Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
صنایع شیمیاییعلوم پایهمحصولات شیمیایی

قیمت فروش و خرید توئین ۴۰ | کاربرد تویین ۴۰ چیست؟

این مقاله شامل اطلاعات مفید و کاربردی درباره ویژگی‌ها، خواص و کاربرد توئین ۴۰ و موارد مصرف گوناگون آن است. همچنین اگر تصمیم به خرید توئین ۴۰ دارید، برای آگاهی یافتن از قیمت خرید و فروش توئین ۴۰ در بازار مواد شیمیایی می‌توانید از لیست پیشنهادی فروشندگان توئین ۴۰ در انتهای مقاله استفاده نمایید. حجم محصول، درصد خلوص، نرخ ارز و شرکت تولیدکننده به طور کلی از عوامل بسیار مهم در تعیین قیمت مواد شیمیایی هستند؛ قیمت توئین ۴۰ نیز تحت تاثیر این موارد است. لازم به ذکر است لیست فروشندگان پیشنهادی در پایان مقاله، همواره با اسامی معتبرترین شرکت‌های خوشنام و با سابقه فعال در زمینه فروش توئین ۴۰ به روزرسانی می‌شود.

پلی سوربات ها یا توئین ها گروهی از امولسیفایرها هستند که با نام های تجاری آلکست، کانارسل و توئین ۴۰ ارائه شده اند و نام توئین در آن ها بیشتر رواج دارد. توئین ها موجب انحلال اجزایی هستند که در حالت معمول در یک حلال قابل حل نبوده اند. پلی سوربات ها از واکنش اکسید اتیلن، سوربیتول و یک اسید چرب خاص تشکیل می شوند. از این مواد در صنایع مختلف، استفاده های متنوعی می شود. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به معرفی توئین ۴۰ ویژگی ها و کاربردهای آن می پردازیم.

مراکز خرید و قیمت فروش توئین ۴۰ در تهران و شهرستان‌ ها

اغلب مراکز خرید و فروش توئین ۴۰ و دیگر مواد شیمیایی در تهران وجود دارند و فروشندگان توئین ۴۰ در سایر استان و شهرستان ها در بیشتر موارد، خرید خود را از تهران انجام می دهند. به همین دلیل، توصیه می شود که در صورت امکان سعی کنید تا خرید مواد شیمیایی از تهران انجام شود. چرا که

  • اغلب شرکت های واردکننده توئین ۴۰ در تهران مستقر هستند.
  • به دلیل اینکه خرید توئین ۴۰ در سایر استان ها و شهرستان ها در بیشتر موارد از طریق چندین واسطه انجام می شود، خرید در تهران می تواند از نظر قیمت مقرون به صرفه تر و ارزان تر باشد.
  • از آنجایی که در تهران به تامین کننده اصلی کالا نزدیک تر هستید و بیشتر انبارهای اصلی مواد شیمیایی در شهر تهران قرار دارند، احتمال اصالت و مرغوبیت کالا نیز افزایش می یابد.

اما باید توجه نمود که تمامی شرکت های بازرگانی مستقر در تهران از نظر تجربه، سابقه و کیفیت در یک سطح قرار ندارند. به همین دلیل در این صفحه و سایر صفحات مرتبط با مواد شیمیایی در سایت جهان شیمی، تلاش کرده ایم برترین و باسایقه ترین شرکت های فعال در زمینه خرید و فروش توئین ۴۰ را به شما معرفی کنیم. شرکت هایی که در بنر بالای این صفحه یا در کادر «فروشندگان پیشنهادی» در پایان این مقاله معرفی شده اند، همگی به طور مرتب مورد بازبینی قرار می گیرند. خالی از لطف نیست که یادآور شویم از جمله مهمترین شرایط شرکت ها برای قرار گرفتن در بخش های مذکور و معرفی به خریداران، میزان سابقه، اعتبار و تجربه آن ها است.

پاسخ به سوالات در نشریه جهان شیمی فیزیک

پلی سوربات چیست + قیمت خرید و فروش

پلی سوربات ها به شکل مایعات روغنی هستند. این مواد به طور معمول ۲۰ اتیلن اکسید دارند. نوع اسید چرب متصل به بخش مولکول پلی اکسی اتیلن سوربیتان شماره ایست که به پلی سوربات ها چسبیده است. هر چه این عدد بزرگتر باشد قدرت امولسیون کنندگی بالاتری برای امولسیون آب و روغن خواهند داشت. برای نمونه اگر بخواهیم مخلوطی از روغن های عطری و اسانس در آب داشته باشیم باید پلی سورباتی با عدد کوچک تر انتخاب کنیم و بالعکس اگر بنا باشد روغن حامل در آب امولسیون شود پلی سوربات با عدد بزرگ تر مناسب خواهد بود.

پلی سوربات چیست؟
پلی سوربات چیست؟

انواع پلی سوربات ها عبارتند از: پلی سوربات۸۵، پلی سوربات ۸۰، پلی سوربات ۶۵، پلی سوربات ۶۱، پلی سوربات ۶۰، پلی سوربات ۲۰، پلی سوربات ۲۱ و پلی سوربات ۴۰ هستند.

کاربرد پلی سوربات

پلی سوربات از اتوکسیله کردن سوربیتان استری شده با اسیدهای چرب مایعی روغنی شکل به دست می آید. از این ترکیبات در شوینده ها، لوازم بهداشتی و آرایشی، صنایع غذایی و دارویی و درآزمایشگاهها به طورقابل ملاحظه ای بهره می گیرند. در بخش عظیمی از صنایع غذایی به عنوان ماده پراکنده کننده، روان کننده، امولسیون کننده، کف کننده، نرم کننده ی خمیر، افزودنی خوراک دام و طیور و … در مقدارهای دلخواه و مناسب، در غذاهای کنسروی، مواد غذایی یخ زده، برای سفت شدن بستنی در برابر ذوب سریع، برای حفظ نرمی سس، در پودر کیک ها و… مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد پلی سوربات
کاربرد پلی سوربات

قیمت توئین ۴۰

توئین ۴۰ یا پلی اکسی اتیلن (۴۰) یا مونوپالمیت سوربیتان (Polyoxyethylene (40) sorbitan monopalmitate)، از ترکیب اکسید اتیلن، سوربیتول و اسید پالمیتیک بوجود آمده است. عدد ۴۰ نمایانگر همان مونوپالمیت است. فرمول مولکولی این ماده C۶۲H۱۲۲O۲۶ است. این ترکیب یک سورفکتانت غیریونی و از دسته امولسیفایرها است. توئین ۴۰ در دمای اتاق به صورت مایع چسبناک موم مانند و به رنگ زرد تا نارنجی متغیر است. در مواد غذایی ازاین ماده به عنوان امولسیون کننده و تثبیت کننده استفاده می شود.

نحوه تولید و خرید توئین ۴۰

نحوه تولید توئین های ۲۰، ۴۰، ۶۰ و ۸۰ مانند یکدیگر است. توئین ۴۰ نیز حاصل واکنش شیمیایی بین اسید پالمیتیک، اکسید اتیلن و سوربیتول است. رایج ترین و معمول ترین اسید چرب اشباع در روغن های گیاهی، چربی ها و روغن های حیوانی، علاوه بر اسید پالمیتیک، اسید استئاریک است. لازم به ذکر است اسید پالمیتیک همچون دیگر اسیدهای چرب در طبیعت به شکل تری گلیسیرید یافت می شود.

می توان از کره، روغن آفتابگردان، روغن سویا، پنیر، شیر، گوشت و… به عنوان منابع طبیعی سرشار از اسید پالمیتیک نام برد. سوربیتول نیز متشکل از گروه های لیپوفیلیک- اسید پالمیتیک، اکسی اتیلن و گروه های آب دوست است. سوربیتول از –d گلوکزی بوجود می آید که خود از ذرت یا تاپیوکا ( نوعی نشاسته که از ریشه های ذخیره ای گیاهی به نام مانیوک استخراج می شود) تهیه شده است. قیمت این ماده بستگی به شرایط و نوسانات بازار دارد. بیشترین استفاده آن در محصولات غذایی و آرایشی است.

جدول مشخصات، خواص و ویژگی های توئین ۴۰

نام ماده توئین ۴۰ (Tween 40 Polysorbate)
فرمول مولکولی C62H122O26
جرم مولکولی ۱,۲۸۳.۶۳ g/mol
دیگر نام ها پلی سوربات ۴۰

کاربرد توئین ۴۰

علی رقم این که توئین ها در صنایع بهداشتی و آرایشی میزان خلوص کمتری نسبت به صنایع غذایی دارند ولی حضور این مواد در بخش مذکور پررنگ است. این ترکیبات به عنوان مرطوب کننده، تسکین دهنده برای پوست، همگن کننده ، امولسیفایر و ویسکوز کننده، مواد ضد چین و چروک، پودرهای معطر، لوسیون ها، روغن های ویتامینه، انواع شامپوها، صابون ها، شوینده ها، دهان شویه ها، رنگ مو، کاربردهای پلاستیکی و… کاربرد دارند.

کاربرد توئین 40
کاربرد توئین ۴۰

در بخش علمی و دارویی نیز در تهیه واکسن ها ( از پلی سوربات ۲۵ میکروگرم در هر دوز واکسن آنفلولانزا استفاده می شود) در داروهای بیولوژیکی ( آنزیم ها، آنتی بادی های مونکلونال و…)، در ویتامین ها ( اعم از محلول های مولتی ویتامین و یا برای حل ویتامین هایی با قابلیت انحلال در چربی  و آب) از آن ها بهره می گیرند. همچنین در امولسیون ها و سوسپانسیون ها می توانند برای ایجاد ثبات، مفید واقع شوند.

موارد مصرف و فروش توئین ۴۰ در صنایع غذایی

سازمان غذا و داروی آمریکا( FDA) استفاده از توئین ۴۰ را به عنوان امولسیون کننده غیرمستقیم به جای افزودنی مستقیم غذایی تایید کرده است. در عین حال نیزبه عنوان افزودنی مستقیم مصرف می شود. این ترکیب در صنایع غذایی ( در پودینگ، بستنی، نوشابه، سس سالاد، چاشنی ها و انواع شیرینی ها و… )، محصولات آرایشی، برخی داروها هم مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین وقتی اسید پالمیتیک با استرهای سوربیتول و مونو و هیدریدهای آن آمیخته شود مصارف خوراکی دارد، ۲۰ مول اکسید اتیلن در هر مول سوربیتول و انیدریدهای آن می تواند غلظت آن را زیاد کند.

معایب و عوارض خرید توئین ۴۰

وجود ۰.۲ میلی گرم اتیلن اکسید و ۵ میلی گرم دی اکسین ممکن است این شبهه را در مورد سرطان زا بودن این ماده به وجود آورد، ولی در کل آن ها مطمئن و بی خطر معرفی شده اند. البته از نظر غذایی توئین ها ممکن است برای برخی افراد آلرژی آور باشند، ولی در کل کاربرد این مواد مشکلی برای بدن انسان به همراه نخواهد داشت. حتی سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده است که می توان از آن به طور مستقیم نیز در غذا استفاده کرد و گزارشی بابت سمی بودن و سرطان زایی این مواد دریافت نشده است. علی رغم این ایمنی غذایی از پلی سوربات ها در ژاپن و بخش هایی از خاورمیانه استفاده نمی شود. در زمینه محصولات آرایشی طی بررسی متخصصین توئین های ۲۰، ۲۱، ۴۰، ۶۰، ۶۱، ۶۵، ۸۰، ۸۱ و ۸۵ ایمن هستند.

پرسش های رایج در مورد توئین ۴۰

چرا فروشندگان توئین ۴۰ در سایت جهان شیمی مورد اعتماد هستند؟
خریداران توئین ۴۰ می ‌دانند که پیدا کردن شرکت‌های بازرگانی خوشنام و باتجربه توئین ۴۰، کار راحتی نیست. به همین دلیل کارشناسان جهان شیمی با بررسی پیوسته شرکت ‌های متقاضی، فروشندگانی معتبر، مورد اعتماد و باسابقه را به خریداران توئین ۴۰ معرفی می ‌کنند.

شرایط نگهداری توئین ۴۰

برای حفاظت ازتوئین ها بهتر است آن ها را در مکان هایی خشک و خنک، با تهویه هوای مناسب و دور از حرارت نگهداری نمود. برای نگهداری از این مواد باید از ظروف دربسته استفاده کرد. حتی الامکان از لمس آن بدون دستکش خودداری کرد و در صورت تماس با دست ها، بلافاصله باید آن ها را شست و شو دهیم.

خرید پلی سوربات ۴۰

پلی سوربات ۴۰ مایع زرد تا کهربایی است که معمولا به عنوان یک ماده کمکی برای مصارف دارویی برای تثبیت امولسیون ها و سوسپانسیون ها استفاده می شود. همچنین در صنعت نساجی به عنوان عوامل ضد الکتریسیته ساکن و روان کننده الیاف استفاده می شود.

خرید توئین ۴۰

یکی از مهمترین دغدغه های فعالان حوزه شیمیایی، خرید توئین ۴۰ از یک فروشنده معتبر، باسابقه و قابل اطمینان است. با هدف افزایش اعتماد بین فروشندگان و خریداران از کیفیت محصول موردنظر در فرایند خرید توئین ۴۰، ما به عنوان مرجع مواد شیمیایی در ایران، تمام تلاش خود را کرده ایم که بهترین فروشندگان توئین ۴۰ را در این بخش و همچنین بنر بالای صفحه به شما معرفی نماییم. امیدواریم با معرفی تامین کنندگان منتخب، نگرانی های خریداران محترم کاهش یافته و بتوانیم لذت تجربه خرید توئین ۴۰ با قیمت و کیفیت مناسب را به شما هدیه نماییم.



  • محل تبلیغ شما

فروش انواع مواد شیمیایی

 




نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یک ویدیوی آموزشی، طرز تهیه پلی سوربات ۴۰ را نشان دهد در سایت نشان دهید.
    بهترین شیوه برای تعیین کیفیت و مرغوبیت پلی سوربات ۴۰ را به ما علاقه‌مندان نشان دهید.
    تشکر می کنم از شما به خاطر محتواهای غنی و ارزنده ای که تهیه کردید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا