Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیپلاستیکی و پلیمریتصفیه آبرنگ و رزینصنایع شیمیاییغذایی و داروییکشاورزی و دامپروریمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید مواد شیمیایی | کاربرد مواد شیمیایی چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مواد شیمیایی و موارد مصرف گوناگون آن ها است. همچنین اگر تصمیم به خرید مواد شیمیایی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید مواد شیمیایی گوناگون در بازار این مواد می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه مواد شیمیایی به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش مواد شیمیایی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مواد شیمیایی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مواد شیمیایی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مواد شیمیایی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مواد شیمیایی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

مواد شیمیایی (chemical substance) یک نام کلی برای موادی است که ترکیب شیمیایی ثابت و خصوصیات مشخصی دارند. مواد شیمیایی می توانند ساده، ترکیبی یا آلیاژ باشند که از عناصر مختلفی تشکیل شده است. مواد شیمیایی ممکن است به صورت مایع، جامد یا گاز وجود داشته باشند . این مواد می توانند به صورت خالص (یک عنصر) یا مخلوط (محلول، ترکیب یا گاز) باشند. آنها یا به صورت طبیعی در محیط زیست وجود دارند یا می توانند به صورت مصنوعی تولید شوند.

این ترکیبات معمولاً خالص در نظر گرفته می شوند تا بتوان آنها را از مخلوط ها مجزا کرد. یک نمونه معمول از یک ماده شیمیایی آب خالص است که خصوصیات و نسبت هیدروژن به اکسیژن در آن چه از رودخانه جدا شود یا در آزمایشگاه تولید شود، یکسان است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک
سایر این نوع مواد که معمولاً به صورت خالص وجود دارند عبارتند از: الماس (کربن)، طلا، نمک سفره (کلرید سدیم) و قند تصفیه شده (ساکارز). با این حال، در عمل، هیچ ماده ای کاملاً خالص نیست و خلوص شیمیایی با توجه به موارد استفاده ماده شیمیایی مشخص می شود. در این مقاله وبسایت جهان شیمی فیزیک سعی کرده جواب سوال ( مواد شیمیایی چیست ؟ ) را به شما بدهد .

خرید و فروش مواد شیمیایی

با توجه به این پیش بینی که حجم بازار جهانی مواد شیمیایی با افزایش تقریبی در حجم فروش در دو دهه آینده به طور قابل توجهی رشد خواهد کرد به گفته کارشناسان بهترین زمان برای وارد شدن به بازار خرید و فروش مواد شیمیایی و تولید و صادرات آن حال حاضر است.

تولید و خرید و فروش مواد شیمیایی روشی ایمن و کارآمد با سود قطعی است. به همین دلیل شرکت های بسیاری در سراسر دنیا در این زمینه فعالیت می کنند. فعالیت تجاری در این زمینه می تواند انحصاری یا عمومی باشد به عنوان مثال برخی شرکت ها فقط در زمینه مواد صنعتی فعالیت می کنند ولی شرکت های بزرگ تر زمینه فعالیت گسترده و متنوع تری دارند.

قیمت روز مواد شیمیایی و آزمایشگاهی

قیمت روز مواد شیمیایی و آزمایشگاهی بر اساس نوسانات ارز در کشور متغیر است و بسته به نوع ماده شیمیایی، مارک و کشور تولید کننده آن نیز متفاوت می باشد. بعلت تحریم های سالهای گذشته برندهای اروپایی و آمریکایی در بازار ایران بندرت دیده میشود و اکثرا” واردات از کشورهای آسیای شرقی و بخصوص کشور چین میباشد. قیمت این ترکیبات معمولا به دلیل نوسانات دلار در دسترس عموم قرار نمی گیرد. شرکت های واردکننده و صادرکننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی مرجع خوبی برای استعلام قیمت این ترکیبات هستند.

در این بین ماده شیمیایی تولید داخل معمولا کمتر تحت تاثیر نوسانات ارز قرار می گیرند و می توان با اندکی تفاوت آنها را خریداری کرد. ولی برخی از ترکیبات شیمیایی خاص به شدت تحت تاثیر تغییر نرخ دلار قرار گرفته و ممکن است برخی از مصرف کنندگان مانند گذشته قدرت خرید آنها را نداشته باشند.

بازار و بورس فروش مواد شیمیایی در تهران و ایران
بازار و بورس فروش مواد شیمیایی در بازار و بورس فروش مواد شیمیایی در تهران و ایران

بازار و بورس فروش مواد شیمیایی در تهران و ایران

با شنیدن اسم بازار و بورس فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی در تهران شاید ذهن همه افراد به سمت خیابان ناصر خسرو و بازار کوچه خدابنده لو برود که بسیاری از مغازه ها و شرکت های خرید و فروش این مواد در سالیان گذشته و تعداد کمتر در حال حاضر در آن قرار دارند. ولی در واقعیت به جزء ناصر خسرو و بازار کیمیا اکثر شرکت های بزرگ خرید و فروش و واردکننده مواد شیمیایی و آزمایشگاهی در مناطق مختلف تهران بصورت غیر متمرکز مشغول فعالیت در این زمینه هستند.

تعدادی فروشگاه و مغازه نیز در مراکز استانها در زمینه فروش مواد صنعتی و آزمایشگاهی و تجهیزات آزمایشگاهی فعالیت دارند که معمولا” در اکثر اوقات مواد و تجهیزات عرضه شده را از تهران تهیه مینمایند و به مشتریان هم استانی خود ارائه میکنند .

قطب واردات و فروش مواد شیمیایی و آزمایشگاهی ایران در تهران میباشد که مواد در انبارهای عمومی در جنوب تهران منطقه شورآباد و مهدی آباد در اول جاده قدیم قم پس از ترخیص از گمرک بندرعباس در انبارهای عمومی دپو و انبار میشوند و بصورت مویرگی در کل شهرهای ایران از طریق باربری ها پخش میشوند .

بازار و بورس مواد شیمیایی در ایران و تهران

به دلیل گسترگی معاملات در زمینه مواد شیمیایی پای این کالاها نیز به بازار و بورس مواد شیمیایی در ایران و تهران باز شده است. عرضه مواد شیمیایی در بورس کالا بیشتر شامل فرآورده های نفتی و پتروشیمی و پلیمری است. حجم معاملات مواد شیمیایی در بازار بورس بسیار متغیر است و تناقض‌ در قیمت ها نیز به دلیل نوسانات قیمت ارز در بازار می باشد.

بازار و بورس مواد شیمیایی در ایران و تهران
بازار و بورس مواد شیمیایی در ایران و تهران

مواد پتروشیمی و مواد شیمیایی

مواد شیمیایی پتروشیمی که به عنوان تقطیرهای نفتی نیز شناخته می شوند شامل محصولات شیمیایی هستند که با تصفیه نفت به دست می آیند. برخی از ترکیبات شیمیایی ساخته شده از نفت از سایر سوخت های فسیلی مانند زغال سنگ، گاز طبیعی یا منابع تجدید پذیر مانند ذرت، میوه خرما یا نیشکر نیز قابل استخراج می باشند.

مانند سایر ترکیبات شیمیایی، مواد شیمیایی پتروشیمی نیز در مقیاس بسیار بزرگ تولید می شوند. واحدهای تولیدی پتروشیمی با کارخانه های شیمیایی از این نظر که اغلب تعدادی از محصولات مرتبط را تولید می کنند، تفاوت دارند.

بزرگترین صنایع پتروشیمی جهان در ایالات متحده آمریکا و اروپای غربی واقع شده است. با این حال، رشد عمده در ظرفیت تولیدات جدید در خاورمیانه و آسیا است.

واردات و صادرات مواد شیمیایی ( هند- چین – ترکیه)

واردات و صادرات این مواد یک تجارت فعال و سودآور با آینده روشن است زیرا همه جهان شاهد کاربرد گسترده این مواد در زمینه های مختلف است. در واقع می توان گفت همه صنایع برای فعالیت به ترکیبات شیمیایی وابسته هستند و تامین آنها برای هر کشوری یک ضرورت اساسی است.

طبق آمار بیشترین مواد وارداتی به کشور ایران طی سالهای گذشته از هند، چین، ترکیه و آلمان بوده که بیشترین سهم آن متعلق به کشور چین و بعد از آن به ترتیب هند، آلمان و ترکیه قرار دارند. واردات و صادرات از این کشورها شامل مواد شیمیایی آزمایشگاهی، گرید دارویی، مواد شیمیایی کشاورزی و بسیاری از انواع دیگر است.

خرید مواد شیمیایی صنعتی

ترکیباتی هستند که برای استفاده در فرآیندهای صنعتی و تولیدی استفاده می شوند برخی از این مواد صنعتی فقط در فرآیندهای تولید صنعتی استفاده می شود در حالی که بسیاری دیگر به عنوان مواد تشکیل دهنده محصولات تجاری که در بازارهای مصرف ظاهر می شوند مورد استفاده قرار می گیرند.

کلاس این مواد صنعتی بسیار گسترده است و شامل لیست مواد شیمیایی مانند حلال ها، واکنش دهنده ها، روان کننده ها، پوشش ها، رنگ ها، جوهرها، تثبیت کننده ها، نرم کننده ها، مواد معطر، بازدارنده های حریق، رساناها و عایق ها است

فروش مواد شیمیایی غذایی و دارویی

این مواد بلوک های سازنده اساسی همه چیز در جهان هستند. مواد شیمیایی غذایی و دارویی گروه بسیار مهمی از این ترکیبات هستند که با سلامت افراد جامعه در ارتباط می باشند. امروزه استفاده از مواد افزودنی شیمیایی می تواند ماندگاری مواد غذایی را افزایش دهد و انواع رنگ ها و طعم دهنده های شیمیایی نیز می توانند غذاها را جذاب تر و خوشمزه تر کنند. علاوه بر این می توان از این مواد برای نگهداری و ایمنی بیشتر مواد غذایی استفاده کرد و بسیاری از میکروارگانیسم های مضر موجود در خوراکی ها را از بین برد یا از رشد آنها جلوگیری کرد.

در حال حاضر به لطف وجود لیستی از این مواد، صنعت دارو نیز بسیار توسعه یافته است و با کمک این ترکیبات می توان انواع داروها را برای بیماری های مختلف تولید کرد. در واقع پیش ساز بیشتر داروها مواد شیمیایی هستند. این ترکیبات علاوه بر داروهای طبی برای تولید مواد مخدر از جمله هروئین و کوکائین نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد شیمیایی آزمایشگاهی
مواد شیمیایی آزمایشگاهی

کاربرد مواد شیمیایی آزمایشگاهی

مواد آزمایشگاهی (مرک، سیگما آلدریچ، فلوکا ) گروهی از ترکیبات شیمیایی هستند که در گریدهای آزمایشگاهی در صنایع، دانشگاه ها و آزمایشگاه های تشخیص طبی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت های مرک، سیگما، فلوکا بهترین مارک مواد آزمایشگاهی را در دنیا تولید می کنند. در ایران مواد آزمایشگاهی در اصفهان، تبریز، مشهد، کرج، تهران، شیراز و رشت نیز تولید می شود و که می توان با هزینه بسیار کمتر آنها را تهیه کرد.

قیمت فروش مواد شیمیایی نانو

مواد نانو ترکیبات شیمیایی یا موادی هستند که در مقیاس بسیار کوچک (تا ۱۰ هزار برابر کوچک تر از قطر موی انسان) تولید و استفاده می شوند. این ترکیبات برای نمایش ویژگی های جدیدی مانند افزایش مقاومت، واکنش شیمیایی یا هدایت پذیری ساخته شده اند. مواد نانو امروزه در صدها محصول از جمله باتری ها، روکش ها، لباس ضد باکتری و غیره مورد استفاده قرار می گیرند و تحلیلگران انتظار دارند بازار این مواد در آینده نزدیک رشد چشمگیری داشته باشد. نوآوری نانو در بسیاری از بخش ها از جمله بهداشت عمومی، اشتغال و ایمنی، بهداشت شغلی، صنعت، نوآوری، محیط زیست، انرژی، حمل و نقل، امنیت و فضا دیده خواهد شد.

نانو شیمی رشته جدیدی است که از ترکیب شیمی با علوم نانو کار می کند. نانو شیمی با سنتز بلوک های ساختاری سر و کار دارد که به اندازه، سطح، شکل و ویژگی های مواد وابسته هستند. نانو شیمی اکنون در زمینه های علمی و همچنین مهندسی، بیولوژیکی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد شیمیایی چیست ؟
مواد شیمیایی چیست ؟

انواع ماده شیمیایی طبیعی به قیمت خرید و فروش

ترکیبات شیمیایی طبیعی می توانند جامد، مایع یا گاز باشند. مواد جامد، مایعات یا گازهای طبیعی ممکن است از عناصر مجزا تشکیل شوند یا حاوی عناصر بسیاری به شکل مولکول باشند.

گازها
اکسیژن و نیتروژن گازهای طبیعی هستند. آنها حجم زیادی از هوایی را که ما تنفس می کنیم تشکیل می دهند. هیدروژن رایج ترین گاز طبیعی جهان است.

مایعات
شاید مهمترین مایع موجود در جهان، آب باشد. آب که از هیدروژن و اکسیژن ساخته شده است، با بسیاری از مایعات دیگر رفتاری متفاوت دارد، مثلا وقتی یخ می زند انبساط می یابد. این رفتار شیمیایی طبیعی تأثیر عمیقی بر زمین شناسی، جغرافیا و زیست شناسی زمین و مطمئناً سیارات دیگر دارد.

جامدات
هر ماده جامدی که در جهان طبیعی یافت می شود از این مواد تشکیل شده است. الیاف گیاهی، استخوان های حیوانات، سنگ ها و خاک همگی از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده اند. برخی مواد معدنی مانند مس و روی کاملاً از یک عنصر ساخته شده اند ولی گرانیت نمونه ای از سنگ آذرین است که از چندین عنصر مختلف تشکیل شده است.

مواد شیمیایی مصنوعی
مواد شیمیایی مصنوعی

قیمت فروش و خرید ترکیبات و مواد شیمیایی مصنوعی

احتمالاً بشر قبل از ثبت تاریخ، ترکیب این مواد را آغاز کرده است. ما می دانیم که انسان حدود ۵۰۰۰ سال پیش، ترکیب فلزات (مس و قلع) را برای ایجاد یک فلز انعطاف پذیر به نام برنز آغاز کرده است. اختراع برنز یک واقعه مهم بود، زیرا این امکان را فراهم کرد تا طیف عظیمی از ابزارهای جدید، اسلحه و زره تولید شود.

آلیاژ برنز (ترکیبی از فلزات متعدد و عناصر دیگر) است و آلیاژها به عنوان مواد خام در ساخت و ساز و تجارت استفاده می شدند. طی چند صد سال گذشته، ترکیبی از عناصر مختلف منجر به تولید فولاد ضد زنگ، آلومینیوم سبک، فویل و سایر محصولات بسیار مفید شدند

در حال حاضر ترکیبات شیمیایی مصنوعی صنایع غذایی را نیز دگرگون کرده است. ترکیبی از عناصر مختلف باعث شده است که انسان بتواند غذای ارزان و طعم دار را تهیه کرده و با استفاده از نگهدارنده های شیمیایی برای مدت طولانی آنها را حفظ کند. ترکیبات شیمیایی همچنین برای ایجاد طیف وسیعی از بافت های خوراکی از ترد تا جویدنی و نرم مورد استفاده قرار می گیرند.

ترکیبات شیمیایی مصنوعی همچنین تأثیر عمیقی بر صنعت داروسازی داشته است. محققان و داروسازان با ترکیب مواد شیمیایی فعال و غیرفعال در قرص ها در حال حاضر می توانند داروهای مورد نیاز برای درمان انواع مختلفی از اختلالات را تولید کنند.

مواد شیمیایی در زندگی روزمره ما
مواد شیمیایی در زندگی روزمره ما

کاربرد مواد شیمیایی در زندگی روزمره ما

اکثر ما تمایل داریم که به آنها به عنوان افزودنی های نامطلوب و غیر طبیعی در غذاها و هوا فکر کنیم. در حقیقت، کاربرد مواد شیمیایی بسیار زیاد است و ترکیبات شیمیایی همه غذاها و همچنین هوای تنفسی ما را تشکیل می دهند. با این حال، برخی از ترکیبات شیمیایی اضافه شده به غذاهای طبیعی یا گازها می توانند مشکلات قابل توجهی برای سلامتی ایجاد کنند.

به عنوان مثال، ترکیب شیمیایی به نام MSG (مونو سدیم گلوتامات) که اغلب برای بهبود طعم به مواد غذایی اضافه می شود، می تواند باعث سردرد و سایر واکنشهای منفی در افراد شود.

در حالی که مواد نگهدارنده شیمیایی امکان نگهداری مواد غذایی را تا مدت های طولانی ممکن می سازند، به نظر می رسد برخی از مواد نگهدارنده مانند نیترات ها خواص سرطان زایی دارند، خصوصا اگر زیاد استفاده شوند.

بنابراین این خود انسان است که می تواند با مدیریت از ترکیبات شیمیایی موجود یا سنتتیک به بهترین وجه برای بهبود زندگی روزمره خودش استفاده کند.

نقش و کاربرد مواد شیمیایی در زندگی بشر

وقتی در رابطه با نقش این مواد در زندگی انسان صحبت می کنیم باید در نظر داشته باشیم که بدن انسان نیز از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده است و محیط مورد نیاز برای حفظ زندگی انسان نیز شامل ترکیبات شیمیایی مختلف است. برخی از کاربردهای این مواد در زندگی روزمره ما در ادامه مورد بحث قرار گرفته است.

کاربرد مواد شیمیایی بر مراقبت های بهداشتی و زیبایی
کاربرد مواد شیمیایی بر مراقبت های بهداشتی و زیبایی

 

انواع کاربرد مواد شیمیایی

این روزها استفاده از این مواد در زندگی روزمره بسیار ضروری است. طبق برآوردهای صورت گرفته بیش از ۱۰۰۰ مورد از این ترکیبات در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. وقتی صحبت از انواع کاربرد مواد شیمیایی می شود می توان به استفاده از آنها در صنایع مختلف، داروسازی، کشاورزی، صنعت غذا و شوینده ها اشاره کرد. به عنوان مثال در صنعت کشاورزی بدون وجود کودهای مصنوعی، آفت کش ها و سایر ماده های شیمیایی مفید در این زمینه، تامین محصولات کشاورزی برای رفع نیازهای جامعه امکان پذیر نخواهد بود.

در صنایع غذایی کاربرد این مواد در فرآیندهایی شامل تصفیه، مخلوط سازی و امولسیون روغن و چربی با سایر مواد و بسیاری از موارد دیگر است. از این ترکیبات همچنین برای ساخت ویتامین ها، رنگ های غذایی و طعم دهنده ها استفاده می شود و بدون وجود آنها امکان نگهداری بسیاری از مواد غذایی وجود ندارد.

از دیگر کاربردهای این مواد، تولید شوینده ها و پاک کننده ها است که به احتمال زیاد بسیاری از آنها را در خانه خود دارید. این ترکیبات در ساخت صابون ها و پاک کننده های خاص، ژل های بدن، نرم کننده های پارچه، مواد شوینده لباس، محلول های پاک کننده همه منظوره مورد استفاده قرار می گیرند. در حال حاضر شیمی سبز به ما این امکان را داده است که از نسل جدیدی از محصولات پاکننده کننده ملایم تر برای بدن و خانه های خود استفاده کنیم که با محیط زیست سازگارتر هستند.

خرید و کاربرد ترکیبات شیمیایی در مراقبت های بهداشتی و زیبایی

حفظ سلامت با وجود آلودگیهای موجود در محیط زیست بزرگترین چالش در جهان آلوده امروز است. داروهایی که از ترکیبات شیمیایی تشکیل شده اند، اساسی ترین بخش زندگی روزمره ما هستند. آزمایش های تشخیصی، واکسن های آزمایشگاهی، نظارت و درمان پارامترهای کنترل سلامتی همگی به نوعی از ترکیبات شیمیایی استفاده می کنند.

زندگی انسان از بدو تولد تا پایان با کاربرد مواد شیمیایی در ارتباط است. از تزریق گرفته تا قرص های ضد عفونی کننده، شیمی درمانی و تولید مثل  همگی به طور مستقیم یا غیرمستقیم از ترکیبات شیمیایی استفاده می کنند.

در درمان های زیبایی نیز بسیاری از مواد شیمیایی مانند آمونیاک، هیدروژن و سفید کننده مورد استفاده قرار می گیرد. آخرین دستاوردهای ترکیبات شیمیایی کاهش اثر پیری بر انسان است. اگرچه برخی از ترکیبات تأثیر منفی بر سلامتی و به خصوص پوست دارند اما مواد اصلی برای محافظت از بدن و زندگی ما همین ترکیبات شیمیایی هستند.

خرید مواد شیمیایی برای استفاده در صنایع

صنایع نساجی و فلزی، کارخانه های چرم، صنایع پتروشیمی و بسیاری از صنایع دیگر بطور گسترده ای از آن استفاده می کنند. سوخت مورد استفاده و گازهای ایجاد شده در طی این فرایندها گاهی به زندگی انسان آسیب می رساند اما بطورهم زمان درمان نیز با استفاده از ترکیبات شیمیایی انجام می شود.

به عنوان مثال، بنزین و دیزل سوخت های تقطیری هستند که با واکنش های شیمیایی تولید می شوند و هوا را آلوده می کنند. در عین حال روشهای ضد آلاینده نیز از محصولات شیمیایی استفاده می کنند.

کاربرد مواد شیمیایی در امنیت غذایی و کشاورزی
کاربرد مواد شیمیایی در امنیت غذایی و کشاورزی

فروش مواد شیمیایی برای استفاده در امنیت غذایی و کشاورزی

کودهای شیمیایی برای محافظت از آلودگی محصولات زراعی ما استفاده می شود. بسیاری از کودها و سموم دفع آفات باعث افزایش باروری خاک ها می شوند. حتی در تکنیک های نگهداری مواد غذایی، نگهداری غلات و محصولات نیز از ترکیبات شیمیایی استفاده می شود. علاوه بر این بذرها نیز برای افزایش تولید و کسب سود با مواد شیمیایی مخلوط و اصلاح می شود.

فریز کردن مواد غذایی مورد استفاده برای ذخیره سازی در سرما و فوم پلی اورتان (PUF) که برای حفظ سبزیجات استفاده می شود گازهایی هستند که اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارند. از این رو محصولات بیوشیمیایی تولید شده اند که نوآوری های جدیدی در زمینه بیوشیمی هستند.

خرید و فروش مواد شیمیایی برای کاربرد در علم و تکنولوژی

بشر با اثرات مخرب بمب های اتمی روبرو بوده است که ناشی از استفاده سوء از واکنشهای شیمیایی است. بسیاری از سلاحهای هسته ای و بمب های بیولوژیکی هنوز هم زندگی انسان را تهدید می کنند.

بسیاری از تروریست ها از گازهای خطرناک و مواد RDX استفاده می کنند که عوارض جانبی زیادی به همراه خواهد داشت. اینها اثرات بد مواد شیمیایی بر زندگی ماست.

اما در عین حال برخی از کاربردها مانند استخراج روغن های گیاهی و گازهایی که به عنوان سوخت استفاده می شوند و همچنین تولید پاک کننده ها لزوم کاربرد ترکیبات شیمیایی در زندگی روزمره ما را نشان می دهد.

جدای از این زمینه های اصلی ذکر شده اکتشافات نوآورانه جدید با استفاده از خدمات شیمیایی مانند سیستم های مدیریت پسماند، پزشکی قانونی، تحقیقات جرم، سیستم های ارتباط از راه دور، فناوری اطلاعات و مأموریت های فضایی همگی با استفاده از مواد شیمیایی امکان پذیر است و در دنیای مدرن، هیچ زمینه ای با گستره ترکیبات شیمیایی دست نخورده باقی نمانده است.

لیست قیمت مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بر اساس عملکرد اصلی آنها طبقه بندی می شوند. بسیاری از مواد شیمیایی عملکردهای مختلفی دارند. مهمترین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف عبارتند از:

محصولات فرعی احتراق
این لیست مواد شیمیایی هستند که از سوختن ناقص زغال سنگ، نفت، گاز، زباله یا سایر مواد آلی به وجود می آیند. بیشتر مواد شیمیایی موجود در این دسته هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای (PAH) قرار دارند.

 

لیست مواد شیمیایی نام iupac
۱،۶- دی متیل نفتالین ۱,۶-dimethylNaphthalene
۱-متیل نفتالین ۱-Methylnaphthalene
۲،۶-دی متیل نفتالین ۲,۶-Dimethylnaphthalene
۲-متیل نفتالین ۲-Methylnaphthalene
آسنفتن Acenaphthene
آسنفتیلن Acenaphthylene
آنتراسن Anthracene
دی بنزوفوران Dibenzofuran
فلورانتین Fluoranthene
فلورن Fluorene
نفتالین Naphthalene
فنانترن Phenanthrene
پیرن Pyrene

 

قیمت مواد شیمیایی در محصولات مراقبت شخصی

این لیست شامل مواد شیمیایی اضافه شده به محصولات مراقبت شخصی (به عنوان مثال، لوسیون ها، صابون ها، و لوازم آرایشی) مانند مواد نگهدارنده و ضد میکروبی است. نرم کننده ها و عطرها از این دسته مستثنی هستند.

 

لیست مواد شیمیایی نام iupac
بنزوفنون Benzophenone
بنزیل بنزوات Benzyl benzoate
هیدروکسی آنیزول بوتیله (BHA) Butylated hydroxyanisole (BHA)
تریکلوزان Triclosan

 

بازدارنده های شعله
لیست مواد شیمیایی که به مواد مختلفی از جمله منسوجات، لوازم الکترونیکی، پلاستیک و فوم ها اضافه می شود تا قابلیت اشتعال این محصولات را کاهش دهند.

 

لیست مواد شیمیایی نام iupac
۲،۲’،۴،۶′-تترابرومودی فنیل اتر (BDE 51) ۲,۲’,۴,۶’-Tetrabromodiphenyl ether (BDE 51)
تری بوتیل فسفات (TBP) Tributyl phosphate (TBP)
تری اتیل فسفات Triethylphosphate
تری فنیل فسفات (TPP) Triphenyl phosphate (TPP)
تریس (۲-کلرواتیل) فسفات (TCEP) Tris(2-chloroethyl) phosphate (TCEP)
تریس(۲-کلرو-۱-متیل اتیل) فسفات (TCPP) Tris(2-chloro-1-methylethyl) phosphate (TCPP)
تریس (۲-اتیل هگزیل) فسفات (TEHP) Tris(2-ethylhexyl) phosphate (TEHP)

 

عطرها
این لیست مواد شیمیایی دارای بوی ذاتی است. این مواد شیمیایی اغلب به محصولات مراقبت شخصی، محصولات پاک کننده، محصولات غذایی و غیره اضافه می شوند.

 

لیست مواد شیمیایی نام iupac
ترمه Cashmeran
گالاکسولید Galaxolide
مشک کتون Musk Ketone
تونالید Tonalide

 

آفت کش ها
این لیست از مواد شیمیایی برای از بین بردن، دفع یا کاهش هر گونه آفت (حشرات، جوندگان، علف های هرز، قارچ ها و میکروارگانیسم ها) طراحی شده است.

 

لیست مواد شیمیایی نام iupac
بیفنترین Bifenthrin
دی فنیلامین Diphenylamine
اتوفن پروکس Ethofenprox
فیپرونیل Fipronil
متوپرن II Methoprene II
N،N-دی اتیل-m-تولومید N,N-Diethyl-m-toluamide
– o فنیل فنل o-Phenylphenol
پرمترین Permethrin
پیپرونیل بوتاکسید Piperonyl butoxide
پرومکارب Promecarb
-۵ایزوپروپیل-۳-متیل فنل ۵-isopropyl-3-methylphenol
پیری پروکسی فن Pyriproxyfen

 

نرم کننده ها
این لیست از مواد شیمیایی برای ایجاد انعطاف پذیری پلاستیک، مانند پلی وینیل کلراید (PVC) استفاده می شود. این دسته از مواد شیمیایی شامل فتالات ها است که در محصولات مختلفی از جمله مصالح ساختمانی، محصولات مراقبت شخصی، اسباب‌ بازی‌ ها، بسته ‌بندی مواد غذایی، دستگاه ‌های پزشکی و غیره اضافه می‌ شود.

لیست مواد شیمیایی نام iupac
بیس (۲-اتیل هگزیل) فتالات (DEHP) Bis(2-ethylhexyl)phthalate (DEHP)
بیسفنول A (BPA) Bisphenol A (BPA)
بوتیل بنزیل فتالات (BBP) Butyl benzyl phthalate (BBP)
دی سیکلوهگزیل فتالات (DCHP) Dicyclohexyl phthalate (DCHP)
دی اتیل فتالات (DEP) Diethyl phthalate (DEP)
دی ایزو بوتیل فتالات (DIBP) Diisobutyl phthalate (DIBP)
دی-ان-هگزیل فتالات (DHEXP) Di-n-hexyl phthalate (DHEXP)
دی ان نونیل فتالات Di-n-nonyl phthalate
دی-ان-اکتیل فتالات (DnOP) Di-n-octyl phthalate (DnOP)

سایر موارد
لیست مواد شیمیایی «سایرموارد» شامل افزودنی ‌های غذایی، مشتقات تنباکو، واسطه ‌های شیمیایی و مواد شیمیایی است که به دلیل عملکردهای همپوشانی زیاد قابل طبقه‌ بندی نیستند.

لیست مواد شیمیایی نام iupac
-۴کلرو-۳- متیل فنل ۴-Chloro-3-methylphenol
-۴کلروفنیل ایزوسیانات ۴-Chlorophenyl isocyanate
بی فنیل Biphenyl
کافئین Caffeine
کارون Carvone
اوژنول Eugenol
نیکوتین Nicotine
تیمول Thymol

کاربرد مواد شیمیایی

مواد شیمیایی کاربرد های بسیار زیادی در صنایع مختلف دارند. صنایعی را پیدا نخواهید کرد که بدون مواد شیمیایی محصول تولیدی داشته باشد. مواد شیمیایی معمولا از ترکیب چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است. مواد شیمیایی به طور کلی از نظر کاربرد به دو دسته تقسیم می شود. این تقسیم بندی به استفاده از مواد شیمیایی در دو صنعت مهم اشاره دارد که شامل صنایع دارویی و بهداشتی و استفاده در صنایع دیگر است.

کاربرد مواد شیمیایی در صنایع دارویی

مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع دارویی باید از لحاظ خلوص و ساختار کاملا متفاوت از مواد شیمیایی که در صنایع دیگر استفاده می شود، باشند. زیرا محصولات بهداشتی، دارویی و غذایی به طور مستقیم با سلامت انسان در ارتباط هستند. مواد شیمیایی که در این دسته استفاده می شوند باید برای سلامتی مضر نباشند یا عوارض بسیار کمی داشته باشند. در واقع اگر بخواهیم ساده تر بیان کنیم، این مواد شیمیایی در دسته موارد خوراکی قرار می گیرند.

برخی از مواد شیمیایی که به مقدار زیاد در صنایع دارویی استفاده می شوند، عبارتند از:

  • آب اکسیژنه
  • آلومینیوم استات
  • بنزوییک اسید
  • تارتاریک اسید
  • روی اکسید
  • پتاسیم پرمنگنات
  • باریم سولفات
  • سدیم تیوسولفات
  • دی نیترو کلروبنزن
  • روی سولفات
  • فرمالدئید
  • نقره نیترات
  • آلومینیوم هیدروکسید
  • و بسیاری دیگر از مواد شیمیایی

کاربرد مواد شیمیایی در سایر صنایع دیگر

مواد شیمیایی که در صنایع دیگر مانند صنایع شیمیایی استفاده می شوند، بسیار زیاد هستند. تقریبا تمام مواد شیمیایی موجود در جهان در صنایع کاربرد های مختلفی دارند. مواد شیمیایی که در این دسته از تقسیم بندی ها قرار می گیرند از نوع غیر خوراکی هستند که تنوع آنها نیز بسیار زیاد است.

قیمت خرید مواد شیمیایی آزمایشگاهی چیست

مواد شیمیایی آزمایشگاهی به هر ماده شیمیایی اطلاق می شود که در آزمایشات و آزمایشگاه ها استفاده می شود. اکثر مواد شیمیایی آزمایشگاهی، معرف های شیمیایی استاندارد یا مواد شیمیایی ساده هستند. این مواد شیمیایی به عنوان مواد اولیه برای سنتز مواد شیمیایی پیچیده تر عمل می کنند. این مواد شیمیایی می تواند برای اهداف تحقیقاتی یا تشخیصی مانند تهیه داروها و آزمایشات مختلف استفاده شوند.

این آزمایش ها معمولا در مقیاس کوچک هستند و بر روی نمونه های کوچکی از مواد معدنی (مانند سنگ ها)، مواد آلی یا حتی نمونه های بیولوژیکی انجام می شوند. این نوع آزمایش ها و آنالیزها به معرف ها و واکنش دهنده های شیمیایی خاصی نیاز دارند، جایی که مواد شیمیایی آزمایشگاهی وارد عمل می شوند. برای انجام یک آزمایش ساده مانند تیتراسیون و یا تحقیقات دارویی پیشرفته شما نیاز به مواد شیمیایی آزمایشگاهی دارید.

ایمنی کاربرد مواد شیمیایی

ایمنی مواد شیمیایی عبارت است از استفاده از مواد شیمیایی به نحوی که ایمنی و سلامت انسان را تضمین کند و از آسیب به محیط زیست جلوگیری کند. ایمنی مواد شیمیایی تمام جنبه های استفاده از مواد شیمیایی، از جمله ساخت، حمل و نقل، استفاده و دفع مواد شیمیایی را پوشش می دهد.

ما هر روز با مواد شیمیایی در تماس هستیم. مواد شیمیایی زندگی ما را آسان تر می کنند، اما همچنین می توانند تهدیدی برای سلامت انسان و محیط زیست باشند. موادی که در بدن انسان، حیوانات و گیاهان تجمع می ‌یابند و توسط آب هوا پراکنده می ‌شوند یا از طریق زنجیره غذایی منتقل می ‌شوند، بسیار خطرناک هستند. خطرناک ترین شکل مواد شیمیایی، آلاینده های آلی پایدار (POP) هستند که یک مشکل جهانی است که فقط در سطح بین المللی قابل حل است.

استفاده ایمن از مواد شیمیایی دارای مولفه های مختلفی، از جمله دانش مناسب در مورد اثرات خطرناک بالقوه، دانش فنی در مورد روش های استفاده ایمن و ارتباط موثر با هویت شیمیایی و مشخصات ایمنی مواد شیمیایی مورد استفاده است.

فروش مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی در صنایع شیمیایی بسیار کاربرد دارد. این مواد شیمیایی روزانه به مقدار زیادی در صنایع مختلف استفاده می شوند. از این مواد شیمیایی در صنایع محصولات مختلفی تولید می شود که در زندگی انسان های تاثیرات بسیار زیادی دارد. پرمصرف ترین صنایع از نظر مصرف مواد شیمیایی صنعتی شامل صنایع معدنی، فلزی و غیر فلزی، پتروشیمی، نفت و گاز و کشاورزی است. از مواد شیمیایی درجه صنعتی بیشتر برای تولید محصولات زیر استفاده می شود.

  • رنگ و زرین
  • چسب
  • جواهرات و طلا سازی
  • تحقیق و توسعه
  • نساجی
  • متالوژی

آشنایی با نکات مهم خرید و فروش مواد شیمیایی

مواد شیمیایی بسیار زیادی در جهان وجود دارد. شناخت همه آنها نیاز به ساعت ها، روزها و ماه ها مطالعه است. برخی از مهمترین مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع مختلف عبارتند از:

 

نام های رایج، نام تجاری نام شیمیایی فرمول شیمیایی
استون استون (CH۳)۲ CO
استیلن استیلن C۲H۲
آمونیاک آمونیاک NH3
آمونیوم آمونیوم هیدروکسید NH۴OH
آنیلین آنیلین C۶H۵ NH۲
بوکسیت اکسیدهای آلومینیوم هیدراته Al۲O۳ ۲H۲O
پودر سفید کننده هیپوکلریت کلسیم CaCl (OCl)
ویترول آبی سولفات مس CuSO۴ ۵H۲O
بوراکس تترابورات سدیم Na۲B۴O۷ ۱۰H۲O
کره روی کلرید روی ZnCl۲ ۳H۲O
سولفات کادمیوم سولفات کادمیوم CdSO۴
کلرید کلسیم کلرید کلسیم CaCl۲
کاربید کاربید کلسیم CaC۲
اسید کربولیک فنل C۶H۵OH
دی اکسید کربن دی اکسید کربن CO۲
کربوراندوم کاربید سیلیکون SiC
پتاس سوز آور پتاسیم هیدروکسید KOH
سود سوزآور هیدروکسید سدیم NaOH
گچ کربنات کلسیم CaCo۳
اتر دی اتیل اتر (C۲H۵)۲O
گلیسیرین یا گلیسرول گلیسیرین C۳H۵ (OH)۳
گرافیت کربن کریستالی C
ویترول سبز سولفات آهن FeSO۴ ۷H۲O
گاز گرمایشی پروپان C۳H۸
اسید هیدروکلریک اسید هیدروکلریک HCl
اسید هیدروفلوریک اسید هیدروفلوریک HF
سولفید هیدروژن سولفید هیدروژن H۲S
کلرید آهن کلرید آهن FeCl۲ ۴H۲O
سولفید آهن سولفید آهن FeS
گاز خنده اکسید نیتروژن N۲O
سولفید سرب سولفید سرب PbS
سنگ آهک کربنات کلسیم CaCO۳
منیزیا اکسید منیزیم MgO
گاز مرداب متان CH۴
اسید نیتریک اسید نیتریک HNO۳
اسید فسفریک اورتو فسفریک اسید H۳PO۴
پتاس کربنات پتاسیم K۲CO۳
بروماید پتاسیم بروماید پتاسیم KBr
کلرات پتاسیم کلرات پتاسیم KClO۳
کلرید پتاسیم کلرید پتاسیم KCl
کرومات پتاسیم کرومات پتاسیم K۲CrO۴
سیانید پتاسیم سیانید پتاسیم KCN
دی کرومات پتاسیم دی کرومات پتاسیم K۲Cr۲O۷
یونید پتاسیم یونید پتاسیم KI
اسید پروسیک سیانید هیدروژن HCN
آهک زنده مونوکسید کلسیم CaO
سالامونیاک کلرید آمونیوم NH۴Cl
برمید نقره برمید نقره AgBr
نیترات نقره نیترات نقره AGNO۳
آهک خرد شده کلسیم هیدروکسید Ca(OH)۲
خاکستر سودا کربنات سدیم هیدراته Na۲CO۳ ۱۰H۲O
مونوکسید سدیم اکسید سدیم Na۲O
دوده کربن آمورف C
اسید سولفوریک اسید سولفوریک H۲SO۴
نمک سفره سدیم کلرید NaCl
سنگ حلبی، بتونه قلع اکسید استنیک SnO۲
تریلن تری کلرواتیلن C۲HCl۳
اوره اوره CO(NH۲)۲
سرب سفید کربنات سرب ۲PbCO۳ Pb(OH)۲
ویترول سفید سولفات روی ZnSO۴ ۷H۲O
پروسیات زرد پتاسیم فروسیانید پتاسیم K۴Fe(CN)۶ ۳H۲O
مخلوط روی سولفید روی ZnS
روی یا سفید چدنی اکسید روی ZnO

 

بازار مواد شیمیایی خطرناک

اصطلاح مواد شیمیایی خطرناک به موادی اطلاق می شود که دارای خواص انفجاری، قابل اشتعال، اکسید کننده، سمی، خورنده یا برای انسان یا محیط زسیت مضر باشند.

  • مواد منفجره – منفجر می شود یا باعث انفجار می شود.
  • قابل اشتعال – به راحتی مشتعل می شوند و به سرعت می سوزند.
  • اکسید کننده – این مواد شیمیایی می توانند به حالت گازی، جامد یا مایع باشند و می توانند باعث یا تشدید آتش و انفجار نیز شوند.
  • سمی – این مواد اگر از طریق تماس، استنشاق یا بلع وارد بدن شوند، می توانند به افراد آسیب های شدیدی برسانند. این اثرات می تواند از خفیف تا تهدید کننده زندگی متغیر باشد و می تواند دارای اثرات فوری یا طولانی مدت باشد.
  • خورنده – این مواد می تواند باعث سوختگی شدید پوست و آسیب دیدگی به چشم شوند.
  • اکوتوکسیک – این مواد برای محیط زیست بسیار سمی هستند.

مواد شیمیایی خطرناک جزء جدایی ناپذیر از جامعه مدرن هستند. این مواد در طیف گسترده ای از صنایع مختلف یافت می شوند. مواجهه شغلی با مواد خطرناک ممکن است در طی سالیان متمادی رخ دهد و منجر به بیماری ‌های آهسته و ناتوان ‌کننده شود که بسیاری از آنها کشنده هستند. سالانه حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ نفر در اثر بیماری های مربوط به محل کار از جمله قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خطرناک جان خود را از دست می دهند. ۱۰ ماده شیمیایی خطرناکی که ممکن است در حین کار با آنها روبرو شوید، عبارتند از:

آرسنیک

  • حالت فیزیکی: جامد
  • آرسنیک را می توان در محصولات کشاورزی، مواد نگهدارنده چوب، شیشه و قطعات الکترونیکی یافت کرد.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث سرطان، مشکلات تنفسی و گردش خون، آسیب به سیستم عصبی شود.

سرب

  • حالت فیزیکی: جامد
  • اغلب در نزدیکی سایت های معدن و همچنین باتری های داخل خودرو، مجسمه ها، وسایل الکترونیکی، مهمات، قایق های بادبانی و تجهیزات غواصی یافت می شود.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث کم خونی، آسیب مغزی، بیماری کلیوی، نقص مادرزادی شود.

بنزن

  • حالت فیزیکی: مایع
  • این ماده شیمیایی خطرناک را می توان در نفت خام یافت کرد. بنزن همچنین برای ساخت پلاستیک، مواد شوینده، آفت کش ها و سایر مواد شیمیایی نیز استفاده می شود. بنزن به طور طبیعی توسط آتشفشان ها و آتش سوزی های جنگلی نیز تولید می شود.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث آسیب دیدگی مغز استخوان، کم خونی، خونریزی بیش از حد و ضعف سیستم ایمنی شود.

کروم

  • حالت فیزیکی: جامد
  • کروم اغلب با فلزات دیگر مخلوط می شود، تا آلیاژ و فولاد ضد زنگ ساخته شود. کروم همچنین به عنوان پوشش برای جلوگیری از زنگ زدگی روی برخی از سطوح فلزی استفاده می شود.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث بروز بیماری های مانند آسم، مشکلات تنفسی، سرطان، آسیب به چشم ها، پرده گوش، کلیه ها و کبد شود.

تولوئن

  • حالت فیزیکی: مایع
  • از تولوئن به عنوان رقیق کننده رنگ، پاک کننده لاک ناخن، چسب، مایع اصلاح کننده (White-Out)، مواد منفجره، دباغی چرم، تولید جوهر و پاک کننده لکه استفاده می شود.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث بروز مشکلاتی مانند سرگیجه و گیجی، اضطراب، خستگی عضلانی، بی خوابی، بی حسی، درماتیت، آسیب کبد و کلیه شود.

کادمیوم

  • حالت فیزیکی: جامد
  • کادمیوم را می توان در باتری های قابل شارژ، پوشش ها، سلول های خورشیدی، رنگدانه ها، تثبیت کننده های پلاستیکی و محصولات آبکاری شده یافت کرد.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث بروز علائمی مشابه آنفولانزا، آسیب دیدگی ریه و مشکلات تنفسی، بیماری کلیوی، بیماری استخوان، سرطان، آسیب به سیستم عصبی، مشکلات تولید مثل و مشکلات دستگاه گوارش شود.

روی

  • حالت فیزیکی: جامد
  • روی را می توان در لوله ها، قطعات خودرو، دستگاه های حسگر، کرم های ضد آفتاب، پمادها، بتن ها، رنگ ها یافت کرد. همچنین از روی برای تشکیل آلیاژ با انواع دیگر فلزات نیز استفاده می شود.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث بروز عوارضی مانند تهوع، استفراغ، گرفتگی عضلات، اسهال، سردرد، مشکلات کلیوی و معده شود.

جیوه

  • حالت فیزیکی: مایع
  • جیوه را می توان در ابزارهای اندازه گیری مانند دماسنج و فشارسنج، لامپ های فلورسنت، لامپ های بخار جیوه، پرکننده های دندان، تلسکوپ و برخی از لوازم آرایشی یافت کرد.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث آسیب به سیستم عصبی، دستگاه گوارش، سیستم ایمنی بدن، ریه ها، تیروئید، کلیه ها، از دست دادن حافظه، بی خوابی، لرزش، تغییرات عصبی عضلانی و فلج شود.

آفت کش ها

  • حالت فیزیکی: مایع، جامد، گاز
  • آفت کش ها اگرچه ممکن است به خودی خود یک ماده شیمیایی نباشند اما بسیاری از محیط های کاری تولید کننده آفت کش ها هستند. این محصولات حاوی مواد شیمیایی خطرناک مختلفی هستند.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث کوری، بثورات پوستی، تاول، حالت تهوع، اسهال، مشکلات تنفسی، سرطان، آسم، تشنج و بروز بیماری پارکینسون شود.

زباله های الکترونیکی

  • حالت فیزیکی: مایع، جامد و گاز
  • زباله های الکترونیکی مانند آفت کش ها به خودی خود یک ماده شیمیایی نیستند، بلکه مجموعه ای از مواد شیمیایی مضر هستند که در داخل و اطراف وسایل دور ریختنی مانند تلویزیون، یخچال، مایکروویو، کامپیوتر و سایر لوازم خانگی یافت می شوند.
  • خطرات سلامتی: ممکن است باعث علائمی از جمله التهاب، استرس اکسیداتیو، بیماری قلبی عروقی، آسیب DNA، آسیب کلیه، آسیب به سیستم عصبی و سرطان شوند.

پرسش و پاسخ مواد شیمیایی

خرید مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی چگونه است؟
جهان شیمی شما را به بهترین فروشندگان مواد شیمیایی متصل می ‌کند. برای خریدمواد شیمیایی تنها کافی است از طریق بنر بالای صفحه یا کادر فروشندگان در پایین مقاله، فروشنده مورد نظر را انتخاب نمایید و با او تماس بگیرید.

قیمت مواد شیمیایی

قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی برحسب درصد آن در بازار متفاوت است و شما می توانید از طریق شرکت های معتبری که در ادامه معرفی می شوند، با بهترین قیمت، اقدام به خرید مواد شیمیایی موردنظرتان نمایید. همانطور که گفته شد درصد خلوص مواد شیمیایی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت آن ها است؛ علاوه بر آن برند شرکت تولیدکننده نیز عامل مهم دیگری در تعیین قیمت مواد شیمیایی است.

فروش ‌مواد شیمیایی

شما می‌ توانید برای اطلاع از قیمت خرید و فروش مواد شیمیایی مختلف از لیست فروشندگان پیشنهادی در قسمت بعد استفاده نمایید. این لیست شامل معتبرترین خریداران و فروشندگان مواد شیمیایی است. برای آگاهی از اطلاعات تماس، حوزه فعالیت، آدرس، تلفن و سایر کانال های ارتباطی فروشنده موردنظر، تنها کافی است روی گزینه «اطلاعات تماس» کلیک کنید.

خرید مواد شیمیایی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مواد شیمیایی از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مواد شیمیایی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مواد شیمیایی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مواد شیمیایی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.

 



  • بازرگانی مهر شیمی

فروش انواع مواد شیمیایی صنایع غذایی و تجهیزات و لوازم تصفیه آب

 




نوشته های مشابه

‫۷ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خواص و فواید روغن و دمنوش سیاه دانه
  2. بازتاب: استون و هر آن چیزی که باید درباره ی آن بدانید -
  3. بازتاب: آشنایی با خواص و ویژگی های جوهر لیمو و سودا اش
  4. بازتاب: اسپاتول دندانپزشکی و کاربردهای آن - دانستنی های مفید در مورد اسپاتول دندانپزشکی
  5. بازتاب: قیمت فروش و خرید دی برمو نیتریلو پروپیل آمید | کاربرد DBNPA چیست؟
  6. بازتاب: قیمت فروش و خرید اتیلن گلیکول دی استئارات | کاربرد اتیلن گلیکول دی استئارات چیست؟
  7. بازتاب: قیمت فروش و خرید نرمال بوتانول | کاربرد نرمال بوتانول چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا