Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده

عرق گیاهی تقویت معده  بهترین نوشیدنی هایی هستند که می توان از آن ها برای پاکسازی و تقویت معده استفاده کرد. از رایج ترین دردهای عصبی در انسان معده درد است. گاهی برخی افراد هستند که از تلخی دهان یا حالت تهوع شکایت دارند، همه این علائیم از نظر طب سنتی به دلیل وجود مشکلی در معده است که می توان آن را با پاکسازی معده درمان کرد. از عرق های معروف برای تقویت معده هم چنین  اولین عضوی که تحت تاثیر داروهای شیمیایی قرار می گیرند باز معده است.

عرق گیاهی تقویت معده

عرق کاسنی

کاسنی دارای طبع سردی است و از عرقیاتی است که باعث تقویت معده می شود. کاسنی دارای فیبر است که روده ها را تقویت می کند و از یبوست جلوگیری می کند.جلوگیری ازناراحتی های معده و تقویت آن و افزایش اشتها آوری از دیگرخواص این عرق است. به علاوه کاسنی التهاب معده را از بین می برد و اسید کلریدریک معده را تحریک و اشتها را زیاد می کند. با نوشیدن این عرق می توان از بیماری های کلیوی، فشار خون جلوگیری کرد.این عرق هم چنین موجب جلوگیری از مشکلات کبدی و شادابی پوست می شود. عرق کاسنی را بهتر است نصف فنجان در روز میل کنید.

عرق گلاب

دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده
دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده

عرق گلاب به دلیل خاصیت آرامبخشی که دارد، شناخته می شود و به همین دلیل از عرق گلاب برای تقویت معده استفاده می کنند. چون اضطراب و استرس را ازبین می برد و تقویت کننده اعصاب است. عرق گلاب خواص فراوانی دارد و برای درمان مشکلات گوارشی مانند یبوست، نفخ ، معده درد، زخم معده و ریفلاکس معده می شود.

عرق شوید

فلانوئید دارای خواص ضد باکتریایی هستند و به ازبین بردن عفونت های میکروبی و بیماری اسهال کمک می کند. با مصرف این عرق به رفع سو هاضمه، نفخ استفراغ و نفخ کمک می کند و مانع از پیدایش یبوست می شود.

همچنین یکی از دلایل معده درد در بانوان تغییرات بدن دردوران پریودی است. مصرف عرق شویدبا کاهش چربی خون و کاهش اختلال های پریودی  در دسته عرقیاتی قرار می گیرد که تقویت کننده معده است.

عرق زیره

عرق زیره تقویت کننده معده است . این عرق طبع گرمی دارد و برای درمان مشکلات گوارشی مانند درمان اسپاسم معده، رفع قولنج‌های دستگاه گوارش و رفع نفخ و هضم بهتر غذا استفاده می شود. عرق زیره باتاثیر بر روی عصب معده ، سکسکه را درمان می کند.

هم چنین از دلایل شایع دردمعده دل پیچه و نفخ است . اگر مدت ها مصرف داروهای مختلف برای بهبود مشکلات  به شما کمک نمی کند مصرف عرق زیره با بهبود فرایند هضم غذا و تولید گاز کمتر در معده ، کمک بزرگی در حل مشکلات معده داشته باشد.

عرق چهل گیاه

عرق چهل گیاه  شامل ترکیباتی مانند پونه،  نعنا، آویشن، شیرین بیان است. این عرق   برای درمان دل درد،  دل پیچه ، نفخ معده و ناراحتی های روده مفید است .این عرق به عنوان ۴۰ گیاه  معروف است. ولی در اصل  شامل چهل گیاه  نمی شود و حاوی تعدادی از گیاهان مفید است که برای ناراحتی های گوارشی و جهت سهولت در هضم غذا  مفید است. این عرق بادشکن و دمانگر رفلاکس معده است.

عرق نعنا

تخصص درمانی عرق نعنا درمان درد معده است. عرق نعنا طبع گرمی دارد و برای نفخ، دلپیچه، دل درد، بواسیر، رفع سوء هاضمه، ضد عفونی کننده، ضد درد بسیار مفید است. به دلیل اینکه زخم معده در محیط اسیدی اتفاق می افتد و افزایش ترشح اسید باعث بازماندن دهانه معده می شود . بنابراین افرادی که زخم معده دارند باید در مصرف عرق نعنا احتیاط کنند.

عرق شاتره

دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده
دمنوش و عرق گیاهی تقویت معده

عرق شاطره آرامبخش است و از اضطراب و استرس که یکی از عوامل معده درد است ،جلوگیری می کند و هم چنین این عرق مقوی معده است.

عرق رازیانه

عرق رازیانه طبع گرمی دارد و تقویت کننده معده است. یکی از خواص مهم آن این است که کاهنده اسید معده است.

عرق اسطوخودوس

این عرق رفع کننده اضطراب، بی خوابی، استرس و افسردگی است بنابراین درمان خوبی برای معده های عصبی است. مصرف روزانه سه بار از این عرق باعث دفع سموم روده و معده می شود.

عرق شیرین بیان

عرق شیرین بیان خواص مفیدی برای درمان زخم معده دارد بنابراین شیرین بیان را نباید از فهرست عرقیات تقویت معده جا بیاندازیم.عرق شیرین بیان می توانددر دیواره معده یک لایه بسازدو از آن در مقابل زخم معده محافظت کند. زخم معده یکی از نشانه های بالا بودن اسید معده است. نوشیدن عرق شیرین بیان می تواند اسید معده را کاهش دهد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا