Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
تصفیه آبصنایع شیمیاییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید پرلیت (پاپ کورن آتشفشانی) | کاربرد پرلیت چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد پرلیت و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید پرلیت دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش پرلیت در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان پرلیت در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت پرلیت نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش پرلیت به روزرسانی می‌شود.

پرلیت نوعی سنگ آتشفشانی آمورف است که به آن “پاپ کورن آتشفشانی” نیز می گویند. پرلیت در مراکز صنعتی و باغبانی به‌طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.

ذز این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک با پرلیت و کاربردهای آن بیشتر آشنا خواهید شد .این ماده معمولا به عنوان گچ سبک، کاشی های سقفی یا ملات بنایی برای افزایش مقاومت یا عایق کردن در ساخت و ساز استفاده می شود و در صنایع بیوشیمیایی در تولید فیلترها کاربرد دارد.

پرلیت یک ماده معدنی همه کاره و پایدار است که برای کاربرد باید استخراج و فراوری شود و تاثیر ناچیزی بر محیط زیست دارد. برای داشتن یک جامعه سبز محصولات پیشرفته حاوی این ماده، راه حلی عالی هستند زیرا هیچ تاثیر نامطلوبی بر محیط زیست ندارند و می توانند به صورت نامحدود از سراسر دنیا تهیه شوند.

 

مراکز خرید و قیمت فروش پرلیت در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش پرلیت و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان پرلیت در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده پرلیت در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید پرلیت در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش پرلیت را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

پرلیت چگونه تولید می شود + قیمت خرید و فروش پرلیت

فرم طبیعی پرلیت مانند سایر سنگ های آتشفشانی بسیار سنگین و متراکم است و معمولا شامل دی اکسید سیلیکون، اکسید آلومینیوم، اکسید سدیم، اکسید پتاسیم، اکسید آهن، کلسیم و ۳-۵٪ آب است. این ماده معدنی نسبتاً ارزان است و غالباً برای مقاصد صنعتی مانند ساخت و ساز کاربرد گسترده ای دارد.

از آنجاییکه پرلیت در ساختار اصلی خود آب زیادی دارد وقتی در معرض دمای بالا قرار می گیرد دقیقا مانند پاپ کورن دچار افزایش حجم قابل توجهی می شود. گرمادهی برای خروج آب یکی از فرآیندهای اصلی آماده سازی پرلیت خام برای مصارف صنعتی است که باعث می شود قطعات آن بین ۷ تا ۱۶ برابر حجم اصلی خودشان افزایش حجم یافته و توپک های فایبرگلاس سبک ایجاد کنند. این توپک های متخلل، استریل و بسیار پایدار هستند.

پرلیت اگرچه یک ماده طبیعی است اما از آنجاییکه حاوی کربن نیست یک ماده آلی محسوب نمی شود بلکه یک ماده معدنی است ولی برای مقاصد کشاورزی می توان آنرا یک ماده ارگانیک در نظر گرفت زیرا پردازش آن فقط شامل گرمادهی است و تغییر خاصی در این ماده صورت نمی گیرد.

کاربرد پرلیت در صنایع

وقتی سنگ معدن پرلیت با قرار گرفتن در معرض گرمایش سریع و کنترل شده منبسط می شود تا ۲۰ برابر حجم اولیه خود رشد می کند و ساختار داخل سلولی شبیه کف به خود می گیرد که مانند خوشه ای از حباب های شیشه ای میکروسکوپی دیده می شود.

نیمی از تمام پرلیت هایی که سالانه در ایالات متحده آمریکا فرآوری می شوند برای ساخت محصولات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات شامل کاشی های سقفی، عایق لوله، تخته سقفی، درب های ضد حریق و انواع بست ها هستند.

پرلیت را می توان با اطمینان در طیف گسترده ای از دماهای مختلف مورد استفاده قرار داد. این ماده به دلیل سبکی، غیرقابل احتراق و عایق بودن کاربردهای صنعتی وسیعی دارد و برای تولید آجر نسوز، عایق های حرارتی، روکش فلزی، عایق کریوژنیک، تصفیه و فیلترهای سبک استفاده می شود.

کاربرد خرید پرلیت در باغبانی

پرلیت در سراسر جهان به عنوان یکی از اجزاء خاک سبک برای هوادهی و احتباس بهتر رطوبت در خاک که برای رشد مطلوب گیاه لازم است، مورد استفاده قرار می گیرد. مطالعات مختلف نشان داده است استفاده از این ترکیب در سیستم های هیدروپونیک باعث بازدهی فوق العاده خواهد شد. از دیگر مزایای آن در باغبانی می توان به pH خنثی، استریل بودن و عاری بودن این ترکیب از علف های هرز اشاره کرد.

خواص فیزیکی و شیمیایی منحصر به فرد این ماده برای باغبانی ناشی از این مسئله است که پرلیت حاوی هیچ ماده شیمیایی سمی نیست و از ترکیبات طبیعی موجود در خاک ساخته شده است.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های پرلیت

نام ماده پرلیت (Pearlite)
کاربرد پرلیت صنعت کشاورزی و پرورش گل و گیاه
گلخانه
ساختمان سازی و بتن
ریخته گری
فیلتراسیون
سنگشور کردن پارچه های جین
مزایای استفاده از پرلیت در کشاورزی و گلخانه آب رسانی به ریشه گیاهان
هوادهی و رساندن اکسیژن مناسب به ریشه گیاهان
به دلیل عایق گرما بودن از تغییرات دمایی در کشت گیاه جلوگیری می کند
سبک شدن خاک پرورش گیاه
امکان استفاده در کشت هیدروپونیک و کشت بدون خاک

کاربرد پرلیت در صنایع تصفیه

ساختار سبک پرلیت آن را به یک ماده بسیار مطلوب برای ساخت فیلترهای تصفیه تبدیل کرده است. گریدهای مختلف این ترکیب با ایجاد میلیاردها کانال میکروسکوپی باعث سرعت مطلوب فیلتراسیون شده و توانایی شفاف سازی برای بسیاری از محلول ها را فراهم می آورند.

هشدارها در رابطه استفاده و خرید با پرلیت

پرلیت از نظر موسسات نظارتی به عنوان “گرد و غبار مزاحم” در نظر گرفته می شود بنابراین باید از ورود این ماده به چشم، دهان و دستگاه تنفس جلوگیری کرد زیرا می تواند باعث تحریک دستگاه تنفس و چشم ها شود. اگرچه پرلیت یک ماده سرطان‌زا در نظر گرفته نمی شود اما از آنجاییکه ممکن است حاوی مقداری کوارتز باشد که یک ماده سرطان‌زاست، باید هنگام کار با آن احتیاط کرد.

پرلیت کشاورزی چیست

پرلیت یک ماده دانه ای سبک وزن به رنگ سفید است که معمولاً از هیدراتاسیون ابسیدین ساخته می شود. این ماده شیمیایی حاوی هفتاد تا هفتاد و پنج درصد سیلیس یا دی اکسید سیلیکون است. بیست تا بیست و پنج درصد باقیمانده ترکیبی از اکسید آلومینیوم (Al2O3)، اکسیدهای سدیم، پتاسیم، آهن، منیزیم، و کلسیم و رطوبت است.

پرلیت در کشاورزی پس از گرم شدن و انبساط به چهار گرید مختلف : فوق درشت، درشت، متوسط و ریز تقسیم می شود. این ماده غیرسمی خطر پوسیدگی ریشه را کاهش می دهد و به طور طبیعی حاوی مواد معدنی مورد نیاز برای رشد گیاه می باشد. این ماده را می توان به تنهایی یا با مخلوط کردن با سایر مواد در کشاورزی استفاده کرد.

پرسش های رایج در مورد پرلیت

خرید پرلیت در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان پرلیت متصل می ‌کند. برای خرید پرلیت تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

پرلیت ساختمانی چیست

پرلیت یک سنگ آتشفشانی است که در کشورهای مانند آمریکا، چین، یونان و ایتالیا استخراج می شود. شیشه آتشفشانی یا پرلیت، زمانی تشکیل می شود که گدازه (سنگ مذاب) از یک آتشفشان بیرون می ریزد و به سرعت سرد می شود. به دلیل سرد شدن سریع، آب در داخل سنگ به دام می افتد و گدازه ها به ساختاری شیشه ای تبدیل می شوند. پرلیت حاوی ۲ تا ۵ درصد آب است و یک سنگ سیلیکات است، به این حاوی درصد بالایی از سیلیس (Si) است.

پرلیت ماده ای است که مصارف تجاری و صنعتی فراوانی دارد. از پرلیت ساختمانی برای بهبود خواص بتن و به عنوان یک عایق حرارات استفاده می شود. از این محصول مدت هاست که در صنعت ساختمان سازی به دلیل خواص بسیار خوب استفاده می شود.

قیمت پرلیت

برای اطلاع از قیمت پرلیت می توانید به سایت های اینترنتی فروش مراجعه کنید. قیمت این محصول براساس اندازه و کشور تولید کننده می تواند بسیار متفاوت باشد.

فروش پرلیت

پرلیت به دلیل کاربرد بسیار زیادی که در صنایع مختلف دارد، توسط بسیاری از شرکت ها به فروش می رسد. این محصول در اندازه های متفاوت برای کاربردهای متنوع در بازار به فروش می رسد.

خرید پرلیت

برای خرید پرلیت می توانید به نمایندگی های فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید. این محصول همچنین از طریق سایت های اینترنتی نیز به فروش می رسد. شما می توانید با خرید این محصول از سایت های اینترنتی، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

کاربرد پرلیت

پرلیت کاربردهای بسیار زیادی دارد. بخش عمده ای از پرلیت در صنعت ساختمان سازی به عنوان عایق سقف، آجر نسوز، عایق لوله و پرکننده بلوک های بنایی استفاده می شود. این ماده یک محصول ساختمانی ایده آل است زیرا غیر قابل احتراق است، یک عایق عالی در برابر محیط و یک عایق صدا است.

این محصول در باغبانی و کاربردهای صنعتی نیز استفاده می شود. پرلیت سنگ های سفید رنگ موجود در مخلوط خاک گلدان با کیفیت بالا را تشکیل می دهد. در کاربردهای صنعتی، پرلیت در صنایع داروسازی، تولید مواد غذایی و تصفیه آب به عنوان فیلتر استفاده می شود. این محصول همچنین در تولید صابون ها به عنوان ساینده نیز یافت می شود.

پرلیت چیست

پرلیت نام یک ماده معدنی طبیعی است که در طبیعت، به عنوان یک نوع شیشه آتشفشانی یافت می شود. انسان ها حداقل از قرن سوم قبل از میلاد از پرلیت برای مصارف مختلف استفاده می کردند.

پرلیت نوعی شیشه آتشفشانی است که در سراسر جهان استخراج می شود. این یک شیشه آتشفشانی بی شکل است که محتوای آب نسبتا بالایی دارد که معمولا از هیدراتاسیون ابسیدین تشکیل می شود. این سنگ به طور طبیعی اتفاق می افتد و دارای خاصیت غیر معمول است که وقتی به اندازه کافی گرم شود، به شدت منبسط می شود. این سنگ یک ماده معدنی صنعتی و یک محصول تجاری است که به دلیل چگالی کم آن پس از فرآوری بسیار مفید است.

جایگزین پرلیت چیست

برای پرلیت در صنعت جایگزین های زیادی کشف شده است. در برخی از صنایع به جای این محصول در دماهای پایین از فوم های پلی اورتان و پشم سنگ استفاده می شود. در کشاورزی نیز از گاهی اوقات از کوکو پیت به عنوان جایگزین پرلیت استفاده می شود.

قیمت سنگ پرلیت

سنگ پرلیت یک سنگ آتشفشانی طبیعی است که از گدازه سیلیسی یا خاکستر آتشفشانی تشکیل شده است. به دلیل سرد شدن سریع، گدازه یا خاکستر به شکل سنگی شیشه مانند جامد می شود. طی ده ها هزار سال، آب های سطحی و زیرزمینی به سنگ نفوذ کرده و در ساختار شیشه ای به دام می افتند. هنگامی که پرلیت در دمای ۷۵۰ تا ۱۲۵۰ درجه سانتی گراد گرم می شود، از ۴ تا ۲۰ برابر حجم اولیه خود منبسط می شود و درست مانند ذرت بوداده می شکند و حباب های ریز بی شماری ایجاد می کند. حباب های ایجاد شده در طول فرآیند گرمایش دارای ویژگی های فیزیکی استثنایی مانند هدایت حرارتی کم در پرلیت و وزن سبک شگفت انگیز پرلیت منبسط شده است.

این خواص در بسیاری از کاربردها از فیلتراسیون و لوازم آرایشی گرفته تا ساخت و ساز و باغبانی مورد توجه قرار گرفته است. سنگ پرلیت یک شیشه غیر کریستالی با ترکیبی معمولی شامل ۷۰-۷۵٪ دی اکسید سیلیکون، ۱۲-۱۵٪ اکسید آلومینیوم، ۳-۵٪ اکسید پتاسیم، ۳-۴٪ اکسید سدیم و آثاری از اکسید آهن، اکسید منیزیم و اکسید کلسیم است.

پرلیت قیمت

پرلیت نوعی سنگ آتشفشانی است که کاربردهای بسیار زیادی در زمینه های مختلف دارد. از مزایای این سنگ آتشفشانی می توان به استریل بودن آن و دوام بالا اشاره کرد. قیمت این محصول با توجه به برند عرضه کننده، می تواند بسیار متغیر باشد. برای اطلاع از قیمت دقیق پرلیت می توانید به سایت های فروش محصولات شیمیایی مراجعه کنید.

فروش پوکه پرلیت

پرلیت به صورت پوکه در ساختمان سازی بسیار محبوب شده است. این پوکه روند ساخت و ساز را بسیار سرعت می بخشد و مزایای بسیار زیادی مانند عایق صوتی، حرارتی و سبک بودن را ارائه می دهد. از این رو بسیاری از سازندگان ساختمان از پوکه پرلیت در تهیه بتن و سیمان، گچ کاری و تولید دیوارهای پیش ساخته استفاده می کنند.

پرلیت خرید

پرلیت یک محصول بسیار پرکاربرد است که توسط بسیاری از فروشگاه ها و سایت های اینترنتی به فروش می رسد. برای خرید انواع پرلیت، می توانید به این فروشگاه ها یا سایت های اینترنتی مراجعه کنید. شما با خرید از سایت های اینترنتی، می توانید این محصول را به راحتی در محل مورد نظر تحویل بگیرید. هنگام خرید توصیه می شود به نوع پرلیت، شرکت عرضه کننده و کاربرد آن دقت داشته باشید.

خرید پرلیت

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید پرلیت از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید پرلیت، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان پرلیت را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید پرلیت با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

‫۵ دیدگاه ها

  1. پرلیت قیمت

    هر کدام از فروشندگان پرلیت که امکان تضمین بهترین قیمت و کیفیت را دارند؛ لطفا با آقای صادقی به شماره واتساپ یا تلگرام پیام دهند. این نکته را درنظر داشته باشید، که یک قیمت برای خرید عادی و یک قیمت برای خرید عمده پرلیت ارایه شود.

  2. پرلیت خرید، قبل از هرچیزی خواهش می کنم با جزییات شرح دهید؛ خریداران پرلیت، خصوصا افرادی که تجربه کمتری دارند، چطور می توانند مرغوبیت و میزان خلوص آن را تشخیص دهند؟ به علاوه بفرمایید که بهترین برند پرلیت موجود در بازار ایران چه مارکی است؟

  3. دو سوال درسی و یک سوال شخصی

    اولا؛ سنگ پرلیت در چه دمایی در طی زمان تشکیل می شود؟
    دوما، سنگ پرلیت بیشتر در چه مناطقی از کره زمین وجود دارد؟

    سوما ، آیا سنگ پرلیت خواص متافیزیکی یا انرژی های پنهان دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا