Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی برای افزایش قد

عرق گیاهی برای افزایش قد می تواند باعث تحریک تولید هورمون رشد شود. رشد استخوان ها در دختران و پسران متفاوت است. رشد استخوان ها در دختران تا ۱۸ سالگی و در پسران تا ۲۰ سالگی است و بیشترین میزان افزایش رشد در این دوران انجام می شود. فاکتورهای زیادی از جمله وراثت، ژنتیک و تغذیه صحیح برروی رشد قد تاثیر گذار است. داشتن یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژننتیک برای افزایش طول استخوان ها است. مصرف گیاهان دارویی به صورت عرق یا دمنوش می تواند نقش موثری بر افزایش رشد قد داشته باشد. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک بهترین راه های گیاهی موثر را برای افزایش قد بیان می کنیم.

عوامل موثر بررشد قد

عرق گیاهی برای افزایش قد
عرق گیاهی برای افزایش قد

از عناصر اصلی در رشد استخوان کلسیم است و بدون تامین شدن آن در رژیم غذایی، رسیدن به بالاترین ظرفیت وراثتی در افزایش رشد استخوانی میسر نمی باشد. غذاهایی مانند شیر و لبنیات و کلم و مرکبات از منابع خوب کلسیم هستند. علاوه بر آن رشد استخوان ها و ترشح کافی هورمون های رشد نیاز به وجود عناصر دیگری مانند روی، منیزیوم، آهن و فلوئور دارد. حرکات ورزشی و کششی مانند بارفیکس، یوگا و امثال آن می تواند به رشد قد کمک کند.

مصرف گیاهان دارویی به شکل عرق و دمنوش به طور منظم نیز نقش موثری در رشد استخوان ها دارد. دربخش زیر انواع عرق ها و دمنوش های مفید که به شما در رشد قد و استخوان ها کمک می کنند، معرفی کرده ایم.

عرق گیاهی برای افزایش قد

 

عرق گیاهی برای افزایش قد
عرق گیاهی برای افزایش قد

 عرق گیاه بابا آدم

نوشیدن دمنوش گیاه بابا آدم باعث کاهش هورمون رشد می شود. اما عرق گیاه باباآدم هورمون رشد را افزایش می دهد. بنابراین افرادی که در سن رشد هستند، بهتر است از شکل تقطیر شده آن مصرف کنند.

عرق یونجه

خواص گیاه یونج هبه اندازه ای است که در عربی به عنوان پدر همه مواد غذایی شناخته می شود. اعراب از گذشته های بسیار دور از یونجه به عنوان غذا برای خودشان و اسب هایشان استفاده می کردند. جوانه یونجه بسیار غنی و قوی است و در طب سنتی برای درمان سنگ کلیه، اختلالات گوارشی وورم مفاصل استفاده می شود.

عرق یونجه در مقایسه با جوانه های یونجه خام و برگ آن بسیار مغذی تر است و به دلیل مایع بود نبه راحتی هضم و جذب می شود.گیاه یونجه  دارای ۲۵ درصد پروتئین ( لیزین و اسید آمینه) است.این ترکیب در جذب کلسیم، تولید هورمون ها، آنزیم ها و آنتی بادی ها و ساخت بافت عضلانی  نقش مهمی دارد. برگ یونجه مواد معدنی مانند روی،آهن ،پتاسیم ،منیزیم ،کلسیم دارد و همچنین منبع خوبی از E، K و B ، بتاکاروتن و کلروفیل است.

عرق طارونه 

عوامل زیادی بر رشد قد افراد تاثیر گذار هستند علاوه بر ورزش و مصرف مواد خوراکی با ارزش غذایی بالا می تواند تاثیر داشته باشد. عرق طارونه یکی از مواد غذایی مفید در افزایش رشد قد کودکان است. بهتر است برای اثر بخشی این عرق گیاهی، آن را با سایر گیاهان دارویی مخلوط کرده و مصرف نمایید.

عرق اسفناج

اسفناج از موادغذایی مهم و غنی از آهن است. این سبزی علاوه بر آن حاوی کلسیم و مواد معدنی مهم است که به رشد قد کمک می کند. عرق اسفناج به سوپر خوراکی معروف است و تاثیر بسزایی در افزایش هورمون رشد دارد.

دمنوش گیاهی برای افزایش قد

 

با استفاده از غذاهای سالم به جای غذاهای چرب و فست فود و دریافت ویتامین و مواد معدنی و تامین هورمون رشد از خواب کافی و همینطور انجام ورزش و تحرک بدنی و مصرف دمنوش های نعناع، پونه، آویشن، بابونه،زعفران،چای کوهی می تواند به طور موثر بر رشد قد تاثیر بگذارد.

دمنوش زعفران

دمنوش گیاهی زعفران تقویت کننده و خون ساز است و گردش خون را آسان می کند. این دمنوش برروی رشد قد کودکان تاثیر مثبت می گذارد. زعفران منبع غنی از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است که همگی آن ها برای رشد استخوان ها ضروری است.

دمنوش پونه

یکی از مواد مغذی که قد را به شیوه‌ای طبیعی و سریع افزایش می‌دهد لبنیات است. ماهی یکی از بهترین مواد غذایی افزایش دهنده قد است. ماهی قزل‌آلا و تن دو نوع ماهی سرشار از پروتئین و ویتامین D هستند. مصرف ماهی تن برای افزایش قد کودک مفید است.

دمنوش جنسینگ 

دمنوش جینسینگ یک عرق گیاهی برای افزایش قد است. این دمنوش حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مفیدی است که به افزایش قد کمک می کند. این دمنوش می تواند اسکلت استخوانی را تحکیم و تقویت کند.همین امر باعث افزایش قد شما می شود.

دمنوش بابونه

استفاده از دمنوش بابونه به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد می تواند به افزایش هورمون رشد در بدن کمک می کند. برگ و گل بابونه خوراکی بوده ولی از نظر طعم باهم متفاوت هستند ولی برای تهیه دمنوش گیاهی بابونه تازه، می توان از هردوی آنها استفاده کرد.

سخن آخر

دراین مقاله سعی نمودیم به معرفی دمنوش و عرق گیاهی برای افزایش قد را معرفی کنیم تا آن را به طور منظم در برنامه غذایی خود اگر سن رشد هستید بگنجانید تا فرایند رشد سالمی داشته باشید. هرچند نمی توان از نقش ژنتیک در بلندی قد صرف نظر کرد ولی داشتن یک رژیم غذایی متعادل فرصت مناسبی برای کودکان است تا قد بلند تری داشته باشند و به حداکثر قد احتمالی برسند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا