Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

خواص و عوارض عرق چهل گیاه و ترکیبات آن چه می دانید؟!

عرق چهل گیاه برخلاف نامی که دارد از چهل گیاه تهیه نمی شود و فقط از چند گیاه مفید و موثر تشکیل شده است و بهترین داروی گیاهی برای درمان بیماری های گوارشی است. این گیاه به دلیل اینکه خواص و فواید فراوانی برای سلامتی دارد، در طب سنتی دارای جایگاه ویژه ای است. از جمله خواص بی نظیر آن ضد استفراغ و تقویت سیستم اعصاب و روان، درمان دل درد و نفخ شکم، تقویت دستگاه گوارش، رفع ناراحتی‌های روده است. از گیاهانی که در این عرق به کاررفته اند می توان به شیرین‌بیان، نعنا، پونه و آویشن اشاره کرد. این گیاهان مهمترین خاصیت عرق چهل گیاه را تشکیل می دهند.

ترکیبات عرق چهل گیاه

همانطور که قبلاگفتیم عرق چهل گیاه بر خلاف نامی که دارد از تعدادی گیاه حاصل می شودکه در ادامه به معرفی این گیاهان می پردازیم.

خواص و عوارض عرق چهل گیاه و ترکیبات آن چه می دانید؟!
خواص و عوارض عرق چهل گیاه و ترکیبات آن چه می دانید؟!

آویشن

آویشن دارای مقادیر زیادی تیمول و کاروکرول است که به ترتیب خواص ضد عفونی کننده و ضد باکتریایی دارد. این گیا ه از سرماخوردگی و عفونت تنفسی جلوگیری می کند. آویشن دارای خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی است. . آویشن تا حد زیادی چرک و عفونت گلو را از بین می‌برد. آویشن هم چنین طبع خشک و گرمی دارد که رفع دردهای سیاتیک ، نقرس ، مفاصل و نفخ معده و روده غیره بسیار تاثیر دارد.

اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس سرشار ازخواص و فواید است. که برای آرامش جسم و روح مفید است. برخی از این خواص عبارتند ازد رمان آسم، سلامت پوست و مو و تقویت معده و پاکسازی کبد است.

اسطوخودوس گیاهی است که طبع گرمی داشته باشد . این گیاه در عرق چهل گیاه آسم، سرفه، نفخ روده و معده، دردهای عضلانی و بیماری های کبد ، کلیه و طحال را د رمان می کند.

اسفرزه

اسفرزه طبع سرد و تر دارد و از گروه داروهای ملینی است. این گیاه برای درمان زخم معده و یبوست، نارسایی کبد و کلیه استفاده می شود. اسفرزه از مفیدترین ، بی ضررترین ملین های گیاهی است. باعث دفع کرمهای روده ای بدن می شود و موجب تقویت کبد و افزایش اشتها و تحریک رحم می شود. در درمان اختلالات قاعدگی نیز از این گیاه استفاده می شود.

افسنتین

گیاه افسنتین تاثیر موثری بر خواص عرق چهل گیاه می گذارد. این گیاه باعث افزایش اشتها و موجب رفع و درمان یبوست شده می شود. هم چنین این گیاه برای افرادی که خونریزی بینی دارند بسیار مناسب است .

ریشه بابا آدم

طبع ریشه بابا آدم گرم و تر است . این گیاه دردوران باستان برای درمان زخم ها و عفونت ها به کار می رود. این گیاه سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است و اغلب برای درمان مشکلات گوارشی و کبد و عفونت های مجاری ادراری  می شود. ریشه باباآدم دارای عوامل ضد قارچی، ضد باکتری و درمان اگزما و پسوریازیس می شود. ریشه بابا آدم برای تقویت سیستم ایمنی و تصفیه خون عالی است.

بادرنجبویه

از قوی ترین گیاه در ترکیب چهل گیاه بادرنجبویه است. این گیاه برای تقویت حافظه و مغز مفید است. این گیاه برای قولنج و تنگی نفس مفید است. درددندان و طپش قلب را از بین می برد.

بارهنگ

بارهنگ طبع سرد و تر دارد و این گیاه بیماری پوستی و سوختگی های سطحی را ازبین می برد. بارهنگ طبع سردی دارد و می توان به عنوان تعدیل کننده در عرق چهل گیاه باشد و از طبع گرم سایر ترکیبات گیاهی عرق چهل گیاه می کاهد.

گل بنفشه

گل بنفشه مانند بارهنگ طبع سردی دارد و این گیاه برای تسکین سرفه، کمک کننده هضم غذا ، ضد درد، بهبودی بی خوابی ، درمان یبوست ، تصفیه کننده خون ، درمان کننده آسم ، برونشیت، سیاه سرفه و گلو درد بسیار موثر و مفید است.

 

خواص عرق چهل گیاه

خواص و عوارض عرق چهل گیاه و ترکیبات آن چه می دانید؟!
خواص و عوارض عرق چهل گیاه و ترکیبات آن چه می دانید؟!

این عرق  با وجود گیاهان ارزشمند دارای خواص درمانی زیادی است. از برجسته ترین ویژگی این عرق بی نظیر تقویت دستگاه گوارش است. عرق چهل گیاه باعث تقویت معده و رود ه می شود.  هم چنین عرق چهل گیاه موجب رفع ترشی در معده و تقویت قلب و عروق و اعصاب می شود. این عرق بادشکن بوده و باعث بهبود عملکرد هضم و جذب و تقویت می شود.

عرق چهل گیاه و تقویت اعصاب

این عرق طبع گرمی دارد و این طبع گرم باعث می شود تا با مصرف این عرق گردش خون در بدن افزایش یابد و هم چنین موجب تقویت اعصاب شود.

عرق چهل گیاه و سلامت قلب

این عرق گیاهی شگف انگیز قادر است رگ های قلب و عروق را باز کرده  و باعث بهبود عملکرد سیستم خون رسانی می شود.

عرق چهل گیاه و تسکین درد‌های قاعدگی

خواص این عرق باعث آرامش و تقویت روحیه می شود و می تواند دردهای قاعدگی را که از فشار های عصبی، تداخل هورمونی، دردهای عضلانی ناشی می شود را کاهش دهد. این عرق همچنین دردهای عضلانی ماندد دل پیچه، کمردرد،دل درد در زمان قاعدگی را تسکین می دهد.

طریقه مصرف عرق چهل گیاه

این عرق  طعمی کمی تلخ و تندی دارد . این عرق مانند سایر عرق های گیاهی حاصل از تقطیر چند گیاه است. این عرق بدون گرم کردن یا حل کردن با مواد دیگر قابل مصرف است.

هم چنین بخوانید:

عرق گیاهی خارخاسک و خواص و کاربرد آن برای سلامتی بدن

عرق گیاهی کیالک و خواص درمانی آن در طب سنتی

عرق گیاهی پونه و همه خواصی که باید درباره آن بدانید!


خواص عرق گیاهی بابونه در سلامتی بدن و ذهن شما چه تأثیری دارد؟

عرق گیاهی بیدمشک و همه خواصی که باید درباره آن بدانید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا