Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

پماد سوختگی ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن

در بعضی از سوختگی ها آسیب زیادی به پوست می رسد. وقتی سلول های پوست آسیب بیشتری ببینند و در جای صحیح جاگزین نشوند مشکلاتی را برای فرد ایجاد خواهد کرد. عفونت کردن، عدم ترمیم دوباره و جا ماندن رد سوختگی از جمله این موارد هستند. پماد سوختگی ریکاو (Recove Topical Ointment) یک ترمیم کننده عالی برای سوختگی های شدید، درمان ادرار سوختگی در کودکان و ترمیم زخم های دیابتی و زخم بستر است.

در این بخش از نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی و بررسی کامل پماد سوختگی ریکاو می پردازیم. هم چنین با جستجو در همین نشریه می توانید اطلاعات جامعی در مورد انواع پماد های سوختگی ایرانی و خارجی و ۲۰ مدل از بهترین پماد سوختگی پای نوزاد به دست بیاورید. لطفا با ما همراه باشید.

پماد ریکاو چیست

پماد سوختگی ریکاو اثرات سه گانه درمانی برای رفع سوختگی دارد و این مهم در دارونامه ملی ایران به ثبت رسیده است. این فرآورده موضعی، دارای مواد موثره گیاهی، تاثرات بسیار خوبی در رفع سوختگی پوست، تسکین فوری درد و سوزش و جلوگیری از ایجاد تاول بر جای می گذارد. بیشترین تاثیر پماد ریکاو زمانی حاصل می شود که در کمترین فاصله زمانی از سوختگی مورد استفاده قرار گیرد.

پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن
پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن

موارد مصرف پماد سوختگی ریکاو

 

تسکین درد و سوزش در انواع سوختگی ها

یکی از بهترین ویژگی های این پماد تسکین درد ناشی از سوختگی است. مصرف این پماد بیمار را از مسکن بی نیاز می کند.

جلوگیری از ایجاد تاول و التهاب مجدد

پماد ریکاو علاوه بر تسکین درد، ترشحات محل آسیب دیده را کاهش می دهد. این پماد با این مکانیسم از ایجاد تاول های جدید جلوگیری می کند.

درمان ادرار سوختگی نوزادان و کودکان

پماد ریکاو در درمان ادرار سوختگی شدید نوزادان و کودکان نقش مهمی دارد. کاهش این الهتاب پوستی در هر مرحله ای که باشد، موجب آرامش کودک می شود.

درمان عوارض ناشی از ادرار سوختگی

در محل ادرار سوختگی نوزادان معمولا نواحی ملتهب و قرمز رنگ دیده می شود. استفاده از پماد ریکاو تورم و قرمزی ناشی از این عارضه را برطرف می کند. این پماد بعد از مصرف هیچ گونه آثار نامطلوبی برای کودک دلبندتان نخواهد داشت. پماد ریکاو علاوه بر درمان علائم و عوارض سوختگی، در پیشگیری از ادرار سوختگی های جدید نیز بسیار مناسب است.

درمان شقاق سینه در مادران شیرده

در هفته اول بعد از زایمان ممکن است در برخی زنان زخمی در ناحیه نوک پستان ایجاد شود که به شقاق سینه می گویند. پماد ریکاو با تسکین فوری درد ناشی از زخم در زمان شیر دهی به نوزاد و رفع التهاب باعث درمان این افراد خواهد شد.

ناگفته نماند که این پماد مواد شیمیایی خطر زا ندارد و برای مصرف در هر شرایطی مناسب است.

درمان زخم بستر و زخم دیابت

این زخم به دلیل اختلال در خون رسانی بافت و آسیب بخشی از سلول های بدن ایجاد می شود. پس از چند نوبت استفاده از پماد سوختگی ریکاو، این زخم ها تمیز می شوند. بعد از آن نیز روند ایجاد بافت جدید سریع شروع خواهد شد.

کنترل پیشرفت زخم بستر

پماد ریکاو از تخریب بیشتر لایه های زیرین بافت آسیب دیده جلوگیری می کند و باعث کنترل پیشرفت زخم می شود.

پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن
پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن

ترکیبات پماد ریکاو

 

روغن کنجد

روغن کنجد دارای ترکیبات ضد التهابی مانند سزامین و سزامولین است. این ترکیبات باعث کند شدن روند تخریب بافت ناشی از سوختگی و بازسازی پوست می شوند. هم چنین روغن کنجد غنی از اسید های چرب ضروری است که باعث ایجاد ویژگی های ضد التهابی در این پماد می شوند.

کافور

یک ماده طبیعی و دارای ترکیبات ضد درد است که سبب تسکین درد و کاهش سوزش حاصل از سوختگی می شود. هم چنین ترکیبات معطر این عصاره گیاهی در خنک کنندگی و کاهش التهاب تاثیر بسزایی دارد.

زینک اکساید

نام دیگر این ترکیب، اکسید روی است. همگی با خواص و اثرات عنصر روی (زینک) برای پوست و مو آشنا هستیم. این ترکیب از زینک در پماد ریکاو باعث کاهش عوارض حاصل از التهاب خواهد شد. هم چنین از آسیب بیشتر سلول ها در اثر سوختگی جلوگیری می کند.

پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن
پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن

پماد ریکاو برای واژن

قبلا به اثرات درمانی این پماد در ادرار سوختگی اشاره کردیم. علاوه بر آن پماد ریکاو می تواند منجر به کنترل نسبی عفونت های قارچی و باکتریایی نیز شود. در صورت ایجاد سورزش و التهابات ناشی از ادرار سوختگی در اطراف ناحیه واژن یا سوزش و خارش شدید ناشی از اگزما، باعث تسکین آنها خواهد شد. دقت شود که از استعمال این پماد در نواحی واژن یا سایر نواحی مخاطی مانند بینی و چشم اکیدا خودداری کنید.

پماد ریکاو برای جوش

تاکنون مطلبی در رابطه با اثر بر جوش های بدن و صورت توسط شرکت تولیدی ارائه نشده است. بنابراین پماد سوختگی ریکاو تاثیر مستقیمی در درمان جوش های صورت یا بدن نخواهد داشت. اما این پماد می تواند برای رفع التهابات حاصل از جوش، آفتاب سوختگی و حتی لیزر درمانی موثر واقع شود. هم چنین می‌ توان از این محصول برای تسکین عوارض اگزما استفاده کرد.

پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن
پماد ریکاو چیست؟ معرفی، کاربردها و نحوه مصرف آن

طریقه مصرف پماد ریکاو

 

در درمان سوختگی ها

ابتدا محل سوختگی را به مدت چند دقیقه با آب خنک کنید. بعد از آن محل مورد نظر را با پارچه کاملا تمیز خشک کنید. سپس مقدار کافی از پماد را روی محل آسیب دیده استفاده کرده و روی آن را با گاز استریل بپوشانید. این پانسمان بایستی ۳ ساعت روی سوختگی بماند. بهتر است  برای تاثیر گذاری بهتر و تسکین درد، ۳ مرتبه در روز استفاده شود. البته این پماد باعث از بین بردن تاول های قبلی نمی شود اما از ایجاد تاول های جدید جلوگیری می نماید.

در زخم بستر و زخم دیابت

قبل از استعمال پماد، زخم را با نرمال سالین بشویید. سعی کنید بافت های مرده را جدا کنید. سپس محل زخم را به شکل سطحی با لایه ای ضخیم از پماد ریکاو بپوشانید و روی آن را گاز استریل قرار دهید. این درمان را هر ۲۴ ساعت یک بار تا بهبودی و نتیجه کامل ادامه دهید.

در ادرار سوختگی

قبل از هر چیز، محل ادرار سوختگی را با آب ولرم شسته و به آرامی با پارچه تمیز خشک کنید. از خشک شدن پوست بدن کودک اطمینان حاصل نمایید. سپس مقدار کافی از پماد ریکاو را روی محل ادرار سوخته بمالید. این عمل را چند بار در روز انجام دهید.

عوارض پماد سوختگی ریکاو

تا به امروز عوارض خاصی برای این محصول گزارش نشده است. با این وجود افرادی که به ترکیبات موجود در این پماد مانند روغن کنجد، کافور یا زینک اکساید حساسیت دارند، قبل از مصرف با پزشک معالج یا داروساز مشورت کنند.

شرایط نگهداری پماد ریکاو

این محصول را در مکانی خشک و خنک و دور از تابش مستقیم نور خورشید و دسترس کودکان نگهداری نمائید.

قیمت پماد سوختگی ریکاو

پماد سوختگی ریکاو با اثر بخشی فوق العاده یکی از بهترین محصولات داخلی در رفع انواع سوختگی ها است. همان طور که اشاره کردیم این محصول در شرکت های داروسازی کشور تولید می شود. پماد ریکاو در بسته بندی تیوبی و دارای ۲۵ گرم وزن است. در حاضر می توانید این پماد را به راحتی و با قیمت  ۲۶۰۰۰ تومان تا ۳۵۰۰۰ تومان از داروخانه ها و فروشگاه های آنلاین دارویی تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا