Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

پنیر لبنه چیست؟ خواص، ارزش غذایی و کاربرد آن

پنیر لبنه یک محصول لبنی محبوب است که سال هاست به دلیل طعم قوی و بافت نرمی که دارد مرد م از مصرف آن لذت می برند. این محصول به طور فراوان در در غذاهای خاورمیانه ای مشاهده می شود و همچنین می تواند به عنوان ، کره، پیش غذا یا دسر یا کره مورد استفاده قرار گیرد. پنیر لبنه  یک محصول لبنی پر طرفداراست که دارای طعم غنی و بافت سبک است. انسان ها سال ها از طعم این پنیر برای بهبود طعم غذا استفاده کرده اند. لبنه اغلب در غذاهای خاورمیانه یافت می شود. البته  شما می توانید از لبنه کم نمک برای تهیه شیرینی استفاده کنید. در مقاله های پیش درباره پنیر های موزارلا، پنیر فتا صحبت کردیم. در این مطلب به بررسی پنیر لبنه و خواص آن می پردازیم.

لبنه چه نوع پنیری است؟

این محصول لاکتوز کمی دارد، اما بسیار غنی از باکتری های مفید، پروتئین ها و کلسیم است. در این مقاله مجله نشریه علمی جهان شیمی فیزیک، ارزش غذایی، خواص و انواع غذاهایی را که می توانید با این محصول بسازید ارزیابی خواهیم کرد و همچنین می توانیم توضیحی در مورد چگونگی تهیه لبنه ارائه کنیم. پنیر لبنه، پنیر نرمی است که از مخمر و ماست درست می شود. پس از افزودن مخمر به ماست، آب پنیر برداشته می شود تا محصولی با غلظت بیشتر به دست آید. این محصول لبنی اغلب از کشت مخمر در محصولاتی که شامل کفیر، ماست یونانی یا ماست پروبیوتیک است که سرشار از باکتری های مفید هستند و می توانند به بهبود سلامت روده کمک کنند.

ارزش غذایی پنیر لبنه

هروعده از پنیر لبنه دارای مقدار خوبی پروتئین ها و چربی ها، ویتامین ها و همچنین مواد معدنی مانند کلسیم است. علاوه بر این، محتوای سدیم این پنیر نسبتا زیاد است، به عبارتی ۲۸ گرم از این پنیر ۲۳٪ مصرف روزانه توصیه شده برای این ماده را تامین می کند.

پنیر لبنه چیست؟ خواص، ارزش غذایی و کاربرد آن
پنیر لبنه چیست؟ خواص، ارزش غذایی و کاربرد آن

هر ۲۸ گرم پنیرلبنه در روغن دارای ارزش غذایی زیر است:

  • کالری: ۸۰
  • پروتیئن: ۵ گرم
  • چربی: ۶ گرم
  • سدیم: ۵۳۰ میلی گرم
  • کلسیم: ۱۴ درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه
  • ویتامین A: 6 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه
  • آهن: ۲ درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه

همچنین پنیر لبنه مقدار کمی از مواد مغذی و مواد معدنی دیگر,  شامل فسفر، پتاسیم و منیزیم را دارا می باشد. محتوای پروتئین بالا نیز می تواند برخی از فواید سلامت را ارائه دهد.تحقیقات نشان میدهد که محصولات لبنی مقدارخوبی پروتئین کم کالری (۵ گرم در هر ۲۸ گرم) را فراهم می کنند. پروتئین برای بسیاری از جنبه های سلامت، از عملکرد ایمنی بدن گرفته تا ترمیم بافت مهم بدن ضروری است. تحقیقات ثابت کرده است که دریافت پروتئین بیشتر از محصولات لبنی می تواند توده بدون چربی بدن را طی کاهش وزن حفظ حفظ کرد. این پنیر می تواند به سلامت متابولیک بدن, بهبود کنترل قند خون و حفظ تراکم استخوان کمک موثری کند.

علاوه بر این، برخی مطالعات ثابت کرده اند که اضافه کردن محصولات لبنی پروتئین بالا به رژیم غذایی روزانه  می تواند برای کنترل وزن مفید باشد. دنبال یک رژیم غذایی غنی از پروتئین می تواند احساس سیری را تقویت کند و به سوزاندن کالری بیشتر در طول روز از طریق سوخت و ساز بدن کمک می کند.

خاستگاه پنیر لبنه

پنیر لبنه چیست؟ خواص، ارزش غذایی و کاربرد آن
پنیر لبنه چیست؟ خواص، ارزش غذایی و کاربرد آن

خاستگاه این پنیر، کشورهای خاورمیانه و مدیترانه هستند. این محصول به طور سنتی در ایالات متحده آمریکا برای مدت طولانی تولید شده است، اما هم اکنون به صورت صنعتی و با روشی خاص وارد بازار شده است.

طرز تهیه پنیر لبنه

ابتدا آب ماست چکیده را از هم جدا می کنند تا غلیظ و مالش پذیر شود. روش های متعددی برای کار این وجود دارد. . در صنعت از فشار استفاده می کنند یا ماست را با ماده ای خشک مانند پروتئین شیرمخلوط می کنند تا آن را غلیظ کنند. در مرحله به این محصول مایه پنیر و باکتری های مورد استفاده در ساخت پنیرمی افزایند ، تا طعم و بافتی مانند پنیر به دست آید.

طرز تهیه پنیر لبنه در خانه

بسیاری از کارخانه های لبنی پنیر لبنه نیز تولید می کنند. با این حال، اگر شما ترجیح می دهید، پنیر لبنه خانگی تهیه کنید، باید طبق دستورات زیر آن را تهیه  کنید.

یک صافی در یک کاسه تقریباً بزرگ قراردهید و چند لایه پارچه تنظیف در داخل صافی قرار دهید. برای درست کردن هر ۱ فنجان پنیر لبنه شما نیاز به یک قاشق چای خوری آب لیمو و یک ذره نمک همراه با ۱۲ اونس (۳۴۰ گرم) ماست یونانی ساده دارید مخلوط را داخل صافی که آماده کرده بودید بریزید و کاسه را به مدت ۱۲ تا ۲۴ ساعت در یخچال قرار دهید. هر چه این زمان طولانی تر باشد، محصول نهایی غلظت بیشتری خواهد داشت. اگر قصد دارید این محصول را برای طبخ با سالاد و غذا استفاده کنید، پس از قوام آمدن پنیر، در مقداری روغن زیتون و چاشنی های مورد علاقه تان می خوابانند و پس از چند روز، آن را با سبزیجات تازه یا پیتا سرد سرو کنید.

کاربرد پنیر لبنه

زمانی که نام پنیر را می شنویم، ناخودآگاه به یاد صبحانه می افتیم . با این حال، پنیر هایی وجود دارد که در تمام وعده های غذایی استفاده می شوند. اگر می خواهید راز تمایز و خوشمزگی پنیر لبنه را درک کنید، به انواع کاربرد های مختلف آن فکر کنید. از صبح که از خواب بیدار می شوید تا هنگام شب که به رختخواب می روید، می توانید در این قوطی پنیر، غذاهای لذیذ و خوشمزه ای را پیدا کنید.

صبحانه

به عنوان صبحانه مصرف می شود. شما می توانید از آب لیمو، آجیل، نمک و سبزیجات استفاده کنید. در لبنان پنیر لبنه با روغن زیتون، نخود و باقالی مخلوط می شود؛ صبحانه مقوی است که شما را تا بعد از ظهر سیر نگه می دارد! مخلوط تخم مرغ آب پز، پنیرهای لبنه و سبزیجات نیز طعم عالی دارد و مغذی و سالم است.

دیپ

چه رابطه ای دیپ و پنیر لبنه وجود دارد؟ دیپ ها نوعی سس هستند که در کنار مواد غذایی استفاده می شوند. پنیر لبنه با توجه به بافت خامه ای آن، به روغن زیتون و سیراضافه می شود، تبدیل به یک دیپ جالب می شود. شما می توانید دیپ پنیر لبنه را با سیب زمینی سرخ کرده، چیپس، سوسیس کبابی و غیره بخورید

انواع از شیرینی و دسر

ممکن است بپرسید، این موضوع به پنیر لبنه چه ارتباطی دارد؟ پنیر لبنه دارای بافت ظریف و سبک در عین حال کم کالری و سالم تر از پنیر خامه ای را دارد.بنابراین می توان از آن در تهیه چیز کیک ، شیرینی ها و اسموتی های مختلف استفاده کرد. شما همچنین می توانید از آن در تهیه کیک های مختلف استفاده کنید، زیرا پنیر لبنه با حرارت  از هم نمی پاشد.

مواد کباب و جوجه

حتما تا به حال دیده اید مرغ یا تکه های گوشت را قبل از کباب کردن در موادی مانند ماست می خوابانند تا آن را نرم کند. همانطور که گفته شد، پنیر لبنه در واقع نوعی ماست محسوب می شود. به همین دلیل می توانید از آن برای طعم دار کردن کباب یا جوجه استفاده کنید.

انواع ساندویچ و سالاد

ساندویچ و سالاد برخی از غذاهای نوآورانه ای هستند که دستتان را برای اضافه کردن انواع مواد نمی بندد. ترکیبی از سبزیجات با پنیر لبنه، روغن زیتون و لیمو می تواند گزینه بسیار خوبی برای ساخت ساندویچ ها و سالادهای سالم و مغذی باشد. شما شما همچنین می توانید گوشت یا مرغ به این ترکیب اضافه کنید.

مزایای پنیر لبنه

میزان محتوای نمک پنیر لبنه می تواند یک درصد یا بیشتر باشد. ترجیحاً چون این پنیر کاملاً بر اساس ماست است ، نمک کمتری دارند و برخی خواص آن  مانند ماست و برخی مانند پنیر هستند. پنیر لبنه چربی کمی دارد و حدود ۱۰ تا ۱۲ درصد کمتر از پنیر خامه ای است که ۲۰ تا ۳۰ درصد چربی دارد، است.

مضرات پنیر لبنه

اگر چه این پنیر مزایای متعددی برای سلامتی بدن دارد. ولی ممکن است برخی ازمعایب نیز داشته باشد. برای شروع، پنیر لبنه  دارای سدیم بالایی است  و هر ۲۸ گرم آن می تواند ۲۳٪ مقدار توصیه شده روزانه را برای این ماده ارائه دهد. تحقیقات ثابت کرده است که کاهش سدیم یکی از مفیدترین روش ها برای کاهشمقدار فشار خون به ویژه برای افرادی است که فشار خون بالایی دارند. علاوه بر این، مصرف بیش از حد سدیم ممکن است ، احتمال خطرابتلا به سرطان معده بیشتر کند.

مصرف متعادل نمک به طور کلی توصیه می شود و شما می توانید پنیر لبنه را در یک رژیم غذایی مغذی غنی از ریز مغذی های کامل استفاده کنید. علاوه بر این، پنیر لبنه برای گیاه خواران، افرادی که حساسیت به لبنیات دارند یا حساسیت به کازئین که یکی از پروتئین های لبنیات است دارند، مناسب نیست. برای این افراد گزینه های غیر لبنی مانند پنیر بادام هندی، پنیر بادام یا مخمر غذایی گزینه های بهتری هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا