Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید ناتامایسین | کاربرد پیماریسین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد ناتامایسین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید ناتامایسین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش ناتامایسین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان ناتامایسین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت ناتامایسین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش ناتامایسین به روزرسانی می‌شود.

ناتامایسین که پیماریسین نیز نامیده می شود یک داروی ضد قارچ است که برای درمان عفونت های قارچی در اطراف چشم که شامل عفونت پلک ، ملتحمه و قرنیه است ، استفاده می شود. ناتامایسین به عنوان قطره چشمی نیز استفاده شده و در صنایع غذایی نیز به عنوان نگهدارنده مورد استفاده قرار می گیرد.
ناتامایسین نشریه جهان شیمی فیزیک در خانواده دارویی ماکرولید و پلی ان قرار دارد و با تغییر در غشای سلولی منجر به مرگ قارچ ها می شود.
این ماده دارویی در سال ۱۹۵۵ کشف و در سال ۱۹۷۸ برای استفاده در پزشکی مورد تائید قرار گرفت و از نظر سازمان بهداشت جهانی اکنون یکی از ایمن ترین و موثرترین داروهای مورد نیاز در یک سیستم بهداشتی است که از تخمیر نوع خاصی از باکتری های استرپتومایسس تولید می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش ناتامایسین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش ناتامایسین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان ناتامایسین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده ناتامایسین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید ناتامایسین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش ناتامایسین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

ناتامایسین چیست

ناتامایسین یک ماکرولیدهای پلی‌ان است. به ارگوسترول (Ergosterol) در دیواره قارچ متصل شده و پروتیین‌های ناقل غشایی را مهار کرده و از انتقال اسید آمینه و گلوکز از غشای سیتوپلاسمایی قارچ جلوگیری میکند و سبب مرگ قارچ میشود.

قطره ناتامایسین

از قطره ناتامایسین براي درمان التهاب و عفونت قارچي پلك و قرنيه استفاده میشود. یک داروي خوب براي درمان التهاب قرنيه است. براي درمان التهاب پلك يك قطره ناتامایسین هر ۶-۴ ساعت داخل چشم بریزید. براي التهاب قرنيه يك قطره ناتامایسین هر ۲-۱ ساعت براي ۳ تا۴ روز اول و پس از آن يك قطره ۸-۶ بار در روز مصرف گردد.

نحوه استفاده از ناتامایسین

یک عامل ضد کپک در مواد غذایی است که در مهارکنندگی قارچ ها و افزایش زمان ماندگاری یک ترکیب نقش مهمی دارد. از ناتامایسین به صورت پودر در ترکیب با فرمولاسیون محصولات و به صورت سوسپانسیون مایع و اسپری آن روی محصول استفاده میشود. ناتامایسین در ماست، پنیر، دوغ، خیار شور وزیتون در آلوچه و لواشک استفاده میشود.

مقدار مجاز ناتامایسین

در دوز ۱۰ – ۱ پی پی ام بکار میرود و در مقایسه با نگهدارنده مصنوعی و دیگر مهار کننده های طبیعی بصرفه است.

ناتامایسین چیست و چه کاربردی دارد؟
ناتامایسین چیست و چه کاربردی دارد؟

عوارض ناتامایسین

سبب واكنشهاي آلرژيك مانند پرخوني و التهاب ملتحمه میشود که عارضه جانبي دارو است. قبل از مصرف حتما بطری را تكان دهید.

مکانیسم اثر

ناتامایسین با اتصال به ارگوسترول موجود در غشاهای سلولی قارچ ، رشد قارچ ها را مهار می کند. حداقل غلظت مهار کننده آن برای بیشتر قارچ ها کمتر از ppm 10 است. ناتامایسین خیلی کم در آب محلول است با این حال در مقادیر پایین بسیار مؤثر است.

کاربرد و مصرف ناتامایسین در صنایع غذایی چیست ؟

دهه هاست که در صنایع غذایی برای مهار رشد قارچ ها در محصولات لبنی و بخصوص دوغ در ایران و سایر مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.
از مزیت های بالقوه این ترکیب استفاده به عنوان جایگزین مواد نگهدارنده شیمیایی سنتی است زیرا فاقد عطر و طعم است و برای اثربخشی وابستگی کمتری به PH دارد.
در صنعت از طریق تخمیر و استفاده از باکتری‌های استرپتومایسز ناتالنسیس و ژیلووس پورئوس تولید می شود. این ماده سپس با استفاده از بوتانول و اسیدفیکاسیون در PH 3 از محیط کشت استخراج شده و پس از چند مرحله آماده سازی به شکل پودر خشک تولید می شود.
این ماده می تواند به اشکال مختلفی از جمله سوسپانسیون آبی ، اسپری بر روی محصولات یا داخل بسته بندی ها یا به صورت پودر همراه با مواد آنتی کیک مانند سلولز مورد استفاده قرار بگیرد.
این ماده می تواند در گوشت های فراوری شده از جمله کالباس های خشک و در سوسیس ها برای جلوگیری از رشد قارچ بر روی سطح آنها استفاده شود.
معمولاً در محصولاتی مانند پنیر خامه ای ، پنیر محلی ، خامه ترش ، ماست و سالاد مخلوط بسته بندی شده استفاده می شود. یكی از دلایل تولیدكنندگان مواد غذایی برای استفاده از این ماده، جایگزینی آن با نگهدارنده مصنوعی سوربیك اسید است.

ایمنی و خطرات مصرف ناتامایسین

این ماده برای درمان عفونت های قارچی از جمله کاندیدا ، آسپرژیلوس ، سفالوسپوریم ، فوزاریوم و پنی سیلیوم استفاده می شود. این دارو به صورت موضعی به عنوان کرم ، در قطره های چشمی یا برای عفونت های دهانی مانند برفک و مخمر به صورت قرص استفاده می شود.
جذب این ماده در بدن از روش های تجویزی فوق ناچیز است و از طریق دستگاه گوارش جذب نمی شود بنابراین برای عفونت های سیستمیک کارایی ندارد.
مصرف این ماده ممکن است باعث واکنش های آلرژیک شود و ایمن بودن آن برای استفاده در دوران بارداری و شیردهی مشخص نیست.
ناتامایسین سمیت حاد ندارد و مصرف آن در موش های صحرایی با دوز ۵۰۰ میلی گرم بر کیلوگرم در روز به مدت بیش از ۲ سال تفاوت قابل توجهی در میزان بقا ، رشد و یا بروز تومورها نشان نداده است.
متابولیت های حاصل از تجزیه ناتامایسین در شرایط ذخیره سازی محصولات مختلف ممکن است LD50 پایین تری از خود آن داشته باشند ، اما در همه موارد ، این عدد بسیار بالاست.
تاکنون هیچ مدرکی در رابطه با اینکه سطوح فارماکولوژیک یا افزودنی غذایی ناتامایسین می تواند اثر منفی بر فلور طبیعی روده بگذارد ، وجود ندارد و تحقیقات قطعی در این رابطه وجود ندارد.

همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف این ماده به عنوان یک ماده افزودنی غذایی هیچ گونه خطر مهمی برای رشد قارچ های مقاوم بوجود نمی آورد.

قیمت ناتامایسین

برای خرید مواد نگهدارنده طبیعی مواد غذایی و انواع مواد اولیه بهتر است به وبسایهای معتبر فعال در خرید و فروش این ماده مراجعه کنید.

خرید ناتامایسین

باتوجه به اینکه مصرف نگهدارنده های طبیعی و مصرف آنها باب میل تولید کنندگان مواد غذایی است. بهتر است برای خرید این ماده مهم به فروشگاه های معتبر مراجعه شود.

خرید اینترنتی ناتامایسین

برای خرید اینترنتی ناتامایسین به فروشگاههایی که مواد اولیه شیمیایی و صنایع غذایی را میفروشند، مراجعه کنید.

 

خرید ناتامایسین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید ناتامایسین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید ناتامایسین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان ناتامایسین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید ناتامایسین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا