Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
آرایشی و بهداشتیغذایی و دارویی

قیمت فروش و خرید مالتو دکسترین | کاربرد مالتو دکسترین چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد مالتو دکسترین و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید مالتو دکسترین دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش مالتو دکسترین در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مالتو دکسترین در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت مالتو دکسترین نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش مالتو دکسترین به روزرسانی می‌شود.

امروز در نشریه الکترونیک جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با ماده ای به نام مالتودکسترین آشنا کنیم. اگر کمی کنجکاو باشید، حتما نام مالتودکسترین را در میان نام مواد سازنده ای که بر روی برچسب مواد غذایی درج می شود، دیده اید. این ماده در صنعت مواد غذایی کاربرد بسیاری داشته و برای بهبود طعم و ماندگاری آن به مواد غذایی اضافه می شود.

مراکز خرید و قیمت فروش مالتو دکسترین در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش مالتو دکسترین و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان مالتو دکسترین در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده مالتو دکسترین در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید مالتو دکسترین در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش مالتو دکسترین را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

 

بسیاری از افراد بر این باورند که این ماده برای سلامتی مضر است. اما این ادعاها چقدر حقیقت دارد؟ در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد فواید و مضرات مالتودکسترین و غذاهای حاوی این ماده اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهیم.

مالتودکسترین چیست

مالتودکسترین (Maltodextrin) نوعی پودر نشاسته ای سفید رنگ است که تولید کنندگان برای بهبود طعم، قوام و ماندگاری، آن را به بسیاری از مواد غذایی اضافه می کنند. این ماده گیاهی در واقع یک ماده رایج در غذاهای بسته بندی شده مانند شیرینی ها، آب نبات و نوشیدنی ها است.

همان طور که گفتیم، وجود مالتو دکسترین معمولاً بر روی برچسب مواد غذایی درج می شود. ورزشکاران نیز ممکن است از آن به عنوان مکمل کربوهیدرات استفاده کنند. جالب است بدانید که این ماده منبع گیاهی داشته و از ذرت، برنج، نشاسته سیب زمینی و یا گندم تهیه می شود. در ادامه به طور مختصر در رابطه با نحوه تولید این ماده صحبت کرده ایم.

مالتودکسترین چگونه تولید می شود

چند خط بالاتر گفتیم که مالتودکسترین نوعی پودر است که از ذرت، برنج، نشاسته سیب زمینی و یا گندم تهیه می شود. اگرچه این ماده منشاء گیاهی دارد اما بسیار فرآوری شده است؛ زیرا برای تولید آن ابتدا نشاسته ها پخته می شوند و سپس اسیدها یا آنزیمی هایی مانند آلفا آمیلاز باکتریایی به آن اضافه می شوند تا بیشتر تجزیه شود. پودر سفید حاصل از این فرآوری در آب محلول است و طعم خنثی دارد.

این ترکیب شباهت زیادی با مواد جامد موجود در شربت ذرت دارند زیرا هر دو ماده برای سنتز تحت هیدرولیز قرار می گیرند. تنها تفاوت میان آن دو، میزان قند آنها است. مواد جامد موجود در شربت ذرت حداقل ۲۰ درصد قند دارند در حالی که مالتودکسترین حاوی کمتر از ۲۰ درصد قند است.

مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟
مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟

موارد مصرف مالتودکسترین

مالتودکسترین به طور کلی به عنوان یک ماده قوام دهنده یا پرکننده برای افزایش حجم مواد غذایی فرآوری شده مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده همچنین نگهدارنده ای است که ماندگاری غذاهای بسته بندی شده را افزایش می دهد.

تولید این ترکیب، ارزان و مقرون به صرفه است. بنابراین برای تهیه محصولات غلیظ مانند پودینگ های فوری، ژلاتین و سس سالاد استفاده می شود. همچنین می توان آن را با شیرین کننده های مصنوعی ترکیب کرد. از دیگر کاربردهای این ماده می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شیرین کردن محصولاتی مانند کنسرو میوه ها، دسر و نوشیدنی های پودری

قوام دهنده در محصولات مراقبت شخصی مانند لوسیون و محصولات مراقبت از مو

از نظر ارزش غذایی مالتو دکسترین در هر گرم ۴ کالری انرژی دارد که مشابه با ساکارز یا قند است. مانند شکر، بدن شما می تواند مالتودکسترین را به سرعت هضم کند. بنابراین در صورت نیاز به افزایش سریع کالری و انرژی می تواند مفید باشد.

با این وجود، سطح شاخص گلایسمیک این ترکیب بالاتر از قند معمولی بوده و حدود ۱۰۶ تا ۱۳۶ گزارش شده است. این بدان معنی است که این ماده می تواند قند خون شما را خیلی سریع بالا ببرد. اگر سعی در کاهش وزن دارید باید از مصرف آن خودداری کنید

مالتودکسترین در بدنسازی

از آنجا که مالتودکسترین یک کربوهیدرات زودهضم است، اغلب در نوشیدنی های ورزشی و میان وعده های ورزشی برای ورزشکاران گنجانده می شود. برای بدنسازان و سایر ورزشکارانی که سعی در افزایش وزن دارند این ماده می تواند منبع خوبی برای کالری فوری در طول یا بعد از تمرین باشد.

از آنجا که مالتو دکسترین کمتر از سایر کربوهیدرات ها برای هضم به آب نیاز دارد برای دریافت کالری فوری بدون دهیدراته کردن بدن مفید است. برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که مکمل های مالتودکسترین می توانند به حفظ قدرت بی هوازی در هنگام ورزش کمک کنند.

مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟
مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟

فواید مصرف مالتودکسترین چیست

برخی از افراد مبتلا به هیپوگلیسمی مزمن این ترکیب را به عنوان بخشی از درمان منظم خود مصرف می کنند. از آنجا که این ترکیب باعث افزایش سریع قند خون می شود یک درمان موثر برای افرادی است که برای حفظ سطح قند خون طبیعی تلاش می کنند.

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد تخمیر مالتو دکسترین در روده می تواند به عنوان یک عامل موثر در جلوگیری از سرطان روده بزرگ عمل کند. این ماده تأثیرات مثبتی بر هضم کلی مواد غذایی دارد و عملکرد روده مانند زمان انتقال مواد غذایی از روده بزرگ دارد. همچنین حجم مدفوع و قوام مدفوع را بهبود می بخشد.

مالتو دکسترین برای چاقی

مالتودکسترین یک نوع کربوهیدرات و شیرین کننده است که می تواند در افزایش وزن تاثیری فراوانی داشته باشد. البته بهتر است این محصول در کنار ورزش استفاده شود تا بتواند تاثیر بهتری بر سلامت عمومی بدن داشته باشد. مالتو دکسترین به عنوان یک ماده شیرین در بسیاری از مکمل های افزایش وزن و مکمل های ورزشی استفاده می شود. این شیرین کننده به دلیل اینکه می تواند بر روی فرآیند آنزیمی تاثیر مستقیم بگذارد در افراد ورزشکار به منظور بهتر شدن عملکرد و بیشتر شدن حجم ماهیچه اغلب استفاده می شود.

مالتو دکسترین مکمل

مالتو دکسترین مکمل اغلب برای استفاده به نوشیدنی های ورزشی اضافه می شود تا به سرعت به ماهیچه ها منتقل شود و انرژی کافی به منظور ادامه ورزش در بدن فرد تولید شود. این مکمل در ورزش های سنگین مانند بدنسازی به ورزشکار کمک می کند تا مدت زمان بیشتری بتواند به ورزش ادامه دهد. همچنن به عنوان یک کربوهیدرات با جذب و هضم سریع می تواند در مایعات دیگر به راحتی حل شود. این ویژگی کمک می کند که ورزشکاران قبل و در حین ورزش این پودر را با نوشیدنی و یا سایر پودرهای پروتئینی ترکیب کرده و به مدت طولانی تری به ورزش خود ادامه دهند.

مالتودکسترین که از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات تولید می شود به عنوان یک مکمل غذایی به راحتی به گلوکز تبدیل شده و با تاثیر برفعالیت های آنزیمی در حین انجام ورزش انرژی مورد نیاز را برای ورزشکار فراهم می کند. این مکمل ورزشی علاوه بر اینکه قیمت مناسبی دارد می تواند سه ماده مهم غذایی از جمله کربوهیدرات، چربی و پروتئین زود جذب را بدون نیاز به مصرف مواد غذایی در اختیار ورزشکاران بدنسازی قرار دهد. به دلیل اینکه اغلب با انجام حرکات ورزش استفاده می شود، کمک می کند حجم ماهیچه ورزشکاران در ورزش بدنسازی افزایش حجم پیدا کند.

مالتو دکسترین از کجا تهیه کنیم

مالتو دکسترین به عنوان یک ماده افزودنی مجاز در حجم های مختلف توسط بسیاری از شرکت ها به فروش می رسد اما به صورت مکمل غذایی نیز قابل خریداری است که بهتر است در هنگام خرید آن به اطلاعات درج شده بر روی محصول دقت کنید. این ماده به صورت پودر خشک با مزه شیرین که شیرینی آن با توجه به میزان پلیمریزاسیون متفاوت خواهد بود در بسیاری از محصولات در صنایع غذایی مانند محصولات فرآوری شده، نوشابه ها، آبنبات ها، غذای کودک و غذاهای کنسروی به عنوان یک ماده مجاز خوراکی استفاده می شود.

مالتو دکسترین برای مو

مالتودکسترین یک ماده گیاهی است که در محصولات مراقبت از مو به منظور جلوگیری از پیری زود رس مو و حمایت از سلامت عمومی مو و پوست سر استفاده می شود. این ماده به عنوان آبرسان و همچنین بهبود دهنده بافت در فرمولاسیون تهیه محصولات مراقبت از مو به کار برده می شود. مالتودکسترین همچنین به عنوان یک ماده تثبیت کننده کمک می کند موادی مانند آب و روغن در فرمولاسیون مواد تولیدی در کنار هم بمانند و محصول پایدارتری تولید شود. همچنین به عنوان یکی از اجزای به کاررفته در محصولات حمایت کننده از سلامت مو از ریزش مو و سست شدن ریشه مو جلوگیری می کند.

کاربرد مالتو دکسترین

مالتودکسترین یک قند مشتق شده از مواد نشاسته ای است که حاوی دکستروز و مواد مجاز خوراکی دیگر با وزن مولکولی مختلف است که از دو روش به نام روش آنزیمی و قرار دادن نشاسته در معرض اسید هیدرولیک تهیه می شود. این شیرین کننده به صورت یک پودر سفید رنگ از نشاسته گیاهانی مانند ذرت، گندم و سیب زمینی و برنج بدست می آید.این محصول به صورت پودر و یا شربت غلیظ قابل خریداری است و به راحتی در آب حل می شود و به دلیل اینکه بی رنگ است و همچنین قیمت پایین تری نسبت به هیدروکلوئیدهای مجاز قابل استفاده در صنایع غذایی دارد اغلب در تولید محصولاتی مانند آبنبات ها و نوشیدنی های رژیمی و… به کار برده می شود.

بیشترین کاربرد مالتودکسترین به عنوان یک ماده افزودنی خوراکی در صنایعی مانند صنعت غذا و دارو و تولید مکمل های ورزشی است . این ماده به دلیل ویژگی هایی مانند کمک به بهبود قوام مواد تشکیل دهنده و کمک به بهترشدن بافت و طعم غذا و همچنین به منظور بالا بردن ماندگاری محصول در این صنایع استفاده می شود. این ماده در صنعت غذا در محصولات نانوایی به منظور نگه داری رطوبت و حجم دهندگی و ماندگاری به کار برده می شود. همچنین در غذای کودک به دلیل داشتن خواصی مانند کمک به هضم راحت، افزودن شیرینی بسیار کم و اضافه کردن قابلیت حل شدن بهتر استفاده می شود.

آیا مالتودکسترین برای انسان بی خطر است

سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) این ماده را به عنوان یک افزودنی غذایی بی خطر تائید کرده است.

با این حال اگر به دیابت یا مقاومت انسولینی مبتلا هستید، یا اگر پزشک شما رژیم کم کربوهیدرات را برای شما توصیه کرده است، باید هر ماده غذایی حاوی این ترکیب را که می خورید در کل کربوهیدرات های روزانه خود مورد محاسبه قرار دهید.

شایان ذکر است که این ماده معمولاً در مقادیر کم در مواد غذایی وجود دارد و تأثیر قابل توجهی در مصرف کلی کربوهیدرات شما نخواهد داشت. به طور کلی مصرف مقادیر بسیار اندک این ماده برای افراد سالم بی خطر است؛ اما افراد مبتلا به دیابت به دلیل شاخص گلایسیمک بالای آن باید بسیار مراقب باشند.

توجه داشته باشید که اگر فردی بیش از حد از محصولات حاوی این ماده استفاده کند رژیم غذایی وی به احتمال زیاد حاوی قند زیاد، فیبر کم و پر از غذاهای بسیار فرآوری شده است. این نوع رژیم ها می تواند خطر ابتلا به کلسترول بالا، افزایش وزن و دیابت نوع ۲ را در فرد افزایش دهد.

مسئله دیگری که باید در رابطه با این ترکیب ذکر شود این است در صورت پیروی از رژیم غذایی فاقد گلوتن می توانید با خیال راحت این ماده را مصرف کنید؛ زیرا طی فرآوری مالتودکسترین به یک ماده عاری از گلوتن تبدیل می شود.

انواع مالتودکسترین

مالتودکسترین در چند نوع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مالتودکسترین به شرح زیر قابل استفاده است:

به صورت خوراکی برای صنایع مواد غذایی به عنوان شیرین کننده

برای قوام و پایداری محصولات مراقبت مو یا محصولات مراقبت شخصی

به صورت مکمل ورزشی برای بدنسازان

در صنایع کاغذسازی برای افزایش چسبندگی و یکنواختی محصول

مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟
مالتودکسترین چیست و چه کاربردی دارد؟

مالتودکسترین در شامپو چیست

همان طور که در خطوط بالاتر توضیح دادیم، از مالتودکسترین در صنایع لوازم بهداشتی و آرایشی نیز استفاده می شود. از همین رو، اگر به برچسب روی شامپوی خود نگاه کنید، حتما نام مالتودکسترین را در آن مشاهده می کنید. از آنجایی که این ماده خاصیت امولیسیون کنندگی دارد، به عنوان قوام دهنده در محصولات مراقبت شخصی مانند لوسیون و شامپو مورد استفاده قرار می گیرد.

عوارض مالتودکسترین

با این که این ماده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا بی خطر شناخته شده است، می تواند عوارضی به دنبال داشته باشد. طبق تحقیقات انجام شده، عوارض مالتودکسترین به شرح زیر است:

افزایش قند خون

سرکوب رشد پروبیوتیک ها

ایجاد واکنش های آلرژیک مانند خارش، تهوع، سرگیجه و …

افزایش وزن به دلیل ایجاد حس گرسنگی کاذب

ایجاد کلسترول بالا

اختلالات گوارشی

فروش مالتودکسترین

به طور کلی مالتودکسترین در کیسه های ۲۵ کیلوگرمی توسط شرکت های بسته بندی و وارد کننده مواد شیمایی خریداری می شود. سپس در بسته بندی های کوچک تر به فروش می رسد.

این محصول در دو نوع بسته بندی با وزن خالص ۵۰۰ و ۱۰۰۰ گرم قابل تهیه است. در اکثر شرکت های بسته بندی کننده، شکل بسته بندی ۱۰۰۰ گرم پاکت متالایز و شکل بسته بندی ۵۰۰ گرم ظرف پلی اتیلن است.

قیمت مالتودکسترین

از آنجایی که این محصول وارداتی است، قیمت آن با توجه به شرایط تورم و تغییر قیمت دلار، متفاوت است. با این حال در تاریخ تیرماه ۱۴۰۱ این محصول را می توانید با قیمت هایی که در ادامه نوشته شده است تهیه نمایید:

بسته ۵۰۰ گرمی از ۴۰ هزار تومان به بالا

بسته ۱۰۰۰ گرمی از ۷۰ هزار تومان به بالا

خرید مالتو دکسترین

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید مالتو دکسترین از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید مالتو دکسترین، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مالتو دکسترین را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید مالتو دکسترین با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا