Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

قرص یونی زینک از مکمل های است که در تقویت پوست و مو نقش بسزایی دارد. فواید قرص یونی زینک به دلیل داشتن روی، ویتامین C ویتامین های گروه B است.

کاربرد قرص یونی زینک به تامین مواد مغذی بدن کمک کرده و پوست شاداب و موهایی زیبا به ارمغان آورد. بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک در روز و بعد از غذاست. اما بهتر است در زمینه نحوه مصرف قرص یونی زینک با پزشک مشورت شود. قیمت قرص یونی زینک با توجه به ایرانی و خارجی بودن دارو متفاوت است. قرص یونی زینک اصل سوئیسی قیمت بالاتری دارد. برای خرید قرص یونی زینک می‌توان به داروخانه‌های سراسر کشور مراجعه نمود. فروش قرص یونی زینک توسط داروخانه‌های آنلاین و اینترنتی نیز صورت می‌گیرد. مصرف قرص یونی زینک عوارض خاصی ندارد. در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به بررسی بسیاری از دارو ها و مکمل ها پرداخته است. مانند: شربت سانستول، شربت ایمیونس، آمپول بیوتین، قرص ال کارنتین و… . در ادامه با بررسی فواید و کاربرد و عوارض قرص یونی زینک با ما همراه باشید.

درباره قرص یونی زینک

مواد غذایی که مصرف می‌شوند در حفظ شادابی پوست بسیار موثر هستند. گام نخست برای داشتن پوستی زیبا، داشتن رژیم غذایی سالم و سرشار از ویتامین است. مصرف لبنیات، مرکبات، غذاهای دریایی و سبزیجات نقش مهمی در حفظ سلامت پوست دارند.

 

 

امروزه به دلیل عادات غذایی نامناسب و سبک زندگی، بسیاری از افراد تغذیه سالمی ندارند. این افراد نیازمند مصرف این قرص برای جبران کمبود ها هستند. سلامت بیشتر پوست و افزایش شادابی آن از طریق ویتامین‌ها و مکمل‌ها تامین می شود. ترکیبات قرص یونی زینک منبع مناسبی از زینک و ویتامین های گروه ب و مواد مغذی دیگر است.

فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

بسیاری افراد نگران این موضوع هستند که آیا قرص یونی زینک باعث چاقی می شود یا خیر. در رابطه با این سوال باید بگوییم که این مکمل به طور مستقیم باعث ایجاد چاقی نمی شود. اما به دلیل داشتن ویتامین های گروه B سوخت و ساز بدن را بالا می برد. با افزایش سوخت و ساز بدن احساس گرسنگی و افزایش اشتها القا می شود. در صورت عدم تمایل به چاقی می توان از سبزیجات و غذاهای پرفیبر مصرف نمود.

معرفی فواید قرص یونی زینک

مصرف قرص uni zinc به تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با میکروب‌های بیماری زا کمک می کند.

کاربرد قرص uni zinc به دلیل دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی ضد سرطان است.

مصرف این مکمل به تسریع روند بهبود زخم‌ های پوستی کمک می کند.

از فواید قرص uni zinc می توان به افزایش سطح انرژی و کمک به رفع خستگی اشاره نمود.

مصرف قرص uni zinc به کلاژن سازی و جوان‌ سازی پوست کمک می کند.

این مکمل به تقویت مو و جلوگیری از سفید شدن آن کمک می کند.

ترکیبات موجود در این مکمل به بهبود کم خونی کمک می کند.

مصرف این مکمل به درمان درماتیت و اگزما کمک می کند.

کاربرد و مصرف این مکمل به بهبود حافظه و افزایش تمرکز کمک می کند.

ترکیبات قرص یونی زینک

مکمل ‌های دارویی از برند های مختلف در بازار وجود دارند. یکی از بهترین ‌مکمل ها مصرف قرص uni zinc است. این مکمل سلامت پوست و مو را حفظ کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می ‌شود. اگر مایلید تا درباره خواص شگفت ‌انگیز این قرص بدانید، با ما همراه باشید.

زینک، اصلی ترین ترکیب قرص یونی زینک

روی یا همان زینک عنصری ضروری برای بدن است. روی در جلوگیری از ریزش مو و حفظ سلامت پوست نقش بسیار مهمی دارد. کمبود این عنصر حیاتی با دیر التیام یافتن زخم ‌های پوستی نیز مرتبط است. سلامت و استحکام ناخن ‌ها نیز تحت تاثیر روی است و از تشکیل لکه ‌های سفید روی آن ها جلوگیری می‌کند.

تقویت سیستم دفاعی بدن، حفظ سلامت قلبی عروقی، بهبود عملکرد دستگاه گوارش و رشد و ترمیم عضلات بدن به وجود روی وابسته است. حتی اختلالات رفتاری مانند پرخاشگری، اسکیزوفرنی و افسردگی نیز می‌تواند با کمبود روی مرتبط باشد.

نقش ویتامین های گروه B در فواید قرص یونی زینک

ویتامین های گروه ب در بسیاری از متابولیسم های مهم بدن نقش دارند. این ویتامین ها برای افزایش تولید انرژی در بدن و رشد سلول های جدید ضروری هستند. ویتامین های گروه B در فرایند خون سازی موثرند و موجب افزایش سلامت پوست، مو و ناخن ها نیز می شوند. ویتامین های گروه B به عنوان ویتامین های تخصصی پوست، مو و ناخن نیز شناخته می شوند. قرص (uni zinc) دارای ویتامین های B1، B2، B3، B5، B6، B12 است.

ویتامین B1

این ویتامین درخشندگی پوست را افزایش داده و تقویت کننده موهاست. تیامین در فرایند متابولیسم کربوهیدرات به منظور تامین انرژی مورد نیاز سلول های بدن موثر است. این ویتامین متابولیسم چربی ها و پروتئین ها را نیز تسریع می کند. B1 موجب هدایت بهتر سیگنال های عصبی و انقباض به موقع عضلات می شود. مصرف دوز مناسبی از این ویتامین موجب پیشگیری از بروز اختلالاتی از قبیل اضطراب، افسردگی و یا فراموشی می شود.

مشارکت در روند تولید گلبول های قرمز از مهم ترین نقش های B1 در بدن است. این ویتامین موجب تقویت فولیکول های مو، افزایش رشد مو ها و بیشتر شدن شادابی و درخشندگی آن می شود.

فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

ویتامین B2

B2 بهبود دهنده سوخت و ساز بدن است. B2 در سلامت کبد نقش داشته و موجب کنترل ریز مغذی ها و هورمون های موجود در بدن می شود. ویتامین B2 در جذب و فعال شدن آهن، ویتامین های B1, B3, B6 و اسید فولیک نیز موثر است. بنابراین برای سلامت پوست، عضلات و پیشگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مفید خواهد بود.

ویتامین B3

B3 برطرف کننده جوش صورت است. ویتامین B3 بر روی اپیدرم اثر داشته و موجب بهبود انواع مشکلات و التهابات پوستی می شود. جوش، آکنه، قرمزی و خارش و حتی رفع جای جوش های قدیمی با B3 برطرف می شود. این ویتامین تخصصی پوست است و به حفظ بهتر رطوبت پوست و شادابی و طراوت آن منجر می شود.

نقش ویتامین B5 در افزایش فواید قرص یونی زینک

B5 ترمیم کننده زخم هاست. اگر زخم های بدن برای ترمیم مدت ها طول بکشد، بدن دچار کمبود ویتامین B5 یا پانتوتنیک اسید شده است. این ویتامین پاسخ های التهابی در بدن را سرکوب کرده و موجب بهبود سریع تر زخم ها می شود. رشد و تولید گلبول های سفید، عملکرد بهتر غده فوق کلیه و نیز محافظت از پوست در برابر اشعه UV نیز از مزایا B5 است.

نقش ویتامین B6 در افزایش کاربرد قرص یونی زینک

B6 ویتامینی با عملکرد چندگانه است. پیریدوکسین اثرات مختلفی در بدن دارد. ذر ادامه به برخی از فواید B6 اشاره شده است.

  • کارکرد بهتر نورون های مغزی
  • کاهش سطح هموسیستئین
  • کاهش ریسک ابتلا به بیماری هایی مانند: آلزایمر، بهبود سطح هموگلوبین
  • پیشگیری از ابتلا به آنمی
  • پیشگیری از بروز بیماری های مرتبط با سیستم قلبی عروقی
  • فعالیت بهتر سلول ها
  • جلوگیری از سرطانی شدن سلول ها

نقش بیوتین در افزایش خواص قرص uni zinc

B7 بهبود دهنده سلامت پوست است. بیوتین توصیه اصلی پزشکان برای داشتن پوستی زیبا و شفاف و ناخن هایی با استحکام بالاست. مصرف روزانه مقادیر مناسبی از این ویتامین می تواند موجب رفع لک و تیرگی های پوستی و رشد بهتر موها شود.

نقش ویتامین B9 یا اسیدفولیک در این مکمل

B9 در کنترل وزن موثر است. اسید فولیک از طریق کنترل سطح چربی خون، در فرایند کنترل وزن و پیشگیری از ابتلا به چاقی یا دیابت نوع ۲ موثر است. این ویتامین باعث تقویت رنگدانه های مو شده و شادابی و درخشش بیشتر موها را به ارمغان می آورد.

نقش ویتامین B12 در افزایش فواید قرص uni zinc

B12 زیبا و درخشنده کننده پوست است. B12 نیز مانند دیگر ویتامین های خانواده B موجب زیبایی و شادابی بیشتر پوست و مو های می شود.

نقش ویتامین C در کاربرد و مصرف این قرص

ویتامین سی تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است. اثرات آنتی اکسیدانی بالایی نیز در این ویتامین وجود دارد. ویتامین C از ترکیبات قرص uni zinc لیبرتی سوئیس بوده و آثار خوبی بر بدن دارد. برخی از خواص ویتامین سی در ادامه آمده است.

  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • مبارزه با رادیکال آزاد
  • پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری ها

مصرف قرص یونی زینک و چاقی

مکمل های دارویی حاوی زینک در بعضی از افراد می توانند باعث افزایش اشتها شوند. افزایش اشتها می تواند به افزایش وزن به دلیل مصرف بیشتر مواد غذایی منجر شود. اما برای خنثی کردن تاثیر مکمل ها برای چاقی می توان دارو را بعد از غذا مصرف نمود. با مصرف مقدار مناسب فیبر و سبزیجات می توان از افزایش وزن ناشی از افزایش اشتها جلوگیری نمود.

کاربرد قرص یونی زینک در ریزش مو

این مکمل به دلیل داشتن ویتامین های گروه B و زینک موجب تقویت فولیکول های مو می شود. ریزش مو ها با مصرف آن کاهش پیدا کرده و درخشندگی و شفافیت مو نیز افزایش می یابد. بنابراین این قرص باعث تقویت رشد مو می شود.

طریقه و نحوه مصرف قرص یونی زینک

مقدار مصرف این قرص روزانه ۱ عدد است. دارو باید همراه با یک لیوان آب و در کنار وعده غذایی مصرف شود. این محصول برای بانوان باردار یا شیرده ممنوعیت مصرف نداشته و می توانند با نظارت پزشک اقدام به مصرف دوز مناسب این مکمل کنند.

در صورت وجود بیماری خاص و یا مصرف داروی خاص، پیش از شروع مصرف با پزشک مشورت شود. تمامی ترکیبات به کار رفته در این مکمل اثرات مفیدی در افزایش سلامت پوست، مو و ناخن ها دارند. اما مصرف خودسرانه آن و یا مصرف دوز هایی بیش از حد مجاز موجب مسمومیت خواهد شد. بنابراین قبال از مصرف این محصول با پزشک مشورت نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک

بهترین زمان مصرف قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس استفاده در طول روز است. درواقع بهترین زمان مصرف قرص uni zinc یک ساعت پس از صرف صبحانه و به همراه مقدار مناسبی آب است.

نکته

کلسیم مانع از جذب روی می شود.  بنابراین محصولاتی مانند شیر، ماست، دوغ و… را با فاصله زمانی کوتاه قبل یا بعد از مصرف این مکمل میل نکنید. کافئین و ترکیبات حاوی آن نیز باید یک ساعت قبل یا بعد از آن مصرف نشود.

تداخل دارویی مصرف قرص uni zinc

استفاده همزمان این مکمل با برخی از دارو ها ممنوع است. برخی از دارو هایی که با این مکمل تداخل دارند در ادامه آمده است.

  • آنتی بیوتیک ‌هایی مانند سیپروفلوکساسین یا تتراسایکلین‌، لوودوپا
  • داروهایی با بیس فسفونات‌ مانند: رزیدرونات، آلندرونیت و اتیدرونات
  • داروهای ضد صرع مانند فنی توئین

در صورتی که نیاز به مصرف این داروها وجود دارد، باید ۲ تا ۴ ساعت میان مصرف دارو ها و مکمل فاصله باشد.

عوارض قرص یونی زینک

تمامی ویتامین ها و مواد معدنی این قرص به صورت روزانه مورد نیاز بدن است. بنابراین مصرف این محصول در دوز مجاز با عوارض جانبی خاصی همراه نخواهد بود.

البته ممکن است برخی از افراد به عوارضی مانند: اسهال، خستگی، سردرد، دل پیچه، بی اشتهایی، تهوع و یا درد شکم دچار شوند. در صورت مواجه با هر یک از این علائم با پزشک یا داروساز مشورت نمایید.

قیمت قرص یونی زینک

قیمت قرص uni zinc به نوع آن وابسته است. قیمت قرص یونی زینک لیبرتی تحت لیسانس کشور سوئیس و نوع خارجی با یکدیگر تفاوت دارد. قیمت قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس به دلیل وارداتی بودن قیمت بالاتری را نسبت به نوع ایرانی داراست. شرکت های داروسازی ایرانی با تولید مکمل ها و شربت های تقویتی ایرانی تحت لیسانس شرکت های تولید کننده اصلی، توانسته اند نیاز کشور در تأمین این ترکیبات را فراهم آورند.

داروسازان ایرانی هزینه های اضافی را کاهش داده و از این طریق به مصرف کنندگان کمک نموده اند. باید توجه شود که ممکن است قیمت انواع قرص یونی زینک در فروشگاه های اینترنتی مختلف متفاوت باشد.

فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش
فواید قرص یونی زینک چیست؟ عوارض و قیمت خرید و فروش

خرید و فروش قرص یونی زینک

خرید و فروش قرص یونی زینک در کشور ما ایران جهت مصرف در بزگسالان به منظور افزایش سیستم ایمنی بدن صورت می گیرد. خرید و فروش قرص uni zinc جهت کمک به رفع کمبود ویتامین ها و مواد مغذی در بدن صورت می گیرد. بسیاری از افراد می توانند از این مکمل استفاده کرده و از خواص بی نظیرش بهره ببرند.

جهت خرید قرص یونی زینک اصل می توان به داروخانه ها و مراکز خرید و فروش آنلاین مراجعه نمود. توجه شود که این مکمل به هیچ وجه از مراکز نامعتبر خریداری و مصرف نشود. در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در مصرف کننده ایجاد کند.

قرص یونی زینک چیست

قرص یونی زینک یک مکمل غذایی بسیار مفید برای تامین برخی از ریزمغذی ها مانند انواع ویتامین ب است. این قرص را می توانید به راحتی پس از تجویز پزشک از داروخانه تهیه نمایید. یکی از اصلی ترین مصارف یونی زینک درمان ریزش مو است. این مکمل با تامین ویتامین های ب به رشد موها کمک کرده و مانع ریزش مو می شود.

موهای ما برای رشد صحیح به ویتامین ها و ریزمغذی های مختلفی نیاز دارند. کمبود هر یک از این مواد مغذی ممکن است منجر به ریزش مو شود. امروزه با مصرف مکمل های غذایی می توان از کمبودهای تغذیه ای که باعث ریزش مو می شوند، جلوگیری کرد.

یونی زینک یکی از این مکمل هاست که محبوبیت فراوانی دارد. این مکمل با توجه فرمولاسیون خود از سلامت پوست و مو محافظت کرده و از سفیدی یا ریزش مو جلوگیری می کند. یونی زینک علاوه بر ویتامین های B حاوی زینک است که یک ماده معدنی بسیار مهم برای حفظ سلامتی است. این مکمل نه تنها برای درمان ریزش مو مهم است بلکه به درمان مشکلات پوستی کمک کرده و برای جوانسازی پوست نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

یونی زینک ریسک ابتلا به بیماری های آلزایمر، آنمی، بیماری- قلبی- عروقی و سرطان را کاهش داده و سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد. مصرف این مکمل به تقویت سیستم ایمنی کمک کرده از ابتلا به بیماری های فصلی نیز جلوگیری می کند. یونی زینک را می توانید روزانه یک عدد همراه با وعده های غذایی مصرف کنید تا از منافع آن بهره مند شوید.

در صورت مشاهده هرگونه عوارضی از مصرف این مکمل خودداری کرده و با پزشک خود مشورت کنید. هرگز بیش از مقدار توصیه شده از این مکمل استفاده نکنید. در صورت مصرف قرص و داروی دیگر حتما قبل از مصرف به پزشک اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا