Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟

بسیاری از پودرهای پروتئینی حاوی شیرین کننده های مصنوعی، طعم دهنده ها و مواد افزودنی هستند. بیشتر آنها حاوی GMO، شربت ذرت با فروکتوز بالا، ایزوله پروتئین یا سویا هستند. علاوه بر این، پودرهای پروتئینی که به صورت تجاری ساخته می شوند بسیار فرآوری شده اند و استخراج پروتئین از منبع با تکنولوژی بسیار دشوار است، که یک سوال ایجاد می کند که آیا واقعا پروتئین دریافت می کنید یا خیر! نشریه جهان شیمی فیزیک از پروتئین وی مطالب خوبی منتشر کرده است. در این مقاله ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز را در این مطلب به شما آموزش میدهم.

تهیه پودر پروتئین وی خانگی 

امروز قصد دارم طرز تهیه یک پودر پروتئین وی خانگی را با استفاده از ترکیبی از دانه ها و آجیل با شما به اشتراک بگذارم. کلید داشتن بدنی قوی و زیبا، علاوه بر تمرینات قدرتی و مقاومتی، عمدتا تامین کافی پروتئین است.

پروتئین ها به عنوان ماده آلی در ماهیچه های ما عمل می کنند. اما نه تنها این، آنها بر ظاهر پوست و موهای ما نیز تاثیر می گذارند. در زمینه کمبود کالری و تلاش زیاد ورزشی، حفظ میزان مصرف پروتئین به طور مداوم بسیار مهم است.

رژیم کم کلسترول بالا: حفظ حداکثر توده عضلانی و کاهش هر چه بیشتر چربی بدن اولویت اصلی در رژیم گرفتن است. برای رسیدن به این هدف، مصرف پودر پروتئین برای کاهش وزن نیز مناسب است.

بسیاری از پودرهای پروتئینی بسیار گران هستند و همه آنچه را که ادعا می کنند ارائه نمی دهند. یک گزینه ارزان و بسیار سالم این است که خودمان پودر پروتئین درست کنیم.

ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟
ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟

بهترین روش ساخت پروتئین وی خانگی

دستور تهیه پودر پروتئین وی خانگی که در زیر با شما آموزش میدهیم، سریع و آسان آماده می شود و شما در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد.

مواد تشکیل دهنده پودر پروتئین وی خانگی:

بادام – ۱/۲ فنجان

بادام زمینی – ۱/۲ فنجان

تخمه آفتابگردان – ۱/۴ فنجان

دانه کدو تنبل – ۱/۴ فنجان

دانه چیا – ۱/۴ فنجان

دانه شاهدانه – ۱/۴ فنجان

طرز تهیه پودر پروتئین وی خانگی:

بادام، بادام زمینی، تخمه آفتابگردان و تخم کدو را کمی تفت دهید و مواد را آسیاب کنید تا به صورت پودر درآیند. دانه های چیا و دانه های شاهدانه را آسیاب کنید و همه چیز را خوب مخلوط کنید.

در شیشه بدون هوا نگهداری شود. این دستور به شما ۲۷۲ گرم غذاخوری می دهد. می توانید با توجه به نیاز روزانه خود استفاده کنید.

نحوه مصرف پروتئین وی خانگی

می توانید این پودر را در اسموتی ها، در یک لیوان شیر گیاهی، همراه با غلات یا بلغور جو دوسر یا حتی روی میوه یا ماست بپاشید.

این پودر پروتئین خانگی مانند پودرهای پروتئین صنعتی طعم دهنده یا شکر افزوده زیادی ندارد، بنابراین اگر می خواهید طعمی به آن بدهید می توانید اسانس وانیل، کاکائو یا پودر دارچین را اضافه کنید.

طرز تهیه پروتئین وی از آب پنیر

پروتئین آب پنیر محصول فرآیند تولید پنیر است. بعد از اینکه پنیر را درست کردید، مایعی که از کشک خارج می شود، آب پنیر است. آب پنیر همانطور که هست مفید است، اما می‌توانید با کم‌آبی کردن آن، آن را حتی مفیدتر کنید. پس از کم آبی آب پنیر، پروتئین وی باقی می ماند. هنگامی که آن را آسیاب کردید، می توانید از پروتئین آب پنیر در شیک، اسموتی، کاپ کیک و اسکون استفاده کنید.

روش تهیه:

۱ گالن (۳.۵ لیتر) شیر

۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) آب لیمو یا سرکه سفید

پروتئین آب پنیر از ماست

۲ فنجان (۵۰۰ گرم) ماست یا کفیر

پروتئین آب پنیر سریع

۳ فنجان (۲۴۰ گرم) شیر خشک بدون چربی فوری، تقسیم شده

۱ فنجان (۸۰ گرم) جو خشک قدیمی یا فوری

۱ فنجان (۱۴۲ گرم) بادام

پودر پروتئین طعم دار

۷ و نیم اونس (۲۱۰ گرم) پودر پروتئین

پودر استویا ۳ بسته

پودر وانیل، دارچین، ماچا و غیره

ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟
ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟

روش تهیه:

شیر را در یک قابلمه بزرگ بریزید. شما به ۱ گالن (۳.۸ لیتر) شیر نیاز دارید. برای بهترین نتیجه، از تغذیه با علف استفاده کنید. همچنین می توانید از ۴ فنجان ۴ شیر و ۲ فنجان خامه استفاده کنید.

شیر را تا ۱۸۰ درجه فارنهایت (۸۳ درجه سانتیگراد) گرم کنید. می توانید دما را با چسباندن دماسنج پخت و پز به داخل قابلمه اندازه گیری کنید و سپس آن را به کناری ببرید. اگر دماسنج ندارید، فقط صبر کنید تا شیر شروع به جوشیدن کند. ۱۸۰ درجه فارنهایت (۸۳ درجه سانتیگراد) دمایی است که در آن شیر می جوشد. اجازه ندهید دماسنج به ته دیگ برخورد کند.

۵ قاشق غذاخوری (۷۵ میلی لیتر) آب لیمو را با هم مخلوط کنید. اگر آب لیمو ندارید، می توانید به جای آن از سرکه سفید استفاده کنید. طعم محصول نهایی تقریبا یکسان خواهد بود. این دستور پخت پنیر ریکوتا نیز تولید می کند. اگر مایل به خوردن پنیر هستید، سرکه سفید ممکن است در واقع از این دو گزینه بهتر باشد.

اگر از شیر و خامه استفاده می کنید، به جای آن ½ قاشق غذاخوری (۸.۵ گرم) نمک و ۳ قاشق غذاخوری (۴۵ میلی لیتر) آب لیمو یا سرکه سفید اضافه کنید.

اجازه دهید محلول به مدت ۲۰ دقیقه از حرارت خارج شود. قابلمه را با درب محکم بپوشانید. آن را از مشعل خارج کرده و در جایی قرار دهید که مزاحم نشود. بگذارید ۲۰ دقیقه آنجا بماند.

کشک و آب پنیر را داخل کاسه ای که روی آن صافی آستر شده است، بریزید. یک صافی بزرگ را روی یک کاسه قرار دهید. صافی را با یک تکه پارچه پنیر بپوشانید. کشک ها را با قاشق یا ملاقه داخل صافی بریزید. بقیه مایع را در یک پارچ یا شیشه بزرگ بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

اجازه دهید آب پنیر کاملا خارج شود. برای این مرحله بهتر است کاسه را در یخچال قرار دهید. ممکن است حداقل دو ساعت طول بکشد تا آب پنیر تخلیه شود و شما نمی خواهید شیر فاسد شود.

اگر آب پنیر دارید، از آب‌گیری برای پردازش آب پنیر استفاده کنید. آب پنیر (هم از پارچ و هم از کاسه) را در سینی‌هایی که همراه دستگاه آب‌گیری است بریزید. شما به حدود ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) در هر سینی نیاز دارید. آب پنیر را مطابق دستورالعمل روی دستگاه آب‌گیری خود پردازش کنید. هر نام تجاری متفاوت خواهد بود، اما برای اکثر آبگیرها، ۱۲ ساعت در ۱۳۵ درجه فارنهایت (۵۸ درجه سانتیگراد) خواهد بود.

اگر دستگاه آب‌گیری ندارید، آب پنیر را با دست پردازش کنید. تمام آب پنیر را در یک قابلمه بریزید. آن را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بگذارید تا بجوشد، سپس حرارت را کم کنید تا یکنواخت بجوشد. بگذارید بپزد تا غلیظ و یکدست شود. آن را روی سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی یا کاغذ مومی پهن کنید و بگذارید خنک شود. آن را به قطعات ریز بشکنید، سپس بگذارید حدود ۲۴ ساعت خشک شود.

آب پنیر خشک شده را با هم مخلوط کنید و به پودر تبدیل کنید. می توانید این کار را با مخلوط کن یا غذاساز انجام دهید. حتی می توانید در صورت داشتن یک آسیاب قهوه تمیز از آن استفاده کنید. اگر آب پنیر شما که به صورت دستی فرآوری شده است بعد از این مدت همچنان مرطوب است، باید دوباره آن را پخش کنید، بگذارید ۲۴ ساعت دیگر خشک شود و سپس یک بار دیگر آن را مخلوط کنید.

پودر پروتئین را در یک ظرف درب دار نگهداری کنید. یک شیشه سنگ تراشی برای این کار عالی است. از پودر پروتئین در شیک های پروتئینی، کاپ کیک، نان و غیره استفاده کنید.

تهیه پروتئین آب پنیر از ماست

صافی را با پارچه پنیر بپوشانید و آن را در یک کاسه قرار دهید. مطمئن شوید که از پارچه پنیر سفید نشده برای این کار استفاده می کنید. به جای آن می توانید از یک حوله تمیز نیز استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که کاسه به اندازه کافی عمیق برای صافی و ۱ فنجان (۲۴۰ میلی لیتر) مایع است.

ماست یا کفیر را داخل صافی آستر شده بریزید. می توانید از ماست خانگی یا فروشگاهی استفاده کنید. اگر از ماست فروشگاهی استفاده می کنید، مطمئن شوید که حاوی ژلاتین یا پکتین نباشد. مطمئن شوید که از ماست ساده یا کفیر استفاده می کنید. از نوع طعم دار استفاده نکنید.

کاسه را داخل یخچال بگذارید و اجازه دهید مایع از ماست خارج شود. این می تواند تا ۲۴ ساعت طول بکشد. اگر از ماست استفاده کردید، خامه ترش در صافی باقی می ماند. همچنین می توانید کاسه را مدت بیشتری در یخچال بگذارید. این به شما آب پنیر بیشتری می دهد و ماست را به پنیر خامه ای تبدیل می کند.

آب پنیر جمع آوری شده را در یک پارچ بریزید. مواد جامد را در پارچه پنیر ذخیره کنید. بسته به مدت زمانی که ماست/کفیر را صاف کرده اید، ماست یونانی، خامه ترش یا پنیر خامه ای باقی می ماند! در این مرحله، آب پنیر شما کامل شده است. به خودی خود پروتئین زیادی دارد، اما اگر می خواهید پروتئین بیشتری دریافت کنید، باید آن را کم آب کنید. کم آبی آب پنیر را با حذف آب از آن غلیظ می کند.

اگر آب پنیر را داریدآب‌گیری کنید. سینی‌هایی را که همراه دستگاه آب‌گیری ارائه می‌کنید، با ۱ فنجان (۲۴۰ میلی‌لیتر) آب پنیر مایع پر کنید. آب پنیر را طبق دستورالعمل روی دستگاه آب‌گیری آب‌گیری کنید. برای اکثر ماشین آلات و محصولات لبنی، این ۱۳۵ درجه فارنهایت (۵۸ درجه سانتیگراد) خواهد بود. حدود ۱۲ ساعت طول می کشد تا آبگیری کامل شود.

اگر آب پنیر ندارید، آب پنیر را به صورت دستی پردازش کنید. تمام آب پنیر جمع آوری شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید. آب پنیر را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا به جوش بیاورید، سپس حرارت را کم کنید تا به جوش آید. اجازه دهید تا بپزد تا به حالت دلمه ای غلیظ و کلوخه درآید. آن را به سینی پوشانده شده با کاغذ روغنی یا کاغذ مومی منتقل کنید، سپس بگذارید خنک شود. آن را به قطعات کوچکتر بشکنید و بگذارید حدود ۲۴ ساعت خشک شود.

آب پنیر خشک شده را با هم مخلوط کنید و به پودر تبدیل کنید. می توانید این کار را در مخلوط کن، آسیاب قهوه یا غذاساز انجام دهید. آب پنیر فرآوری شده با دست ممکن است در این مرحله هنوز احساس رطوبت داشته باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاد، این روند را تکرار کنید: آب پنیر را دوباره پخش کنید، ۲۴ ساعت صبر کنید، سپس یک بار دیگر آن را آسیاب کنید.

آب پنیر پودر شده را ذخیره و استفاده کنید. آب پنیر را به یک ظرف درب دار مانند شیشه منتقل کنید. آن را با شیک های پروتئینی یا اسموتی مخلوط کنید. شما همچنین می توانید آن را به دستور العمل های پخته شده مانند کلوچه، کیک کوچک یا اسکون اضافه کنید.

ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟
ترکیبات پروتئین وی خانگی و دست ساز چیست؟

ساخت سریع پروتئین آب پنیر

مقدار مساوی شیر خشک، جو و بادام را مخلوط کنید. ۱ فنجان (۸۰ گرم) شیر خشک فوری و بدون چربی را در مخلوط کن بریزید. ۱ فنجان (۸۰ گرم) جو خشک قدیمی یا فوری و ۱ فنجان (۱۴۲ گرم) بادام را اضافه کنید. همه چیز را با هم مخلوط کنید تا به پودر ریز تبدیل شود.

به شیر آب اضافه نکنید.۲ فنجان باقیمانده (۱۶۰ گرم) شیر خشک فوری و بدون چربی را در مخلوط کن بریزید. یک بار دیگر مخلوط کن را بزنید تا همه چیز یکدست شود.

پودر پروتئین را در یک ظرف بزرگ نگهداری کنید. از ظرفی با درب محکم مانند شیشه استفاده کنید. آن را در دمای اتاق خنک نگه دارید و ظرف ۲ هفته از آن استفاده کنید. اگر نمی‌توانید در این مدت از آن استفاده کنید، آن را در یخچال نگهداری کنید. این از گندیدگی بادام جلوگیری می کند.

از پودر پروتئین در شیک های پروتئینی استفاده کنید. ½ فنجان (۴۶ گرم) از پودر پروتئین خود را در مخلوط کن بریزید. ۱½ فنجان (۳۵۰ میلی لیتر) شیر (یا هر مایع دیگری) را اضافه کنید. بگذارید مخلوط به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس عصاره ها، میوه ها یا ماست دلخواه را اضافه کنید. مخلوط کنید تا یکدست شود سپس آن را بنوشید. باید اجازه دهید این پودر پروتئین به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند تا جو دوسر به تفاله تبدیل شود.

تهیه پودر پروتئین طعم دار خانگی

پایه خود را با پودر پروتئین آب پنیر و استویا بسازید. ۷½ اونس (۲۱۰ گرم) پودر پروتئین و ۳ بسته استویا را در یک شیشه ترکیب کنید. در مرحله بعد یکی از طعم ها را از مراحل زیر انتخاب کنید. از پودر پروتئین معمول در شیک های پروتئینی استفاده کنید.

از دانه های وانیل پودر شده برای ایجاد طعم وانیل فرانسوی استفاده کنید. می توانید پودر وانیل آسیاب شده را از فروشگاه بخرید. ۱ قاشق غذاخوری از این پودر را به شیشه خود اضافه کنید. در شیشه را ببندید، سپس تکان دهید تا مخلوط شود.

مقداری دارچین آسیاب شده و پودر وانیل اضافه کنید تا مخلوط شیرین و شیرینی به دست آید. ۱½ قاشق چایخوری دارچین آسیاب شده و ۱ قاشق چایخوری پودر وانیل را به شیشه اضافه کنید. در شیشه را محکم ببندید و تکان دهید تا مواد مخلوط شوند.

برای طعم شکلاتی از پودر کاکائو استفاده کنید. ¼ فنجان (۲۵ گرم) پودر کاکائو تیره با کیفیت بالا را داخل شیشه بریزید. در شیشه را محکم ببندید سپس تکان دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.

۱ قاشق غذاخوری (۳ گرم) اسپرسو فوری برای یک کافه موکا اضافه کنید. با پودر چای سبز ماچا طعمی بی نظیر به آن بدهید. مقداری چای سبز ماچا بخرید. ۱½ قاشق غذاخوری (۹ گرم) را اندازه کنید و آن را به شیشه اضافه کنید. در شیشه را ببندید، سپس آن را تکان دهید تا همه چیز ترکیب شود.

مزایای هر یک از مواد سازنده پودر پروتئین

جو: جو دوسر سرشار از پروتئین و فیبر است، برای قلب مفید است و به کنترل فشار خون کمک می کند.

دانه شاهدانه: دانه شاهدانه یک پروتئین گیاهی کامل است. آنها حافظه را بهبود می بخشند، سرشار از امگا ۳ هستند و حاوی تمام ۲۰ اسید آمینه هستند.

تخمه کدو تنبل: تخمه کدو تنبل سرشار از پروتئین است، انگل ها را می کشد، سرشار از مواد معدنی است، خواب را تنظیم می کند، سلامت روان را تشویق می کند و با ریزش مو در مردان مبارزه می کند.

دانه چیا: دانه چیا به عضله سازی و کاهش وزن کمک می کند. آنها به تامین انرژی و استقامت، پاکسازی روده بزرگ، کمک به هضم سالم و پیشگیری از سرطان کمک می کنند.

پودر کاکائو: پودر کاکائو به بهبود خلق و خوی کمک می کند، از کاهش وزن حمایت می کند، منبع عالی منیزیم است، حافظه را بهبود می بخشد و به تعادل خلق و خوی کمک می کند.

نکات در مصرف پروتئین آب پنیر

می توانید از پروتئین آب پنیر برای تهیه شیک های پروتئینی، کاپ کیک، اسکون و حتی چای استفاده کنید. شما می توانید شیک های پروتئینی ساخته شده از پروتئین آب پنیر را برای صبحانه بنوشید. اگر می خواهید عضله بسازید، یک ساعت قبل از شروع تمرین، یک شیک پروتئینی مبتنی بر آب بنوشید. همچنین می توانید به جای آب از سویا یا شیر بدون چربی استفاده کنید.

برای تقویت بیشتر عضلات، بعد از تمرین یک شیک پروتئینی بنوشید.

اگر نیاز به افزایش وزن دارید، قبل از رفتن به رختخواب یک شیک پروتئینی مبتنی بر شیر بنوشید.

به جای پروتئین وی چه بخوریم

بجای مصرف پروتئین وی در داروخانه ها میتوانید پروتئین وی دست ساز خانگی تهیه کنید.

ترکیبات پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله نوعی پروتئین آب پنیر است. با افزایش متابولیسم و افزایش احساس سیری کاهش وزن موثر است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا