Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید لیکوپن | کاربرد لیکوپن چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد لیکوپن و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید لیکوپن دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش لیکوپن در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان لیکوپن در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت لیکوپن نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش لیکوپن به روزرسانی می‌شود.

لیکوپن یک کارتنوئید هیدروکربنی و رنگ قرمز است که در گوجه فرنگی و سایر میوه ها و سبزیجات قرمز رنگ مانند هویج، هندوانه، گریپ فروت و پاپایا وجود دارد. لیکوپن در بین گیاهان، جلبک ها و سایر ارگانیسم های فتوسنتز کننده، یک ماده واسطه برای بیوسنتز بسیاری از کاروتنوئیدها از جمله بتاکاروتن است.

مراکز خرید و قیمت فروش لیکوپن در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش لیکوپن و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان لیکوپن در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده لیکوپن در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید لیکوپن در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش لیکوپن را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

لیکوپن یک تتراترپن متقارن است که از هشت واحد ایزوپرن تشکیل شده است و عضو خانواده ترکیبات کاروتنوئیدی است. از آنجاییکه این ماده کاملاً از کربن و هیدروژن تشکیل شده است می تواند کاروتن محسوب شود. در این ترکیب ۱۱ پیوند دوگانه کنژوگه وجود دارد که مسئول رنگ قرمز این رنگدانه هستند.

ویژگی‌های لیکوپن چیست

از نظر ساختار شیمیایی لیکوپن یک مولکول بلند و مستقیم با ۱۱ پیوند دوگانه است که این سیستم باعث کاهش انرژی مورد نیاز جهت انتقال الکترون به وضعیت های بالاتر از نظر انرژی شده و اجازه می دهد مولکول نور مرئی با طول موج بلندتر را جذب کند. لیکوپن همه طول موج ها به جز طولانی ترین آنها را جذب می کند به همین جهت به رنگ قرمز دیده می شود.

گیاهان و باکتری های فتوسنتز کننده بطور طبیعی لیکوپن تمام ترانس را تولید می کنند. این ترکیب وقتی در معرض نور یا حرارت قرار می گیرد متحمل ایزومریزاسیون به انواع ایزومر سیس می شود که از نظر ساختار شیمیایی نسبت به فرم ترانس خمیده تر هستند.

در خون انسان انواع ایزومر سیس بیش از ۶۰% از کل غلظت لیکوپن را تشکیل می دهد اما اثرات بیولوژیکی هریک از این ایزومرها به تنهایی بررسی نشده است.

لازم به ذکر است که در آب نامحلول است و جذب روده ای آن در حضور چربی و با پخت و پز افزایش می یابد.

بیوسنتز لیکوپن

بیوسنتز این ترکیب در گیاهان یوکاریوتی و سیانوباکتری های پروکاریوتی مشابه است و آنزیم های مشابهی در این فرآیند دخیل هستند. سنتز این ماده با اسید موالونیک شروع می شود که به دی متیل آلیل پیروفسفات تبدیل می شود.

سپس ماده اخیر با سه مولکول ایزوپنتنیل پیروفسفات متراکم می شود تا ژرانیل ژرانیل پیروفسفات را تشکیل دهد که دو مولکول از این ماده از انتهای دم به هم متصل می شوند و ترکیب ۴۰ کربنه فیتوئن را تشکیل می دهد که طی چندین مرحله به لیکوپن تبدیل می شود.

لیکوپن چیست

لیکوپن به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی شناخته می شود که در چندین میوه و سبزیجات یافت می شود و به عنوان مکمل غذایی نیز فروخته می شود. این رنگدانه قرمز موجود در برخی از گیاهان و میکروارگانیسم ها به خنثی کردن رادیکال های آزاد کمک می کند که اعتقاد بر این است که آن ها باعث بیماری قلبی، سرطان و سایر بیماری ها می شوند. داده ها نشان می دهد که مصرف آنها می تواند عامل خطر بسیاری از انواع سرطان ها را کاهش دهد، از قلب و استخوان ها محافظت کند و فشار خون را تنظیم کند.

لیکوپن ترب

سبزیجات قرمز مانند ترب حاوی لیکوپن هستند. این یک سبزی مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. لیکوپن موجود در ترب می تواند سلامت قلب را بهبود ببخشد و خطر ابتلا به سرطان های خاص را کاهش دهد. علاوه بر این ترب با داشتن ویتامین C، مس، پتاسیم و منیزیم توانایی درمان زردی و مشکلات گوارشی را دارد. خواص ضد احتقان آن به شما کمک می کند تا از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنید. همچنین میزان قند خون را تا حد زیادی کاهش می دهد.

عوارض لیکوپن

مصرف لیکوپن از طریق غذا و مکمل ها بدون خطر یا عوارض جانبی بالقوه نیست، اگرچه نشان داده شده است که عوارض جانبی لیکوپن حداقل است. لیکوپنودرمی، آسیب سلولی، عوارض جانبی روده و تداخل بالقوه با برخی درمان‌های سرطان از عوارض جانبی لیکوپن گزارش شده ‌اند.

مصرف بیش از حد این کاروتنوئید می تواند باعث تغییر رنگ قابل توجه نارنجی پوست شود. این حالت لیکوپنودرمی نامیده می شود. لیکوپنودرمی یک بیماری بی ضرر است که هیچ علامت دیگری به جز رنگ نارنجی تیره پوست ندارد. نشان داده شده است که این وضعیت با کاهش مصرف لیکوپن برای چند روز تا چند هفته قابل برگشت است.

برخی از کاروتنوئیدها، از جمله لیکوپن، پتانسیل اکسید شدن در بدن را تحت شرایط خاصی نشان داده اند، مانند زمانی که با دود سیگار ترکیب شوند. هنگامی که اکسیداسیون رخ می دهد، تحقیقات نشان می دهد که لیکوپن ممکن است مانند یک رادیکال آزاد رفتار کند و باعث آسیب سلولی شود.

مصرف مکمل های لیکوپن در برخی از افرادی که آن را مصرف می کنند عوارض روده ای ایجاد کرده است. تهوع، استفراغ، سوء هاضمه، اسهال، گاز و نفخ در افرادی که دوزهای بالاتری از مکمل های لیکوپن مصرف می کردند گزارش شده است.

یکی از خطرناک ترین و نادرترین عوارض جانبی لیکوپن مصرف مکمل های لیکوپن در حین درمان سرطان است. بیماران پرتودرمانی و شیمی درمانی که مکمل های لیکوپن مصرف می کنند ممکن است در نحوه عملکرد این درمان ها برای مبارزه با سرطان دچار تداخل شوند. البته مصرف غذاهای غنی از لیکوپن به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی معمولی نباید بر درمان سرطان تاثیر بگذارد.

عوارض قرص اولترا لیکوپن

مصرف قرص اولترا لیکوپن در دوزهای بالاتر به احتمال زیاد باعث عوارض جانبی احتمالی می شود. به عنوان مثال ممکن است باعث بروز آلرژی شود که در این صورت باید از مصرف آن خودداری کنید. متخصصان هشدار می دهند که مانند هر ویتامین، دارو یا مکمل دیگری، بیماران باید در مورد تداخلات احتمالی و موارد منع مصرف با پزشک یا ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنند. قرص اولترا لیکوپن برای زنان باردار باید با احتیاط و با تجویز پزشک مصرف شود. همچنین برای کسانی که مبتلا به بیماری های زمینه ای یا تحت درمان های خاصی هستند منع مصرف دارد.

لیکوپن قرص

لیکوپن یک رنگ دانه گیاهی است که در بسیاری از سبزیجات و خوراکی ها یافت می شود. برای بهره مندی از خواص آن می توانید از مکمل آن که به صورت قرص وجود دارد، استفاده نمایید. امروزه قرص لیکوپن با انواع برندها و دوزهای مختلف در داروخانه ها موجود است. بدیهی است برای دریافت دوز مناسب و پیشگیری از عوارض جانبی ناخواسته ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

خرید لیکوپن

لیکوپن یک کاروتنوئید است که در سراسر بدن از جمله کبد، غدد فوق کلیوی، ریه ها، پروستات و پوست نقش دارد. مصرف لیکوپن از طریق منابع غذایی و مکمل ها می تواند راهی عالی برای ارتقای سلامت باشد. برای خرید مکمل لیکوپن می توانید با مراجعه به نزدیک ترین داروخانه و یا از طریق فروشگاه های مجاز آنلاین اقدام کنید.

لیکوپن قیمت

بازار جهانی لیکوپن بر اساس برنامه های کاربردی (غذا و آشامیدنی، خوراک، داروسازی و غیره)، بر اساس انواع (پودر، گرانول و غیره) و بر اساس تجزیه و تحلیل تقسیم بندی می شود. بازار لیکوپن از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ شاهد رشد چند میلیون دلاری بوده است. پیش ‌بینی می ‌شود این بازار بین سال‌ های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۸، با نرخ قابل ‌توجهی افزایش یابد که این امر بر قیمت لیکوپن در بازار های جهانی تاثیر خواهد گذاشت.

فروش لیکوپن

لیکوپن یکی از موثرترین آنتی اکسیدان های طبیعی است که در زمان پخته شدن همچنان موثر باقی می ماند. بر خلاف بسیاری از مواد شیمیایی طبیعی دیگر، لیکوپن در صورت وجود در ماتریکس بافت گیاهی نسبت به پردازش نسبتا انعطاف پذیر است. بنابراین، گنجاندن غذاهای تازه و فرآوری شده در رژیم غذایی روزانه بسیار ساده است، که باعث افزایش تقاضا برای لیکوپن، به ویژه در بخش غذا و نوشیدنی می شود.

عصاره لیکوپن گوجه فرنگی برای تهیه اقلام آشپزی، از جمله محصولات لبنی، نوشیدنی های طعم دار غیر الکلی، غلات و محصولات غلات، نان و محصولات پخته شده، شیرینی ها، سوپ ها، سس های سالاد و آب میوه ها به فروش می رسد.

ایمنی و فواید مصرف لیکوپن

لیکوپن برای انسان یک ریزمغذی ضروری به حساب نمی آید اما در همه غذاهای حاوی گوجه فرنگی وجود دارد. برخلاف سایر سبزیجات و میوه ها که با پخت و پز ویتامین C آنها کاهش می یابد، پخت و پز گوجه فرنگی می تواند غلظت و دسترس پذیری زیستی این ریزمغذی را افزایش می دهد. به عنوان مثال رب گوجه فرنگی ۴ برابر بیشتر از گوجه فرنگی تازه لیکوپن دارد و فرآیند پاستوریزه کردن بر روی محصولات حاوی گوجه فرنگی دسترس پذیری زیستی این ماده را افزایش می دهد.

نقش این ترکیب در سلامت انسان ها به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی این ریزمغذی است که با از بین بردن رادیکال‌ آزاد حاصل از استرس اکسیداتیو از سلامت بدن محافظت می کند. بسیاری از تحقیقات رابطه بین رژیم غذایی غنی از این ماده و کاهش ابتلا به سرطان های سینه، پروستات و ریه را نشان داده اند.

لیکوپن یک ریزمغذی غیر سمی و ایمن است که معمولا در رژیم غذایی روزانه ما وجود دارد. مواردی از عدم تحمل یا واکنش آلرژیک نسبت به این ماده وجود دارد که ممکن است باعث اسهال، حالت تهوع، درد معده یا یبوست، نفخ و از بین رفتن اشتها شود.

علاوه بر این با مصرف زیاد این ماده عارضه ای به نام لیکوپنمی بروز می کند که در آن رنگ پوست به نارنجی تغییر می کند، تغییر رنگ پوست پس از قطع مصرف برطرف می شود.

این ماده ممکن است در هنگام مصرف داروهای ضد انعقادی خطر خونریزی را افزایش دهد. از آنجا که لیکوپن ممکن است باعث کاهش فشار خون شود، ممکن است با داروهایی که فشار خون را تحت تأثیر قرار می دهند نیز تداخل داشته باشد بنابراین قبل ار مصرف مکمل های حاوی این ریزمغذی با پزشک مشورت کنید.

 

خرید لیکوپن

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید لیکوپن از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید لیکوپن، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان لیکوپن را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید لیکوپن با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا