Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

کمبود یا فقر آهن در کشور های در حال پیشرفت، بین نوزادان و کودکان زیر ۳ سال، شیوع بیشتری دارد. اگر نوزاد در طولانی مدت از این ماده مهم بهره مند نشود، رشد جسمی، ذهنی، رفتاری و تکامل عصبی او دچار مشکلاتی خواهد شد.

باید بدانید که بیماری هایی همانند آرتریت، روماتوئید، بیماری های مربوط به التهابی روده، اختلالات گوارشی و انواعی از سرطان ها در کوتاه مدت می توانند توانایی بدن را در جذب آهن مورد نیاز خون دچار اختلال کنند.

مصرف قطره آهن در زمان مناسب به رفع کم خونی های ناشی از فقر آهن در کودکان و حتی بزرگسالان کمک شایانی می کند. یکی از بهترین های این محصول حیاتی، قطره آهن کپتوسیدر (Captosider Iron Drop) است که تحت لیسانس ایتالیا طراحی و تولید می شود.

در ادامه این مقاله، به معرفی و بررسی ویژگی های قطره آهن کپتوسیدر می پردازیم. هم چنین در نشریه جهان شیمی فیزیک، مقالاتی با عناوین زیر می توانند اطلاعات جامعی را در مورد کم خونی و انواع قطره آهن نوزاد و بزرگسال برای جلوگیری از آن در اختیار شما قرار دهند. لطفا با ما همراه باشید.

کم خونی چیست و چه عوارضی برای فرد دارد؟

بهترین قطره آهن نوزاد کدام است؟ معرفی و بررسی ویژگی های آن

قطره آهن سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

گیاهخوران برای پیشگیری و درمان کم خونی چه بخورند؟

قطره فرولی ب ب (Ferroli Bebe): بهترین قطره آهن برای کودکان

 

آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن
آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره آهن فولیزومال

یکی از ویژگی های قطره آهن کپتوسیدر، داشتن طعم خوشایند این قطره است. قطره آهن کپتوسیدر مانند بسیاری از قطره های آهن طعم بد و بوی فلزی ندارد. بسیاری از کودکان و نوزادان به دلیل طعم نامطلوب قطره آهن آن را تف می کنند. فرمولاسیون قطره کپتوسیدر این ماده بد طعم را به یک خوراکی شیرین تبدیل کرده است تا کودک دلبندتان از مصرف آن امتناع نکند.

این قطره آهن فاقد گلوتن و الکل بوده و در پروسه فرمولاسیون و تولید آن از رنگ های مصنوعی خوراکی استفاده نشده است. یکی دیگر از مزیت های قطره آهن کپتوسیدر این است که در عین تامین آهن مورد نیاز با محافظت و پیشگیری از تحریک و آسیب مخاط دستگاه گوارش عوارض گوارشی حاصل از مصرف آهن همچون حالت تهوع، استفراغ و درد معده و مواردی از این قبیل را رفع کرده است.

جذب سریع آهن، عدم ایجاد دل پیچه و شکم درد، سیاه نشدن دندان ها، داشتن طعم خوب و هضم راحت مکمل آهن از ویژگی های یک قطره آهن خوب محسوب می شوند. این مزیت ها در قطره آهن کپتوسیدر خلاصه شده است. شما می توانید با خیال آسوده از این محصول باکیفیت استفاده کنید.

قطره آهن کپتوسیدر دندان را سیاه می کند؟

یکی از شایع ترین عوارض استفاده از قطره های آهن، سیاه شدن دندان کودکان است که در اثر ترکیب یون رنگی آهن با بزاق دهان بوجود می آید اما نشان از پوسیدگی دندان نیست. در مواردی برخی خانواده ها ممکن است به دلیل سیاه شدن دندان ها و از روی نا آگاهی از مصرف منظم این مکمل در کودکان جلوگیری کنند. غافل از اینکه عوارض ناشی از فقر آهن کودکان، در بزرگسالی اثرات جبران ناپذیری خواهد داشت.

همان طور که پیش تر گفتیم، فرمولاسیون ساخت قطره آهن کپتوسیدر این مشکل را بطور کامل مرتفع کرده است و استفاده از این قطره دندان را سیاه نمی کند. این فرآورده خارجی ساخت کشور ایتالیا یکی از نمونه های قطره های آهن موجود در بازار کشور ماست که خوردن آن دندان را سیاه نمی کند و طعم و مزه خوبی هم دارد.

قطره آهن لیپوزوفر ایرانی یا خارجی

 

عدم تیره شدن دندان ها بعد از مصرف، داشتن طعم دلچسب قطره آهن و جذب زود آهن ویژگی های بسیار مهم یک قطره آهن خوب هستند. زیرا طعم خوب شوق کودک به خوردن قطره را افزایش می دهد و مانع از ممانعت کودک از خوردن آن یا تف کردن می شود. عدم ایجاد مشکلات شایع گوارشی یا دل درد و هضم راحت تر مکمل ها یکی از مزایای مهمی است که یک قطره آهن خوب باید داشته باشد. این ویژگی ها و بیشتر را در قطره آهن کپتوسیدر آن را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده است.

قطره آهن کپتوسیدر حاوی مقدار مشخصی آهن میکرو کپسوله یا لیپوزومال است. این قطره با فرمولاسیون منحصر به فرد، در کودکان و نوزادانی که با کمبود شدید آهن مواجه هستند استفاده می شود. قطره آهن کپتوسیدر دارای ویتامین های C و B12 است. مقدار مشخص ویتامین سی موجود در این قطره میزان جذب آهن در بدن را به دو برابر افزایش می دهد.

ویتامین ب۱۲ علاوه بر اینکه به مقابله با ضعف جسمانی و خستگی ناشی از فقر آهن شدید در بدن کمک می کند، روند تشکیل سلول های خونی را تا حد زیادی بهبود می بخشد.

قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن
آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

علت سیاه شدن دندان کودک

متاسفانه این تصور اشتباه که قطره آهن باعث خراب شدن و پوسیدگی دندان ها می شود، در بین والدین وجود دارد. همین باور غلط باعث محدود کردن مصرف این ماده مهم برای کودکان می شود. مشاهدات حاصل از یک مطالعه نشان داد که مصرف قطره آهن نه تنها باعث پوسیده شدن دندان نمی شود، بلکه همراه با فلوراید جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان ها نیز بسیار موثر است.

قطره اهن خارجی چه مارکی خوبه؟

از دیگر برند های قطره آهن که مانند قطره آهن کپتوسیدر دندان ها را سیاه نمی کند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قطره آهن سیدرال گوچه

قطره فرولی ب ب (Ferroli Bebe)

قطره آهن لیپوزوفر (لیپوزومال)

قطره آهن فروزومال

قطره آهن فولیزومال

قطره آیروفیکس دایونیکس فارما

قطره آهن فلیپ های هلث

قطره آهن سوکرولیپوزومال فرولی ب ب رستاژن

قطره آهن بالای یکسال

بهتر است بدانید که نوزادان با آهن ذخیره شده در بدن خود به دنیا می آیند. آهن اضافی برای پیشگیری از فقر و کمبود آهن و رشد و تکامل بهتر کودک مورد نیاز خواهد بود. برای نوزادان زیر یک سال و بزرگتر از ۷ ماه، مقدار آهن توصیه شده در روز یازده میلی گرم است. در ادامه به بررسی میزان مصرف قطره آهن در گروه های سنی مختلف می پردازیم.

قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن
قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

چند قطره آهن به کودک بدهیم

همان طور که قبلا اشاره کردیم، مقدار مصرف آهن برای نوزادان زیر یک سال حدود ۱۱ میلی گرم است. اما برای گروه های سنی بالای یکسال باید طبق راهنمای زیر عمل کرد:

۱ تا ۳ سال ۷ میلی گرم

۴ تا ۸ سال ۱۰ میلی گرم

۹ تا ۱۳ سال ۸ میلی گرم

۱۴ تا ۱۸ سال، دختران ۱۵ میلی گرم و پسران ۱۱ میلی گرم

نحوه مصرف قطره آهن کپتوسیدر

به طور معمول قطره آهن نوزاد را می توان به دو صورت مستقیم استفاده کرد. در حالت اول به صورت مستقیم به گلوی نوزاد چکاند و یا قطره آهن را با مقداری آب مخلوط کرد و به آرامی به خورد کودک داد. جهت سهولت مصرف، در بسته بندی های قطره آهن یک قطره چکان نیز قرار می دهند که می توانید از آن استفاده کنید. در غیر این صورت می توانید قطره چکان را برای استفاده بهتر از دارو خانه ها یا فروشگاه های آنلاین خریداری نمایید.

عوارض قطره آهن کودکان

گرچه عوارض ثبت شده خاصی از مصرف این نوع قطره ثبت نشده است اما بهتر است قبل از مصرف تمامی مکمل های آهن با پزشک معالج مشورت شود.

شرایط نگهداری قطره آهن

شرایط نگهداری قطره آهن کپتوسیدر در منزل فراهم است.کافی است در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و به دور از حرارت و اشعه مستقیم آفتاب نگهداری شود.

قیمت قطره آهن کپتوسیدر

همانطور که می دانید قیمت قطره های خارجی نسبت به نمونه های ایرانی گران تر است. دلیل آن نیز نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت حاصل از واردات خواهد بود.

با توجه به در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل، نوسان قیمت ارز، متفاوت بودن پروسه تولید در خارج از کشور، قیمت مواد اولیه و مواردی از این قبیل، قیمت مکمل های خارجی در ایران با تغییرات نسبی در بلند مدت مواجه هستند. در حال حاضر قطره آهن کپتو سیدر را می توانید با قیمتی حدود ۱۳۰۰۰۰ تومان از داروخانه های معتبر در سراسر کشور خریداری کنید.

همچنین با کمی جستجو در داروخانه های معتبر اینترنتی، می توانید این مکمل را با قیمت معین شده بصورت آنلاین خرید کرده و درب منزل دریافت نمایید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا