Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییمحصولات شیمیایی

نکات مهم فعالیت در بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره بازار مواد شیمیایی است. همچنین اگر تصمیم به خرید از بازار مواد شیمیایی دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت محصولات گوناگون در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان مواد شیمیایی در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت در بازار مواد شیمیایی هستند. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در بازار مواد شیمیایی به روزرسانی می‌شود.

خرید و فروش مواد شیمیایی یکی از حوزه های اقتصادی فعال در دنیاست که مواد اولیه صنایع مختلف را تامین می کند. خرید و فروش مواد شیمیایی همواره به تغییرات در بازارهای جهانی واکنش نشان داده و از آنها تاثیر می پذیرد و بخش بزرگی از درآمد اقتصادی کشورها را تشکیل می دهد.

مواد شیمیایی شامل عناصر ، یون ها و آلیاژهایی هستند که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر طبقه بندی مواد شیمیایی به دو گروه آلی و معدنی تقسیم می شوند که هریک موارد استفاده متعددی دارند.

پیشرفت تکنولوژی در حال حاضر باعث تولید انواع و اقسام ترکیبات شیمیایی شده است و این مسئله به نوبه خود بازار خرید و فروش مواد شیمیایی را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

بازار مواد شیمیایی در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز فعال در بازار مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان بازار مواد شیمیایی در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا فعالیت های مربوط به بازار مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های فعال در بازار مواد شیمیایی در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید و فروش در بازار مواد شیمیایی در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در بازار مواد شیمیایی تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در بازار مواد شیمیایی را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

بازار مواد شیمیایی در ایران نیز مانند همه کشورهای دیگر از مسائل مختلفی که در جهان رخ می دهد تاثیر می پذیرد و فعالان این حوزه با پیش بینی این تغییرات اقدام به فعالیت در این زمینه می کنند. در ادامه مقاله در نشریه جهان شیمی فیزیک در این رابطه توضیحات بیشتری ارائه می شود.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

آینده بازار مواد شیمیایی در ایران

امروزه نقش بزرگ مواد شیمیایی در جهان انکار ناپذیر است و این ترکیبات در همه صنایع از دارو تا پوشاک مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع با یک نگاه ساده به اطراف خودمان می توانیم به کاربرد گسترده آنها در جنبه های مختلف زندگی خودمان پی ببریم.

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران در ارتباط با صنایع مختلف از جمله فروش مواد شیمیایی در صنایع کشاورزی، غذایی، دارویی، حلال‌های شیمیایی، رنگ و رزین، ریخته‌گری، آرایشی و بهداشتی، آبکاری، تصفیه‌ آب و غیره می باشد.

سالهای اخیر با احداث واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه ها در ایران این صنعت گسترش قابل توجهی در کشور داشته است. ایران با داشتن منابع و پتانسیل کافی حتی می تواند به یکی از تولید کنندگان مواد شیمیایی در منطقه تبدیل شود و به اقتصاد حال حاضر کشور رونق دهد.

صاحب نظران و کارشناسان در این حوزه اقتصادی آینده روشنی برای این زمینه اقتصادی پیش بینی می کنند و می توان با سرمایه گذاری بیشتر در این زمینه به درآمدزایی خوبی در بخش رسید.

آمارها در رابطه با بازار مواد شیمیایی و خرید و فروش محصولات

آمارهای بدست آمده رشد مثبت ۵ درصدی سالیانه بازار مواد شیمیایی را در جهان نشان می دهد و پیش بینی می شود ارزش این بازار که در سال ۲۰۱۹ برابر با ۷۱۱ میلیارد دلار بوده در سال ۲۰۲۷ به ۹۵۳.۹ میلیارد دلار برسد. بنابراین بازار خرید و فروش مواد شیمیایی می تواند برای سرمایه گذاری سودمند باشد.

این بازار همواره با رشد صنایع مختلفی که برای تسهیل زندگی انسان ظهور می یابند در حال رشد خواهد بود و واردات و صادرات مواد شیمیایی در عرصه بین المللی همواره فعال و پویا است.

بخش بزرگی از بازار خرید و فروش مواد شیمیایی مربوط به حوزه داروسازی، کشاورزی و مواد دارای پایه زیستی است که همچنان تقاضا برای آن بالاست و بازار آن در حال رشد است.

شایان ذکر است که رشد بازار مواد شیمیایی مورد کاربرد در صنایع الکترونیک نیز در حد معقول و حتی بیشتر از پلیمرهای خاص است. بزرگترین کشورهای تولید کننده و تامین کننده مواد شیمیایی در دنیا در سال ۲۰۱۸ کشور چین با میزان فروش ۱.۱۹۸ بیلیون یورو ، بعد از آن اتحادیه اروپا با میزان فروش ۵۶۵ بیلیون یورو و سپس ایالات متحده آمریکا با میزان فروش ۴۶۸ بیلیون یورو بوده اند.

بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران
بازار خرید و فروش مواد شیمیایی در ایران

خرید و فروش در بازار مواد شیمیایی پر مصرف در دنیا

با اینکه از رونق بازار مواد شیمیایی در دنیا و کشور خودمان گفتیم اما برخی مواد شیمیایی به دلیل کاربرد گسترده تر در صنایع بیش از سایرین خرید و فروش می شوند.

یکی از این ترکیبات شیمیایی اسید سولفوریک است که به دلیل کاربرد گسترده در صنایع مختلف با تولید ۳۶ میلیون تن رتبه اول را به خودش اختصاص داده است. این ماده در صنایع نفت و گاز، تصفیه آب و تولید کود شیمیایی و به عنوان حلال در تولید مواد شیمیایی مختلف استفاده می شود.

رتبه دوم ماده شیمیایی پرمصرف در جهان مربوط به پروپیلن گلایکول است که به دلیل سمیت کمتر نسبت به اتیلن گلایکول به عنوان ضد یخ استفاده می شود. هرچند عدم صرفه اقتصادی این ترکیب ترازوی درخواست را به سمت اتیلن گلیکول چرخانده است.

سدیم هیدروکسید ماده شیمیایی پرمصرف دیگری است که کاربرد آن بیشتر در صنایع تولید شوینده ها و آرایشی – بهداشتی است. مصرف این ترکیب شیمیایی با افزایش تولید مواد آرایشی در جهان به شدت افزایش یافته است و کشورهای چین و روسیه نیز به تولید کننده سدیم هیدروکسید تبدیل شده اند.

بهتر است بدانید که
سدیم کربنات ماده پرمصرف دیگری در سطح جهانی است که در صنایع غذایی و تولید شیشه کاربرد گسترده و رو به رشدی دارد. ۵۰% از این ماده در تولید شیشه بکار می رود و اکنون استفاده از آن به صنایع شیمیایی نیز راه پیدا کرده است.

آمونیاک یک ماده شیمیایی پرمصرف با تولید سالیانه ۸ میلیون تن است. این ترکیب شیمیایی بیشتر برای تولید کود مورد استفاده قرار می گیرد و توسعه صنعت کشاورزی مصرف آنرا افزایش خواهد داد. ۲۰ درصد از تولید کلی این ماده نیز در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی دیگر از مواد شیمیایی پرمصرف و با درخواست بالا بنزن است. با اینکه سرطانزایی این ماده اثبات شده است و سازمان بهداشت جهانی با وضع قوانین سخت گیرانه سعی دارد استفاده از این ماده را کاهش دهد اما همچنان در تولید بنزین مورد استفاده قرار می گیرد.

اسید بوریک ماده پرمصرف دیگری است که کاربرد آن بیشتر در صنایع داروسازی است و کشورهایی که صنعت دارویی پر قدرتی دارند از جمله چین، بیشترین مصرف این ماده شیمیایی را به خود اختصاص می دهند.

با توجه به گستردگی استفاده از مواد شیمیایی مهمترین مسئله ای که باید مورد نظر قرار داد حفظ سلامتی انسان و محیط زیست است. اگرچه مواد شیمیایی باعث تسهیل زندگی و گردش مالی و بهبود اقتصاد کشورها می شود اما سایه خطرات بالقوه آنها همواره بر سر زمین است و با یک سهل انگاری به راحتی می تواند حیات را در کره زمین به مخاطره بیاندازد.

قیمت انلاین مواد شیمیایی

بخش مواد شیمیایی و پتروشیمی یکی از پویاترین بخش های صنعتی است زیرا قیمت ‌ها و وضعیت تقاضا-عرضه محصولات شما به طور هفتگی یا ماهانه و گاهی اوقات حتی روزانه تغییر می‌ کند. قیمت انلاین مواد شیمیایی را می توانید در سایت های فروش این محصولات مشاهده کنید. گاهی اوقات خریدهای آنلاین شامل تخفیف هایی است که برای خریدار بسیار جذاب و سودمند است.

سایت فروش مواد شیمیایی

سایت های فروش مواد شیمیایی بسیاری اکنون در بستر اینترنت فعالیت می کنند و ترکیبات شیمیایی مختلف را از سراسر جهان به مشتریان خود عرضه می کنند. شما با خرید از سایت می توانید به راحتی محصولات مورد نظر خود را انتخاب کرده و پس از پرداخت وجه بدون نیاز به حضور در شرکت آنها را در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید.

بازار مواد شیمیایی تهران

در تهران دو بازار مواد شیمیایی قدیمی و جدید وجود دارد. بازار قدیمی همان خیابان معروف ناصر خسرو است که بسیار قدیمی است و افراد فروشنده معمولا تخصص خاصی در زمینه شیمی ندارند. بازار کیمیا بازار مواد شیمیایی جدید تهران است که به فروش انواع ترکیبات شیمیایی با کیفیت می پردازد. این بازار به صورت پاساژ تازه ساز و جدیدی است که خرید و فروش مواد شیمیایی به صورت عمده در آن صورت می گیرد.

شرکت مواد شیمیایی

شرکت مواد شیمیایی مجموعه ای است که کار آن تولید، توزیع و خرید و فروش مواد شیمیایی است. در حال حاضر شرکت های مواد شیمیایی بسیاری در سراسر دنیا فعالیت دارند و کار آنها تامین ترکیبات شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف است.

گروه خرید و فروش مواد شیمیایی

گروه خرید و فروش مواد شیمیایی مختلفی در اپلیکیشن های مختلف از جمله واتساپ، تلگرام، گپ، لاین و غیره وجود دارد. در این گروه ها شما می توانید با خصوصیات ترکیبات شیمیایی مختلف از برندهای گوناگون آشنا شوید و آنها را به صورت آنلاین خریداری کنید.

بازار مواد شیمیایی کیمیا

بازار مواد شیمیایی کیمیا بازار خرید و فروش جدیدی در تهران است. در این بازار مغازه های مختلفی که در یک پاساژ قرار دارند اقدام به فروش حضوری انواع ترکیبات شیمیایی می کنند.

مواد شیمیایی صنعتی

مواد شیمیایی صنعتی دسته وسیعی از ده ها هزار ماده شیمیایی هستند که می توانند بخشی از محصولات مصرفی و فرآیندهای صنعتی باشند. این مواد شیمیایی در صنایع نفت و گاز، تولید کاغذ، ساخت و ساز، ساخت و ساز، کودها و سموم دفع آفات، شوینده ها و صابون ها و بسیاری از زمینه های دیگر کاربرد دارند.

شماره تماس فروش مواد شیمیایی

شماره تماس فروش مواد شیمیایی بسیار زیادی در سایت های اینترنتی فروش ترکیبات شیمیایی وجود دارد. شما می توانید برای خرید مواد شیمیایی با آنها تماس برقرار کنید و ترکیبات مورد نظر خود را سفارش دهید.

مراکز خرید و فروش در بازار مواد شیمیایی در ایران

یکی از مهمترین مراکز فروش مواد شیمیایی در ایران خیابان ناصر خسرو در تهران است. شما می توانید در پاساژهای این خیابان انواع مواد شیمیایی را پیدا کنید ولی بسیاری از این افراد تخصصی در فروش این مواد ندارند.

در حال حاضر سایت های معتبری نیز برای خرید و فروش مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع مختلف وجود دارد که با داشتن کارشناسان خبره، خرید مواد شیمیایی از آنها ایمن تر و معقول تر است.

در نهایت برای خرید و فروش مواد شیمیایی کارخانه ها و شرکت هایی وجود دارند که می توانید با خیال راحت مواد اولیه مورد نیاز خودتان را از این مراکز تهیه کنید. به خاطر داشته باشید که به دلیل خطرات بالقوه مواد شیمیایی همواره باید آنها را از مراکز معتبر و مطمئن خریداری کنید.

 

پرسش و پاسخ بازار مواد شیمیایی

قیمت بازار مواد شیمیایی به چه عواملی بستگی دارد؟
قیمت خرید و فروش محصولات در بازار مواد شیمیایی به عواملی مثل نرخ دلار، درصد خلوص، برند تولید کننده، مرغوبیت و سود فروشنده بستگی دارد. برای اطلاع از آخرین قیمت بازار مواد شیمیایی می ‌توانید با فروشندگان معرفی شده در این مقاله تماس بگیرید.

بازار مواد شیمیایی

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان بازار مواد شیمیایی، یافتن خریداران و فروشندگان، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران در بازار مواد شیمیایی، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان مواد شیمیایی را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با فروشندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید از بازار مواد شیمیایی با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع گوناگون به ویژه صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

 




نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

  1. خیلی عالیه که برای هر کدوم از مواد شیمیایی ، فروشندگان منتخب اون ماده شیمیایی رو در ابتدا و انتهای مقاله معرفی می کنید و می دونم که پشت این کار چقدر زحمت و برنامه‌ریزی وجود داره

    چرا برای فروشندگانی که در یک حوزه تخصصی مثل فروش مواد شیمیایی دارویی یا فروش مواد شیمیایی خوراکی فعالیت می کنند، چنین پیشنهاداتی را به خریداران علاقمند ارایه نمی کنید؟

  2. برای خرید و فروش مواد شیمیایی تضمینی و ارزان در تهران به کجا باید مراجعه کنم؟

    من ساکن تهران نیستم، و این بار به دلیل افزایش حجم خرید اسید سیتریک و چند ماده شیمیایی دیگر تصمیم گرفتم که به جای خرید از واسطه از شهرستان، حضوری از تهران خرید کنم. چه بازارها ، خیابان ها و فروشگاه هایی در تهران بورس قابل اطمینان خرید مواد شیمیایی هستند؟

  3. وقت شما و همکارانتان بخیر باشد

    من ساکن تهران نیستم، ولی برای حضوری مواد شیمیایی نیاز دارم که بدانم بهترین مرکز فروش مواد شیمیایی در تهران که دسترسی راحتی هم داشته باشد؛ کجاست؟

    آیا شورآباد فقط محل انبار مواد شیمیایی است یا برای خرید هم می توان به آنجا مراجعه کرد؟

  4. سلام و عرض ادب دارم

    تجربه قبلی خرید مواد شیمیایی ندارم، ولی اخیرا نیاز به خرید چند کود از جمله سولفات منگنز و کود سولفات آمونیوم پیدا کردم.

    لطفا راهنمایی کنید بورس خرید و فروش مواد در اصفهان کجاست؟
    و فروشنده یا فروشگاهی معتبر برای خرید کود در اصفهان

  5. بازتاب: هر آنچه باید در مورد بازار مواد شیمیایی بدانید؟
  6. سلام. بازار مواد شیمیایی تهران کجاست؟ از بین فروشندگان این بازار، برای کسانی که می خواهند خرید حضوری انجام دهند؛ لطفا چند فروشنده معتبر و باسابقه را معرفی کنید. همچنین بگید که آیا در سایر شهرهای ایران هم مثل ارومیه چنین بازارها و راسته هایی برای فروش مواد شیمیایی هست یا خیر؟ و در صورت امکان اطلاعاتی مختصر درباره آنها هم بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا