Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و محافظت از سلامتی انسان نقش مهمی داد. اهمیت تقویت سیستم ایمنی بدن دربرابر امراض و عوامل بیماری زا بر کسی پوشیده نیست. در حال حاضر با توجه به شیوع بیماری کرونا که تبدیل به یک معضل جهانی شده است، تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری تقویت سیستم ایمنی است.

یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی استفاده از انواع دمنوش و عرق گیاهی است. انواع مختلفی از دمنوش و عرق های گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی وجود داردکه شما با توجه به نیاز بدن و طبع این عرقیات گیاهی می توانید نوع مشخصی از آن را انتخاب کنید. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی فیزیک به معرفی و بررسی انواع دمنوش و عرقیات گیاهی برای تقویت سیستم ایمنی می پردازیم.

تعریف سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن مجموعه ای از اندام ها،گلبول های سفید خون، پروتئین ها (آنتی بادی ها) و مواد شیمیایی را شامل می شود. این سیستم از بدن شما درمقابل عوامل خارجی مانند قارچ ها،ویروس ،انگل محافظت می کند و از عفونت و مشکلات و بیماری های مختلف در بدن جلوگیری می کند. طبیعی است برای تقویت و ارتقا بخشیدن به کیفیت آن برای ایفای عملکردی بهتر آن ، عرقیات گیاهی تقویت کننده سیستم ایمنی می توانند به بدن کمک کنند.

دمنوش و گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

دمنوش و عرق گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن
دمنوش و عرق گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

عرق بابونه

گیاه بابونه به دلیل وجود فلانوئیدها دارای خواص ضدالتهابی است که به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. این گیاه همچنین سرشار آنتی اکسیدان است و بدن را از آسیب های رادیکال آزاد محافظت می کند. تحقیقات نشان می دهد که استنشاق بوی عصاره گیاه بابونه به د رمان علایم سرما خوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

عرق گلاب

عرق گلاب دارای خاصیت ضد عفونی کننده است و باعث پیشگیری از بیماری و بهبود آن می شود. این عرق تقویت کننده قوای روحی و نیروی جسمانی می شود و درنتیجه به تقویت سیستم ایمنی دربرابر بیماری های مختلف کمک می کند.

عرق آویشن

این عرق علاوه بر اینکه شامل ویتامین ها و عناصر مفید برای بدن است ، منبع غنی از آنتی اکسیدان نیز محسوب می شود و باعث تقویت سیستم ایمنی می شود. این عرق کمک می کند تا بتوانید از بدن خود دربرابر سرماخوردگی و آنفولانزا محافظت کنید.

عرق نعنا

عرق نعنا  مقوی است ودارای خواص بی نظیری برای تقویت ایمنی بدن است .با مصرف آن شما می توانید از بیماری هایی مانند نفخ معده و دل درد جلوگیری کنید.

عرق کاسنی

این عرق گیاهی طبعی سرد دارد و دارای مواد مغذی و تقویت کننده بسیار زیادی برای بدن می باشد .این عرق گیاهی می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

عرق گل گاوزبان

عرق گیاهی گل گاوزبان دارای طبع گرم و مرطوب است و هم چنین سرشار از منیزیم ، کلسیم ، آهن و پتاسیم و فلاونوئید ها و ویتامین های B است. به علاوه این گیا ه بی نظیر منبع غنی از ویتامین C است. با مصرف این گیاه می توان سیسنم ایمنی را تقویت کرد . ترکیب فلاونوئید های موجود در گل گاوزبان برای درمان بیماری آنفولانزا، سرماخوردگی و علائم آزار دهنده آنها بسیار مفید است.

عرق زنجبیل

عرق زنجبیل دارای طبع گرمی است و منبع غنی از آنتی اکسیدان است . این عرق دارای خواص ضد التهاب، ضد ویروس و ضد میکروب است. هم چنین  زنجبیل مانند یک آنتی هیستامین قوی عمل می کند و مسیر های تنفسی را باز می کند و انواع آلرژی راد رمان می کند

عرق سرخارگل

عرق سرخار گل دارای طبع گرمی است و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و درنتیجه از بدن درمقابل ویروس و باکتری محافظت می کند. این عرق از موثرترین عرقیات گیاهی برای درمان آنفولانزا و سرما خوردگی است.

عرق هل

دمنوش و عرق گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن
دمنوش و عرق گیاهی تقویت سیستم ایمنی بدن

این عرق گیاهی طبع گرمی دارد و به دلیل داشتن مواد مغذی بسیار زیاد ، می تواند نیروی از دست رفته فرد را در طول روز جبران کند و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن در فرد شود .

عرق دارچین

عرق دارچین دارای طبیعت گرم و فواید زیادی برای بدن است. دارچین دارای خواص ضد قارچی، ضد میکروبی، ضد باکتری است و قوای بدن را تقویت می کند. خواص ضد ویروسی عرق دارچین احتمال ابتلا به بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهد.

هم چنین دارچین دارای خواص ضد التهاب است و می تواند سرفه را درمان کند. سعی کنید این عرق را در حد اعتدال مصرف کنید چون مصرف بیش از حد آن می تواند عوارضی به د نبال داشته باشد.

عرق گیاهی سیر

عرق سیر در طب سنتی برای درمان بیماری ها بسیار استفاده شده است. این عرق طبیعی دارای طبیعت گرم و خشک است. این گیاه با خواص بسیاری که دارد بای درمان بیماری های بسیاری استفاده می شود. از سیر می توان به شکل های مختلف به رژیم غذایی گنجاند که برای تقویت دستگاه ایمنی بسیار مفید است. سیر سرشار ازکلسیم، فسفر، آهن، اسید فولیک، ویتامین C، ویتامین E، منگنز، منیزیم، مس و پتاسیم است.

عرق اسطوخودوس

این عرق گیاهی دارای طبیعت گرم و خشک است و عطر بسیار خوبی دارد. این عرق گیاهی مزایای زیادی برای سلامتی دارد. قدمت استفاده از این گیاه و عرق به دوران بسیار قدیم برمی گردد. عرق این گیاه از سلامتی بدن را در برابر عوامل بیماری زا حفظ می کند. عرق اسطودوخوس سرشار ازمواد مغذی زیادی برای بدن است و باعث درمان برخی بیماری ها می شود.

عرق به ‌لیمو

عرق به لیمو طبیعت گرم و خشکی دارد . وعرق به لیمودارای ترکیبات بسیار مفیدی برای سلامتی بدن است. تحقیقات ثابت کرده است که عرق به لیمو از ترکیبات فنلی و آنتی اکسیدان های موثری تشکیل شده است که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کنند. استفاده از این عرق طبیعی برای مقابله با بیماری هایی از جمله سرماخوردگی، تب سابقه طولانی دارد. ترکیبات موجود در عرق به لیمو، علاوه بر سم زدایی بدن و کاهش استرس باعث خنثی کردن رایکال های آزاد و درنهایت تقویت سیستم ایمنی می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا