Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست و چه فوایدی دارد؟

صمغ جاوی امیری یک صمغ گیاهی است که به صورت جامد و حالت سنگ مانند دارد و شبیه سنگ های معدنی است. این صمغ بسیار خوش عطر و بو است و می توانید آن را در جیب و یا در کنار وسایل دیگر قرار دهید تا خوشبو شوند. صمغ جاوی امیری علاوه بر اینکه ماده خوشبویی هست خاصیت ضدعفونی کنندگی و میکروب کشی دارد و از آن می توان به همراه اسپند استفاده کرد. دلیل خوشنامی این صمغ خاصیت ضدعفونی کننده و میکروب کشی آن است.

درگذشته ازجاوی برای سحر و جادو استفاده می کردند و معتقد بودند که بخور آن در منزل باعث دورشدن نیروهای شر و بدی و نزول خیر و برکت می شود. در ادامه مقاله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک با ماهمراه باشید تا شما را با دیگر خواص و ویژگی های صمغ جاوی امیری آشنا کنیم.

صمغ جاوی امیری چیست؟

خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست
خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست

این صمغ را از سوماترا میاورند و به علت اینکه اعراب به سوماترا جاوه می گویند، از این رو است که به این گیاه نسبت جاوی می دهند. استفاده از صمغ جاوی  قدمتی به تاریخ تمدن دارند و درگذشته از آن به عنوان یک بخور خوشبو و پر خاصیت استفاده می کردند. بخور جاوی یکی از بخورات معروف در علوم غریبه ودعانویسی می دانند. ولی امروزه متاسفانه موارد مصرف بیشتر بخورات به خاطر مسائل خرافات وابهامات به دست فراموشی سپرده شده است.

موارد مصرف صمغ جاوی امیری

ازدیاد رزق و روزی

موثر در رسیدن به معشوق

استفاده در زبان بند

استفاده در طلسمات رحمانی

باطل کردن سحر و جادو و طلسم

رفع استرس و اضطراب

نزول خیر و برکت

خواص خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری

خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست
خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست

رایحه درمانی

روایح مطبوع موجود در صمغ جاوی ، فرد را سرزنده‌تر و فعال می کند و باعث ارتباط بهتر فرد با درون خود می شود (مراقبه).

استنشاق رایحه مطبوع واکنش های مثبتی را در پیام های عصبی سراسر مغز و سیستم عصبی ایجاد می کند. خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی  به تنهایی یکی از بهبود دهنده های تاثیر گذار برای پیشگیری و ازبین بردن استرس، ایجاد حس آرامش و تسکین اعصاب، رفع خستگی و بسیاری از بیماری‌های دیگر است.

ترکیبات موجود در صمغ جاوی نقش به‌سزایی در سلامت جسم و ذهن دارند. این رایحه دارای خواص ضد التهابی، ضد ویروس و آرامش بخش است و تاثیر زیادی بر روحیات و خلق‌ و خو می‌گذارد.

رایحه درمانی یکی ازروش های درمانی نوین است که از اثربخش ترین و کم هزینه ترین ،بی‌خطرترین، روش‌های درمانی است. این صمغ گزینه مناسبی برای آروماتراپی (رایحه درمانی) در خانه است. با توجه خواص درمانی واقعا اثربخش این صمغ نباید از رایحه خوشبو آن در محیط منزل و کار غفلت کنیم.

خاصیت ضدعفونی کننده و میکروب کشی

باکتری و ویروس‌ها عوامل بیماری زایی هستند که می توانند به آسانی وارد هوا شوند و حتی روی سطوح مختلف هم می‌نشینند. تنفس در این هوای آلوده به باکتری ها و ویروس ها باعث ایجاد آنفلونزا، سرماخوردگی ، آلرژی و بیماری‌های ریوی می‌شود. از راهکار های طبیعی برای ضدعفونی کردن هوای منزل و محیط کار استفاد ه از خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری است.

تقویت کننده قلب

خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری اثر آرامبخشی و تقویت کنندگی دارد. رایحه این صمغ باعث افزایش گردش خون و درنتیجه تقویت قلب می شود. صمغ جاوی رایحه ای دلنشین دارد و عطر آن محیط را معطر و بی نهایت آرامبخش می کند.

درمان افسردگی

خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست
خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری چیست

هنوز دلایل علمی مشخصی وجود ندارد که ثابت کند در هنگام رایحه درمانی چه اتفاقی برای شخص می افتد تا بهبود پیدا می کند. برخی از محققان براین باورند که آروماتراپی احتمالا با نحوه کارکرد حس بویایی انسان درارتباط است. وقتی گیرنده های بویایی بینی ، بویی را احساس کند ، بخش هایی از مغز را درگیر می کند و با آن ارتباط برقرار می کند. طبق گفته محققان مولکول های عطر به بینی شما می رسد، بخش هایی ازمغز را فعال می کند و روی روان و فیزیک بدن تاثیر دارد و منجر به کاهش استرس و درد می شود. خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری دارای خاصیت شادی آور و فرح بخش می باشد و می توان از این ماده برای درمان افسردگی استفاده کرد.

طبع صمغ جاوی

به اعتقاد ابن سینا طبع آن در ابتدا تر و دوم گرم است.

روش مصرف صمغ جاوی

این صمغ را به صورت شربت و یا بخور آن استفاده می کنند.

زمان مناسب برای سوزاندن جاوی

این بخور به عنوان یک عطر خوش عطر و بو دارای خواص بسیار است . صمغ جاوی را می توان روزانه به همراه اسپند دود کرد.

 عوارض صمغ جاوی

بوی خوشبو کننده طبیعی صمغ جاوی امیری می‌تواند عامل حمله آسمی و بیماری‌های تنفسی باشد. استنشاق مداوم ممکن است خطر ابتلا به آسم را در کودکان افزایش دهد.

خرید صمغ جاوی امیری

امروزه استفاد ه از فراورده های گیاهی نسبت به سال های پیش رواج بیشتری پیدا کرده است. محصولات گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی ارزان تر، کم عوارض تر و دردسترس تر است. به یادداشته باشید استفاده از گیاهان دارویی بهتر است تحت نظر پزشکان استفاده شود و مصرف زیاد و خودسرانه آن می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

هم چنین بخوانید:

صمغ کتیرا چیست؟ فواید و عوارض مصرف

صمغ عربی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا