Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟

قرص سیستین B6 یک مکمل غذایی بوده که برای تقویت و بهبود ریزش مو و همچنین استحکام بخشیدن به ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از مزایا قرص سیستین B6 می توان به دارا بودن مواد مغذی فراوان مانند انواع ویتامین، اسیدهای آمینه و مواد معدنی اشاره نمود. خواص بی نظیر قرص سیستین B6 موجب شده تا برای از بین بردن عوامل ریزش مو مورد توجه قرار بگیرد. تولید قرص سیستین B6 در کشور ما ایران نیز انجام می گیرد و در مراکز فروش مجاز دارو، خرید و فروش قرص سیستین مانند سایر مکمل ها صورت می پذیرد.

ترکیبات قرص سیستین B6 چیست و چرا کاربرد دارد ؟

این قرص حاوی بسیاری از ترکیبات مهمی است که برای رشد موها و تقویت آن ها و همچنین برای داشتن ناخن هایی سالم و زیبا لازم است. این خواص قرص سیستین B6 باعث شده تا در درمان ریزش موهای دوره ای و حتی مزمن مورد استفاده قرار بگیرد. اگر ناخن ها شکننده باشند یا از استحکام کافی برخوردار نباشند، می توان برای رفع مشکل به مصرف این قرص روی آورد. ترکیبات مغذی فراوانی در این قرص فرموله شده است که در ادامه به چندی از آن ها اشاره می کنیم.

قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟
قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟

خواص قرص سیستین B6 را بشناسید:

  • درمان ریزش مو چه دوره ای باشد و چه مزمن
  •  تقویت و ترمیم ناخن های شکننده و آسیب دیده
  • سرعت بخشیدن به تکثیر سلول های حاوی کراتین
  • آنزیم موثر در ریزش مو را مهار کرده و از ریزش مو جلوگیری می نماید.
  • داشتن خواص آنتی اکسیدان
  • افزایش ضخامت موی سر

ریزش مو چیست و چرا رخ می دهد ؟

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که در هر دوی خانم ها و آقایان ایجاد می شود. نشانه های ریزش مو معمولا ریزش بیش از حد طبیعی در یک روز و کم پشت شدن موها می باشد. علاوه بر ریزش مو نازکی و آسیب دیدگی آن نیز به مراتب در افراد اتفاق می افتد.

یکی از عوامل ریزش مو می تواند عوامل هورمونی در بدن باشد با بهم خوردن تنظیم ترشح هورمون در بدن ممکن است عوارض ناخواسته ای به بدن تحمیل گردد و باعث ریزش موی سر شود.

بارداری می تواند در بانوان تاثیراتی را بر روی بدنشان گذاشته و موجب ریزش موی سر بعد از اتمام بارداری گردد. این افراد ممکن است به دلیل عدم تغذیه ی مناسب در بارداری و یا بهم خوردن سطح هورمون ها یا ایجاد شوک در بدن دچار ریزش مو شوند.

نکته

آسیب های جسمی مانند: عمل های جراحی و تصادفات رانندگی و حتی بیماری های سختی مانند آنفولانزا نیز می توانند به بدن شوک وارد کرده و چرخه ی طبیعی مو را مختل نموده و باعث ریزش آن شوند.

عوامل ارثی و ژنتیکی نیز می توانند به ریزش موی سر منجر شوند. طاسی یکی از نمونه های ریزش موی ارثی بشمار می آید و بسیاری از افراد بدنبال رفع این مشکل هستند.

کمبود ویتامین هایی مانند ویتامین های گروه B نیز می تواند منجر به ریزش موی سر گردد. کمبود ویتامین B12 در بدن نیز می تواند عوارضی را بدنبال داشته باشد. از عوارض کمبود ویتامین B در بدن می توان به بی اشتهایی عصبی، اختلال در گوارش و تهوع اشاره کرد.

برای رفع ریزش موی سر و درمان و بهبود آن می توان از مکمل های غدایی بهره برد. مکمل های غذایی مانند : قرص سیستین B6، قرص نورکرین فارمامدیکو ، کپسول هیرویت، کپسول هیر اکتیواتور سان لایف، قرص پرفکتیل پلاتینیوم، قرص ریجن دایت اسی، قرص اکوفن، کپسول نوتری کپ استفاده نمود. در ادامه به بررسی ترکیبات و خواص قرص سیستین B6 به عنوان یک مکمل غذایی بی نظیر می پردازیم.

ال سیستئین از ترکیبات قرص سیستین B6 برای درمان ریزش مو چه می کند ؟

قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟
قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟

سیستئین نوعی آمینو اسید بوده که برای ساخت پروتئین و سایر متابولیسم ها در بدن بسیار مهم و ضروری می باشد. بتا کراتین اصلی ‌ترین پروتئین موجود در پوست، مو و ناخن بوده و حاوی سیستئین می باشد. این آمینو اسید همچنین در کلاژن سازی نقش ایفا می کند. در باره ی اهمیت این آمینواسید باید دقت نمود که تار های مو شامل ۱۴% سیستئین و ناخن شامل ۱۰% سیستئین می باشد. از دیگر مزایا سیستئین این است که دارای مقادیر بالای گوگرد بوده و در استحکام مو و ناخن نقش بسزایی دارد. در بیشتر افراد مشکل ضعف و سستی ناخن و یا ضعیف و نازک بودن موی سر رایج است برای درمان این مشکلات مو و ناخن مصرف این قرص می تواند تاثیرات بسیار مطلوبی نشان دهد.

ویتامین B6 موجود در قرص سیستین B6 برای درمان ریزش مو و بهبود ناخن چه می کند؟

ویتامین B6 خون رسانی به پوست سر را بهبود بخشیده با تسریع جریان گردش خون به فولیکول ها خون بیشتری می رساند. اینگونه مواد مغذی بیشتری نیز به فولیکول ها رسیده و به رشد و تقویت موی سر کمک می شود.این ویتامین با بهبود گردش خون اکسیژن رسانی به پوست سر را نیز بهبود بخشیده و از ریزش موی سر جلوگیری می کند. تاثیر دیگر این ویتامین روی ناخن هاست که موجب استحکام آنها نیز می شود. با خرید این قرص می توان بر مشکلات مو و ناخن فائق آمد.

ال آرژنین از دیگر ترکیبات سیستین B6

آمینو اسید دیگری که در قرص سیستین B6 خارجی و ایرانی، هردو موجود است، ال آرژنین می باشد. پژوهش هایی که در باره ی تاثیرات ال آرژنین انجام شده مشخص کرده است که آمینو اسید ال آرژنین روی فیزیولوژی بدن انسان تاثیرات ضد پیری بالایی داشته و روی استحکام ناخن ها و تقویت و استحکام مو ها اثرات مطلوبی دارد.. آمینواسید ال آرژنین همچنین با کمک ویتامین B6 که هر دو با مصرف این قرص برای بدن فراهم می گردد، خون رسانی به پوست سر را تسهیل نموده و موجب ضخیم شدن و درخشانی موی سر خواهد شد و اثرات مطلوبی هم روی ناخن ها خواهد داشت.

نقش زینک در درمان ریزش مو چیست ؟

اگر به بسته بندی قرص های مکمل غذایی که برای ریزش مو تولید شده اند دقت کنید حتما در ترکیبات آن نام عنصر زینک به چشمتان می خوذد. زیک درواقع یک ماده ی حیاتی برای رشد و سلامت موهاست. علاوه براین  روی یکی از عناصر مهم برای رشد سلول ‌ها بوده و در فرآیند های آنزیمی مختلفی اهمیت فراوان خواهد داشت. زیک فعالیت های غدد چربی در اطراف فولیکول ها را تنظیم کرده و با این روش مانع از ریزش موی سر می شود.

عوارض قرص سیستین B6 را می شناسید ؟

عوارض خاص برای این قرص گزارش نشده است. اما ممکن است در افرادی که به برخی از اجزای سازنده حساسیت داشته باشند عوارضی را نشان دهد. مانند:

  • ایجاد مشکلات تنفسی
  • سفتی قفسه سینه
  • التهابات در صورت، زبان و لب ‌ها
  • ایجاد کهیر و خارش

چه کسانی نباید از این قرص در درمان ریزش مو استفاده کنند ؟

  • بیماران مبتلا به مشکلات کلیوی، تنفسی، بیمارانی با مشکلات قلبی عروقی، دیابتی ها و افرادی که نقص در سیستم ایمنی دارند، نباید از این قرص استفاده کنند.
  • در دوران بارداری و شیردهی نیز در مورد مصرف این محصول حتما باید با پزشک مشورت شود.

قرص سیستین B6 ایرانی بهتر است یا خارجی ؟

در واقع برای جواب این سوال باید گفت از نظر کیفیتی هر دو نوع تقریبا کیفت یکسانی دارند و تنها در بعضی از اجزای سازنده با هم فرق دارند. شاید استقبال از قرص سیستین B6 خارجی در ایران صرفا به دلیل خارجی بودنش بیشتر متقاضی داشته باشد اما قرص سیستین B6 ایرانی با کیفیت بوده و می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در بازار ایران هم قرص سیستین خارجی بایول و بایوفرمولا، و هم قرص سیستین B6 ایرانی رازک استقبال فراوانی در بین مصرف کنندگان داراست.

قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟
قرص سیستین B6 چیست ؟ چه کاربردی در درمان ریزش مو دارد؟

مصرف قرص سیستین B6 در بارداری

به دلیل حساس بودن دوران بارداری باید در مورد مصرف هر دارو یا مکملی با پزشک مربوطه مشورت نمود تا باعث بروز مشکلات بعدی نگردد. درباره ی این قرص هم همینگونه بوده و قبل از مصرف این قرص باید با پزشک مشورت نمود. البته این قرص در دوران بارداری به دلیل عوارض بسیار کمی که دارد توسط پزشکان بسیار توصیه می گردد، بخصوص در ماه های نخست بارداری.

آیا قرص سیستین B6 چاق می کند ؟

این قرص نه تنها چاق کننده نیست بلکه به نوعی باعث لاغری هم می‌شود، ویتامین B6 با کاهش استرس که از دلایل ریزش مو بوده، منجر به تبدیل پروتئین و کربوهیدرات به انرژی شده و جلوی ذخیره چربی را می گیرد. زینک موجود در این قرص نیز سوخت و ساز بدن را زیاد کرده و در نهایت با چربی سوزی، لاغری بویژه لاغری شکمی را به ارمغان می آورد.

تولید قرص سیستین B6 چگونه است ؟

تولید قرص سیستین B6 خارجی توسط شرکت بایول فرانسه و یا شرکت آمریکایی بایوفرمولا انجام می گیرد. تولید قرص سیستین B6 ایرانی نیز توسط شرکت های نیل فارمد و رازک انجام می گیرد. ترکیبات همه شرکت ها تقریبا یکسان بوده و فقط نمونه های ایرانی زینک بیشتری دارند چون در کشور ما ایران نسبت به کشورهای اروپا و امریکا کمبود زینک در بین افراد بیشتر است.

مقدار و نحوه مصرف قرص سیستین B6 چگونه است ؟

  • از این قرص روزانه بین ۱ تا ۴ قرص بنابه نظر پزشک معالج می توان استفاده نمود.
  • این دارو باید همراه با وعده های غذایی مصرف گردد.
  • بیشتر از مقدار توصیه شده (۴ قرص در روز) مصرف نگردد.

خرید و فروش و قیمت قرص سیستین B6 چگونه است ؟

خرید و فروش قرص سیستین در داروخانه های سراسر کشور و همچنین وب سایت های دارای مجوز فروش محصولا دارویی امکان پذیر خواهد بود. در کشور ما ایران خرید و فروش قرص سیستین B6 خارجی و ایرانی به دلیل توصیه های فراوان برای رفع ریزش مو و استحکام ناخن ها رواج زیادی دارد. قیمت قرص سیستین B6 نیز از مزایای آن نسبت به سایر درمان های ریزش مو می باشد. روش های دیگر معمولا هزینه های گزافی را به مصرف کنندگان تحمیل می کند. بصرفه بودن و سرشار بودن از انواع ویتامین ها و ترکیبات مفید از دیگر مزایا قرص سیستین B6 می باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا