Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

کانسیلر چیست؟ چگونه یک کانسیلر مناسب انتخاب کنیم؟

کانسیلر یکی از محصولات آرایشی پرکاربرد و پرطرفدار است که برای پوشاندن عیوب پوست صورت مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول برای پوشاندن تیرگی دور چشم، اطراف دهان، لک، کک و مک، جای جوش و … استفاده می شود.

این محصول به صورت کرم، مایع، پودری، استیکی، مدادی و در رنگ های زرد، نارنجی، سبز و بنفش تولید شده و به بازار عرضه می شود. در این مقاله از نشریه علمی جهان شیمی به بررسی انواع کانسیلر، ویژگی و کاربرد، روش انتخاب و … می پردازیم.

کانسیلر چیست

به کرم پودرهای فشرده روشن و رنگی، کانسیلر گفته می شود. کلمه کانسیلر برگرفته از فعل Conceal به معنای پوشاندن و پنهان کردن است. از این محصول آرایشی برای پوشاندن عیوب صورت مانند تیرگی دور چشم، تیرگی اطراف دهان، لک های پوستی، جای جوش و  …استفاده می شود.

کانسیلر قبل  یا بعد از کرم پودر مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول به شکل های مختلف ماتیکی، نیمه جامد و مایع تولید و به بازار عرضه می شود. بهتر است رنگ کانسیلر مورد استفاده یک درجه از رنگ کرم پودر روشن تر باشد. اگر اختلاف رنگ آن ها زیاد باشد به جای پوشانندگی، لکه های تیره را بیشتر نشان می دهد.

نکته

توجه به این نکته حائز اهمیت است که استفاده از کانسیلر یک راه حل موقت برای رفع مشکلات پوستی است. از این رو، توصیه می شود برای حل این مشکلات به پزشک مراجعه شود. به عنوان مثال تیرگی زیر چشم می تواند نشانه ی کم خونی باشد و حتما باید به آن رسیدگی کرد.

معرفی انواع کانسیلر

تولیدکنندگان لوازم آرایشی، انواع متفاوتی از کانسیلرها را تولید و به بازار عرضه می کنند. از این رو، مهم است مصرف کنندگان بتوانند کانسیلر هایی مناسب تن پوست خود انتخاب کنند. برخی از این محصولات برای بازسازی پوست مفید هستند. به این معنی که موجب استتار لکه های جدی پوست می شوند. در ادامه به بررسی انواع کانسیلر براساس رنگ و فرم آن ها می پردازیم.

معرفی انواع کانسیلر
معرفی انواع کانسیلر

انواع کانسیلر براساس رنگ

زرد

این رنگ برای هر پوستی مناسب است. کانسیلر های زرد رنگ، لکه های تیره را به خوبی می پوشانند. از این رو، توصیه می شود بای پوشاندن تیرگی اطراف چشم خود از کانسیلر زرد استفاده کنید.

نارنجی

به افرادی که رنگ پوست سبزه دارند تصیه می شود از این کانسیلر استفاده کنند. هنگام خرید بهتر است آن را روی پوست اطراف دهان امتحان کنید.

سبز

این کانسیلر برای خنثی کردن تن قرمز پوست مناسب است. افرادی که لکه های قرمز مادر زادی دارند یا می خواهند جوش های خود را بپوشانند بهتر است از این محصول استفاده کنند.

بنفش

این محصول مناسب افرادی است که پوست صورت آن ها مایل به زرد است. لکه های کبود روی صورت با این کانسیلر به خوبی پوشانده می شود.

انواع کانسیلر بر اساس فرم

این محصول بر اساس شکل و حالتی که دارند به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

کانسیلر کرم

کانسیلرهایی که فشرده شده و قوام دار هستند را به عنوان این نام می شناسند. این محصول را می توان با انگشتان دست و یا فرچه های آرایش مورد استفاده قرار داد.

این کرم ها پوشش بسیار مناسبی دارند. به همین دلیل، برای افرادی که نیاز به پوشاندن لکه های سطح پوست در طول روز دارند ایده آل است. این کانسیلرها از ماندگاری بالایی در طول روز برخوردار هستند. به این معنی که خشک، پوسته پوسته و چروکیده نمی شود.

مایع

کانسیلر مایع مانند کرم پودر های مایع هستند. توصیه می شود با قلم های آرایشی و یا اسفنج ها مورد استفاده قرار گیرند. زیرا، در این صورت عملکردی عالی دارند. از این محصول برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شود. معمولا آن ها به زمان زیادی برای ایجاد این پوشش نیاز دارند.

مایع
مایع

برخی از کانسیلر های مایع را به سختی می توان با دیگر لوازم آرایشی ترکیب و مورد استفاده قرار داد. به همین دلیل، قبل از خشک شدن آن ها روی پوست، لازم است تا با کرم پودر ترکیب کرد. این احتمال وجود دارد که کانسیلر های مایع و ارزان در طول روز به صورت پوسته پوسته روی پوست قرار گیرند.

پودری

یکی از بهترین انواع کانسیلرها است. کانسیلر پودری برای استفاده با لوازم آریشی معدنی به کار می رود. بعضی از آن ها ممکن است در ظروف مخصوصی فشرده شده و مانند پودرهای صورت فشرده شده باشند.

این محصول سطح متوسطی از پوشش ایجاد می کند. با این وجود، می توان به راحتی با کرم پودر های مایع و انواع کرم پودر ها از این نوع کانسیلر استفاده کرد. بسیاری از خریداران مایل هستند از کانسیلر های پودری و ترکیب آن با کرم پودر ها استفاده کنند.

استیکی

این محصول مانند رژ لب طراحی شده و حالت کرم مانند دارد. توصیه می شود هرگز به صورت مستقیم از این استیک ها روی پوست استفاده نشود. بهتر است همیشه از انگشت و برس برای این کار استفاده شود.

خریداران به این نکته توجه کنند که بعضی از کانسیلرهای استیکی ارزان، از ماندگاری بالایی برخوردار نیستد. پس باید چندین بار در طول روز از آن ها استفاده کرد. آن ها برای مسافرت مناسب هستند. علاوه بر این، برای گذاشتن در کیف های کوچک و دستی هم مناسب هستند.

مدادی

بسیار مشابه کانسیلرهای استیکی است با ان تفاوت که فرمولاسیون تهیه آن ها کمی چسبناک تر است. به شکل خط چشم های است. از این رو، برای افرادی که می خواهند پوشش متوسطی روی پوست ایجاد کنند مناسب است.

کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوای گرم حالت جامد خود را حفظ می کنند. به همین دلیل، استفاده از آن ها در تابستان بسیار مناسب است. کانسیلرهای مدادی برای مسافرت هم بسیار مناسب هستند.

مدادی
مدادی

روش انتخاب یک کانسیلر خوب

پیش از انتخاب کانسیلر مناسب باید نوع پوست را به خوبی شناسایی کرد. این کار کمک می کند تا کانسیلری سازگار با پوست انتخاب شود. در ادامه به بررسی کانسیلر های مناسب برای پوست های چرب و خشک می پردازیم.

کانسیلر مناسب پوست خشک

برای پوست های خشک استفاده از نوع مایع چندان توصیه نمی شود. زیرا این نوع محصول در نهایت روی پوست حالت مات ایجاد می کند. این موضوع موجب می شود خشکی پوست نمود بیشتری پیدا کرده و جلوه زیبایی نداشته باشد.

کانسیلر مناسب پوست چرب

کانسیلر های کرمی یا استیکی برای پوست های چرب توصیه نمی شوند. زیرا، این نوع پوست منافذ بزرگی دارند و استفاده از این نوع محصول موجب بسته شدن منافذ پوست می شود. به همین دلیل، به سلامت پوست آسیب می رساند. علاوه بر این، محصولات استیکی و کرمی درخشان و براق بوده و موجب می شوند پوست، چرب تر به نظر برسد.

نکات لازم هنگام استفاده از کانسیلر ها

برای پوست چرب

برای نقاطی از پوست های چرب که بیشتر چرب می شوند باید مقدار کمتری از این ماده آرایشی استفاده کرد. زیرا این محصول معمولا روی پوست های چرب می ماسد. برای رفع این مشکل توصیه می شود روی آن از پودر استفاده شود.

رفع سیاهی دور چشم

برای رفع سیاهی دور چشم نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها الزامی است. معمولا پوست دور چشم به سرعت خشک می شود. به همین دلیل، پیش از استفاده از کانسیلر باید از مرطوب کننده استفاده کرد.

به دلیل حرکت زیاد چشم ها، بهتر است از کانسیلر های سنگین استفاده نشود. در عوض نوع مایع و کرمی که سبک تر است و برای دور چشم طراحی شده کارایی بهتری دارد. توصیه می شود برای رفع سیاهی دور چشم که تن خاکستری یا آبی دارد، از کانسیلر هایی با تن نارنجی استفاده شود.

رفع سیاهی دور چشم
رفع سیاهی دور چشم

برای استفاده از کانسیلر زیر چشم، حتما از محصولی استفاده شود که فقط یک تا دو درجه از رنگ پوست روشن تر است. چون اگر خیلی روشن تر از پوست باشد، صورت جلوه ای غیر طبیعی خواهد داشت.

برای پوشاندن جوش

برای پوشاندن جوش ها از کانسیلر های جامد و ماتیکی استفاده شود. استفاده از محصولی که یک درجه از پوست تیره تر است، طبیعی ترین نتیجه را ایجاد می کند. برای از بین بردن قرمزی محصولی با تن زرد رنگ توصیه می شود. برای این کار مقدار کافی از آن را روی برس مخصوص ریخته و روی محل بزنید. سپس آن را خوب پخش کرده و در نهایت روی آن پودر بزنید.

برای پوشاندن لک و کک و مک

برای پوشاندن لک ها و کک و مک از نوع جامد استفاده شود. ابتدا از یک فونداسیون تیره استفاده کنید تا تفاوت رنگی لک ها و فونداسیون کم شود. پس از آن کانسیلر را با دست و به آرامی روی پوست بمالید. در آخر نیز روی پوست پودر بزنید.

راهنمای خرید کانسیلر مناسب

اغب محصولاتی که با قیمت پایین در بازار وجود دارند کیفیت لازم را ندارند. از این رو، مصرف آن سبب بروز مشکلات پوستی می شود. به همین دلیل، هنگام خرید سعی کنید به قیمت آن توجه کنید. در ادامه به بررسی چند عدد از بهترین کانسیلر های موجود در بازار می پردازیم.

مک

محصول آمریکایی اورجینال و مخصوص دور چشم است. به دلیل داشتن ساختاری سبک، پوست را صاف و یکدست می کند. علاوه بر این، با پوشش دهی بالا می تواند تیرگی دور چشم را برطرف کند. خرید کانسیلر مک به کسانی توصیه می شود که علاقه مند به آرایش حرفه ای هستند.

اسنس

این محصول دوام آرایش را افزایش داده و برق اضافی روی پوست، مخصوصا پوست های چرب را به طور کامل از بین می برد. به این ترتیب، پوست را تبدیل به پوستی مات می کند. علاوه بر این، با پوشش دهی مناسب و بالا، لک های صورت و قرمزی های پوست را پوشانده و پوستی یکدست ایجاد می کند.

اسنس
اسنس

اورلن

این محصول فرانسوی، مناسب دور چشم و صورت است و برای انواع پوست ها کاربرد دارد. کانسیلر اورلن خاصیت مرطوب کنندگی داشته و برای رفع تیرگی دور چشم بسیار مفید است.

میبلین

این محصول به دلیل داشتن فرمولاسیون فعال هالوکسیل، برای سایه های اطراف چشم مفید است. با استفاده از این محصول به راحتی می توان تیرگی و پف را پوشانده و خطوط دور چشم و پوست را نرم و لطیف کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا