Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیصنایع شیمیاییغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید روغن نارگیل | کاربرد روغن نارگیل چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد روغن نارگیل و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید روغن نارگیل دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش روغن نارگیل در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان روغن نارگیل در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت روغن نارگیل نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش روغن نارگیل به روزرسانی می‌شود.

روغن نارگیل از قسمت خوراکی و سفید رنگ داخل میوه نارگیل استخراج می شود و طعم و عطر دلپذیری به غذاها می بخشد. روغن نارگیل در آشپزی وگان ها بسیار محبوب است و می تواند جایگزین لبنیات برای پخت شیرینی و دسرهای خامه ای شود.

این روغن نقطه دود و ماندگاری بالایی دارد و یکی از محبوب ترین ترکیبات برای تولید محصولات آرایشی- بهداشتی است. این روغن می تواند برای زیبایی و رفع مشکلات پوست و مو مورد استفاده قرار بگیرد و اثرات دارویی مثبت آن اثبات شده است.

مراکز خرید و قیمت فروش روغن نارگیل در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش روغن نارگیل و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان روغن نارگیل در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده روغن نارگیل در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید روغن نارگیل در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش روغن نارگیل را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

این روغن طبیعی به دلیل داشتن مواد مغذی که ترکیبات فنلی نامیده می شوند تاحدودی خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و حاوی ترکیب غیرمعمولی از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط است که در سایر چربی های اشباع مشاهده نمی شود.

ویژگی های روغن نارگیل

روغن نارگیل ۱۰۰% از چربی تشکیل شده و ۸۰ -۹۰ % آن چربی های اشباع هستند. همین مسئله باعث می شود که این چربی در دمای پایین یا دمای اتاق جامد باشد. روغن نارگیل بیشتر حاوی اسید لوریک همراه با اسیدهای میریستیک و پالمیتیک است که تحقیقات نشان داده است باعث افزایش سطح LDL ( کلسترول بد) می شوند.

این روغن فاقد کلسترول و فیبر است و تنها حاوی مقدار بسیار کمی ویتامین های محلول در چربی، مواد معدنی و استرول های گیاهی است. استرول های گیاهی دارای ساختار شیمیایی شبیه کلسترول هستند و ممکن است به مهار جذب کلسترول در بدن کمک کنند. با این حال، مقدار آنها در چند قاشق غذاخوری روغن نارگیل برای القاء چنین اثری بسیار پایین است.

این روغن را می توان در دستورهای پخت مواد غذایی برای سرخ کردن و پخت کیک و غذاهای چرب با سایر روغن ها جایگزین کرد.

کاربردهای روغن نارگیل برای بهبود سلامتی

مصرف این روغن به عنوان دهان‌شویه می تواند سلاحی قدرتمند در برابر باکتری هایی از جمله استرپتوکوکوس موتانت باشد که در دهان ساکن هستند و باعث ایجاد پلاک، پوسیدگی دندان و بیماری های لثه می شود.

تحقیقات نشان می دهد که این روغن درماتیت و سایر مشکلات پوستی را بهبود می بخشد و یک مرطوب کننده فوق العاده برای دست و پا است. این روغن را می توان برای پوست صورت نیز استفاده کرد اگر پوست شما چرب نباشد.

روغن نارگیل با خواص آنتی باکتریال می تواند به بهبود عفونت ها و زخم ها کمک کند. از این روغن می توان برای مقابله با عفونت کاندیدا نیز استفاده کرد.

استفاده از روغن نارگیل بر روی موها باعث می شود آنها پروتئین کمتری از دست بدهند و سالم و شاداب باقی بمانند. استعمال این روغن بر روی پوست می تواند شما را از گزش حشرات مختلف در امان نگه دارد و استفاده از آن می تواند درد و التهاب مفاصل را کاهش دهد. این روغن بطور طبیعی با داشتن SPF 8 می‌تواند یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست باشد و حتی به بهبود آفتاب سوختگی ها کمک کند.

فواید مصرف روغن نارگیل

این روغن با سایر چربی هایی که مصرف می کنید متفاوت است چون برخلاف اینکه اکثر روغن ها حاوی اسیدهای چرب با زنجیره بلند هستند، روغن نارگیل بیشتر از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و کوتاه تشکیل شده است که روند متابولیسم آنها با سایر اسیدهای چرب مصرفی متفاوت است.

اسیدهای چرب با زنجیره متوسط و کوتاه پس از هضم بطور مستقیم به کبد می روند و بلافاصله به انرژی یا کتون تبدیل می شوند و مانند دیگر چربی ها در بدن ذخیره نمی شوند.

اگرچه عجیب به نظر می رسد اما روغن نارگیل با تاثیر خوبی که بر متابولیسم دارد برای کاهش وزن مفید است. این چربی به کالری سوزی، کاهش اشتها، کاهش BMI و کاهش چربی های شکم و پهلو کمک می کند. علاوه براین روغن نارگیل عملکرد غده تیروئید را تقویت کرده و از سلامت غدد درون ریز بدن حمایت می کند و در نهایت با تاثیر مثبت بر سلامتی باعث می شود که مدت بیشتری سالم و سلامت زندگی کنید.

روغن نارگیل خوراکی

روغن نارگیل خوراکی از گوشت رسیده نارگیل استخراج می شود. یکی از پر مصرف ترین روغن ها در مناطق استوایی است و به عنوان منبع اصلی چربی در رژیم غذایی خود از آن استفاده می کنند. روغن نارگیل کاربردهای زیادی در تولید مواد غذایی، داروسازی و صنعت دارد. این ماده در برابر حرارت بسیار پایدار است و همین امر آن را برای استفاده در پخت و پز با دمای بالا مانند غذاهای سرخ شده مناسب می کند. به دلیل پایداری حرارتی روغن نارگیل، دارای ویژگی های اکسیداسیون آهسته و ضد تند شدگی است. همچنین می توان از آن در مراقبت از پوست و مو نیز استفاده کرد.

روغن نارگیل برای چی خوبه

روغن نارگیل دارای فواید بیشماری است که در زیر آورده شده است:

  • منبع غنی از اسید کاپریک، اسید لوریک، اسید اولئیک، اسید میریستیک، اسید لینولئیک، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی، پلی فنل ها و غیره است.
  • به عنوان ضد باکتری و سم زدایی طبیعی شناخته شده است. این باعث می شود که به داشتن بدن سالم تر کمک کند.
  • با مصرف منظم، به بهبود سطح کلسترول خوب و کاهش سطح کلسترول بد کمک می کند. همچنین به بهبود متابولیسم (در نتیجه، هضم) و ایمنی کمک می کند.
  • سرشار از آنتی اکسیدان است و به کاهش التهاب کمک می کند.
  • در مراقبت از دهان به صورت غرغره استفاده می شود، زیرا برای حذف سموم و بیماری های مربوط به دندان و لثه شناخته شده است.
  • به تقویت موها کمک می کند. به دلیل سبک و غیر چرب بودن حالت دادن موها را آسان می کند و آنها را براق می کند.
  • می توان آن را روی لب ها، در ماسک های مو، به عنوان روغن بدن، برای تغذیه و شادابی پوست استفاده کرد.

روغن نارگیل برای پوست

حدود ۶۵ درصد از ترکیب روغن نارگیل از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط تشکیل شده است که دلیل مفید بودن آن برای پوست است. بر اساس آنچه که متخصصان پوست و مطالعات تحقیقاتی دریافته‌ اند، برخی از اسیدهای چرب با زنجیره متوسط مانند اسید لوریک و اسید لینولئیک تاثیرات زیادی بر پوست دارند:

تسکین دهنده پوست خشک

روغن نارگیل می تواند به کاهش از دست دادن آب از طریق پوست کمک کند. وقتی که آب به طور غیر فعال بیش از حد از پوست شما تبخیر شود منجر به خشکی پوست می شود. این می تواند توسط شرایطی مانند اگزما، روزاسه یا درماتیت ایجاد شود. اسید لینولئیک یک اسید چرب امگا ۶ غیر اشباع است که به عنوان یک نرم کننده عمل می کند (به این معنی که پوست شما را تسکین می دهد). بنابراین، اگر مستعد خشک شدن پوست هستید، روغن نارگیل ممکن است با ترمیم سد پوست شما، به کاهش رطوبت از دست رفته پوست کمک کند.

درمان زخم های خفیف

اسید لوریک که در بسیاری از روغن های گیاهی یافت می شود، ۴۹ درصد روغن نارگیل را تشکیل می دهد و دارای خواص ضد میکروبی است. بنابراین، در حالی که نمی تواند زخم های شدید روی سطح پوست شما را درمان کند، می تواند به تسکین ضایعات پوستی خفیف تر مانند خراش یا سوختگی کمک کند.

روغن نارگیل برای صورت

روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب کننده برای بدن شما عمل می کند، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. اما ممکن است برای صورت شما اینطور نباشد. به طور کلی استفاده از آن برای صورت توصیه نمی شود زیرا این روغن بسیار کمدوژنیک است (به عبارت دیگر، منافذ را مسدود می کند). بنابراین، در حالی که می تواند به هیدراتاسیون کمک کند، برای جلوگیری از آکنه کمک زیادی نمی کند (در واقع، حتی ممکن است باعث آن شود).

روغن نارگیل برای مو

روغن نارگیل برای مو یک انتخاب عالی است زیرا یک روغن طبیعی و ارگانیک است. این روغن سرشار از اسیدهای چرب و ویتامین E است که به تغذیه و تقویت تارهای مو کمک می کند. همچنین می توان آن را به عنوان یک حالت دهنده برای کاهش شکستگی، موخوره و همچنین برای مبارزه با وز وز شدن و شوره سر استفاده کرد. این روغن از موها در برابر آسیب گرما محافظت می کند. هنگامی که روی مو استفاده می شود، به حفظ رطوبت، بازگرداندن درخشندگی و نرم تر و قابل کنترل شدن مو کمک می کند.

علاوه بر این، خواص ضد باکتری طبیعی آن می تواند به کاهش عفونت های پوست سر که می تواند منجر به ریزش مو شود، کمک کند. برای کسانی که به دنبال راهی طبیعی برای حفظ سلامت و براق بودن موهای خود هستند، روغن نارگیل یک انتخاب عالی است.

قیمت روغن نارگیل

قیمت روغن نارگیل بستگی به نوع آن دارد که در اینجا آورده شده است:

روغن نارگیل تصفیه نشده

روغن نارگیل تصفیه نشده، که گاهی اوقات به عنوان بکر نیز شناخته می شود، با پرس گوشت نارگیل برای استخراج روغن آن ساخته می شود. می توان به روغن نارگیل بکر، فوق بکر و حتی روغن نارگیل پرس سرد (که بدون استفاده از حرارت تولید می شود) دسته بندی کرد که قیمت هر یک متفاوت است. این نوع روغن تصفیه نشده در دمای اتاق جامد هستند و رایحه نارگیلی متمایز دارند.

روغن نارگیل تصفیه شده – از سوی دیگر، روغن نارگیل تصفیه شده، پس از استخراج اولیه، تحت پردازش اضافی قرار می گیرد. این مراحل در فرآیند تولید، روغن را فیلتر کرده و آن را برای پخت و پز مناسب تر می کند و این به آن عطر و طعم خنثی تری می دهد.

خرید روغن نارگیل

یکی از مهم ترین موارد در مورد خرید روغن نارگیل، طبیعی بودن آن است. برای استفاده حداکثری از آن، باید از روغن نارگیل خالص، تصفیه نشده و تهیه شده از طریق پرس سرد استفاده کنید. این به این دلیل است که در روش پرس سرد، از گرما در فرآیند آماده سازی استفاده نمی کنند و بیشتر مواد مغذی حفظ می شود.

روغن نارگیل برای لک صورت

روغن نارگیل دارای خاصیت لایه برداری است، به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند و پوستی صاف تر را برای شما به ارمغان می آورد. این روغن همچنین می تواند به رنگ پوست یکنواخت تر و کاهش ظاهر مشکلات رنگدانه مانند لکه های ناشی از افزایش سن یا آسیب های ناشی از نور خورشید کمک کند. می توانید روغن نارگیل را مستقیما روی پوست خود بمالید یا آن را با سایر مواد لایه بردار فیزیکی مانند تفاله قهوه یا شکر برای تهیه یک اسکراب صورت استفاده کنید.

 

خرید روغن نارگیل

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید روغن نارگیل از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید روغن نارگیل، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان روغن نارگیل را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید روغن نارگیل با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا