Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
غذایی و دارویی

قرص لوزارتان و درمان فشار خون بالا

قرص لوزارتان یک مسدود کننده گیرنده آنژیوتانسین II است. رگ های خونی را منبسط می کند.  سبب کاهش فشار خون و افزایش جریان خون و اکسیژن رسانی به قلب می شود.

لوزارتان به تنهایی یا همراه با سایر داروها برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. فشار خون بالا اثر منفی بر قلب و عروق دارد. اگر این روند برای مدت طولانی ادامه یابد. قلب و عروق ممکن است به درستی کار نکنند. این می تواند به رگ های خونی مغز، قلب و کلیه ها آسیب برساند و منجر به سکته مغزی، نارسایی قلبی یا نارسایی کلیه شود. کاهش فشار خون ممکن است خطر سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش دهد.

لوزارتان همچنین برای کاهش خطر سکته مغزی در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و بزرگ شدن قلب استفاده می شود. درمان مشکلات کلیوی در بیماران دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا مصرف می شود.

در نشریه جهان شیمی فیزیک از داروهای متفاوتی مانند فلوکستین، دگزامتازون، استامینوفن، رانیتیدین، سیتالوپرام، فاموتیدین، سرترالین و پاروکستین مطالب ارزنده ای منتشر شده است. در این مطلب شما را با داروی لوزارتان آشنا میکنیم.

فهرست مطالب

لوزارتان چیست

لوزارتان متعلق به گروهی از داروها به نام آنتاگونیست گیرنده آنژیوتانسین II است. از باریک شدن رگ های خونی جلوگیری می کند. باعث کاهش فشار خون و بهبود جریان خون می شود.

لوزارتان برای درمان فشار خون بالا استفاده می شود. همچنین برای کاهش خطر سکته مغزی در برخی افراد مبتلا به بیماری قلبی استفاده می شود.

لوزارتان برای کاهش آسیب طولانی مدت کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که فشار خون بالا دارند استفاده می شود. لوزارتان ممکن است به عنوان بخشی از درمان ترکیبی با سایر داروها برای کاهش فشار خون مصرف شود.

قرص خوراکی لوزارتان به عنوان یک داروی با نام تجاری و یک داروی ژنریک موجود است. نام تجاری: Cozaar. لوزارتان فقط به صورت قرصی است که از راه خوراکی مصرف می کنید.

لوزارتان برای درمان فشار خون بالا در بزرگسالان و برخی از کودکان استفاده می شود. همچنین برای کمک به عملکرد بهتر کلیه ها در صورت ابتلا به دیابت استفاده می شود. علاوه بر این، اگر فشار خون بالا و بیماری قلبی به نام هیپرتروفی بطن چپ دارید، برای کاهش خطر سکته مغزی استفاده می شود.

اشکال دارویی لوزارتان

این دارو در شکل زیر موجود است:

  • قرص خوراکی
لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

مکانیسم قرص لوزارتان

لوزارتان با مسدود کردن عملکرد آنژیوتانسین II، یک ماده شیمیایی در بدن شما که باعث سفت شدن و باریک شدن رگ های خونی می شود، عمل می کند. لوزارتان به آرامش و گشاد شدن عروق خونی شما کمک می کند. سبب کاهش فشار خون می شود.

به درمان فشار خون بالا و دو بیماری دیگر هم لوزارتان تجویز می شود. فشار خون بالا و هیپرتروفی بطن چپ سکته مغزی را زیاد می کند. فشار خون پایین سبب کاهش خطر خواهد شد.

فشار خون پایین نیز خطر آسیب کلیه را کاهش می دهد. فشار خون بالا آسیب کلیه را بالا می برد. ناشی از سطح بالای قند خون مرتبط با دیابت است.

دوزهای مصرفی لوزارتان

دوز لوزارتان که پزشک شما تجویز می کند به عوامل مختلفی بستگی دارد. این شامل:

  • نوع و شدت بیماری که از لوزارتان برای درمان استفاده می کنید.
  • سن شما
  • وزن شما
  • سایر شرایط پزشکی که ممکن است داشته باشید، مانند آسیب کبدی

پزشک با دوز پایین شروع می کند. در طول زمان تنظیم می کند تا به دوز مناسب برسد. آنها در نهایت کوچکترین دوزی را که اثر مورد نظر را فراهم می کند، تجویز می کنند.

اطلاعات زیر دوزهایی را که معمولا استفاده می‌شوند. توصیف می‌کنند. پزشک بهترین دوز را با نیاز شما تعیین میکند.

ژنریک: لوزارتان

فرم دارو: قرص خوراکی

۲۵ میلی گرم، ۵۰ میلی گرم، ۱۰۰ میلی گرم

دوز برای فشار خون بالا

مقدار مصرف بزرگسالان (سنین ۱۸ تا ۶۴ سال)

دوز اولیه معمولی ۵۰ میلی گرم یک بار در روز است. دوزها بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم در روز متغیر است. لوزارتان یک یا دو بار در روز مصرف شود.

دوز کودک (۶ تا ۱۷ سال)

دوز بر اساس وزن کودک شما است. دوز معمول حدود ۰.۷ میلی گرم بر کیلوگرم وزن بدن یک بار در روز مصرف می شود. پزشک کودک شما بسته به پاسخ کودک شما به دارو، دوز را افزایش یا کاهش می دهد.

دوز کودک (سنین ۰-۵ سال)

این دارو را کودکان کمتر از ۶ سال مصرف نکنند.

دوز بالا (سنین ۶۵ سال و بالاتر)

هیچ توصیه خاصی برای دوز مصرفی بالا وجود ندارد. سالمندان ممکن است داروها را کندتر پردازش کنند. در نتیجه، یک دوز معمولی بزرگسالان ممکن است باعث شود سطح این دارو در بدن شما بالاتر از حد طبیعی باشد. اگر سالخورده هستید، ممکن است به دوز کمتر یا برنامه دوز متفاوتی نیاز داشته باشید.

برای افراد مبتلا به مشکلات کبدی: اگر مشکلات کبدی خفیف تا متوسط ​​دارید، پزشک ممکن است دوز اولیه شما را به ۲۵ میلی گرم در روز کاهش دهد.

لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

دوز برای نفروپاتی دیابتی

مقدار مصرف بزرگسالان (سنین ۱۸ تا ۶۴ سال)

دوز اولیه معمولی ۵۰ میلی گرم یک بار در روز است. در صورت نیاز پزشک ممکن است دوز شما را به ۱۰۰ میلی گرم در روز افزایش دهد.

دوز کودک (سنین ۰ تا ۱۷ سال)

این دارو در کودکان کمتر از ۱۷ سال برای این بیماری نباید استفاده شود.

دوز برای کاهش خطر سکته مغزی

مقدار مصرف بزرگسالان (سنین ۱۸ تا ۶۴ سال)

دوز معمولی ۵۰ میلی گرم یک بار در روز مصرف می شود. در صورت نیاز پزشک ممکن است دوز شما را به ۱۰۰ میلی گرم در روز افزایش دهد. ممکن است یک یا دو بار در روز لوزارتان مصرف کنید.

اقدامات قبل از مصرف لوزارتان

اگر دیابت دارید. از لوزارتان همراه با هیچ دارویی که حاوی آلیسکیرن (Amturnide، Tekturna، Tekamlo،Valturna ) است، استفاده نکنید. همچنین در صورت ابتلا به بیماری کلیوی ممکن است لازم باشد از مصرف این دارو با آلیسکیرن خودداری کنید.

برای اطمینان از بی خطر بودن این دارو برای شما، در صورت داشتن موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • بیماری کلیوی
  • بیماری کبد
  • نارسایی احتقانی قلب
  • عدم تعادل الکترولیت (مانند سطوح پایین پتاسیم در خون)
  • اگر کم آب هستید.

اگر باردار هستید استفاده نکنید. اگر باردار شدید مصرف را متوقف کنید و فورا به پزشک خود اطلاع دهید. در صورت مصرف دارو در سه ماهه دوم یا سوم بارداری، لوزارتان می تواند باعث آسیب یا مرگ جنین شود. از کنترل بارداری موثر استفاده کنید. مشخص نیست که آیا لوزارتان به شیر مادر منتقل می شود یا می تواند به نوزاد شیرده آسیب برساند.

لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

مقدار مصرف لوزارتان ۲۵

لوزارتان ۲۵ را دقیقا طبق دستور پزشک مصرف کنید. تمام دستورالعمل های روی برچسب دارو خود را دنبال کنید. پزشک ممکن است گهگاه دوز مصرفی شما را تغییر دهد تا مطمئن شود بهترین نتایج را دریافت می کنید.

اگر استفراغ یا اسهال مداوم دارید. یا اگر بیش از حد معمول عرق می کنید، با پزشک خود تماس بگیرید. هنگام مصرف این دارو می توانید به راحتی دچار کم آبی بدن شوید که می تواند منجر به کاهش شدید فشار خون یا عدم تعادل جدی الکترولیت شود.

فشار خون شما باید مرتبا چک شود. منظم به پزشک مراجعه شود. ممکن است ۳ تا ۶ هفته از مصرف لوزارتان طول بکشد. تا فشار خون شما تا حدودی کاهش یابد. برای بهترین نتایج، استفاده از دارو را طبق دستورالعمل ادامه دهید. اگر علائم شما پس از ۳ هفته درمان بهبود نیافت، با پزشک خود صحبت کنید.

اگر برای فشار خون بالا تحت درمان هستید. حتی اگر احساس خوبی دارید به استفاده از این دارو ادامه دهید. فشار خون بالا اغلب بدون علامت است. ممکن است تا آخر عمر از دارو فشار خون استفاده شود.

بهترین زمان مصرف قرص لوزارتان

این دارو را در مقادیر بیشتر یا کمتر و یا بیشتر از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. ممکن است لوزارتان را با غذا یا بدون غذا مصرف کنید.

مقدار مصرف قرص لوزارتان

دوز معمول بزرگسالان برای نفروپاتی دیابتی

دوز اولیه: ۵۰ میلی گرم خوراکی یک بار در روز.

دوز نگهدارنده: ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم خوراکی در ۱ تا ۲ دوز منقسم.

دوز معمول بزرگسالان برای فشار خون بالا

دوز اولیه: ۵۰ میلی گرم خوراکی یک بار در روز.

دوز نگهدارنده: ۲۵ تا ۱۰۰ میلی گرم خوراکی در ۱ تا ۲ دوز منقسم.

قرص لوزارتان برای چیست

لوزارتان برای درمان فشار خون بالا و محافظت کلیه ها در برابر آسیب دیابت مصرف می شود. برای کاهش سکته مغزی در مبتلایان به فشار خون بالا و بزرگ شدن قلب مصرف می شود. کاهش فشار خون بالا به جلوگیری از سکته مغزی، حملات قلبی و مشکلات کلیوی کمک می کند.

لوزارتان متعلق به دسته ای از داروها به نام مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین است. با شل کردن رگ های خونی عمل می کند تا خون راحت تر جریان یابد.

لوزارتان سه هدف اصلی دارد:

  • درمان فشار خون بالا در بزرگسالان و برخی کودکان
  • کاهش خطر سکته مغزی در بزرگسالان مبتلا به فشار خون بالا و هیپرتروفی بطن چپ: شرایطی است که باعث ضخیم شدن دیواره های بطن چپ قلب می شود.
  • درمان نفروپاتی دیابتی: بیماری کلیوی ناشی از دیابت است. در بزرگسالان خاص مبتلا به دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا، در حال حاضر یا در گذشته
لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

قرص لوزارتان ۲۵ برای چیست

لوزارتان متعلق به دسته ای از داروها به نام مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین ARBs است. سایر ARBها عبارتند از اولمسارتان، والسارتان و تلمیسارتان. مانند لوزارتان، این داروها را می توان برای درمان فشار خون بالا و سایر مشکلات قلبی استفاده کرد.

موارد احتیاط در مصرف لوزارتان

قبل از مصرف لوزارتان، اگر به آن حساسیت دارید. به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید. یا اگر آلرژی دیگری دارید. این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد. می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به ویژه در موارد: بیماری کبد، کم آبی بدن و عدم تعادل الکترولیت ها.

این دارو ممکن است باعث سرگیجه شما شود. ماری جوانا (حشیش) می تواند شما را بیشتر سرگیجه کند. رانندگی نشود. از ماشین آلات استفاده نشود. کاری که نیاز به هوشیاری دارد انجام نشود.

این دارو سطح پتاسیم را زیاد میکند. قبل از استفاده از مکمل پتاسیم یا نمک حاوی پتاسیم، با پزشک مشورت کنید.

قبل از انجام جراحی، پزشک یا دندانپزشک خود را در مورد تمام محصولاتی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و دارو گیاهی) مطلع کنید.

عوارض قرص لوزارتان

به یاد داشته باشید که این دارو را پزشک تشخیص داده و مزایای آن بیشتر از عوارض جانبی اش برای شما است. بسیاری از افراد عوارض جانبی جدی ندارند. قبل از عادت کردن بدن با دارو سرگیجه یا سبکی سر ایجاد میشود. اگر علائم باقی ماند یا بدتر شد، به پزشک اطلاع دهید. برای کاهش سرگیجه و سبکی سر، هنگام برخاستن به آرامی بلند شوید.

در صورت بروز هر یک از این عوارض جانبی بعید اما جدی فورا به پزشک خود اطلاع دهید: غش، علائم سطح بالای پتاسیم خون (مانند ضعف عضلانی، ضربان قلب آهسته/نامنظم).

لوزارتان برای پیشگیری از مشکلات کلیوی یا درمان استفاده میشود. به ندرت سبب مشکلات جدی کلیوی میشود. در حین مصرف لوزارتان، پزشک عملکرد کلیه شما را بررسی خواهد کرد. اگر علائمی از مشکلات کلیوی مانند تغییر در مقدار ادرار دارید، فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

لوزارتان عوارض خفیف یا جدی دارد. لیست زیر حاوی برخی از عوارض جانبی است. ممکن است در حین مصرف لوزارتان رخ دهد. این لیست شامل همه عوارض جانبی احتمالی نمی شود. برای اطلاعات در مورد عوارض جانبی لوزارتان با پزشک صحبت کنید.

لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

عوارض جانبی رایج لوزارتان

عوارض جانبی شایع ‌تری که ممکن است با لوزارتان رخ دهد عبارتند از:

  • عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مانند سرماخوردگی
  • سرگیجه
  • بینی گرفته
  • کمر درد
  • اسهال
  • خستگی
  • قند خون پایین
  • درد قفسه سینه
  • فشار خون بالا یا پایین

این اثرات ممکن است در عرض چند روز یا چند هفته از بین بروند. اگر شدیدتر شد با پزشک خود صحبت کنید.

عوارض جانبی جدی لوزارتان

اگر عوارض جانبی جدی دارید با پزشک تماس بگیرید. اگر علائم شما خطرناک است با اورژانس تماس بگیرید. عوارض جانبی جدی شامل موارد زیر است:

سطح بالای پتاسیم خون: علائم موارد زیر است:

  • مشکلات ریتم قلب
  • ضعف عضلانی
  • ضربان قلب آهسته

عکس العمل های آلرژیتیک: علائم موارد زیر است:

  • تورم صورت، لب ها، گلو یا زبان شما

فشار خون پایین: علائم شامل موارد زیر است:

  • احساس ضعف یا سرگیجه

بیماری کلیوی: علائم شامل موارد زیر است:

  • تورم در پاها، مچ پاها یا دست ها
  • افزایش وزن غیر منتظره

تداخل لوزارتان با سایر داروها

لوزارتان با داروی دیگر تداخل خواهد داشت. تداخلات دارویی اثرات متفاوتی دارند. برخی از داروها در عملکرد یک دارو اختلال ایجاد کرده، برخی دیگر سبب افزایش عوارض میشوند.

در زیر فهرستی از داروهایی که می توانند با لوزارتان تداخل داشته باشند آورده شده است. این فهرست شامل تمام داروهایی که ممکن است با لوزارتان تداخل داشته باشند، نیست.

قبل از مصرف لوزارتان، حتما پزشک و داروساز خود را در مورد تمام داروهای تجویزی، بدون نسخه و سایر داروهایی که مصرف می کنید مطلع کنید. اگر سؤالی در مورد تداخلات دارید از پزشک یا داروساز خود سوال کنید.

لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

لیتیوم

مصرف لوزارتان با لیتیوم، دارویی که برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شود. سطح لیتیوم در بدن افزایش میابد. این خطر عوارض جانبی را بالا میبرد. در صورت نیاز به مصرف این داروها با هم، پزشک ممکن است دوز لیتیوم شما را کاهش دهد.

داروهای فشار خون

مصرف لوزارتان با سایر داروهایی که به همین روش عمل می کنند ممکن است احتمال فشار خون پایین، سطوح بالای پتاسیم در خون و آسیب کلیه را افزایش دهد.

نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

مسدود کننده های گیرنده آنژیوتانسین، مانند:

  • ایربسارتان
  • کاندسارتان
  • والزارتان

مهارکننده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین مانند:

  • لیزینوپریل
  • فوزینوپریل
  • انالاپریل
  • آلیسکیرن

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی

شما نباید NSAID ها را با لوزارتان مصرف کنید. استفاده لوزارتان با NSAID ها آسیب کلیه را بالا میبرد. خطر ممکن است بیشتر شود. اگر:

  • عملکرد ضعیف کلیه دارید.
  • کم آب هستید.

NSAID ها اثرات کاهش فشار خون لوزارتان را کم میکنند. این بدان معنی است که اگر لوزارتان را همراه با NSAID مصرف کنید، ممکن است به خوبی کار نکند.

نمونه هایی از NSAID ها عبارتند از:

  • ناپروکسن
  • ایبوپروفن
  • ریفامپین

مصرف لوزارتان با ریفامپین خطری است. ریفامپین برای درمان سل استفاده می‌شود سرعت دفع لوزارتان را بالا میبرد. این به این معنی است که اگر لوزارتان را با این داروها مصرف کنید، ممکن است در کاهش فشار خون شما موثر نباشد.

دیورتیک ها

لوزارتان می تواند باعث کاهش فشار خون شود. اگر از داروهای ادرارآور نیز استفاده کنید. خطر ابتلا به فشار خون پایین افزایش می یابد. علائم فشار خون پایین سرگیجه یا احساس ضعف یا درد قفسه سینه است. نمونه هایی از دیورتیک ها عبارتند از:

  • هیدروکلروتیازید
  • فوروزماید
  • اسپیرونولاکتون
لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

داروها یا مکمل های حاوی پتاسیم

لوزارتان پتاسیم خون را افزایش میدهد. مصرف لوزارتان با داروهایی که حاوی پتاسیم، مکمل‌های پتاسیم، یا جایگزین‌های نمک با پتاسیم هستند. می‌تواند خطر هیپرکالمی (سطوح بالای پتاسیم) را افزایش دهد.

داروهای حاوی پتاسیم موارد زیر است:

  • کلرید پتاسیم
  • گلوکونات پتاسیم
  • بی کربنات پتاسیم

قطع مصرف لوزارتان

بدون مشورت با پزشک مصرف لوزارتان را قطع نکنید. توقف ناگهانی آن می تواند باعث افزایش سریع فشار خون شود. این امر خطر حمله قلبی یا سکته را افزایش می دهد. اگر می خواهید مصرف لوزارتان را قطع کنید، با پزشک خود صحبت کنید. آنها به آرامی دوز شما را کاهش می دهند تا بتوانید با خیال راحت مصرف دارو را متوقف کنید.

هشدار در مصرف لوزارتان

این دارو دارای هشدار جعبه سیاه است. این جدی ترین هشدار سازمان غذا و دارو است. هشدار جعبه سیاه به پزشکان و بیماران در مورد اثرات دارویی که ممکن است خطرناک باشد هشدار می دهد.

اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید. نباید این دارو را مصرف کنید. لوزارتان می تواند به بارداری شما آسیب برساند یا به بارداری شما پایان دهد. اگر باردار شدید، فورا مصرف این دارو را قطع کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

آلرژی

لوزارتان واکنش آلرژیک شدید ایجاد میکند:

  • مشکل در تنفس
  • تورم گلو یا زبان شما

اگر تا به حال واکنش آلرژیک به آن داشته اید، دیگر این دارو را مصرف نکنید. مصرف مجدد کشنده است.

فشار خون پایین

این دارو ممکن است باعث کاهش فشار خون شود که می تواند باعث ضعف یا سرگیجه شود. اگر این اتفاق افتاد، دراز بکشید و فورا با پزشک خود تماس بگیرید.

مبتلا به مشکلات کلیوی

این دارو بیماری کلیوی را تشدید میکند. علائم بدتر شدن کلیه ها عبارتند از:

  • تورم در دست ها، پاها یا مچ پا
  • افزایش وزن غیر قابل توضیح
لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

مبتلا به مشکلات کبدی

اگر مشکلات کبدی دارید، بدن شما به اندازه طبیعی لوزارتان را به طور موثر تجزیه نمی کند. به همین دلیل، پزشک ممکن است دوز اولیه شما را کاهش دهد.

افراد مبتلا به دیابت و مصرف آلیسکیرن

اگر دیابت دارید و دارویی به نام آلیسکیرن برای کاهش فشار خون مصرف می کنید، نباید از لوزارتان استفاده کنید. مصرف هر دوی این داروها می تواند خطر عوارض جانبی لوزارتان را افزایش دهد. عوارض جانبی شامل فشار خون پایین، سطح بالای پتاسیم در خون و آسیب کلیه است. اگر دیابت دارید و آلیسکیرن مصرف می کنید، قبل از شروع لوزارتان با پزشک خود صحبت کنید.

برای زنان باردار

لوزارتان یک داروی حاملگی دسته D است. یعنی دو چیز:

مطالعات نشان می دهد که هنگام مصرف دارو توسط مادر، خطر عوارض جانبی برای جنین وجود دارد.

فواید مصرف دارو در دوران بارداری ممکن است در موارد خاص از خطرات احتمالی آن بیشتر باشد.

این دارو برای بارداری خطری است. اگر باردار هستید به پزشک اطلاع دهید. لوزارتان فقط در صورتی باید در دوران بارداری استفاده شود که منافع بالقوه اش خطرات احتمالی دارو را توجیه کند.

برای زنان شیرده: مشخص نیست که آیا لوزارتان به شیر مادر منتقل می شود یا خیر. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است در کودکی که با شیر مادر تغذیه می شود، عوارض جانبی ایجاد کند. اگر به نوزاد شیر می دهید با پزشک صحبت کنید. ممکن است شیردهی یا مصرف دارو را متوقف کنید.

برای سالمندان

سالمندان داروها را کندتر پردازش کنند. یک دوز معمولی بزرگسالان باعث شود سطح این دارو در بدن شما بالاتر از حد طبیعی باشد. اگر سالخورده هستید، ممکن است به دوز کمتر یا برنامه دوز متفاوتی نیاز داشته باشید.

برای کودکان

این دارو در کودکان کمتر از ۶ سال مبتلا به فشار خون بالا نباید استفاده شود.

برای افراد سیاه پوست

لوزارتان ممکن است در افراد سیاه پوست با مشکلات سلامتی خاص به خوبی کار نکند. برای اطلاعات بیشتر، با پزشک خود صحبت کنید.

مصرف طولانی مدت لوزارتان

لوزارتان برای درمان طولانی مدت استفاده می شود. اگر طبق دستور مصرف نشود، خطرات دارد. اگر اصلا مصرف نشود فشار خون بالا می ماند. اگر مصرف کنید، فشار خون کم میشود. فشار خون بالا سکته مغزی یا حمله قلبی را زیاد میکند.

لوزارتان و درمان فشار خون بالا
لوزارتان و درمان فشار خون بالا

فراموشی دوز مصرفی لوزارتان

اگر طبق برنامه مصرف نشود: فشار خون بهتر نشده یا بدتر میشود. خطر حمله قلبی یا سکته زیاد میشود. اگر مصرف یک دوز را فراموش کردید به محض یادآوری مصرف کنید. اگر فقط چند ساعت تا زمان مصرف نوبت بعدی باقی مانده است، صبر کنید و در آن زمان فقط یک نوبت مصرف کنید. هرگز سعی نکنید با مصرف دو دوز به طور همزمان به نتیجه برسیم.

مصرف بیش از حد لوزارتان

اگر بیش از حد مصرف کنید: اگر لوزارتان بیش از حد مصرف کنید، ممکن است علائمی مانند:

  • احساس می کنی قلبت می تپد
  • ضعف
  • سرگیجه

اگر بیش از حد مصرف کرده اید، با پزشک تماس بگیرید.

تشخیص تاثیر لوزارتان

چگونه تشخیص دهیم که دارو موثر است یا خیر: فشار خون شما باید کم شده باشد. پزشک فشار خون شما را در معاینات کنترل می کند. همچنین می توانید فشار خون خود را در خانه بررسی کنید.

ممکن است نتوانید تشخیص دهید که آیا این دارو به عملکرد کلیه شما کمک می کند یا خطر سکته را کاهش می دهد. مصرف دارو را ادامه دهید مگر اینکه پزشک به شما دستور قطع مصرف این دارو را بدهد.

کنترل فشارخون در خانه

ممکن است لازم باشد فشار خون خود را در خانه چک کنید. برای انجام این کار، ممکن است نیاز به خرید یک دستگاه فشار خون خانگی داشته باشید. شما باید تاریخ، زمان روز، و فشار خون خود را ثبت کنید. این گزارش را در قرار ملاقات های پزشک خود به همراه داشته باشید. دستگاه فشارسنج بخرید. ممکن است برای بررسی فشار خون در خانه نیاز به خرید دستگاه فشارسنج داشته باشید. دستگاه فشارسنج در اکثر داروخانه ها موجود است.

نظارت بالینی تاثیر لوزارتان

در طول درمان با لوزارتان، پزشک ممکن است موارد زیر را بررسی کند:

  • سطح پتاسیم
  • عملکرد کلیه
  • فشار خون

جایگزین قرص لوزارتان

داروهای دیگری برای درمان بیماری وجود دارد. برخی مناسب تر هستند. با پزشک در مورد دارو دیگری که برای شما مفید تر است، صحبت کنید.

محل نگهداری لوزارتان

لوزارتان را در دمای اتاق بین ۵۹ تا ۸۶ درجه فارنهایت (۱۵ تا ۳۰ درجه سانتی گراد) نگهداری کنید. این دارو را فریز نکنید. دارو را دور از نور و مناطق مرطوب نگهداری کنید. هنگام مسافرت داروی خود را همراه داشته باشید. نگران دستگاه های اشعه ایکس فرودگاه نباشید. نمی تواند به داروها آسیب برساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا