چون در دانشگاههای ما علم با سهمیه چ و چ بمسخره گر… متآسفانه حتی در کشاورزی از کودهای پتاسیمی سالهاست که استفاده نمیشه و بهمین خاطر مردم دچار پر خوری و دیابت شدند… تنها اشکال پتاسیم هیدوروژن کربنات اینکه رنگ نان بشکل زعفرانی کمی زرد شود.

    امیدوارم این اطلاعات مفید باشه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا