Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
کشاورزی و دامپروری

روش مصرف و مزایای کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52)     

کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52) یک کود بسیار مفید برای رفع کمبود پتاسیم در محصولات گلخانه ای، زراعی و باغی است. از این کود می توان برای رنگ گیری و درشت شدن میوه ها نیز استفاده کرد. استفاده از کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52) باعث افزایش مقاومت گیاه به بیماری ها و تنش های محیطی می شود.

در کنار نیتروژن و فسفر، پتاسیم عنصری است که به عنوان یک ماده مغذی درشت شناخته می شود زیرا گیاهان به مقدار زیادی از آن نیاز دارند.  پتاسیم به گیاهان کمک می کند تا آب و قند را از ریشه جذب کنند بنابراین میوه را آبدارتر و شیرین تر می کند و همچنین کیفیت گل ها را بهبود می بخشد.

پتاسیم به تقویت گیاهان کمک می کند و دیواره سلولی آنها را ضخیم تر می کند. این مینرال به دفاع از گیاهان در برابر بیماری ها کمک می کند. با ایجاد دیواره‌ های سلولی ضخیم ‌تر کار اسپورهای قارچی جوانه‌ زن را برای ایجاد سوراخ در کناره دیواره سلولی و ایجاد بیماری دشوار می‌ کند. کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52) را می توانید برای کسب این منافع مورد استفاده قرار دهید. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه می گردد لطفا همراه ما باشید.

کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52) چیست

تراست پتاسیم ۵۲ محصول شرکت کاسپین ایران است و برای رفع سریع کمبود پتاسیم در گیاهان مصرف می شود. با استفاده از این کود گلدهی در گیاهان افزایش یافته و رنگ و اندازه میوه بهبود می یابد که مشتری پسندی را افزایش می دهد.

کود پتاسیم کا ۵۲ باعث افزایش مقاومت گیاهان در برابر آفات شده و گلدهی را در گیاهان افزایش می دهد.  این کود به خصوص مقاومت گیاه در برابر تنش های آب و هوایی مانند سرمازدگی را افزایش می دهد.

اهمیت پتاسیم در رشد گیاهان

پتاسیم (K) یک عنصر ضروری برای رشد گیاه است و برای رشد بهتر محصولات غذایی مهم است. پتاسیم که اغلب پتاس نامیده می شود، به گیاهان کمک می کند تا از آب استفاده کنند و در برابر خشکسالی مقاوم باشند و میوه ها و سبزیجات را تقویت می کند. اگر پتاسیم محلول در خاک کم باشد، می تواند رشد را متوقف کند و باعث سایر مشکلات علامتی شود. برای غلبه بر این کمبودها، پتاسیم معمولا در باغ ها و زمین های زراعی به عنوان بخشی از کود متعادل استفاده می شود.

پتاسیم به ایجاد ساقه های سبز و محکم روی ریشه های عمیق کمک می کند و با تشویق رشد ساقه های قوی و گل های خوب به سایر گیاهان گلدار کمک می کند. کشاورزان برای تولید محصولات سالم به پتاسیم وابسته هستند. گیاهان غنی از کربوهیدرات ها مانند سیب زمینی برای رشد غده به پتاسیم بیشتری نیاز دارند. پتاسیم رشد گیاه را تنظیم می کند به طوری که میوه های برداشت شده کاملا شکل گرفته و کیفیت بالا و ماندگاری بهتری برای مصرف کنندگان داشته باشند.

بیشتر خاک ها می توانند مقداری پتاسیم را برای محصولات زراعی و باغ ها تامین کنند اما زمانی که تامین این ریزمغذی از طریق خاک کافی نیست، پتاسیم باید از طریق یک برنامه کوددهی تامین شود. آزمایش خاک به شناسایی دقیق کودهایی که باید برای بهترین نتایج استفاده کنید کمک می کند.

روش مصرف و مزایای کود مایع تراست پتاسیم 52 (Trust K52)    
روش مصرف و مزایای کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52)

علائم کمبود پتاسیم در گیاهان چیست

گیاهانی که کمبود پتاسیم دارند در سطح زمین خم می شوند که برداشت آنها را دشوار می کند. کمبود پتاسیم گیاه را مستعد ابتلا به بیماری می کند.

لبه های برگ‌ های مسن ‌تر ظاهراً دارای علائم سوختگی شده و از آنجایی که پتاسیم در گیاه متحرک است، برگ ‌های پایین و مسن‌ تر علائم کمبود را زودتر نشان می ‌دهند.

در صورت کمبود پتاسیم شما لکه های بنفش را نیز در سطح زیرین برگ ها مشاهده خواهید کرد. کمبود این ریزمغذی تاثیر منفی بر رشد گیاه و رشد ریشه و دانه داشته و میوه دهی را تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود پتاسیم همچنین گیاهان را در معرض آسیب سرمازدگی و بیماری قرار می دهد.

نقش پتاسیم در رشد محصولات زراعی

پتاسیم دیواره سلولی گیاهان را تقویت می‌ کند و باعث می ‌شود ارگانیسم ‌های بیماری زا نتوانند گیاه را آلوده کنند. دیواره‌ های سلولی قوی ‌تر نیز با ایجاد ساقه قوی ‌تر و پایدارتر برای گیاه  مفید هستند.

شاید یکی از شناخته شده ترین فواید پتاسیم تاثیر آن بر سلول های روزنه گیاه باشد. منافذ روزنه ها با وجود پتاسیم کافی کوچک تر می شوند. این اجازه می دهد تا آب کمتری از گیاه خارج شود و فشار آب را در سلول در سطوح بالاتر نگه می دارد که به گیاه در برابر خشکی و مقاومت در برابر بیماری کمک می کند. از آنجایی که پتاسیم بی حرکت است، شرایط خشک که رشد ریشه را محدود می کند باعث کمبود پتاسیم می شود.

زمان مصرف کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52)

بهترین زمان مصرف این کود قبل از گلدهی گیاهان و در درختان میوه از زمان فندقی شدن میوه تا دو هفته قبل از برداشت است. تراست پتاسیم مایع را می توانید با محلول پاشی بر روی برگ ها و یا افزودن مستقیم به آب آبیاری مورد استفاده قرار دهید.

این کود با کلیه کودها و سموم کشاورزی قابل اختلاط است با این حال هنگام بررسی اختلاط پذیری ابتدا آن را در سطح کوچکی آزمایش کنید.

روش مصرف کود مایع تراست پتاسیم ۵۲ (Trust K52)

کود مایع تراست پتاسیم را برای سبزیجات و صیفی جات ۱ لیتر در هکتار به صورت محلول پاشی مصرف کنید.

برای درختان میوه ۱.۵ لیتر در هکتار به صورت محلول پاشی مصرف شود.

احتیاط و هشدار کود مایع تراست پتاسیم

قبل از اختلاط با سموم و کود های دیگر با کارشناس کشاورزی مشورت کنید. قبل از مصرف هر نوع کودی دستور العمل مصرف را حتما مطالعه کنید.  کود را در جای ایمن و دور از دسترس اطفال نگه داری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا