Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید مونو سدیم گلوتامات MSG | کاربرد مونو سدیم گلوتامات

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو سدیم گلوتامات و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید مونو سدیم گلوتامات دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو سدیم گلوتامات در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو سدیم گلوتامات در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو سدیم گلوتامات نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو سدیم گلوتامات به روزرسانی می‌شود.

مونو سدیم گلوتامات (MSG) یک تقویت کننده طعم است که معمولاً به غذاهای چینی، سبزیجات کنسرو شده، سوپ ها و گوشت‌های فرآوری شده اضافه می شود. مونو سدیم گلوتامات ده ها سال است که به عنوان یک ماده افزودنی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

مونو سدیم گلوتامات یک طعم دهنده منحصر به فرد است که طعم ایجاد شده با آن به عنوان پنجمین طعم که ترکیبی از همه طعم های دیگر است، پذیرفته شده است. جالب است بدانید که گلوتامیک اسید به خودی خود فاقد طعم است ولی به صورت مونو سدیم گلوتامات در غذاها باعث فعال شدن گیرنده های گلوتامات در جوانه های چشایی می شود و با ارسال سیگنال به مناطق خاص مغز باعث حس یک طعم مشخص می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش مونو سدیم گلوتامات در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مونو سدیم گلوتامات و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مونو سدیم گلوتامات در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مونو سدیم گلوتامات در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مونو سدیم گلوتامات در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مونو سدیم گلوتامات را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

آسیا بزرگترین تولید کننده مونو سدیم گلوتامات است و تقریبا ۹۴% ظرفیت تولید این افزودنی غذایی را به خود اختصاص داده است. تقاضای زیاد، نیروی کار اقتصادی و فراوان و استفاده از این ماده در خوراکی‌های مختلف ممکن است از دلایل تولید گسترده آن در آسیا باشد.

کاربردهای مونو سدیم گلوتامات

MSG یک افزودنی غذایی رایج است که برای بهبود طعم مورد استفاده قرار می گیرد. این افزودنی از آمینواسید گلوتامات یا گلوتامیک اسید که بسیار فراوان است تولید می شود.

گلوتامیک اسید یک آمینو اسید غیر ضروری است و در بدن تولید می شود. این آمینواسید اعمال مختلفی در بدن انجام می دهد و تقریبا در همه خوراکیها یافت می شود.

گلوتامات سدیم یک پودر سفید کریستالی است که شبیه نمک یا شکر است که با ترکیب سدیم و گلوتامیک اسید تولید می شود و به عنوان نمک سدیم شناخته می شود.

اسید گلوتامیک موجود در مونو سدیم گلوتامات با تخمیر نشاسته تولید می شود، اما هیچ تفاوت شیمیایی بین گلوتامیک اسید موجود در MSG و غذاهای طبیعی وجود ندارد. با این حال، اسید گلوتامیک موجود در MSG ممکن است راحت تر جذب شود، زیرا در داخل مولکول های بزرگ پروتئینی که برای هضم باید تجزیه شوند، قرار ندارد.

MSG باعث افزایش طعم و مزه در همه غذاها شده و به عنوان ماده افزودنی محبوب در آشپزی آسیایی و غذاهای فراوری شده در غرب مورد استفاده قرار می گیرد.

مونو سدیم گلوتامات خوراکی

مونو سدیم گلوتامات خوراکی یک ماده سفید رنگ است که بطور طبیعی در بسیاری از مواد پروتئینی وجود دارد و همچنین به صورت تجاری نیز از پردازش شیره نیشکر تولید می شود و در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این چاشنی غذایی به عنوان طعم دهنده در محصولات غذایی مانند کنسروها و گوشت های فرآوری شده استفاده می شود و کاملا در آب محلول است و به دلیل اینکه فاقد طعم خاصی است اغلب به عنوان تقویت کننده طعم به محصولات غذایی اضافه می شود.

وارد کننده مونو سدیم گلوتامات

واردکننده مونوسدیم گلوتامات این محصول را در گرید خوراکی در اندازه های مختلف از کشور چین برای استفاده مصرف کنندگان داخلی به کشور وارد می کنند. این ماده برای تقویت طعم در محصولات پروتئینی و فرآوری شده به کار برده می شود. این ماده غذایی حاوی مقداری نمک است و چون می تواند طعم های موجود در محصولات غذایی غذایی را تقویت کند در نتیجه کمک می کند مقدار نمک کمی در این محصولات استفاده شود. همچنین به دلیل اینکه در آزاد سازی هورمون ضد اشتها تاثیر دارد کمک می کند که فرد زودتر احساس سیری داشته باشد و کالری کمتری را دریافت کند.

قیمت مونو سدیم گلوتامات

قیمت این ماده با توجه به نوسانات قیمت دلار در بازار تعیین می شود. این ترکیب در بسیاری از محصولات غذایی به کار برده می شود. این محصول به عنوان یکی از پرمصرف ترین مواد افزودنی در صنایع غذایی شناخته می شود که به مرور زمان در مواد غذایی بیشتری به عنوان طعم دهنده و به منظور کاهش نمک مصرفی مورد استفاده قرار گرفته است. مونو سدیم گلوتامات در حال حاضر از روش تخمیر کربوهیدرات هایی مانند نشاسته، چغندر قند و… تهیه می شود و به عنوان یک ماده طبیعی استفاده می شود.

خرید مونو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات یک اسید آمینه و طعم دهنده طبیعی است که استفاده از آن در محصولات غذایی کمک می کند که سدیم کمتری در محصولاتی مانند کره، پنیرها و فرآورده هایی گوشتی به کاربرد شود. این امر علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی در سلامت فردی افراد جامعه ایجاد می کند برای تولید کنندگان محصولات غذایی نیز می تواند از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد. این ماده از طریق تخمیر تولید می شود و برای افزایش یا تشدید طعم در انواع محصولات غذایی و حتی تنباکو به کار برده می شود. برای خرید این ترکیب شیمیایی می توانید به سایت های فروش افزودنی های غذایی مراجعه کنید.

عوارض مونو سدیم گلوتامات

عوارض این ترکیب با مقدار مصرف این ماده رابطه مستقیم دارد. این ماده در دوز پایین مشکلی را ایجاد نمی کند اما عدم رعایت مقدار مصرف توصیه شده می تواند علائمی مانند سفت شدن عضلات، بی حسی بدن و سردرد را به دنبال داشته باشد. حتی در مواردی می تواند باعث ایجاد آسم و حمله های تنفسی شود. این محصول در بدن انسان ممکن است بر روی سیستم گلوتامینرژیک که کنترل خشم را بر عهده دارد نیز تاثیر گذار باشد و حتی منجر به تورم عصبی شود. مقدار مصرف مونوسدیم گلوتامات حدود ۳ گرم تعیین شده است. بنابراین بهتر است برای پیشگیری از عوارض از مصرف بیش از اندازه این ماده خودداری کنید.

خرید اینترنتی مونو سدیم گلوتامات

خرید اینترنتی مونو سدیم گلوتامات یک روش آسان است که می توانید آن را در اندازه های مورد نیاز در کمترین زمان ممکن سفارش دهید و استفاده کنید. این محصول در مواد غذایی مانند فست فودها، مواد غذایی منجمد و فرآوری شده به منظور ماندگاری طعم و تقویت سایر طعم های استفاده شده در این محصولات به کار برده می شود. مونوسدیم گلوتامات هنگامی که وارد بدن می شود به وسیله سلول های موجود در روده برای تولید انرژی استفاده می شود و مابقی آن نیز برای تولید پروتئین و آنتی اکسیدان ها به کار برده می شود.

مونو سدیم گلوتامات ایرانی

مونو سدیم گلوتامات ایرانی یک محصول با کیفیت ایرانی است که با خلوص بالا تولید و برای استفاده در صنایع غذایی به بازار عرضه می شود. این محصول که به عنوان پایدارترین نمک اسید گلوتامیک شناخته می شود هنگامی که به وسیله مواد غذایی در دسترس بدن قرار می گیرد بدون اینکه در پروتئین ها به دام بیفتد به راحتی جذب می شود. مونو سدیم گلوتامات به عنوان یک چاشنی غذایی بدون بو و پایدار در مواد غذایی به راحتی تجزیه نمی شود. به دلیل اینکه مقدار نمک بسیار کمی دارد کمک می کند که افراد از نمک کمتری استفاده کنند.

قرص گلوتامات

گلوتامات ماده ای است که برای تولید پروتئین ضروری است و از سلامت سیستم عصبی حمایت می کند. این ماده با تحریک سلول ها و ارسال سیگنال به پایانه های عصبی به بدن و مغز به رشد بهتر مغز و یادگیری و کارکرد حافظه کمک می کند. قرص گلوتامات می تواند در بدن به تولید آنتی اکسیدان کمک کند و از سلامت روده و همچنین عملکرد قسمت های مختلف بدن مانند ریه، کبد و قلب حمایت کند. علاوه بر این برای ارسال سیگنال های عصبی در استخوان و ماهیچه و درمان بیماری های استخوان نقش مهمی ایفا می کند.

تاثیر مونو سدیم گلوتامات بر سلامتی افراد

برخی شواهد نشان می دهد که MSG ممکن است در افراد باعث احساس سیری شود و با این مکانیسم و کاهش دریافت کالری به کاهش وزن کمک کند. مطالعات نشان می دهد افرادی که سوپ های طعم دار حاوی مونو سدیم گلوتامات مصرف می کنند در وعده های غذایی بعدی کالری کمتری مصرف می کنند.

عطر و بوی MSG ممکن است گیرنده های موجود در زبان و دستگاه گوارش شما را تحریک کند و باعث آزاد شدن هورمون های تنظیم کننده اشتها شود.

مطالعات دیگر نشان دادند که مصرف مونوسدیم گلوتامات ممکن است باعث افزایش وزن و چاقی شود. در چین، افزایش مصرف MSG به افزایش وزن مرتبط بوده است – میانگین مصرف این ماده در چین بین ۰.۳۳-۲.۲ گرم در روز است. با این حال، در بزرگسالان ویتنامی، میانگین مصرف ۲.۲ گرم در روز با اضافه وزن همراه نبود.

ایمنی و خطرات مونو سدیم گلوتامات

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مونو سدیم گلوتامات را به عنوان یک ماده غذایی بی خطر طبقه بندی کرده است، اما استفاده از این ماده بحث برانگیز است. به همین دلیل، هنگامی که مونو سدیم گلوتامات به مواد غذایی اضافه می شود باید اسم آن بر روی برچسب محصول درج شود.

از آنجا که کبد در سم زدایی و متابولیسم و سوخت‌وساز مواد مختلف نقش دارد بنابراین ممکن است به طور مستقیم تحت تأثیر مواد شیمیایی سمی یا متابولیتهای آنها قرار بگیرد . در بررسی موشهای تحت تغذیه با مونوسدیم گلوتامات مشخص شد که بعد از ۱۰ روز استفاده مداوم، علائم آسیب کبدی رخ می دهد.

سردرد، گرگرفتگی، تعریق، تهوع، افزایش ضربان قلب، درد قفسه سینه، حالت تهوع و ضعف از عوارض مونو سدیم گلوتامات است. با اینحال محققان هیچ مدرک قطعی در مورد ارتباط این عوارض و MSG پیدا نکردند و درصد کمی از افراد ممکن است این عوارض را تجربه کنند که با عدم مصرف مواد غذایی حاوی این ماده خودبخود برطرف می شوند.

 

خرید مونو سدیم گلوتامات

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مونو سدیم گلوتامات از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مونو سدیم گلوتامات، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مونو سدیم گلوتامات را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مونو سدیم گلوتامات با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا