Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکیغذایی و دارویی

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

این روزها با وجود زندگی ماشینی و بی تحرک، لاغر شدن و تناسب اندام بیش از هر وقت دیگری برای انسان مهم شده است. در این میان بسیاری افراد به دلایلی مانند مشغله کاری و یا تنبلی به جای استفاده از رژیم های غذایی مناسب و اضافه کردن ورزش به زندگی روزمره، به استفاده از داروهای لاغری روی می آورند. اما این داروهای لاغری همیشه چندان بی ضرر نیستند و برخی از آن ها نظیر دارویی که امروز قصد معرفی آن را داریم، نتایج خطرناکی مانند مرگ در پی خواهند داشت. دارویی که امروز در جهان شیمی فیزیک قصد بررسی عملکرد آن را داریم قرص هربال اسلیمینگ نام دارد.

در ادامه با ما همراه باشید تا از عملکرد و نتایج این دارو با خبر شوید. اگر علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع روش های لاغری هستید، ما در این نشریه مطالب خوبی نظیر دمنوش و عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو، قرص لاغری ونوستات، پودر لاغری رویال و مقاله های سودمند دیگری برای شما آماده کردیم. کافی است کلمه لاغری را در قسمت جستجوی سایت وارد کرده و از خواندن این مطالب لذت ببرید.

حدود ۱۰ سال پیش بود که تبلیغات گسترده ای در زمینه معرفی پودر و قرص لاغری هربال اسلیمینگ انجام شد. در همان زمان افراد زیادی اقدام به خرید این محصول و استفاده از آن کردند اما متاسفانه در مواردی گزارش فوت این افراد منتشر شد. پیش از آن که بخواهیم در رابطه با نحوه عملکرد این قرص صحبت کنیم بهتر است ببینیم که داروهای لاغری با چه روشی شروع به حذف چربی های اضافی می کنند؟

عملکرد داروهای لاغری

معمولا از داروهای لاغری با عنوان چربی سوز نیز یاد می کنند. همانطور که از نامش پیداست، داروی چربی سوز، فرایند سوختن چربی ها در بدن را افزایش می دهد. چربی سوزها به طور عمده از گیاهان و محرک های دیگر برای بالا بردن دمای بدن کمک می گیرند. این افزایش دما سبب می شود تا شما به طور طبیعی کالری بیشتری بسوزانید.

از سوی دیگر این قرص ها و داروهای لاغری، باعث سرکوب اشتهای شما شده و باعث می شوند تا در طول روز میل کمتری به مصرف مواد غذایی داشته باشید.

ممکن است با خود بگویید که کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و در نهایت چربی سوزی ویژگی های بدی برای یک محصول محسوب نمی شوند و اتفاقا بسیار هم با هدف فردی که قصد لاغر شدن دارد همسو است؛ اما نکته مهم اینجاست که داروهای لاغری به خصوص قرص هربال اسلیمینگ در کنار موارد یاد شده به دلیل ترکیبات داخلی اش عوارضی به همراه دارد که آن را به یک قرص خطرناک تبدیل کرده است.

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن
قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

قرص هربال اسلیمینگ

با شنیدن نام هربال اسلیمینگ اولین چیزی که به ذهن ما می رسد، لاغری با مواد گیاهی است. قرص لاغری هربال اسلیمینگ در بسته های ۶۰ عددی و توسط شرکت MSH آلمان تولید می شود. در شرح خواص این قرص مواردی چون کاهش اشتها، چربی سوزی قوی، کاهش توده چربی های شکم و پهلو، حفظ زیبایی و طراوت صورت و افزایش فعالیت متابولیک بدن آورده شده است.

تولید کنندگان این قرص مدعی شده اند که در صورت مصرف این دارو نیازی به ورزش و رژیم غذایی نخواهید داشت. همچنین آن ها مدعی شده اند که نتایج حاصل از این دارو دائمی بوده و بازگشتی ندارد.

همه این موارد سبب می شود تا قرص هربال اسلیمینگ به یک داروی همه فن حریف، رویایی و بی دردسر برای لاغر شدن تبدیل شود.

موارد منع مصرف

از طرف شرکت سازنده موارد زیر به عنوان موارد منع مصرف قرص هربال اسلیمینگ معرفی شده است:

سنین زیر ۱۸ و بالای ۵۰ سال

خانم های باردار و شیرده

بیماران مبتلا به فشار خون خیلی بالا یا خیلی پایین

نارسایی کبد و کلیه

بیماری های قلبی

روش مصرف

طبق اطلاعات روی بسته قرص هربال اسلیمینگ، متقاضی لاغری باید در ۵ روز ابتدایی روزانه یک عدد قرص را نیم ساعت قبل از صبحانه همراه با دو لیوان آب میل کند.

ادامه مصرف این قرص شرط و شروط خاصی دارد که در ادامه به آن اشاره کرده ایم:

به گفته شرکت سازنده اگر در پنج روز ابتدایی متقاضی با کاهش اشتها مواجه شد، باید تا روز آخر دوره درمان، روزانه یک قرص مانند دستور قبلی مصرف کند.

اما در صورتی که کاهش اشتهایی صورت نگرفت، از روز ششم به بعد مصرف قرص به روزانه دو عدد افزایش خواهد یافت. به این صورت که روزی ۱ عدد قرص نیم ساعت قبل از صبحانه و یک عدد قرص نیم ساعت قبل از ناهار با ۲ لیوان آب میل شود.

اگر با میل کردن روزانه دو قرص در اواخر شب همچنان اشتهای زیادی داشتید، بهتر است قرص دوم را حدود سه ساعت بعد از ناهار میل کنید نه قبل از ناهار.

دوره مصرف قرص هربال اسلیمینگ

دوره مصرف قرص هربال اسلیمینگ به اشتهای شما وابسته است. اگر اشتهای شما کم باشد و روزی یک عدد قرص میل کنید، دوره درمان دو ماهه خواهد شد. در صورت مصرف روزانه دو قرص، دوره درمان شما به یک ماه تقلیل خواهد یافت.

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن
قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

نکات مهم در مصرف قرص هربال اسلیمینگ

استفاده بیش از دو قرص در روز مجاز نیست.

استفاده از دو لیوان آب هنگام مصرف این قرص اجباری بوده و نباید از آن تخطی کرد.

اگر کم غذا هستید برای جلوگیری از کمبود ویتامین همراه با این قرص روزانه یک عدد کپسول مولتی ویتامین، یک ساعت بعد از صبحانه مصرف شود.

در طول دوره درمان با قرص هربال اسلیمینگ خوردن صبحانه اجباری است.

این دارو تداخل دارویی داشته و اگر داروی خاصی مصرف می کنید بهتر است قبل از مصرف قرص هربال اسلیمینگ تداخل آن را با داروی روتین خود بررسی کنید.

برای افرادی با مشکل تیروئید، استفاده قرص هربال اسلیمینگ همزمان با مصرف ناشتای قرص لووتیروکسین تداخلی ندارد. اما بهتر است قرص هربال اسلیمینگ نیم ساعت بعد از صبحانه میل شود. این یعنی باید بین مصرف قرص لووتیروکسین و قرص هربال اسلیمینگ یک ساعت فاصله باشد.

این دارو با قرص راکوتان تداخل دارویی دارد.

قرص های آرامبخش باید با فاصله زمانی ۵ الی ۶ ساعته از این قرص مصرف شوند.

این دارو با قرص های آنتی بیوتیک تداخل دارویی دارد.

استفاده از این قرص در صورتی که دچار سنگ کلیه یا کبد چرب هستید مانعی ندارد.

ترکیبات قرص هربال اسلیمینگ

همانطور که کمی بالاتر اشاره کردیم این دارو از ترکیبات گیاهی تشکیل شده است که به طور جداگانه در ادامه معرفی شده اند:

گرین کارویل

قرص هربال اسلیمینگ حاوی عصاره گرین کارویل است. این ترکیب مقادیر زیادی فیبر های سلولزی دارد. حضور فیبر برای هضم غذا و پاکسازی روده بسیار موثر است. مصرف بالای فیبر سبب می شود تا به دلیل عدم جذب، انرژی کمی در اختیار بدن قرار گیرد و بدن برای تامین انرژی مورد نیاز خود مجبور به سوزاندن چربی ها خواهد شد.

این ترکیب که در گیاه کرفس یافت می شود، آب زیادی به خود جذب می کند و سبب می شود تا حجم معده پر شود و احساس سیری کنید. از سوی دیگر این ماده به کاهش جذب چربی و قند در بدن کم می کند.

عوارض

مصرف زیاد و طولانی مدت این ترکیب باعث ایجاد اختلال در آب و الکترولیت های موجود در بدن خواهد شد. از همین رو می توان آن را نسبتا خطرناک دانست.

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن
قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

گارسینیا کامبوجیا

گارسینیا کامبوجیا میوه ای استوایی است که در کشورهای حوزه خط استوا رشد می کند. این گیاه خواص عجیبی در زمینه لاغری از خود نشان داده و در اکثر قرص ها و ترکیبات لاغری استفاده می شود. عصاره این گیاه یک ترکیب کامل است. به دلیل گران بودن این ماده، معمولا حدود ۱۰ درصد از آن در قرص های لاغری استفاده می شود. با این حال قرص هربال اسلیمینگ ۵۴ درصد از عصاره این محصول را در خود جای داده است.

گارسینیا کامبوجیا هر ۳ کارایی مهم دارد:

۱- کاهش اشتها

۲- چربی سوزی

۳- جلوگیری از تبدیل کالری به چربی

عوارض

مهم ترین دلیلی که این ترکیب مورد تایید نیست، عدم تایید علمی ادعاهای مطرح شده در رابطه با آن است. یعنی سازمان غذا و داروی آمریکا به عنوان مهم ترین سازمان تایید کننده، هیچ تاییدیه ای برای این گیاه صادر نکرده است.

در موارد شدید این گیاه عوارض زیر را به دنبال دارد:

سردرد

حالت تهوع

بثورات پوستی

علائم سرماخوردگی شایع

ناراحتی گوارشی

کاهش قند خون

همچنین این گیاه سبب آسیب های کبدی می شود.

این عصاره گیاهی با داروهایی نظیر دکسترومتورفان، اسکیتالوپرام، داروهای ضد افسردگی نظیر فلوکستین (پروزاک)، پاروکستین (پاکسیل)، سرترالین (زولوفت)، داروهای تولید کننده سروتونین نظیر پنتازوسین (تالوین)، سرترالین(Zoloft)، ترامادول (Ultram) و مپریدین (دمرول) تداخل دارویی دارد.

این تداخل دارویی می تواند سبب مشکلات قلبی و لرز و اضطراب شود.

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن
قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

قهوه سبز

سومین گیاه به کار رفته در قرص هربال اسلیمینگ، قهوه سبز است. در طول سال های اخیر نام قهوه سبز را بسیار شنیده ایم. افرادی که اصرار به مصرف این گیاه دارند آن را بهترین گیاه در زمینه لاغری معرفی می کنند و ترکیبات مختلفی از آن به بازار عرضه شده است.

قهوه سبز همان دانه های قهوه معمولی است با این تفاوت که بو داده نشده اند. این گیاه به دلیل برخورداری از اثرات آنتی اکسیدانی، سبب افزایش متابولیسم بدن خواهد شد. همچنین این گیاه خاصیت چربی سوزی و کاهش اشتهای بالایی دارد.

عوارض

عوارض قهوه سبز آنقدر زیاد است که این روزها دیگر از سوی متخصصان استفاده از آن توصیه نمی شود. در زیر به چند مورد از عوارض آن اشاره کردیم:

خونریزی معده و روده

اختلال در خواب

استرس و اضطراب

دیابت

اسهال

گلوکوما (احساس فشار داخل چشم)

افزایش سطح کلسترول

پوکی استخوان

تهوع

سردرد

افزایش ضربان قلب و …

قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن
قرص هربال اسلیمینگ چیست؟ معرفی و عوارض آن

عوارض قرص هربال اسلیمینگ

با توجه به معرفی ترکیبات این قرص و عوارض هر کدام از آن ها تصور کنید که این قرص لاغری چه عوارض جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت!

از مهم ترین عوارض این قرص می توان به بی خوابی، اضطراب، استرس، افزایش ضربان قلب و بی قراری، عرق سرد، اسهال، تهوع، کم شدن آب بدن، ضعف در بینایی و لرزش دست ها اشاره کرد. در سال ۱۳۹۳ نیز سه مورد مرگ بر اثر مصرف این قرص گزارش شد.

مرکز ملی اطلاع رسانی داروها و سموم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص عوارض این قرص اعلام کرد:

قرص هربال اسلیمینگ با ادعای دارا بودن مجوز وزارت بهداشت، و تنها از طریق اعلام شماره همراه به فروش می رسد.

همین موضوع بیان گر آن است که هیچ نظارت علمی و پزشکی بر روی اینگونه داروها نبوده و مصرف آن مجاز نیست.

این سازمان همچنین عوارض دیگری به شرح زیر برای قرص هربال اسلیمینگ گزارش کرد:

نارسایی کلیه، یبوست، فشار خون، دفع مدفوع مکرر و چرب، سرگیجه، ناراحتی‌های روده‌ای در موارد نادری خشکی پوست و اختلال در مفاصل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا