Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

یکی از دغدغه های مادران، رفع علائم مربوط به سوختگی پای کودک ناشی از ادرار و پوشک است. برند ایرلندی سودوکرم بیش از از ۹۰ سال در تولید کرم های ترمیم کننده سابقه دارد. کرم سوختگی سودوکرم نیز محصولی فوق العاده و تایید شده برای انواع سوختگی های ناشی از جای پوشک، اگزما، آفتاب، زخم، سرما و ادرار است. این کرم علاوه بر ترمیم سوختگی، ویژگی های ضد میکروبی نیز دارد و برای جلوگیری از ایجاد عفونت در نواحی آسیب دیده به کار می رود.

در نشریه جهان شیمی فیزیک، اطلاعات جامعی در مورد انواع کرم و پماد های سوختگی ایرانی و خارجی، معرفی و نحوه مصرف پماد سوختگی ریکاو و ۲۰ مدل از بهترین پماد و کرم سوختگی پای نوزاد منتشر شده است. در این مقاله نیز قصد داریم شما را با کرم سوختگی سودوکرم (Sudocrem Antiseptic Healing Cream) و موارد مصرف آن آشنا کنیم. لطفا با ما همراه باشید.

کرم سودوکرم چیست

کرم سودوکرم یک محصول معروف و شناخته شده برای والدین است. این محصول با سرعت بالا التهابات و ناراحتی های ناشی از ادرار سوختگی را رفع می کند. کرم سودوکرم یکی از بهترین التیام دهنده های جای پوشک است. این محصول چند منظوره علاوه بر کودکان برای افراد بزرگسال نیز کاربرد های دیگری دارد. در ادامه به موارد مصرف کرم سودوکرم خواهیم پرداخت.

کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن
کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

موارد مصرف کرم سودوکرم

مهمترین کاربرد کرم سودوکرم برای نوزادان و در جهت از بین بردن ناراحتی های ناخوشایند حاصل از ادرار سوختگی است. با شروع فصل های سرد سال، بزرگسالان از اگزما رنج می برند. استفاده از کرم سوختگی سودوکرم علاوه بر درمان اگزما می تواند از بروز مجدد آن نیز جلوگیری کند.

این کرم در التیام سوختگی های سطحی به دلیل تابش مستقیم نور آفتاب کاربرد دارد. در مقابل سوختگی های حاصل از سرما نیز با استفاده از کرم سوختگی سودوکرم قابل ترمیم هستند.

یکی از مشکلاتی که برای بیماران در بستری های طولانی مدت به وقوع می پیوندد، زخم بستر است. با استفاده از این کرم می توان از بروز مجدد زخم بستر جلوگیری کرد.

ترکیبات کرم سودوکرم

از محتویات این کرم می توان به اکسید روی، لانولین، بنزیل الکل، بنزیل سینامت، بنزیل بنزوئات و افزودنی های مجاز اشاره کرد.

افزودنی به کار رفته در این محصول اکسیپیان است که اثر ضد آب دارد. زینک اکساید (اکسید روی) دارای ویژگی های محافظت کنندگی و التیام بخشی است. بنریل الکل و بنزیل سینامت ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال هستند. بنزیل بنزوئات می تواند سموم ناشی از نیش حشرات را از بین ببرد. لانولین نیز دارای خاصیت نرم کنندگی است.

در ادامه شما را با خواص و کاربرد های دو مورد از مهمترین ترکیبات و مواد موجود در کرم سوختگی سودوکرم یعنی اکسید روی (حدود ۱۵% از حجم محصول) و لانولین (۴% از حجم محصول) آشنا می کنیم.

اکسید روی (زینک اکساید)

می دانیم که عنصر روی یک ماده ضروری برای بدن است. این عنصر را زینک می نامند. روی به رشد و ترمیم سلول ها کمک شایانی می کند. اکسید روی، این ماده معدنی ارزشمند، ترکیب مشترک بین بیشتر کرم ‌های سوختگی و ضد آفتاب ها است. اكسيد روی يك تركيب معدنی با فرمـول شيميايی ZnO است. اكسيد روی به شکل پودر سفید رنگ، يكی از پركاربرد ترين تركيبات در صنايع دارويی و آرايشی بهداشتی است.

به طور کلی استفاده از کرم های حاوی ترکیب اکسید روی باعث جذب بهتر مواد مغذی به پوست می شود. روند بهبود زخم را سرعت می بخشد. از پوست در برابر اشعه UV خورشید محافظت می کند. با خاصیت ضد التهابی خود به کاهش واکنش های آلرژیک کمک می کند.

از دیگر مزایای این ترکیب می توان به تاثیر آن در درمان و پیشگیری از جوش های صورت و بدن، رفع بوی بد ناشی از عرق بدن و درمان آسیب و سوختگی ناشی از بستن پوشک اشاره کرد.

لانولین

این ماده فاقد هر گونه چربی است. با این وجود در آب نامحلول و قابل نفوذ به پوست بدن است. به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی در تولید انواع کرم و پماد مود استفاده قرار می گیرد. نرم کردن و رفع خشکی پوست با نگه داشتن آب بر روی سطح پوست از نقش های لانولین در انواع کرم ها از جمله کرم سودوکرم است.

همچنین از این ماده در تولید شامپو، لب تر کن و انواع پماد ها استفاده می گردد. از دیگر خواص آن می توان به خاصیت ضد میکروبی اشاره کرد. به همین دلیل می تواند نقش کرم سوختگی سودوکرم در رفع ادرار سوختگی کودکان و ضد عفونی کردن نواحی آسیب دیده را پر رنگ کند.

کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن
کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

نحوه استفاده از سودوکرم

قبل از استفاده از کرم دست های خود را تمیز و خشک کنید. هم چنین مطمئن شوید که پوست ناحیه آسیب دیده خشک باشد. لایه نازکی از کرم را روی نوک انگشت قرار دهید. سپس به آرامی بر روی ناحیه سوختگی به شکل دورانی ماساژ داده تا جذب شود.

طرز استفاده از کرم سوختگی برای نوزاد

وقتی شما پوشک نوزاد را تعویض می کنید، بایستی ناحیه پوشک شده را با آب کاملا شستشو داده و تمیز کنید. پس از خشک کردن با پارچه تمیز، ناحیه آسیب دیده را با کرم سوودکرم بپوشانید و سپس نوزاد را پوشک کنید. این کار باعث می شود که در صورت ادرار یا مدفوع مجدد، سوختگی ایجاد شده فوری برطرف گردد. یا به طور کلی از ایجاد یا تشدید آن جلوگیری شود.

نکته:

استفاده از این کرم برای نواحی دور چشم، بینی و دهان پیشنهاد نمی شود.

برای جلوگیری از ادرار سوختگی مجدد، کرم سوختگی سودوکرم را می توانید به عنوان پیشگیری کننده استفاده نمایید.

کرم سودوکرم برای لک

تا کنون مطلبی راجع به کاربرد این کرم سوختگی در درمان مستقیم لک های صورت از سوی شرکت سازنده ارائه نشده است. با این وجود کرم سودوکرم برای رفع التهابات ناشی از تابش نور خورشید و آفتاب سوختگی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن
کرم سوختگی سودوکرم چیست؟ معرفی، موارد مصرف و قیمت آن

قیمت کرم سودوکرم

همان طور که گفتیم این محصول در خارج از کشور تولید می شود. به طور کلی قیمت محصولات وارداتی به نرخ ارز وابسته و متغیر هستند. البته با توجه به ترکیبات و فرمول خاص این کرم، کیفیت بالاتری را نیز تجربه خواهید کرد. در حال حاضر کرم سوختگی سودوکرم در وزن های ۶۰، ۱۲۵ و ۲۵۰ گرمی وجود دارند. قیمت این محصول پر کاربرد و محبوب در داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین دارویی، از ۷۰۰۰۰ تومان تا ۲۴۰۰۰۰ با توجه به حجم و وزن محصول متغیر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا