Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومیغذایی و داروییمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید شیر خشک | کاربرد شیر خشک چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد شیر خشک و موارد مصرف گوناگون آن است.

خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی - - بازرگانی امید
خرید و فروش مواد شیمیایی صنایع غذایی و دارویی – – بازرگانی امید

همچنین اگر تصمیم به خرید شیر خشک دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش شیر خشک در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان شیر خشک در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت شیر خشک نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش شیر خشک به روزرسانی می‌شود.

فهرست مطالب

مراکز خرید و قیمت فروش شیر خشک در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش شیر خشک و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان شیر خشک در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده شیر خشک در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید شیر خشک در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش شیر خشک را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

شیر خشک به عنوان یکی از فرآورده های شیر که از حذف آب از شیر به دست می آید، توصیف می شود. با حذف رطوبت، پتانسیل رشد میکروبی در شیر کاهش می یابد. در نتیجه، شیرخشک مزایای بسیار زیادی را برای حمل و نقل، ذخیره سازی و ماندگاری را ارائه می دهد که در شیر مایع یافت نمی شود. شیرخشک معمولا جایگزین ارزان‌ تری برای شیر مایع است و کاربردهای بسیار زیادی دارد.

کاربردهای این فرآورده عبارتند از مخلوط کردن آن با خمیر شیرینی برای ترد شدن خمیر، استفاده به عنوان جایگزین تخم مرغ، کمک به تازگی در پخت نان و در تولید شکلات شیری، بستنی و برای تغذیه نوزادان نیز استفاده می شود. از شیر خشک برای کمک های بشر دوستانه، ذخیره سازی در پناهگاه های اضطراری و توسط کوهنوردان استفاده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این محصول فرآوری شده، لطفا با ما تا انتها در این مقاله از نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

 

 

قیمت خرید انواع شیر خشک

طیف وسیعی از شیرخشک در بازار موجود است که هر کدام دارای سطوح مختلفی از پروتئین، چربی و آب هستند. انواع این محصول شامل شیرخشک کامل، شیرخشک بدون چربی و شیرخشک کم چرب است. برای معرفی این محصولات معمولا به ترتیب از اختصارات WMP، NFDM و SMP استفاده می شود. مشخصه های تعیین کننده هر نوع از این محصولات، چربی شیر بر حسب وزن شیر جامد بدون چربی (MSNF) است که بسته به نوع شیرخشک بین ۱.۵ تا ۴۰ درصد متغیر است.

دومین ویژگی متمایز کننده این محصولات رطوبت است که از ۵ درصد رطوبت وزنی تا کمتر از ۱ درصد متغیر است. NFDM و SMP بیشتر با محتوای پروتئین شیر تعریف می شوند. SMP دارای حداقل محتوای پروتئین شیر است، در حالی که NFDM سطح پروتئین استانداردی ندارد.

این محصولات برای استفاده به عنوان مواد تشکیل دهنده با توجه به عملیات حرارتی مورد استفاده در ساخت طبقه بندی می شوند. این فرآوری حلالیت شیرخشک و در نتیجه کاربرد انتخابی آن را تعیین می کند.

روش تولید شیر خشک

شیرخشک یک محصول لبنی تولیدی است که اغلب از فرآیندی به نام خشک کردن پاششی تولید می شود. خشک کردن پاششی پس از پاستوریزه شدن شیر خام اتفاق می افتد. برای تهیه این محصول ابتدا شیر گرم می شود تا آب آن تبخیر شود. این مخلوط سپس در یک محفظه گرم اسپری می شود و در آنجا به ذرات ریز تبدیل می شود.

پس از انجام این فرآیند، شیر اغلب یک بار دیگر خشک می شود تا اطمینان حاصل شود که رطوبت باقیمانده قبل از بسته بندی حذف شده است. این محصول فرآوری شده به مکان ‌های مختلفی مانند خواربارفروشی‌ ها، انبارهای مواد غذایی اضطراری یا کشورهایی که دسترسی زیادی به شیر تازه ندارند، منتقل می ‌شود.

خرید شیر خشک برای تقویت عضله سازی

پودر شیر حاوی آب پنیر، یکی از پروتئین های باکیفیت موجود در شیر، حاوی آمینو اسید شاخه دار است که به طور موثری به ساخت ماهیچه ها کمک می کند و انرژی کافی در حین ورزش برای شما فراهم می کند. این مزیت سلامتی شیرخشک آن را به یک مکمل توصیه شده برای ورزشکاران و بزرگسالانی که سبک زندگی سالمی را دنبال می کنند، تبدیل می کند. علاوه بر این، پودر شیر می تواند باعث ترمیم عضلات، کاهش درد و آسیب عضلانی شود. ممکن است به عنوان یک جایگزین برای کسانی که شیک های پروتئینی قبل و بعد از تمرین شدید مصرف می کنند، استفاده شود.

کاربرد شیرخشک در کاهش خطرات مرتبط با استخوان

شیر سرشار از کلسیم است و همیشه با استخوان ‌های قوی ‌تر و سالم‌ تر همراه بوده است. بدن شما به مقدار مشخصی کلسیم در روز نیاز دارد، پودر شیر برای تامین نیاز روزانه شما به کلسیم کافی است. کلسیم با سایر مواد مغذی مانند فسفر، پتاسیم و پروتئین های موجود در شیر برای حفظ سلامت استخوان ضروری است. افزودن پودر شیر به رژیم غذایی روزانه می تواند شما را از خطرات مربوط به استخوان ها مانند شکستگی، پوکی استخوان و از دست دادن استخوان به ویژه در سنین بالاتر دور نگه دارد.

فواید تغذیه کودک با شیر خشک
فواید تغذیه کودک با شیر خشک

خرید شیرخشک برای بهبود سلامت پوست

پودر شیر و سایر محصولات لبنی به طور شگفت انگیزی حاوی مقدار کافی از اجزای مورد نیاز بدن در زندگی روزمره هستند. یکی از این عناصر به نام ریبوفلاوین است که به طور موثر به حفظ پوست کمک می کند و به بهبود فواید سلامت پوست کمک می کند.

مصرف منظم شیر خشک به هر شکلی ممکن است به شما کمک کند تا برای مدت طولانی پوستی بی عیب و نقص داشته باشید. همچنین به بازیابی سریع پوست از هرگونه اختلال پوستی کمک می کند. اگر به طور مرتب از شیرخشک استفاده نمی کنید، از همین الان شروع کنید.

شیرخشک بدن شما را هیدراته نگه می دارد

در طول تابستان گرم اگر هیچ چیز دیگری برای هیدراته نگه داشتن بدن خود ندارید، شیرخشک بهترین گزینه برای این کار است. مهم نیست کجا هستید، شیرخشک خود را با خود حمل کنید و آن را با آب مخلوط کنید تا در طول تابستان هیدراته بمانید. این محصول مقدار آب مورد نیاز روزانه بدن شما را تامین می کند. در همین حال، شیرخشک حاوی تمام مواد مغذی به عنوان شیر است، این یک راه ایده آل برای حفظ انرژی شما خواهد بود.

با خرید شیر خشک دستگاه گوارش خود را اصلاح کنید

شکی نیست که شیر به خوب نگه داشتن سیستم گوارش شما برای بزرگسالان و کودکان کمک می کند. بر اساس تحقیقات انجام شده، لاکتوز موجود در شیرخشک که قرار است قوی ترین کربوهیدرات شیر ​​باشد، با جلوگیری از اختلالات معده برای انسان مفید بوده و در نتیجه سیستم گوارش را به طور موثر بهبود می بخشد. به همین دلیل است که سال هاست نوشیدن شیر مخصوصا صبح ها با معده خالی توصیه می شود.

کاربرد شیر خشک به عنوان تقویت کننده انرژی فوری

ورزشکاران، رقصندگان و بزرگسالانی که سبک زندگی فعالی دارند، برای حفظ سطح انرژی خود، قبل و بعد از اجرا، پروتئین مصرف می کنند. بسیاری از دوستداران باشگاه و افرادی که به شدت ورزش می کنند، ادعا می کنند که تمایل دارند انرژی فوری را از مصرف شیرخشک قبل و بعد از تمرین دریافت کنند. شیرخشک به آنها کمک می کند تا با خستگی در طول تمرین مبارزه کنند.

خرید شیر خشک برای تنظیم سیستم ایمنی بدن

پودر شیر منبع غنی پروتئینی است که بدن شما به آن نیاز دارد. یک فنجان شیر به عنوان یک پروتئین کامل در نظر گرفته می شود که حاوی تمام آمینو اسیدهایی است که بدن شما را قادر به عملکرد عالی می کند. اسید آمینه به رشد بدن شما کمک می کند و به ترمیم سریع سلول های شما کمک می کند و به طور موثر عملکرد سیستم ایمنی را تنظیم می کند. شیر منبع خوبی از ویتامین ها است.

مزایای سلامتی مصرف شیرخشک
مزایای سلامتی مصرف شیرخشک

موارد مصرف شیر خشک

این محصول فرآوری شده کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. از آن می توان برای تهیه شیر در شرایطی که شیر مایع در دسترس نیست، استفاده کرد. همچنین از این محصول فرآوری شده می توان به عنوان یکی از مواد تشکیل دهنده سوپ، پودینگ، کیک، نان و موارد دیگر استفاده کرد.

 

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های شیر خشک

نام انگلیسی Powdered milk
فرمول شیمیایی CuCN
برندهای رایج در بازار نستله، آپتامیل، نوتریشیا، ارگانیک

کاربرد شیر خشک

برخی آشپزها معتقدند افزودن شیر مایع به محصولات غذایی باعث رقیق شدن غذا می شود. اما استفاده از شیرخشک در آشپزی می تواند به حفظ قوام محصولات غذایی و بافت مناسب غذا کمک کند. به دلیل ماندگاری طولانی این محصول فرآوری شده، اگر به طور منظم شیر نمی نوشید یا در مواقع اضطراری، قطع برق، کمپینگ، آب و هوای بد یا هر شرایط دیگری که مانع دسترسی به شیر تازه می شود، می تواند از این محصول فرآوری شده استفاده کنید.

طعم شیرخشک شبیه شیر معمولی است. از آنجایی که شیر مایع معمولا به صورت سرد سرو می ‌شود، برای تهیه شیر خشک نیز توصیه می شود از آب سرد استفاده کنید تا طعم و مزه بهتری ایجاد شود.

حقایق تغذیه ای شیر خشک + قیمت فروش شیر خشک

طبق گزارش USAID، میانگین سطوح مواد مغذی اصلی در شیرخشک بدون چربی بازسازی نشده (بر حسب وزن) ۳۶٪ پروتئین، ۵۲٪ کربوهیدرات (عمدتا لاکتوز)، کلسیم ۱.۳٪، پتاسیم ۱.۸٪ است.

از سوی دیگر، پودر شیر کامل، به طور متوسط حاوی ۲۵-۲۷٪ پروتئین، ۳۶-۳۸٪ کربوهیدرات، ۲۶-۴۰٪ چربی و ۵-۷٪ خاکستر (مواد معدنی) است.

ویژگی های شیر خشک و قیمت خرید

در حالی که محتوای کم آب شیرخشک بسیاری از پتانسیل رشد میکروبی را از بین می برد، اما بیشتر انواع این محصولات هنوز هم ماندگاری محدودی دارند. WMP حدودا برای شش ماه ماندگاری دارد. شیرخشک بدون چربی که فاقد مولکول های چربی موجود در WMP است، به طور متوسط ​​سه سال ماندگاری دارد.

پودر شیر اغلب یک محصول بسیار فرآوری شده است که در حین جابجایی نیاز به مراقبت بسیار خاصی دارد. شیرخشک های بسیار غنی شده با چربی ممکن است باعث ایجاد تجمع در خط انتقال شوند که این عمل می تواند بر کیفیت محصول نهایی تاثیر بگذارد و همچنین خطرات بهداشتی را ایجاد کند.

پودرهای شیر به راحتی رطوبت هوا را جذب می کنند و منجر به تجمع در خط انتقال و همچنین از دست دادن سریع کیفیت محصول می شود. چربی موجود در شیر خشک می تواند با اکسیژن موجود در هوا واکنش داده و طعم بدی را ایجاد می کند.

شیرخشک قابلیت هوادهی دارد، به این معنی که حرکت هوا ممکن است باعث شود که این محصول فرآوری شده به صورت گرد و غبار در محیط پخش شود. برخی از گرد و غبارهای پودر شیر سیال می شوند یا ویژگی های مایع را به خود می گیرند. گرد و غبار شیرخشک خاصیت انفجاری نیز دارد.

حقایق تغذیه ای شیر خشک
حقایق تغذیه ای شیر خشک

پرسش های رایج در مورد شیر خشک

از کجا می ‌توانم مراکز خرید و فروش شیر خشک را در تهران و شهرستان ‌ها پیدا کنم؟
سایت جهان شیمی به عنوان مرجع قیمت و فروش شیر خشک در ایران، خریداران شیر خشک در نقاط مختلف کشور را به فروشندگان حرفه‌ ای، مجرب و کارآزموده متصل می ‌کند. لیست این فروشندگان را می توانید در این مقاله مشاهده کنید.

فواید تغذیه کودک با شیر خشک

تغذیه با شیرخشک نیز یک انتخاب سالم برای نوزادان است. اگر از شیرخشک استفاده کنید، کودک شما بهترین جایگزین ممکن برای شیر مادر را خواهد داشت. بسیاری از مادران به دلایل مختلفی این فرآورده را انتخاب می کنند:

راحت است. کودکانی که با شیرخشک تغذیه می شوند می توانند توسط هر کسی در هر زمانی تغذیه شوند.

انعطاف پذیر است. شما مجبور نیستید آن را که در برنامه کاری خود قرار دهید. در عوض، می توانید به سادگی شیرخشک را برای پرستار کودک یا مرکز مراقبت روزانه خود بگذارید.

شریک زندگی شما می تواند در تغذیه شبانه به شما کمک کند و تجربه پیوند را با کودک شما به اشتراک بگذارد.

برنامه ریزی برای تغذیه ممکن است آسان تر باشد. شیرخشک به سرعت شیر ​​مادر هضم نمی شود، بنابراین نوزادانی که با شیرخشک تغذیه می شوند نیازی به غذا خوردن ندارند، به خصوص در ماه های اول.

لازم نیست نگران آنچه می خورید باشید. مادرانی که شیر می دهند ممکن است مجبور شوند از غذاهای خاصی که کودکشان نمی تواند آنها را تحمل کند اجتناب کنند.

مضرات شیر خشک

شیرخشک طعم شیر ندارد

طعم شیرخشک تا حدودی با طعم شیر معمولی متفاوت است. این می تواند برای کسی که به تفاوت عادت ندارد کاملا آزاردهنده باشد.

شیرخشک گزینه بدون لاکتوز ندارد

از سال ۱۹۹۵ حداقل یک شیرخشک کم لاکتوز در دسترس مصرف کنندگان بوده است. با این حال، گزینه ای بدون لاکتوز وجود ندارد، بنابراین افرادی که حساس هستند همچنان باید به دنبال یک محصول جایگزین باشند.

شیر خشک همیشه آنطور که باید با هم مخلوط نمی شود

اگر نسبت مخلوط را اشتباه بگیرید، شیرخشک می تواند به شیر کلوخه تبدیل شود. می تواند توده های بزرگی تولید کند که از بیرون خیس اما در داخل خشک هستند. می تواند این محصول را به سرعت به چیزی که بسیار غیر اشتها آور است تبدیل کند.

این مزایا و معایب شیرخشک به ما نشان می دهد که این محصول می تواند جایگزین مناسبی برای لبنیات باشد، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد.

خطرات سلامت پودر شیر

در حالی که مصرف شیرخشک راحت است، خطرات سلامتی خاصی نیز دارد که می تواند اثرات نامطلوبی برای فرد ایجاد کند:

محتوای اکسیسترول

پودر شیر ممکن است حاوی اکسیسترول یا کلسترول اکسید شده باشد. اکسیسترول نه تنها کیفیت مغذی غذا را کاهش می دهد بلکه دارای خواص سرطان زایی و سمی است. مشخص شده است که باعث ایجاد ضایعات غیر طبیعی در شریان ها می شود.

کیفیت مواد مغذی ممکن است کاهش یابد

پودر شیر در صورت نگهداری نادرست از ارزش غذایی آن کاسته می شود. قرار گرفتن در معرض هوا و نور می تواند باعث تجزیه مواد مغذی موجود در شیرخشک شود.

مضرات شیر خشک
مضرات شیر خشک

روش ذخیره سازی شیر خشک

بزرگترین دشمنان ذخیره سازی شیرخشک، نور خورشید، محیط گرم، اکسیژن، رطوبت و حشرات و جوندگان هستند. برای مبارزه با این مشکلات، برخی از افراد شیرخشک بسته بندی شده خود را در ظروف پلاستیکی تمیز و مناسب برای مواد غذایی نگهداری می کنند. سپس این ظروف را در خنک ‌ترین و خشک‌ ترین مکانی که در منزل وجود دارد، ذخیره می کنند. برای بهترین نتیجه، توصیه می شود شیرخشک باز شده را در یخچال نگهداری کنید.

برای نگهداری طولانی مدت این محصول فرآوری شده، بسیاری از شرکت های تولید کننده شیرخشک بدون چربی را در قوطی های شماره ۱۰ و در سطل های پلاستیکی مناسب به بازار عرضه می کنند. هنگامی که این محصولات در دمای ۷۰ درجه فارنهایت یا سردتر نگهداری می شوند، می توانند تا ۲۰ سال دوام بیاورند و برای افرادی که خواهان راه حلی طولانی مدت برای نگهداری شیرخشک هستند، بسیار ایده آل می باشند.

قیمت خرید بهترین شیر خشک

شیرخشک در انواع مختلف با فرمول بندی های مختلف در بازار موجود است. بهترین شیرخشک را می توانید بر اساس سن نوزاد یا اهداف مصرفی خود از مراکز معتبر و داروخانه ها تهیه نمایید.

قیمت شیر خشک بزرگسالان

قیمت شیرخشک بزرگسالان به فاکتورهای مختلف و برند تولیدی آن بستگی دارد. شما می توانید انواع فرآورده های بزرگسالان را با مارک های مختلف از بازار تهیه نمایید.

خرید اینترنتی شیر خشک

خرید اینترنتی شیرخشک در حال حاضر از داروخانه های آنلاین و فروشگاه های اینترنتی امکان پذیر است. شما می توانید بدون نیاز به خروج از منزل به صورت آنلاین شیرخشک مورد نظر خود را سفارش داده و آن را درب منزل تحویل بگیرید.

فروش شیر خشک آپتامیل

شیرخشک آپتامیل یکی از برندهایی است که برای سنین مختلف با فرمولاسیون شیرخشک تولید می کند. شما می توانید انواع آنها را بر اساس نیاز تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

قیمت بهترین شیر خشک برای نوزاد

بهترین شیرخشک برای نوزاد را بر اساس سن و وضعیت تغذیه ای پزشک برای شما تجویز خواهد کرد. اگر می خواهید به عنوان کمکی یا به عنوان جایگزین شیر مادر به نوزاد خود شیرخشک بدهید حتما با پزشک کودک خود مشورت نمایید.

فروش و خرید شیر خشک خارجی

در حال حاضر انواع شیرخشک خارجی و ایرانی در بازار موجود است. شما می توانید هر یک را بر اساس بودجه خود تهیه کرده و مورد مصرف قرار دهید.

قیمت خرید بهترین شیر خشک بعد از شش ماهگی

بهترین شیرخشک بعد از شش ماهگی محصولی است که مواد مغذی مورد نیاز برای رشد کودک را کاملا فراهم کند. این فراورده باید روزانه ۱۰ گرم پروتئین و ۹۵ گرم کربوهیدارت را برای تغذیه نوزاد فراهم نماید. شما باید از ۶ ماهگی تا یک سالگی شیرخشک های حاوی کربوهیدرات و پروتئین بیشتر را برای کودک خود تهیه نمایید.

 

موارد مصرف شیر خشک
موارد مصرف شیر خشک

فواید شیر خشک

می توان آن را تقویت کرد (قیمت شیرخشک)

از آنجایی که شیر تبخیر شده و به پودر تبدیل شده است، یک محصول آسان برای تقویت است. بسیاری از شیرخشک ها ویتامین، کلسیم یا حتی آهن اضافه کرده اند تا میزان توصیه شده روزانه از هر ماده راحت تر به دست آید.

ارزان است (قیمت خرید شیرخشک)

شیرخشک را می توان با رعایت چند مرحله اساسی به یک محصول شیر تبدیل کرد. این فراورده شیر بیشتری نسبت به شیر معمولی تولید می کند. این مسئله به خانواده هایی با بودجه های محدود اجازه می دهد تا نیازهای خود را بهتر برآورده کنند.

می توان از آن در محصولات پخته استفاده کرد (قیمت فروش شیرخشک)

افزودن شیرخشک به محصولات پخته شده دستور غذا را تغییر نمی دهد. می توان آن را به شکل پودر اضافه کرد یا دوباره فرموله کرد و به عنوان یک ماده مرطوب اضافه کرد که تا حدودی تطبیق پذیری در آشپزخانه ایجاد می کند.

حمل آن بسیار آسان است (خرید شیرخشک)

اکثر محصولات شیرخشک در یک ظرف دربسته عرضه می شوند که محصول را حفظ می کند. می توانید آن را به هر جایی ببرید و هر زمان که نیاز بود بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

مزایای سلامتی مصرف شیرخشک برای بزرگسالان (فروش شیرخشک)

پودر شیر محصول جدیدی در بازار نیست. مدتی است که شیرخشک کشف شده و به عنوان جایگزینی برای شیر استفاده می شود. پودر شیر به همان اندازه شیر سالم است زیرا حاوی اجزای مشابهی مانند ویتامین ها، کلسیم، پروتئین و غیره است. علاوه بر این شیرخشک دارای چندین فواید سلامتی است که به هیچ وجه نمی توان آنها را نادیده گرفت.

از عضله سازی گرفته تا استخوان ها، خوب نگه داشتن سیستم گوارشی تا تقویت سیستم ایمنی، مزایای سلامتی مخفی مختلفی در پودر شیر وجود دارد که هنوز برای شما ناشناخته است. برای آگاهی شما این مزایا را در ادامه شرح می دهیم:

 

ارزانترین قیمت شیر خشک

قیمت شیرخشک بسته به کیفیت و برند آن متفاوت است. برای آگاهی از قیمت شیرخشک می توانید به داروخانه های آنلاین مراجعه نمایید.

کاربرد شیر خشک

شیر یکی از آن دسته از موادی که در پخت و پز بسیار استفاده می شود. از آنجاییکه همیشه شیر تازه در دسترس نیست می توانید از شیرخشک استفاده کنید. این محصول ماندگاری بالایی دارد و مدت ها می توانید آن را نگهداری و استفاده نمایید.

شیر خشک چند نوع است: شیر خشک بدون چربی و شیر خشک کامل. تفاوت اصلی این دو نوع شیرخشک میزان چربی آنها است. شیرخشک بدون چربی نسبت به شیر خشک کامل چربی کمتری دارد، درست مانند شیر بدون چربی تازه که چربی کمتری نسبت به شیر کامل تازه دارد.

این محصول اگر چه بیشتر از پودر شیر بدون چربی درست می شود، اما درجه خاصی از بافت خامه ای را به غذاها و نوشیدنی های شما می دهد و از این رو برخی آن را به شیر معمولی ترجیح می دهند. پودر شیر بیشتر در ساخت نبات و شکلات بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود.

بسیاری از مردم به جای شیر معمولی از شیر خشک استفاده می کنند زیرا در مقایسه با شیر معمولی که ممکن است مملو از ناخالصی باشد، گزینه سالم تری به حساب می آید. شیر خشک دارای ترکیبات تغذیه ای مشابه شیر است، اما نباید در مصرف آن زیاده روی کرد زیرا کلسترول و قند بالایی دارند و همچنین به دلیل نگهداری نامناسب می توانند آلودگی باکتریایی داشته باشند. از کاربردهای شیرخشک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تهیه شیر تازه

شیرخشک برخلاف شیر تازه طعم شیری کمتر و غنای کمتری دارد اما کمتر لذیذ نیست، مخصوصا وقتی به غذاها اضافه شود. برای تهیه شیر تازه با شیر خشک از این فرمول استفاده کنید: ۱/۳ فنجان شیر خشک + ۳/۴ فنجان آب گرم. (اگر از شیرخشک کامل استفاده می کنید آب را گرم کنید. هنگامی که آماده استفاده در دستور پخت خود هستید، بگذارید خنک شود.)

پاستیل درست کنید

یکی از مزایای شیر خشک این است که نیازی به کاهش یا افزایش قوامی که برای برخی از دستور العمل ها نیاز دارید، نیست. پاستیل یک نمونه فوق العاده از چیزهایی است که می توانید با شیرخشک تهیه کنید. نیازی نیست شیر ​​تازه و شکر را به طور مداوم روی اجاق گاز هم بزنید تا آنقدر غلیظ شود و به راحتی می توانید از آن پاستیل تهیه کنید.

استفاده در خمیر کیک

پودر شیر خشک را می توان در خمیر کیک استفاده کرد. پودر شیر حالت خامه ای و شیری کیک شما افزایش می یابد و طعمی شبیه به پاستیل به آن می دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که شیر خشک یک ماده خشک است و می تواند بافت کیک شما را خشک کند. برای جلوگیری از آن می توانید از ترکیب کره و روغن برای مرطوب نگه داشتن آن استفاده می کند.

خرید شیر خشک هیپ

شیرخشک هیپ یکی از شیرخشک های موجود در بازار است که به عنوان یک شیرخشک ارگانیک طعم و کالری مناسبی دارد. این شیرخشک محصول کشور آلمان است و در تهیه آن از شیر کاملا ارگانیک استفاده می شود. این شیر خشک حاوی مقادیر مناسبی از اسیدهای چرب امگا ۳ و ۶ است که به رشد مغز و بینایی نوزاد کمک می کند. همچنین فاقد شکر است و به دلیل اینکه حاوی کمبیوتیک است با کمک به عملکرد بهتر دستگاه گوارش شیرخوار از ایجاد یبوست و یا اسهال نیز جلوگیری می کند.علاوه بر این شیرخشک هیپ همچنین فاقد گلوتن و هرگونه ماده افزودنی خوراکی و شیمیایی است به همین اغلب باعث ایجاد حساسیت نمی شود.

قیمت شیر خشک نیدو

شیرخشک نیدو یک شیرخشک غنی شده است که به عنوان یک مکمل غذایی برای کمک به دریافت مقادیر کافی ویتامین های مورد نیاز بدن و همچنین برای تامین انرژی و پروتیئن روزانه برای رشد عضلات و استخوان بندی برای افراد بزرگسال و بدنسازان و کودکان بیشتر از پنج سال قابل استفاده است. این شیرخشک به دلیل اینکه حاوی مواد مغذی و ویتامین هایی مانند D، C ، A و همچنین مواد معدنی مانند روی و سلنیوم و اسیدهای چرب امگا ۳ و۶ است می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک کند. همچنین با تامین مواد مورد نیاز بدن از سلامت عمومی آنها محافظت می کند.

فروش شیر خشک نان

شیر خشک نان به عنوان یک ماده غذایی کمکی در کنار شیر مادر و یا به تنهایی می تواند مواد مورد نیاز برای رشد نوزاد را تامین کند. این شیر خشک با فعال کردن سیستم ایمنی بدن شیرخوار و با داشتن باکترهای مفید و زنده بیفیدوس می تواند از سلامت سیستم ایمنی بدن شیرخوار شما محافظت کند. این شیرخشک همچنین حاوی ترکیب پروتئین خاصی است که مقدار پروتیئن لازم برای رشد کودک را تامین می کند. علاوه بر این حاوی اسید چربی به نام LCPUFA است که به عنوان یک عنصر مهم در شیر مادر شناخته شده است و می تواند به رشد بینایی و تکامل مغز جنین کمک کند.

قیمت فروش شیر خشک پگاه

شیر خشک پگاه یکی از مارک های شیر خشک است که در انواع بدون چربی و پرچرب در دسترس است. شما می توانید این محصول را برای کاربرد در صنایع گوشت و لبنیات و یا استفاده به عنوان مکمل ورزشی استفاده نمایید.

قیمت خرید شیر خشک کاله

شیر خشک کاله یکی از محصولات خوب ایرانی است که در بازار ایران موجود است. شما می توانید از آن برای کاربردهای مختلف استفاده نمایید. این محصول عمدتا در دو نوع شیر خشک بدون چربی و شیرخشک کامل موجود است. شیرخشک کامل با تبخیر شیر کامل به همان شکلی که هست به دست می آید. شیرخشک بدون چربی از تبخیر شیری که چربی آن گرفته شده است به دست می آید.

خرید آنلاین شیر خشک صنعتی

شیرخشک شیری است که با تبخیر آب آن به ماده خشک تبدیل شده است. این باعث افزایش ماندگاری آن می شود و محصولی را به دست می دهد که برای استفاده در صنایع غذایی و نوشیدنی بسیار مناسب است.

شیر خشک صنعتی بسیار مغذی و کاملا بدون چربی است. پودر شیر صنعتی معمولا برای تهیه محصولات مبتنی بر شیر مانند قهوه، چای، خویا، کشک، بستنی و غیره استفاده می شود. شیر خشک صنعتی عاری از هر نوع ماده شیمیایی، نگهدارنده و مواد شیمیایی مضر است.

خرید شیر خشک

شیرخشک از تبخیر شیر تا خشک شدن با حذف آب ایجاد می شود. شیرخشک یک محصول لبنی تولیدی است و اغلب از فرآیندی به نام خشک کردن اسپری تولید می شود.

خشک کردن پس از پاستوریزه شدن شیر خام اتفاق می افتد. این مخلوط سپس در یک محفظه گرم اسپری می شود و در آنجا به ذرات ریز تبدیل می شود. این فرآیند اتمیزه شده همان چیزی است که به شیر اجازه می ‌دهد وقتی دوباره با آب هیدراته ‌شود، توانایی بازگشت به حالت اولیه خود را حفظ کند. شیر خشک مصارف گسترده ای دارد و خرید آن به راحتی امکان پذیر است.

ترکیبات تشکیل دهنده شیرخشک

شیرخشک به اشکال مختلف مانند کامل، بدون چربی و با چربی وجود دارد. این فرآورده منبع ویتامین ها و مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، روی، پتاسیم و فسفر است. این محصول با استخراج آب و چربی از شیر پاستوریزه تازه تولید می شود و در طول فرآیند استخراج آب مواد مغذی مفیدی مانند اسیدهای آمینه حفظ می شوند.

ویتامین ها
شیرخشک حاوی مجموعه ای از ویتامین ها مانند A، D، E و K است. طبق گفته شورای صادرات لبنیات ایالات متحده، ویتامین A برای سیستم ایمنی، سیستم تولید مثل و بینایی شما مفید است و به رشد و تمایز سلولی کمک می کند. ویتامین D به روده شما کمک می کند فسفر و کلسیم را جذب کند که به استخوان ها، مفاصل و قلب کمک می کند. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که از لیپوپروتئین ها و غشای سلولی محافظت می کند و همچنین پاسخ ایمنی بدن شما را به بیماری تحریک می کند. همچنین ویتامین K برای لخته شدن مناسب خون مهم است.

پروتئین ها و اسیدهای آمینه
شیر مایع که از آن شیرخشک گرفته می شود حاوی آب پنیر، کازئین و پروتئین های دیگر است. پروتئین های آب پنیر شامل ایمونوگلوبولین ها، پروتئاز-پپتون ها، آلفا-لاکتوگلوبولین، بتا-لاکتوگلوبولین و فراکسیون های آلبومین سرم خون هستند. پودر شیر حاوی اسیدهای آمینه ای مانند ایزولوسین، لوسین، لیزین، متیونین، هیستیدین، فنیل آلانین، والین، ترئونین و تریپتوفان است که برای سلامتی و بهبود عملکرد کلی بدن ضروری هستند. آمینو اسیدهای موجود در پروتئین های شیرخشک دسترس پذیری زیستی بالایی دارند و قابل هضم هستند.

کربوهیدرات ها
بیشترین کربوهیدرات موجود در شیرخشک لاکتوز است. همچنین حاوی گلوکز، الیگوساکاراید و گالاکتوز است. شورای صادرات لبنیات ایالات متحده گزارش می دهد که گلوکز و گالاکتوز باعث تولید لاکتوز می شوند که می تواند با جلوگیری از اختلالات گوارشی و ترویج باکتری های اسید لاکتیک برای نوزادان مفید باشد. لاکتوز همچنین می تواند برای رژیم های غذایی دیابتی مفید باشد زیرا سطح گلوکز خون را افزایش نمی دهد و کندتر از گلوکز و فروکتوز هضم می شود. لاکتوز همچنین به بدن شما برای جذب کلسیم کمک می کند. توجه داشته باشید اگر عدم تحمل لاکتوز دارید یا در هضم شیر مایع مشکل دارید، ممکن است در هضم شیرخشک نیز مشکل داشته باشید.

فروش شیر خشک

جذاب ترین بخش شیرخشک مقرون به صرفه بودن آن است. در مقایسه با شیر تازه یا بسته بندی شده، قیمت آن نصف است. البته مارک های مرغوب قیمت بسیار بالایی دارند و حتما برای تغذیه کودک خودتان از شیرخشک های با کیفیت استفاده کنید. فروش شیر خشک در داروخانه ها صورت می گیرد و شما می توانید این محصول را به راحتی تهیه نمایید.

قیمت شیر خشک

شیرخشک یک محصول لبنی است که از تبخیر شیر معمولی تهیه می شود. از آنجایی که شیر ماندگاری بسیار محدودی دارد، کسانی که نمی توانند شیر تازه به طور منظم دریافت کنند آن را بسیار راحت می دانند. تبدیل آن به پودر باعث صرفه جویی در هزینه حمل و نقل نیز می شود. این شیر که در ظروف دربسته از هوا نگهداری می شود، می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و فقط یک قاشق از آن می تواند به چای، قهوه یا شیک شما جادو کند. قیمت شیرخشک بر اساس کیفیت آن متفاوت است.

 

خرید شیر خشک

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید شیر خشک از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید شیر خشک، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان شیر خشک را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید شیر خشک با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • بازرگانی امید

فروش انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع غذایی و ارایه محصولات تخصصی گروه رنگ های غذایی و اسانس ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا