Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟

بیوتین به ویتامین H یا B7 معروف است. در تخم مرغ، شیر و موز وجود دارد. کمبود بیوتین سبب نازک شدن موها و بثورات صورت میشود. بیوتین آنزیم های بدن مانند چربی ها، کربوهیدرات ها و غیره را تجزیه می کند. بیوتین برای کمبود بیوتین استفاده می شود. برای ریزش مو، ناخن های شکننده و سایر شرایط مصرف می شود. اگر از مکمل های بیوتین استفاده می کنید با پزشک خود صحبت کنید. نشریه جهان شیمی فیزیک از انواع ویتامین ها مانند ویتامین ب ۱۲ مطالب خوبی منتشر کرده است. در این مطلب شما را با نحوه مصرف قرص بیوتین آشنا میکنیم.

بیوتین، ویتامین H یا B7 چیست

بیوتین که به عنوان ویتامین H یا B7 شناخته می شود. یکی از ویتامین های B کمپلکس است که غذا را به انرژی تبدیل میکند.

کلمه بیوتین از کلمه یونانی باستان biotos گرفته شده است که به معنای زندگی یا رزق و روزی است. ویتامین های B به سلامت پوست، مو، چشم، کبد و سیستم عصبی کمک می کند. بیوتین همچنین یک ماده مغذی مهم در دوران بارداری است، زیرا برای رشد جنین مهم است.

اکثر مردم بیوتین مورد نیاز خود را از خوردن یک رژیم غذایی سالم دریافت می کنند، اما ادعاهای زیادی وجود دارد که دریافت بیوتین بیشتر می تواند قند خون شما را تنظیم کند، مو، پوست و ناخن های سالم را تقویت کند و به مادران باردار کمک کند تا نوزادان سالم تری داشته باشند.

قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟
قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟

دوز روزانه و نحوه مصرف قرص بیوتین

بین ۳۰ تا ۱۰۰ میکروگرم بیوتین در روز اغلب برای نوجوانان و بزرگسالان توصیه می شود. محلول در آب است، بیوتین اضافی از ادرار دفع میشود. در حالی که اکثر مردم می توانند مکمل های بیوتین را مدیریت کنند، برخی افراد عوارض جانبی خفیفی مانند حالت تهوع و مشکلات گوارشی را گزارش می دهند. هیچ علامت سمیت شناخته شده ای در ارتباط با بیوتین بیش از حد وجود ندارد.

با این حال، افرادی که از استفاده از آن حمایت می کنند، اغلب مصرف روزانه ۲ تا ۵ میلی گرم (میلی گرم) بیوتین به شکل مکمل را برای تقویت مو و دستیابی به نتایج توصیه می کنند.

اگرچه بیوتین یک ویتامین محلول در آب است (مازاد آن از طریق ادرار و مدفوع دفع می شود)، اما ایمنی استفاده از هر مقدار بیوتین به شکل مکمل ناشناخته است.

مانند بسیاری از مکمل‌های دیگر، بیوتین از نظر ایمنی در زنان باردار، مادران شیرده، کودکان و کسانی که شرایط پزشکی دارند یا دارو مصرف می‌کنند، آزمایش نشده است.

قرص بیوتین و دیابت

برخی از تحقیقات، از جمله این مطالعه حیوانی، نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ ممکن است از مصرف مکمل های بیوتین برای کمک به تنظیم سطح گلوکز خون سود ببرند.

بیوتین به جلوگیری از آسیب کلیه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ وابسته به انسولین کمک میکند.

قرص بیوتین برای مو

کمبود بیوتین نادر است. مبتلایان به کمبود اش علائم ریزش مو یا بثورات قرمز پوسته پوسته را دارند.

قرص بیوتین و رشد جنین

اگرچه نادر است، زنان باردار ممکن است دچار کمبود بیوتین شوند. برای کمک به ارتقای سلامت کودک، در دوران بارداری از ویتامین دوران بارداری حاوی بیوتین و اسید فولیک استفاده کنید. با این حال، دوزهای بالای بیوتین می‌تواند برای نوزاد خطرناک باشد، بنابراین مصرف مکمل بیوتین توصیه نمی‌شود.

منابع طبیعی بیوتین

بیوتین در غذاها یافت می شود، از جمله:

  • زرده تخم مرغ
  • گوشت اعضای بدن (کبد، کلیه)
  • آجیل، مانند بادام، بادام زمینی، گردو و گردو
  • کره های آجیل
  • سویا و سایر حبوبات
  • غلات کامل و غلات
  • گل كلم
  • موز
  • قارچ

از آنجایی که تکنیک های پردازش مواد غذایی مانند پخت و پز می تواند بیوتین را بی اثر کند، نسخه های خام یا کمتر فرآوری شده این غذاها حاوی بیوتین فعال تری هستند.

اگر نمی توانید به طور طبیعی بیوتین کافی دریافت کنید، ممکن است پزشکتان مکملی برای شما پیشنهاد کند. به یاد داشته باشید که مکمل‌ها از نظر ایمنی، خلوص، دوز یا کیفیت توسط FDA نظارت نمی‌شوند، بنابراین قبل از خرید درباره مارک‌های خود تحقیق کنید.

در حالی که بیوتین برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است و مکمل‌ها ممکن است به زنان باردار و برخی افراد مبتلا به دیابت کمک کند، هنوز اطلاعات کافی برای حمایت از مکمل‌ها یا ادعاها در مورد مو، پوست یا ناخن‌های سالم وجود ندارد.

با این اوصاف، همیشه ایده خوبی است که یک رژیم غذایی متعادل و سالم از غذاهای فرآوری نشده یا حداقل فرآوری شده برای سلامتی مطلوب خود داشته باشید.

قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟
قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟

عوارض قرص بیوتین

مکمل های بیوتین با مصرف بیش از حد مشکلاتی ایجاد میکنند. عوارض جانبی می تواند شامل بثورات پوستی، ناراحتی های گوارشی، مشکلات ترشح انسولین و مشکلات کلیوی باشد.

طبق گزارشی که در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد، گفته می‌شود که درمان بیوتین با آزمایش‌های آزمایشگاهی تداخل دارد و بیماری گریوز را تقلید می‌کند – وضعیتی که باعث می‌شود تیروئید خیلی زیاد هورمون تولید کند.

کمبود بیوتین و علائم کمبود بیوتین

کمبود بیوتین می تواند در افرادی که مقدار زیادی سفیده تخم مرغ خام مصرف می کنند رخ دهد. دلیل آن این است که تخم مرغ نپخته حاوی آویدین است – پروتئینی که جذب بیوتین را مسدود می کند.

از آنجایی که بیوتین در روده ها تولید می شود، افراد مبتلا به بیماری التهابی روده یا سایر شرایطی که تعادل باکتری های روده را مختل می کنند، ممکن است نتوانند بیوتین کافی تولید کنند.

مصرف بیش از حد الکل، سیروز، و کمبود مادرزادی بیوتین (کمبود بیوتینیداز) ممکن است نیاز شما را به بیوتین افزایش دهد. تعدادی از داروها نیز می توانند منجر به کمبود بیوتین شوند. مانند بتابلوکرها، رقیق‌کننده‌ خون، ضد تشنج‌ها و رتینوئیدها است.

اگر متوجه علائم کمبود بیوتین شدید، با پزشک خود مشورت کنید. علائم عبارتند از:

  • نازک شدن مو
  • ناخن های شکننده
  • پوست خشک
  • بثورات قرمز در اطراف چشم، بینی و دهان
  • ورم ملتحمه
  • افسردگی
  • فرسودگی
  • توهمات
  • بی حسی دست ها و پاها

مصرف مکمل‌های بیوتین بدون ارزیابی مناسب توسط یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی، خطر تاخیر در تشخیص و درمان علت اصلی علائم شما را به همراه دارد.

قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟
قرص بیوتین، ویتامین اچ یا B7 چیست؟ بیوتین را چگونه مصرف کنیم؟

موارد استفاده و اثربخشی قرص بیوتین

کمبود بیوتین مصرف بیوتین خوراکی یا تزریقی می تواند سطوح پایین بیوتین خون را درمان و از آن جلوگیری کند. روزانه تا ۱۰ میلی گرم بیوتین خوراکی برای درمان و پیشگیری از کمبود مصرف می شود. واکسن بیوتین فقط توسط یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی انجام می شود.

مولتیپل اسکلروزیس: مصرف خوراکی بیوتین با دوز بالا باعث کاهش ناتوانی در افراد مبتلا به ام اس نمی شود.

پوست خشن و پوسته پوسته پوست سر و صورت. به نظر نمی رسد مصرف بیوتین به بهبود بثورات در نوزادان کمک کند.

علاقه به استفاده از بیوتین برای چندین هدف دیگر وجود دارد، اما اطلاعات قابل اعتماد کافی برای گفتن اینکه آیا ممکن است مفید باشد وجود ندارد.

احتیاط و هشدار در مصرف قرص بیوتین

بارداری و شیردهی: مصرف بیوتین در مقادیر توصیه شده در دوران بارداری و شیردهی احتمالا بی خطر است.

کودکان: بیوتین با مصرف خوراکی بی خطر است. این به طور ایمن در دوزهای ۵-۲۵ میکروگرم در روز استفاده می شود.

یک بیماری ارثی که در آن بدن نمی تواند بیوتین را پردازش کند (کمبود بیوتینیداز): افراد مبتلا به این بیماری ممکن است سطوح پایین بیوتین داشته باشند و ممکن است به مکمل بیوتین نیاز داشته باشند.

دیالیز کلیه: افرادی که دیالیز کلیه دریافت می کنند ممکن است سطوح پایین بیوتین داشته باشند و ممکن است به مکمل بیوتین نیاز داشته باشند.

سیگار کشیدن: افرادی که سیگار می کشند ممکن است سطح بیوتین پایینی داشته باشند و ممکن است به مکمل بیوتین نیاز داشته باشند.

آزمایش‌های آزمایشگاهی: مصرف مکمل‌های بیوتین ممکن است با نتایج بسیاری از آزمایش‌های مختلف آزمایشگاهی خون تداخل داشته باشد. بیوتین نتایج آزمایش را به طور کاذب بالا یا پایین میبرد. این ممکن است منجر به تشخیص اشتباه یا نادرست شود. اگر از مکمل‌های بیوتین استفاده می‌کنید، به‌خصوص اگر آزمایش‌های آزمایشگاهی انجام می‌دهید، به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است لازم باشد قبل از آزمایش خون، مصرف بیوتین را قطع کنید. بیشتر مولتی ویتامین ها حاوی دوزهای پایین بیوتین هستند که بعید است در آزمایش خون اختلال ایجاد کند. اما برای اطمینان با پزشک خود صحبت کنید.

امپول بیوتین

این امپول از بهترین داروهای تزریقی برای کاهش و قطع ریزش مو است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. بازتاب: خوردن پنیر پیتزا خام یا پخته؟ نکات مهم و جامع
  2. بازتاب: آیا خوردن پنیر پیتزا خام مضر است؟ نکات مهمی که شاید نمی‌دانستید!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا