Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می تواندکارساز و مفید باشد ولی در کنار آن باید فعالیت های ورزشی مطلوب  داشته باشیم و از غذاهایی که چربی زیاد دارند، پرهیز کنیم.

برخی از عرقیات گیاهی  به عنوان چربی سوز های قوی برای شکم و پهلو شناخته می شوند و اثرات قوی برای لاغری  دارند ولیکن کارایی آن ها برای همه افراد یکسان نیست. در ادامه مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی مهمترین دمنوش و عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو می پردازیم. با ما همراه باشید.

عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عرق گیاهی کاسنی

گیاه کاسنی منبع مفیدی از اینولین است که مانند فیبر طبیعی عمل می کند و اگر در برنامه غذایی گنجانده شود به کنترل و کاهش وزن کمک شایان می کند.عرق کاسنی باعث کاهش تولید هورمون گرلین می شود.گرلین یک هورمون پپتیدی است که باعث تحریک احساس گرسنگی می شود. این هورمون نخستین هورمونی است که با احساس گرسنگی و رفتارهای غذاجویانه ارتباط دارد.

مصرف عرق کاسنی باعث کاهش ترشح هورمون گرلین و با ایجاد احساس سیری ، پرخوری را کنترل می کند و در جهت کاهش وزن نقش زیادی دارد.فیبر موجود در کاسنی در حرکات روده و درمان یبوست تاثیر زیادی دارد و درنتیجه باعث کاهش وزن می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب  را از تخمیر سیب ، در حضور باکتری به دست می آورند . سرکه سیب دارای خواص چربی سوزی قوی است و این خاصیت را از اسید استیک گرفته است. ۶ درصد سرکه سیب اسید استیک است و بقیه ترکیبات آن اسید ها ی دیگر است. سرکه سیب هیچ گونه کربوهیدراتی ندارد و هر قاشق غذاخوری آن فقط ۳ کالری دارد. مصرف منظم سرکه سیب باعث لاغری و کاهش اشتها می شود.

عرق گیاهی زیره

عرق گیاهی زیره از جمله روش های طبیعی برای کاهش وزن است. طرفداران طب سنتی و گیاهان دارویی اعتقاد دارند که زیره دارای ترکیبات و خواصی است که می تواند  به کاهش وزن  و لاغری کمک چشمگیری  می کند. این عرق خاصیت هضم کنندگی بالایی دارد و از تجمع سلول های چربی جلوگیری می کند و درنتیجه باعث کاهش وزن می شود. ازد یگر خواص بسیار زیاد این عرق گیاهی  وجود عناصر مفیدی مانند منگنز، آهن،منیزیم و مس است.

عرق گیاهی شوید

شوید از گیاهان دارویی لاغری است و به عنوان چربی سوز قوی عمل می کند. این گیاه فقط برای کاهش وزن و لاغری به کار نمی رود بلکه افرادی که بیماری هایی مانند کلسترول و چربی خون دارند، از آن استفاده می کنند . به طور کلی شوید علاوه بر لاغری باعث کاهش چربی خون و کلسترول ، تریگلیسیرید و اسید اوریک می شود.

عرق گیاهی کرفس

از ویژگی های بارز عرق کرفس، خاصیت لاغر کنندگی آن است .با گنجاندن عرق کرفس در برنامه رژِیم غذایی خود ، می توانید وزن خود را کاهش دهید. این عرق مدر است  و باعث می شود بدن ، اب بیشتری از دست دهد بنابرای باید در مصرف آن دقت کرد و زیاده روی نکرد. هم چنین این عرق گیاهی غنی از مواد غذایی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود.

عرق گیاهی رازیانه

رازیانه یک گیاه کم کالری است که سرشار از فیبر است. اگر عرق رازیانه را مصرف کنید به دلیل فیبر بالایی که دارد معدخ را سریع تر پر می کند و شما احساس سیری می کنید. این عرق دارای خاصیت دیوریتیک (ادرار آور) است و از تجمع چربی در کبد جلوگیری می کند. رازیانه دارای فسفر، پتاسیم، کلسیم، منیزیم، ویتامین‌هایی مانند A و C است.

عرق گیاهی دارچین

دمنوش و عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو
دمنوش و عرق گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

عرق دارچین خواص بی نظیری برای لاغری دارد.  این عرق قدرت چربی سوزی بالایی دارد به همین دلیل در کنار ورزش و رژیم غذایی می تواند تاثیر خوبی بر لاغری داشته باشد. عرق دارچین فاقد قند و چربی است و باعث کاهش چربی های بدن می شود . مصرف این عرق اشتها را کاهش می دهد و از جذب قند های مضر جلوگیری می کند. دارچین شیرینی طبیعی دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای قند های مضر باشد.

عرق گیاهی زنیان

عرق زنیان از عرقیات گرم است که در هضم غذا بسیار موثر است. بنابراین با هضم بهتر غذا از انباشته شدن چربی در بدن جلوگیری می شود. این عرق باعث تقویت سیستم گوارشی می شود و باعث کاهش وزن می شود. از دیگر خواص زنیان تقویت معده و درمان سوء هاضمه‌ است. زنیان خاصیت مسهل بودن دارد ، لذا باعث دفع سریع غذا می شود.

عرق گیاهی نعنا

عرق نعنا یک عرق شناخته شده برای تقویت سیستم گوارشی است. این عرق با تقویت سیستم گوارشی باعث درمان مشکلاتی مانند یبوست، نفخ،سوء هاضمه می شود. این نوشیدنی با هضم بهتر موادغذایی باعث کاهش وزن و لاغری می شود.

دمنوش گیاهی برای لاغری شکم و پهلو

دمنوش زنجبیل

دمنوش زنجبیل طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. زمانی که احساس می کنید اشتهایتان زیاد شده است، از این دمنوش استفاده کنید.

 دمنوش لاغری قهوه سبز

قهوه خام تفت داده نشده، دارای مقدار زیادی کافئین و کلروژنیک است. ماده کافئین سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و کلروژنیک به عنوان آنتی اکسیدان باعث کاهش فشار خون و کاهش وزن می شود.

دمنوش لاغری چای ماچا

این چای درمقایسه با چای سبز ارزش غذایی بالایی دارد. براساس تحقیقات یک لیوان از این چای حداقل معادل با ۱۰ لیوان چای سبز است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا