Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی

شربت ایموفورتیس (Immufortis) سیستم ایمنی را  تقویت می کند. از عفونت ها به ویژه عفونت های مجاری تنفسی مانند آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند. علائم آنفولانزا را تسکین می دهد و منجر به بهبودی سریع می شود. علاوه بر این، شربت ایموفورتیس به دلیل محتوای بالای پروبیوتیک و آنتی اکسیدان که بدن را از تمام سموم پاک می کند، سلامت کلی را بهبود می بخشد. شربت ایموفورتیس ۱۰۰% طبیعی است، با خستگی مبارزه می کند و هیچ اثر آرام بخشی ندارد.

سیستم ایمنی بدن ما برای محافظت از بدن در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا کار قابل توجهی انجام می دهد. با این حال، گاهی اوقات در نتیجه چندین عامل احتمالی مانند سن، نوع رژیم غذایی یا استرس فیزیولوژیکی شکست می‌خورد و منجر به بیماری می‌شود. افزایش مقاومت سیستم ایمنی بدن، به ویژه در فصل سرما که عفونت ها شایع تر هستند، می تواند به ما کمک کند تا از بیمار شدن جلوگیری کنیم. شربت ایموفورتیس یک تقویت کننده ایمنی طبیعی است که از ۱۶ ماده قوی شامل: عصاره اکیناسه، عصاره جینسنگ، روی، مس، ویتامین ها و پروبیوتیک ها استفاده می کند که همه آنها از نظر بالینی برای پیشگیری و درمان آنفولانزا و سرماخوردگی ثابت شده اند. در نشریه جهان شیمی فیزیک از مولتی ویتامین مینرال، ویتامین سی و ویتامین دی مقالاتی منتشر شده است. در این مطلب شما را با شربت ایموفورتیس آشنا میکنیم.

محتویات شربت ایموفورتیس

شربت ایموفورتیس (Immufortis) سیستم ایمنی را پایدار نگه می دارد و ایمنی را بهبود می بخشد. از عفونت ها، به ویژه عفونت های دستگاه تنفسی، مانند آنفولانزا و سرماخوردگی محافظت می کند. علاوه بر این، علائم آنفولانزا را کاهش داده و باعث بهبودی سریع می شود. ایموفورتیس همچنین به لطف محتوای بالای پروبیوتیک و آنتی اکسیدان خود، که به پاکسازی بدن از سموم کمک می کند، سلامت بهتری را بهبود می بخشد. ایموفورتیس کاملا طبیعی است، با خستگی مبارزه می کند، که خاصیت آرام بخشی ندارد.

محلول خوراکی گیاهی حاوی عصاره گیاه سرخارگل، عصاره ریشه گیاه شیرین بیان، عصاره پروپولیس است. ۲۲-۱۴ میلی گرم گلیسیریزیک اسید در هر میلی لیتر دارد.

شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی
شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی

موارد مصرف شربت ایموفورتیس

  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • بهبود علائم عفونت مجاری تنفسی فوقانی
  • بهبود التهابات و ترشحات برونش
  • بهبود سرفه

روش مصرف شربت ایموفورتیس

بزرگسالان ۳ سی سی در روز میل شود. از مصرف این فرآورده برای مدت بیشتر از ۸ هفته خودداری گردد.

دوز مصرفی شربت ایموفورتیس

برای بزرگسالان: روزانه ۲ کپسول همراه با صبحانه مصرف شود.

برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال: روزانه ۱ کپسول همراه با صبحانه مصرف شود.

 شربت ایموفورتیس و کروناویروس

از اواخر سال ۲۰۱۹ با شیوع عفونت ریوی جدید، توجه به کرونا ویروس بیشتر شده است. کرونا ویروس ها به طور طبیعی در پستانداران و پرندگان وجود دارد اما دو دهه گذشته، بیشتر عفونت های شامل عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی بود. با ظهور ویروس های سارس، مرس و کرونا ویروس و میزان بالای مرگ و میر، خطرات عفونت حاد و شدید در اثر ابتلا بیشتر شد.

مطابق با دانش پزشکی، استفاده از فرآورده هایی با قابلیت تنظیم سیستم ایمنی بدن از پیشرفت بیماری جلوگیری میکند. با توجه به قدمت گیاهان دارویی و سابقه استفاده از این گیاهان در درمان بیماری ها، بهره بردن از این منابع مهم، برای دستیابی به داروی موثر، با ایمنی بالا، عوارض جانبی قابل تحمل منطقی است.

شربت ایموفورتیس حاوی ۹۰ درصد ترکیبات موثره شامل عصاره های اکیناسه، پروپولیس و شیرین بیان است. طعم این دارو کاملا طبیعی است.

اکیناسه یا سرخارگل

اکیناسه از گیاهان دارویی مهم در پیشگیری و بهبود علائم سرماخوردگی و بیماری های تنفسی است. اثرات ضد ویروسی و تحریک سیستم ایمنی گیاه سرخارگل در برابر ویروس های آنفلوآنزای A و B، ویروس سینسیتیال تنفسی و ویروس پارا آنفلوآنزا گزارش شده است. مواد موثر در عصاره اکیناسه با خاصیت آنتی باکتریال قوی بر باکتری های دستگاه تنفسی فوقانی و تحتانی مانند سینوزیت، برونشیت، پنومونیا و التهاب لوزه اثر دارد.

عصاره اکیناسه با غیر فعال سازی ویروس ها و باکتری ها و جلوگیری از ورود آن ها به سلول میزبان، از عفونت های ویروسی و باکتریایی در کرونایی ها جلوگیری می کند. این گیاه سیستم ایمنی را تحریک کرده و سبب ارتقای قدرت دفاعی بدن، توسط افزایش فعالیت فاگوسیتوز، تحریک فیبروبلاست ها، افزایش فعالیت لکوسیت، تحریک فعالیت سلول های کشنده و افزایش تولید سیتوکین ها میشود. اثرات ضد التهابی اش در تنظیم پاسخ ایمنی بدن در سرکوب عفونت و ممانعت از طوفان سایتوکاینی تاثیرگذار است. التهاب بخش مهمی از پاسخ ایمنی طبیعی است، اما التهاب واکنش بیش از حد سیستم ایمنی برای سرکوب عفونت است.

گیاه اکیناسه آنزیم پروتئاز ویروس کرونا را مهار کرده و مانع از تکثیر ویروس میشود. مصرف این گیاه در کاهش علائم و کاهش طول مدت بیماری موثر است. اثرات مفید اکیناسه در تقویت و تنظیم سیستم ایمنی استفاده از این گیاه در پیشگیری از بیماری کرونا تجویز می شود.

شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی
شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی

پروپولیس

پروپولیس یا بره موم ماده رزینی چسبناک توسط زنبورهای کارگر تولید به جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها کمک می کند. این ماده خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، تعدیل سیستم ایمنی، ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارد. بره موم در تقویت سیستم ایمنی و بهبود عفونت های فوقانی دستگاه تنفسی تایید شده است. پروپولیس از طریق تداخل در اتصال ویروس به سلول میزبان، تکثیر ویروس با ویروس SARS-CoV-2  مقابله میکند. این فرآورده با تحریک سیستم ایمنی، تحریک ماکروفاژها، افزایش تولید آنتی بادی و افزایش تولید سیتوکاین عمل می کند.

پروپولیس با مهار فعالسازی PAK-1از فیبروز ریوی جلوگیری می کند. PAK-1  در پاسخ التهابی شدید و تحریک سایتوکاینها دخیل هستند. بره موم یک بازدارنده طبیعی PAK-1 بر اثرات ضد ویروسی و در پاسخ ایمنی نرمال موثر است. در ابتلا به بیماری کرونا، انعقاد خون در ریه و میکروترومبوز (لخته های خونی کوچک) افزایش می یابد. پروپولیس تجمع پلاکتی و پارامترهای مرتبط با ترومبوز را کاهش میدهد. ترکیبات پروپولیس مانند میرستین، هسپرتین، پینوسمبرین، کوئرستین، کامفرول و کافئیک اسید فنیل استر، به دلیل تمایل زیاد اتصال به اسپایک پروتئین ویروس و یا گیرنده های (ACE-2)از ورود ویروس به داخل سلول جلوگیری میکند.

شیرین بیان

شیرین بیان خلط آور است و مهم ترین ترکیب موثره آن، گلیسیریزین است. سبب تجزیه موکوس دستگاه تنفسی شده و در درمان عفونت دستگاه تنفسی فوقانی، برونشیت و سرفه موثر است. این گیاه در درمان واکنش های آلرژیک به عنوان ضد التهاب استفاده می شود. شیرین بیان خواص ضد ویروسی و تنظیم کننده عملکرد سیستم ایمنی است.

گلیسیریزین از طریق ترشح سایتوکاین ها در تکامل لنفوسیت های T در پاسخ های ایمنی سلولی موثر است. گلیسیریزیک اسید با تحریک آنتی بادی ها و اینترفرون گاما، سیستم ایمنی را تقویت می کند. این ترکیب با افزایش تولید نیتریک اکساید در ماکروفاژها، تغییر بیان فاکتورهای رونویسی و تعدیل سیگنالینگ سلولی باعث بهبود پاسخ سیستم ایمنی در مقابل عفونت ویروسی می شود. گلیسیریزین سبب کاهش بیان گیرنده در سطح سلول و کاهش تحریک پذیری اش در برابر ویروس می شود. با بررسی ترکیبات در ایموفورتیس می توان گفت این فرآورده در تقویت سیستم ایمنی و کمک به پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا و بهبود عفونت مجاری تنفسی فوقانی موثر است.

عوارض جانبی احتمالی شربت ایموفورتیس

یک عارضه جانبی هر دارویی را می توان به عنوان اثر ناخواسته یا نامطلوب تولید شده توسط دارو تعریف کرد. عارضه جانبی می تواند عمده باشد یا در چند دارو جزئی باشد که می توان نادیده گرفت. عوارض جانبی نه تنها از دارویی به دارو دیگر متفاوت است، بلکه به دوز دارو، حساسیت فردی فرد، برند یا شرکت سازنده آن نیز بستگی دارد. اگر عوارض جانبی بر اثر واقعی دارو بیش از حد باشد، متقاعد کردن بیمار به مصرف دارو ممکن است دشوار باشد. تعداد کمی از بیماران دچار عوارض جانبی خاص داروها می شوند. در این صورت پزشک دارو را با داروی دیگری جایگزین می کند. اگر هر گونه عارضه جانبی را احساس کردید و باعث ناراحتی شما شد، فراموش نکنید که با پزشک خود در میان بگذارید.

اگر هر یک از این علائم را دارید، فوری به پزشک مراجعه کنید: کهیر. تنفس دشوار؛ تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو.

اگرچه همه عوارض جانبی شناخته شده نیستند، اما تصور می شود که بابونه زمانی که برای مدت کوتاهی مصرف شود بی خطر است. استفاده از را متوقف کنید و در صورت داشتن موارد زیر با پزشک خود تماس بگیرید: تحریک شدید پوست (خارش، بثورات، قرمزی، تورم) پس از استفاده از بابونه روی پوست.

شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی
شربت ایموفورتیس (Immufortis): دارویی موثر در تقویت سیستم ایمنی

عوارض جانبی رایج شربت ایموفورتیس

هر دارویی حداقل عوارض ناخواسته جزئی ایجاد می کند که به آن عوارض جانبی می گوییم. عوارض جانبی می تواند آزاردهنده باشد یا می تواند جزئی باشد، بنابراین بیماران نمی دانند که آنها را تجربه می کنند. عوارض جانبی دارو به فرد، شدت بیماری، علائم و شرایط مرتبط در بیمار بستگی دارد. تعیین کننده ترین عامل دوز دارو است. هر چه دوز بالاتر باشد، نتیجه درمانی بالاتر و عوارض جانبی بیشتر است. لازم نیست هر بیمار شدت عوارض جانبی یکسانی داشته باشد. هنگامی که عوارض جانبی بیشتر شد، بلافاصله با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض جانبی رایج ممکن است شامل موارد زیر باشد:

بثورات پوستی خفیف، پوسته پوسته شدن یا خارش.

علائم یک واکنش آلرژیک گاه به گاه مانند خارش، بثورات پوستی، تورم، سرگیجه، مشکل تنفسی ممکن است رخ دهد که ممکن است (به ندرت) باعث آنژیوادم و آنافیلاکسی شود. اگر بیمار هر گونه عوارض جانبی را احساس کرد، سریعا با پزشک تماس بگیرید.

ایمنی در دوران شیردهی یا بارداری در نظر گرفته نشده است. افرادی که سابقه آلرژی به گیاهان Asteracea مانند آفتابگردان، دیزی، گل داوودی دارند، نباید از مکمل های بابونه استفاده کنند.

حالت تهوع، بی حسی/گزگز لب ها/زبان و طعم ناخوشایند در دهان ممکن است رخ دهد. اگر این اثرات ادامه یافت یا بدتر شد، به پزشک خود اطلاع دهید.

واکنش آلرژیک جدی نادر است. در صورت ابتلا به آسم، واکنش های آلرژیک مکرر/ بثورات پوستی یا تب یونجه، خطر واکنش آلرژیک بیشتر است. این لیست کاملی از عوارض جانبی احتمالی نیست. اگر متوجه اثرات دیگری شدید که در بالا ذکر نشده است، با پزشک یا داروساز خود تماس بگیرید.

موارد منع مصرف شربت ایموفورتیس

منع مصرف را می توان به عنوان یک شرایط خاص یا یک بیماری یا شرایطی توصیف کرد که در آن شما قرار نیست از دارو استفاده کنید یا تحت درمان خاصی قرار نگیرید زیرا می تواند به بیمار آسیب برساند. گاهی اوقات، می تواند خطرناک و تهدید کننده زندگی نیز باشد. هنگامی که یک روش نباید با روش دیگری ترکیب شود یا زمانی که نمی توان دارو را با داروی دیگری مصرف کرد، به آن منع مصرف نسبی می گویند. موارد منع مصرف باید جدی گرفته شود.

از شربت ایموفورتیس استفاده نکنید اگر:

باردار هستید یا در حال شیردهی هستید.

شما یک بیماری پوستی به نام پمفیگوس ولگاریس دارید.

شما یک اختلال سیستم ایمنی مانند مولتیپل اسکلروزیس، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، آرتریت روماتوئید یا سایر شرایط سیستم ایمنی به نام بیماری خود ایمنی دارید.

هشدار در مصرف شربت ایموفورتیس

در صورت بروز عارضه به دارو، از مصرف خودداری کنید.

ایمنی این دارو در زمان بارداری و شیردهی به اثبات نرسیده است.

کودکان زیر ۱۲ سال مصرف نکنند.

مصرف این دارو در مبتلایان به بیماری های خود ایمنی مانند مالتیپل اسکلروزیس (MS)، لوکوزیس، بیماری های مرتبط با کلاژن، AIDS، سل و عفونت HIV خودداری گردد.

این دارو در مبتلایان به فشارخون بالا، هایپوکالمی، سیروز کبدی، اختلالات صفراوی و نارسایی کلیوی مزمن توصیه نمی گردد

افراد حساس به تیره کاسنیان، زنبور عسل از این دارو استفاده نکنند.

این دارو با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مانند سیکلوسپورین ها و داروهای ضد رد پیوند و داروهای کورتیکواستروئیدی تداخل دارد.

مصرف طولانی مدت دارو با داروهای تیازید، فروزماید و گلیکوزیدهای قلبی اجتناب گردد.

مصرف همزمان این دارو با اسپیرونولاکتون و آمیلوراید خودداری گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا