Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پرخوانندهعمومی

مصرف مرغ ارگانیک و یک دنیا منافع!

مرغ ارگانیک ( Organic Chicken) یک ماده غذایی سالم است که می تواند سطح سلامتی افراد را ارتقاء دهد. مرغ ارگانیک حاوی سموم دفع آفات یا افزودنی های غذایی شیمیایی نیست و با آنتی بیوتیک یا هورمون های مختلف تحت درمان قرار نمی گیرد.

گوشت مرغ یکی از فراوانترین منابع پروتئینی در دسترس مردم است که در غذاهای مختلف به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. مرغ نسبت به سایر پروتئین های حیوانی بیشتر تولید می شود و تقاضا برای آن همواره بالاست.

وقتی مصرف یک منبع غذایی تا این حد بالاست می توان با تولید ارگانیک آن به ارتقاء سطح سلامت افراد جامعه کمک کرد. بسیاری از افراد معتقدند مرغ ارگانیک بی خطرتر و مغذی تر است. برای درک بهتر فواید مرغ ارگانیک در ادامه مقاله با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

تفاوت مرغ ارگانیک با مرغ معمولی

مرغ ارگانیک از جنبه های مختلف نسبت به انواع دیگر سالم تر است. به عنوان مثال ، برخلاف بسیاری از مرغهای طبیعی ، به مرغ ارگانیک مواد نگهدارنده یا آنتی بیوتیک یا هورمون تزریق نمی شوند.

بسته به خوراک ، آنها حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری نیز هستند که برای سلامتی انسان ضروری است و نقش مهمی در رشد و نمو بدن ما دارد. بعلاوه ، مرغهای ارگانیک حاوی میزان کمتری سالمونلا (یک باکتری خطرناک ایجاد کننده مسمومیت غذایی) نسبت به مرغهای معمولی هستند. هرچند این مسئله ثابت نشده است اما بسیاری از افراد ادعا می کنند طعم مرغ ارگانیک بهتر از انواع دیگر است.

با خرید این ماده غذایی می توانید اطمینان حاصل کنید که در بافت آن هیچ ماده شیمیایی و آنتی بیوتیکی وجود ندارد. برچسب روی این محصول استانداردهای خاصی را تضمین می کند استانداردهایی که مرغ با عنوان “طبیعی” لزوماً مطابق آنها نیست.

بعلاوه این برچسب از منظر اخلاقی  چیزهایی راجع به نحوه پرورش مرغ به شما می گوید. به عنوان مثال مرغهای ارگانیک باید به فضای بیرون دسترسی داشته باشند و آنها باید خوراک ارگانیک بخورند.

جالب است بدانید تولیدکنندگان مرتباً آنتی بیوتیک ها را به خوراک دام ها و مرغ های که به صورت غیر ارگانیک تغذیه می شوند، اضافه می کنند. این مسئله فقط برای پرندگان بیمار صورت نمی گیرد بلکه به یک روش پرورش استاندارد تبدیل شده است.

تقریبا از دهه ۱۹۴۰ تولیدکنندگان طیور شروع به استفاده از آنتی بیوتیک ها در تغذیه طیور کردند تا از شیوع بیماریها جلوگیری کنند. آنتی بیوتیک درمانی باعث شد این پرندگان بدون اضافه کردن خوراک وزن بیشتری بگیرند و دستگاه گوارش آنها سالم بماند.

متأسفانه ، این امر باعث تقویت باکتریهای مقاوم به آنتی بیوتیک شده است. از آنجا که مرغ های ارگانیک با آنتی بیوتیک تغذیه نمی شوند، می توانند از گسترش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک جلوگیری کنند که در دنیای امروز بسیار ارزشمند است.

مراقبت های ویژه در مورد سلامتی مرغ ارگانیک

در بسیاری از مزارع تجاری در سراسر جهان ، پرندگان و حیوانات وقتی بیمار می شوند وحشیانه کشته می شوند. این امر به این دلیل است که ممکن است صاحبان مزارع تجاری نتوانند وقت و هزینه خود را برای درمان یک حیوان صرف کنند و جایگزینی را ترجیح دهند.

با این حال ، در مزارع ارگانیک مراقبت مناسبی از پرندگان و حیوانات به عمل می آید. در صورت بیماری ابتدا کشاورز از داروهای طبیعی مانند داروهای ساخته شده با ترکیبی از گیاهان خاص ، گیاهان دارویی و ادویه ها استفاده خواهد کرد. اگر پرنده یا حیوان ارگانیک به درمان پاسخ ندهند ، با یک دامپزشک مشورت می شود.

مصرف مرغ ارگانیک و یک دنیا منافع !
مصرف مرغ ارگانیک و یک دنیا منافع !

فواید مصرف مرغ ارگانیک برای سلامتی

مرغ (هم ارگانیک و هم غیر ارگانیک) کمک بزرگی به دریافت منابع پروتئینی می کند. این گوشت منبع خوبی از ویتامین های گروه B از جمله ویتامین B3 ، B6  ویتامین B7 یا بیوتین و ویتامین B12 است.

این ماده غذایی همچنین آهن و روی مورد نیاز بدن را تأمین می کند. مرغ چربی بسیار کمی دارد و ۱۰۰ گرم سینه مرغ بدون پوست فقط حاوی یک گرم چربی اشباع و کمتر از چهار گرم چربی توتال است.

شما می توانید قسمت های مختلف مرغ را میل کنید ، آن را به روش های مختلفی بپزید و به دستورهای غذایی بیشماری اضافه کنید. پودر پروتئین بدون شک یکی از منحصر به فردترین اشکال پروتئین است اما با دانستن فواید مرغ ارگانیک قطعا دیگر به پودر پروتئین فکر نخواهید کرد.

 گوشت مرغ ارگانیک محصولی بی نظیر و دارای خواص مفید بسیاری است. مصرف این گوشت در رژیم غذایی تأثیرات مثبتی بر بدن شما خواهد گذاشت زیرا:

گوشت مرغ  پرورش یافته و یا تغذیه شده با روش ارگانیک طعم بیشتری دارد و از نظر ارزش غذایی نسبت به مرغ های معمولی غنی تر است. اگرچه خرید محصولات ارگانیک ممکن است بودجه مواد غذایی شما را افزایش دهد ، اما مزایای آن ارزش آن را دارد. طبق گزارش مصرف کنندگان در سال ۲۰۰۶ ، مرغ ارگانیک بهترین نوع پروتئین است.

مرغ ارگانیک در یک محیط طبیعی پرورش داده می شود و هیچ گونه آنتی بیوتیکی در غذای طبیعی آنها وجود ندارد.این گوشت از ویتامین و ارزش غذایی بالایی برخوردار است  که بر بدن انسان تأثیر مثبت می گذارد.

مرغ ارگانیک حاوی باکتریهای مضر مانند سالمونلا یا هلیکوباکتر پیلوری نیست که تأثیر منفی بر سلامت انسان دارد .مصرف منظم این ماده غذایی به حفظ سلامت بدن و تناسب اندام کمک می کند.

مرغ هایی که به صورت تجاری پرورش یافته اند اغلب حاوی سموم دفع آفات ، آنتی بیوتیک ها و هورمون های مصنوعی هستند که منجر به عواقب خطرناک سلامتی مانند سرطان می شوند.

هنگامی که مردم مرغ هایی که حاوی آنتی بیوتیک هستند را مصرف می کنند  باعث می شود آنها نسبت به آنتی بیوتیک هایی که هنگام بیماری مصرف می کنند، مقاوم شوند.

چربی ها یکی از مواد مغذی هستند که بهتر است به کمترین مقدار ممکن مصرف شوند. تحقیقات نشان داده است مرغ ارگانیک حاوی چربی کمتری در مقایسه با مرغ های تجاری است.همچنین گوشت بدون چربی یک پروتئین سالم تر است که باعث می شود پخت و پز آن سریع تر صورت بگیرد بنابراین یک انتخاب عالی است.

بهتر است بدانید سوپ مرغ یک داروی شناخته شده برای درمان سرماخوردگی یا آنفولانزا است. مطالعات متعدد نشان داده اند که اثر ضد التهابی سوپ به کاهش احتقان قفسه سینه و بینی کمک می کند و همچنین باعث تسکین گلو درد می شود.

این سوپ توانایی تحرک موهای کوچک موجود در بینی را افزایش داده و از ورود ذرات عفونی به بدن جلوگیری می کند. از آنجا که مرغ ارگانیک دارای ارزش غذایی بیشتری است ، سوپ تهیه شده با استفاده از آن نیز احتمالاً سالم تر خواهد بود.

این نوع گوشت باعث افزایش سطح تستوسترون و افزایش تعداد اسپرم شده و باروری آقایان را افزایش می دهد. گوشت مرغ همچنین حاوی ماده مغذی به نام منیزیم است که به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی و جلوگیری از تغییر خلق و خوی  که در چرخه قاعدگی یک زن اتفاق می افتد ، کمک می کند.

مصرف مرغ ارگانیک به سلامتی عاطفی و روانی شخص کمک می کند. ویتامین B موجود در مرغ برای جلوگیری از استرس ، اضطراب و از دست دادن حافظه مفید هستند.

مصرف گوشت مرغ همچنین باعث افزایش تمرکز در کودکان و بزرگسالان می شود و به افزایش سطح سروتونین در مغز کمک می کند. این گوشت همچنین حاوی اسید آمینه ای به نام “تریپتوفان” است که یک ضد افسردگی طبیعی است.

مرغ ارگانیک حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که در ایجاد سیستم ایمنی قوی تری نقش دارند. به عنوان مثال ، ویتامین هایی مانند رتینول ، لیکوپن ، آلفا و بتاکاروتن و غیره  به جلوگیری از آب مروارید و شب کوری ، از بین بردن کم خونی ، تنظیم دستگاه گوارش ، جلوگیری از میگرن ، دیابت ، بیماری های قلبی ، اختلالات پوستی ، خاکستری  شدن زودهنگام موها و کنترل فشار خون کمک کرده و سیستم عصبی را بهبود می بخشند.

جالب است بدانید

ویتامین D موجود در این ماده غذایی به جذب کلسیم و تقویت استخوان ها کمک کرده و مقدار زیاد فسفر موجود در مرغ از استخوان ها ، دندان ها ، کلیه ها ، کبد و سیستم عصبی مرکزی محافظت می کند. علاوه بر این ، نیاسین موجود در مرغ ارگانیک از شما  در برابر خطر ابتلا به سرطان محافظت می کند.

برای ساختن عضلات و کاهش وزن  هیچ ماده مغذی ضروری تر از پروتئین وجود ندارد که به وفور در مرغ ارگانیک وجود دارد. پروتئین برای ساختار ، عملکرد ، تنظیم بافت ها و اندام های بدن مورد نیاز است. سلنیوم یک ماده معدنی ضروری است که سوخت و ساز بدن را بهبود می بخشد و یکی از اجزای اصلی مرغ ارگانیک است.

مرغهای ارگانیک از غلات و سایر مواد غذایی تغذیه می شوند که حاوی سموم دفع آفات نیستند. غذاهای ارگانیک به مرغ کمک می کند تا به طور طبیعی سالم بماند و همچنین تخم مرغ های سالم تری تولید کنند.

همانطور که مشاهده می کنید مرغ ارگانیک فواید زیادی دارد، به همین دلیل افرادی که رژیم غذایی سالم استفاده می کنند و به سلامتی خودشان اهمیت می دهند ، می توانند از این ماده غذایی بهره مند شوند.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. بازتاب: 7 خواص سرکه برنج - فروشگاه برنج
  2. بازتاب: سرکه برنج چیست و از فواید آن برای سلامتی چه می دانید؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا