Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروری

قیمت فروش و خرید هیدروکسید پتاسیم | کاربرد هیدروکسید پتاس

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد هیدروکسید پتاسیم و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید هیدروکسید پتاسیم دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش هیدروکسید پتاسیم در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان هیدروکسید پتاس در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت هیدروکسید پتاسیم نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش هیدروکسید پتاسیم به روزرسانی می‌شود.

هیدروکسید پتاسیم یا پتاس یک ترکیب معدنی با فرمول KOH است که معمولاً پتاس سوزآور نامیده می شود. هیدروکسید پتاسیم یک باز قوی است و بسیاری از کاربردهای آن نتیجه این خاصیت است.

به عنوان یک باز، هیدروکسید پتاسیم برای تنظیم pH در ساخت و پردازش های صنعتی استفاده می شود. در صنعت کشاورزی از هیدروکسید پتاسیم برای تنظیم pH خاک‌های اسیدی استفاده می شود. این ماده جامدی سفید و به شدت خطرناک و خورنده است.

پتاس معمولاً به صورت پلت های شفاف فروخته می شود که در هوا چسبناک می شوند زیرا KOH به شدت جاذب رطوبت است.

مراکز خرید و قیمت فروش هیدروکسید پتاسیم در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش هیدروکسید پتاسیم و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان هیدروکسید پتاسیم در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده هیدروکسید پتاسیم در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید هیدروکسید پتاسیم در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسابقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش هیدروکسید پتاسیم را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

انحلال پتاس در آب به شدت گرمازا است و محلول‌های آبی غلیظ آن آب قلیایی نامیده می شود. این ماده پایداری حرارتی بالا و نقطه ذوب نسبتاً پایینی دارد و به صورت پلت هایی با مساحت سطحی کوچک ساخته می شود که کارکردن با آنها ساده تر است.

کاربردهای هیدروکسید پتاسیم چیست

هیدروکسید پتاسیم در تولید مواد متنوعی از جمله صابون های مایع، لوسیون ها، شامپوها، اسپری موها و پاک کننده های دندان مصنوعی استفاده می شود.

پتاس در ترکیبات صنعتی مانند پاک کننده های اجاق گاز، پاک کننده های جاده ها و در دترجنت های غیر فسفاته و همچنین پاک کننده های لوله ها و زهکشی ها مورد استفاده قرار می گیرد.

در حالی که استفاده از هیدروکسید سدیم برای صابون رایج تر است، صابون های هیدروکسید پتاسیم در آب محلول تر هستند و برای محیط زیست خطر کمتری دارند.

صابون های هیدروکسید پتاسیم به عنوان “صابون های نرم” نیز شناخته می شوند. صابون های پتاسیم اگرچه به اندازه صابون های سدیم بسیار محبوب نیستند اما در غلظت های مختلف تولید می شوند. این ماده اغلب در ترکیب با صابون های سدیم به عنوان مثال در محصولات اصلاح و همچنین در صنعت نساجی مورد استفاده قرار می گیرند.

پتاس در پزشکی و دامپزشکی برای تولید دارو کاربرد دارد. در دامپزشکی از این ماده برای جلوگیری از رشد شاخ گوساله ها استفاده می شود. در انسان نیز برای تشخیص عفونت های قارچی و همچنین از بین بردن زگیل و کوتیکول ها کاربرد دارد.

محلول قلیایی پتاس هدایت یونی بالایی را برای باتری فراهم می کند و به همین دلیل باعث می شود که باتری های قلیایی از باتری های روی- کربن ارزان تر و از نظر عملکرد بهتر باشند.

کاربرد هیدروکسید پتاسیم در صنایع غذایی

این ماده اغلب به عنوان یک افزودنی در غذاهای فرآوری شده تجاری یا یک لایه شیمیایی برای میوه و سبزیجات استفاده می شود. همچنین به عنوان تثبیت کننده برای ماندگاری بیشتر و به عنوان قوام دهنده به غذاهای فرآوری شده اضافه می شود.

پتاس در شکلات سازی، فراوری کاکائو و نوشابه ها و به عنوان قوام دهنده در بستنی استفاده می شود. هیدروکسید پتاسیم برای نرم شدن زیتون و روکش چوب شور نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

سایر کاربردهای هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید پتاسیم در تولید کودهای گرید کشاورزی استفاده می شود. این کودها می توانند به عنوان منبع پتاسیم (یکی از سه غذای اصلی گیاه) برای محصولاتی که به یون های کلرید حساس هستند، استفاده شوند.

پتاس در فرآیند ساخت کاغذ به عنوان یک عامل آنتی فوم عمل کرده و به عنوان ماده مغذی برای رشد چمن، در کودهای صنعتی، قارچ کش و علف کش استفاده می شود. این ماده معمولا برای تزئینات ویفرهای سیلیکون و در ساخت برخی از دستگاه های میکرالکترونیکی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده غیرقابل اشتعال است و در ساخت مواد شیمیایی چون پرمنگنات پتاسیم، پالایش نفت و تولید بنزین و ترکیبات پاک کننده مورد استفاده قرار می گیرد.

هیدروکسید پتاسیم در کشاورزی

این ماده در کشاورزی به عنوان یکی از پرمصرف ترین کودها در صنعت کشاورزی شناخته و مصرف می شود. دلیل استفاده گسترده از این کود این است که عنصر پتاسیم در کنار نیتروژن و فسفر از عناصر مهم برای رشد گیاهان به شمار می روند. این کود شیمیایی در گیاهان برای انتقال مواد غذایی مورد نیاز جهت فتوسنتز و انتقال مواد محلول در آب به تمام قسمت های گیاه نقش موثری دارد. به همین دلیل کشاورزان مقدار این عنصر را در خاک بررسی می کنند زیرا برخی از گیاهان فقط به وسیله این کود تغذیه می شوند.

طرز تهیه محلول هیدروکسید پتاسیم

هیدروکسید پتاسیم به صورت یک ماده محلول در آب استفاده می شود که برای تهیه آن باید از ماده ای به نام پتاس استفاده شود. برای تهیه پتاس باید کلرید پتاسیم که به صورت یک محلول است الکترولیز شود که در طی این عمل به کلر و پتاسیم تجزیه می شود. طی واکنش گاز کلر آزاد شده و پتاسیم با آب واکنش داده و محلول هیدروکسید سدیم تولید می شود. این محصول برای تولید باتری ها به کار برده می شود. عنصر پتاس به صورت محلول و به عنوان یک الکترولیت در انواع باتری ها استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم خوراکی

هیدروکسید پتاسیم خوراکی به عنوان یک نگهدارنده و تنظیم کننده PH و یک افزودنی مجاز در صنعت غذا به کار برده می شود. این محصول در صنعت نوشیدنی، تولید شکلات و کاکائو، غذاهای فرآوری شده، برای تولید رنگ خوراکی کاراملی و به عنوان یک ماده تثبیت کننده به کار برده می شود. این محصول فاقد کلر است و به صورت یک ماده سفید رنگ و بدون بو با خاصیت بازی فراوان برای خنثی کردن محلول ها و موادی که باید کلر خو را از دست بدهند به کار برده می شود.

هیدروکسید پتاسیم قیمت

این ترکیب با توجه نوع این محصول و کاربردهای آن قیمت گذاری می شود. هیدروکسید پتاسیم به عنوان یک ماده قلیایی بسیار قدرتمند اغلب برای خنثی کردن اسیدها به کار برده می شود. اما مهمترین کاربرد آن در بخش کشاورزی است که به عنوان کودشیمیایی استفاده می شود. این ماده مخصوصا در گیاهانی که نمی توانند از طریق کلرید پتاسیم مواد غذایی را دریافت کنند کارایی دارد. علاوه بر این در تولید علف کش ها و آفت کش ها و تنظیم ph در خاک های اسیدی استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم صنعتی

هیدروکسید پتاسیم صنعتی با خلوص بالا و به صورت یک پودر سفید رنگ به عنوان گرید صنعتی در صنایع مختلف استفاده می شود. یکی از کاربردهای مهم این گرید استفاده در آزمایشگاه است که اغلب برای تولید سایر ترکیبات پتاسیم مانند پتاسیم برومید به کار برده می شود. همچنین در صنایع پتروشیمی در پالایش نفت و گاز از این ماده به عنوان کاتالیزور برای حذف ناخالصی ها و ترکیبات گوگرد استفاده می شود.

هیدروکسید پتاسیم ایرانی

هیدروکسید پتاسیم ایرانی یک محصول باکیفیت و خالص است که قدرت واکنش پذیری بالایی دارد و از طریق الکترولیز کلرید تولید می شود. این محصول در صنایع مختلف به کار برده می شود به عنوان مثال در صنعت تولید مواد شوینده و صابون ها به منظور تولید صابون های نرم تر که به راحتی در آب حل می شوند، استفاده می شود. همچنین در صنعت پزشکی و دارویی نیز برای تشخیص قارچ ها پس از تهیه نمونه ای از پوست و مو آن را درون محلول هیدروکسید پتاسیم قرار می دهند.

فروش اینترنتی هیدروکسید پتاسیم

فروش اینترنتی این ماده توسط فروشندگان این محصول به منظور تسهیل خرید برای مشتریان امکان پذیر است. مصرف کنندگان می توانند این محصول را با توجه به نیاز خود سفارش داده و مورد استفاده قرار دهند. هیدروکسید پتاسیم در صنعت محصولات شوینده برای تولید صابون، کرم اصلاح و محصولات مرتبط با ناخن به کار برده می شود. علاوه بر این در دامپزشکی نیز پس از قطع شاخ گاو این محلول را به صورت موضعی بر روی محل رویش شاخ می مالند تا بافت های زنده در محل رویش از بین برود.

قیمت هیدروکسید پتاسیم چینی

قیمت هیدروکسید پتاسیم چینی به عنوان یک محصول وارداتی با توجه به بازارهای جهانی قیمت گذاری می شود. این محصول به عنوان یک پودر سفید رنگ باکیفیت برای استفاده در صنایع مختلف به بازار عرضه می شود. هیدروکسید پتاسیم چینی برای کاربردهایی مانند از بین بردن خاصیت اسیدی برخی از محصولات و پودرهای خاموش کننده آتش و همچنین در تولید ضد یخ و رنگ ها و …مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این در صنعت دارویی و صنعت غذایی و کشاورزی نیز به کار برده می شود.

خطرات و ایمنی هیدروکسید پتاسیم

این ترکیب در مواد غذایی برای تنظیم pH، به عنوان یک تثبیت کننده و ماده قوام دهنده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به عنوان یک ماده غذایی مستقیم انسانی توسط FDA، بر اساس رعایت شرایط خوب تولید بی خطر در نظر گرفته شده است.

این ترکیب یک باز قوی و خورنده است که می تواند به پوست و بافت ها نفوذ کند. تماس پوست یا چشم با محلول های KOH می تواند باعث سوختگی، سوزش شدید و حتی کوری شود. استنشاق این باز خورنده به غشاهای مخاطی و ریه ها آسیب رسانده و در صورت بلع، بسیار سمی است و می تواند منجر به آسیب دائمی بافت ها و مرگ شود.

 

خرید هیدروکسید پتاسیم

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید هیدروکسید پتاسیم از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید هیدروکسید پتاسیم، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان هیدروکسید پتاسیم را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید هیدروکسید پتاسیم با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا