Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید مونو دی گلیسیرید | کاربرد مونو دی گلیسیرید

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مونو دی گلیسیرید و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید مونو دی گلیسیرید دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مونو دی گلیسیرید در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مونو دی گلیسیرید در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مونو دی گلیسیرید نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مونو دی گلیسیرید به روزرسانی می‌شود.

مونو دی گلیسیرید ترکیبی است که در انواع مختلفی از مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. مونو دی گلیسیرید ها به عنوان امولسیفایر عمل کرده و راه حل های بسیاری جهت تهیه فرمولاسیون و فراوری بهینه محصولات صنایع غذایی ارائه می دهند. ساختار مونو دی گلیسیرید ها محتوی یک مولکول اسید چرب هستند در حالیکه دی گلیسیریدها حاوی دو زنجیره اسید چرب می باشند.

از نظر شیمیایی مونو دی گلیسیرید ها جزء اسیدهای چرب طبقه بندی می شوند و جزء افزودنی های غذایی هستند. این ترکیب به صورت طبیعی در انواع مختلف دانه های روغنی یافت می شود ولی غلظت آنها معمولا کم است و تولید صنعتی منو دی گلیسیرید با واکنش گلیسرولیز بین تری گلیسیریدها (چربی ها / روغن ها) و گلیسرول حاصل می شود. مواد اولیه این واکنش ممکن است چربی، روغن های گیاهی یا حیوانی باشد.

مراکز خرید و قیمت فروش مونو دی گلیسیرید در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مونو دی گلیسیرید و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مونو دی گلیسیرید در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مونو دی گلیسیرید در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مونو دی گلیسیرید در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مونو دی گلیسیرید را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

منو دی گلیسیرید خوراکی مورد استفاده در صنایع غذایی عمدتا از روغن های گیاهی (مانند سویا) تولید می شود هرچند بعضی اوقات از چربی های حیوانی نیز استفاده می شود زیرا اسیدهای چرب از هر منبعی که بدست بیایند از نظر شیمیایی یکسان هستند.

کاربرد مونو دی گلیسیرید

مونو دی گلیسیرید می تواند کیفیت محصولات غذایی را بهبود ببخشد و پردازش آنها را ساده تر کند. در هنگام تولید مونو دی گلیسیرید ها می توان از چربی های حیوانی یا روغن های گیاهی (سویا، کلزا، آفتابگردان، پنبه، روغن نارگیل یا نخل) به عنوان ماده اولیه استفاده کرد.

در فرآیند تولید معمولا یک کاتالیزور قلیایی با درجه حرارت بالا برای تهیه ترکیبی از مونو، دی- و تری گلیسیریدها و مقدار کمی گلیسرول استفاده می شود.

منو دی گلیسیرید خوراکی در طیف وسیعی از غذاهای فراوری شده از محصولات فاقد گلوتن تا نان و کیک، شیرینی ها، بستنی، مارگارین و پنکیک ها یافت می شوند.

منو دی گلیسیرید ها مواد افزودنی مفیدی هستند زیرا به مخلوط شدن روغن ها و چربی ها با آب کمک می کنند. آنها می توانند قوام غذاها را بهبود ببخشند و در کالاهای پخته شده از آنها برای افزایش ماندگاری و بهبود بافت خوراکیها استفاده می شود.

اشکال مختلف مونو دی گلیسیرید خوراکی

پودرها رایج ترین شکل مونو دی گلیسیرید ها هستند که به دلیل سهولت در تعیین دوز در نانوایی مورد استفاده قرار می گیرد. حالت مایع این ترکیبات برای اسپری کردن در ظرف یا محفظه پخت و پز مورد استفاده قرار می گیرد.

اشکال هیدراته مونو دی گلیسیرید ها با اضافه کردن حالت ذوب شده آنها به آب با نسبت ها خاص برای تهیه فاز مورد نظر استفاده می شود که پس از خنک شدن، مولکول های آب در ساختار منوگلیسیرید به دام افتاده و مساحت سطحی آنرا افزایش می دهند.

اگر منو گلیسیرید تقطیر شده در دمای اتاق جامد باشد، می تواند به صورت پودر، ورقه یا پاستیل عرضه شود. فرم های ورقه ای یا پاستیل اغلب برای کاربردهایی استفاده می شوند که امولسیفایر را در روغن (به عنوان مثال تولید مارگارین) ذوب می کنید و نه اینکه مستقیم آن را به ظرف اضافه کنید.

مونو گلیسیرید

مونوگلیسیرید و اسیدهای چرب نمونه هایی از ترکیبات لیپیدی هستند که در روغن های گیاهی وجود دارند. اسید چرب نقش مهمی در رژیم غذایی انسان، ساخت روان کننده ها، مواد شوینده، لوازم آرایشی، پلاستیک، پوشش ها و رزین دارد. مونو گلیسرید دارای عملکرد گسترده ای در صنایع غذایی به ویژه به عنوان امولسیفایر طبیعی، در داروسازی و آرایشی و بهداشتی به عنوان آنتی اکسیدان و آنتی باکتریال است.

سوربات پتاسیم

سوربات پتاسیم نمک پتاسیم اسید سوربیک است، پرمصرف ‌ترین ماده نگهدارنده غذایی که ابتدا در میوه های سوربوس یافت شد و نام خود را از آن توت ‌ها گرفت. اسید سوربیک یک اسید چرب غیر اشباع با زنجیره متوسط با خواص ضد عفونی کننده است که یک دفاع طبیعی از انواع توت های گیاهان در برابر باکتری ها و کپک ها است.

سوربات پتاسیم با توجه به خواص ضد عفونی کننده ای که دارد به طور گسترده در لوازم آریشی و بهداشتی به عنوان یک نگهدارنده با طیف گسترده موثر در برابر کپک ها و مخمرها و همچنین برخی باکتری ها استفاده می شود. در محصولات مراقبت از پوست و مو ارزشمند است و ماندگاری آنها را بهبود می بخشد. سوربات پتاسیم به خوبی با سایر نگهدارنده ها کار می کند و اثر هم افزایی را افزایش می دهد و جایگزین مناسبی برای پارابن ها است.

مونو دی گلیسیرید و کاربرد آن در صنایع غذایی

مونو دی گلیسیریدهای اسیدهای چرب از استریفیکاسیون گلیسرول و اسیدهای چرب تولید می شود. یکی از پرمصرف ترین امولسیفایرها در صنایع غذایی است. قوام دهنده ها و امولسیفایرهای طبیعی ترکیبات را یکنواخت و پایدار می کنند، ویسکوزیته را کاهش می دهندو از جدا شدن و تبلور جلوگیری می کنند. این ترکیب یک سورفکتانت چربی دوست و غیر یونی است که به صورت جامد مومی به شکل پودر، پولک یا گرانول موجود است. کاربرد آن در مواد غذایی بشرح زیر است:

محصولات پخته شده

  • به عنوان یک کمپلکس با نشاسته و عامل هوادهی عمل می کند.
  • تجزیه نشاسته را کاهش می دهد و در نتیجه ماندگاری طولانی تری دارد.

قنادی

  • آدامس، تافی و کارامل: عمر مفید و نرمی را بهبود می بخشد.

محصولات لبنی

  • بستنی و دسر: عامل هوادهی برای پف بیش از حد

چربی ها

  • مارگارین ها و شورتنینگ ها: عامل تهویه و ماندگاری نرمی است.

محصولات نشاسته ای

  • پوره سیب زمینی، پاستا و رشته فرنگی: به اکستروژن در محصولات اکسترود شده کمک می کند. آبرسانی مجدد و ماندگاری نرمی را بهبود می بخشد.

قیمت مونو دی گلیسیرید

مونو دی‌ گلیسریدها به ‌عنوان ماده ‌ای هستند که قوام آن از مایع زرد تا موم های سفید و زرد کم ‌رنگ تا جامدات سخت و عاجی رنگ متفاوت است. آنها از مخلوطی از گلیسرول مونو و دی استرها، با مقادیر جزئی تری استرها، و از چربی ها یا روغن های خوراکی یا اسیدهای چرب چربی ساز خوراکی تشکیل شده اند. آنها در آب نامحلول هستند، اما در الکل، اتیل استات و در کلروفرم و سایر هیدروکربن های کلردار محلول هستند.

خرید مونو دی گلیسیرید

خرید مونو دی گلیسیرید به عنوان یک ماده غذایی برای استفاده در صنایع غذایی صورت می گیرد و به عنوان یک امولسیفایر که از مونو دی گلیسیریدها تشکیل شده است کیفیت چربی به کار برده شده در محصولات خوراکی را بهبود می بخشد. این محصول با داشتن خواصی مانند بالابردن پایداری، بهبود بافت و بالابردن مدت زمان نگهداری مواد غذایی بسته بندی شده و فرآوری شده در بسیاری از محصولات غذایی مانند محصولات گوشتی و آجیل و…به کار برده می شود.

فروش مونو دی گلیسیرید

فروش مونو دی گلیسیرید برای استفاده در صنعت غذا در اندازه های مختلف توسط تولیدکنندگان این محصول انجام می گیرد. این محصول در صنایع غذایی کمک می کند که محصولات بافت بهتری داشته باشند و همچنین از جدا شدن روغن و آب نیز جلوگیری می کند. در نتیجه به عنوان یک امولسیفایر باعث می شود اجزای تشکیل دهنده ترکیبات در کنار یکدیگر باقی بمانند. یکی از کاربردهای این افزودنی غذایی استفاده در نان و کیک است که می تواند با کنترل حباب های خمیر کمک کند، چسبندگی خمیر کاهش یابد و کیفیت محصو ل نهایی افزایش پیدا کند.

مونو دی گلیسیرید (جی ام اس ۹۰)

مونو دی گلیسیرید (جی ام اس ۹۰) یک امولسیفایر و یک ماده مجاز است که به صورت مصنوعی از چربی های گیاهی یا حیوانی برای استفاده در صنعت غذا تولید شده است. این محصول با قابلیت کاهش چربی مواد غذایی، بهبود کیفیت و بالابردن مدت ماندگاری آنها در بسیاری از محصولات غذایی استفاده می شود. مونو دی گلیسیرید در مواد غذایی مختلف عملکرد خاصی را انجام می دهند به عنوان مثال در فرآورده های لبنی مانند پنیر پروسس شده و پنیر پیتزا برای بهبود دمای ذوب پنیر، پخش چربی بطور یکنواخت، کنترل بافت پنیر و بالابردن مدت ذخیره سازی پنیر با توجه به وجود رطوبت به کار برده می شود.

ایمنی و خطرات منو دی گلیسیرید

از آنجاییکه مصرف بیش از حد چربیهای ترانس باعث مشکلات سلامتی مانند افزایش کلسترول، ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی، اختلال عملکرد کبد، بیماری آلزایمر و دیابت نوع ۲ برای افراد می شود تغییر روغن از جامد به مایع علاوه بر اینکه باعث می شود محصولاتی نهایی عمر بیشتری داشته باشند، طعم موادغذایی را نیز تثبیت می کند.

استفاده از منو دی گلیسیرید ها به عنوان یک گزینه مطلوب برای تولید مواد غذایی ایمن از نظر چربی ترانس در نظر گرفته می شود زیرا این ترکیبات حاوی اسیدهای چرب ترانس نیستند.

این ترکیبات اولین بار در تولید مارگارین برای تهیه شیرینی ها جهت بهبود کیفیت بافت استفاده شدند. مونو دی گلیسیرید وزن مخصوص این محصولات را افزایش داده و در نتیجه باعث بافت پنبه ای نرم این محصولات می شود.

در سال ۲۰۱۶، سازمان غذا و داروی ایالات متحده از تمام تولیدكنندگان مواد غذایی خواست مقدار چربی ترانس مواد غذایی را بر روی برچسب مواد غذایی درج کنند. این قانون در مورد لیپیدهایی مانند تری گلیسیریدها اعمال می شود، اما برای امولسیفایرهای مانند مونو دی گلیسیریدها کاربرد ندارد.

بنابراین از آنجاییکه مونو دی گلیسیرید ها ممکن است حاوی اسیدهای چرب ترانس باشند ممکن است یک ماده غذایی از نظر درصد چربی ترانس صفر در نظر گرفته شود اما هنوز هم حاوی اسیدهای چرب ترانس حاصل از منو و دی گلیسیرید باشد. بنابراین ساده ترین راه ممکن برای اجتناب از مصرف مونو دی گلیسیرید به دلیل مصرف فراگیر آنها این است که خودتان در منزل غذا تهیه کنید.

 

خرید مونو دی گلیسیرید

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مونو دی گلیسیرید از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مونو دی گلیسیرید، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مونو دی گلیسیرید را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مونو دی گلیسیرید با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا