Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قطره آهن لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

نیاز به عنصر آهن در بدن کودکان نوجوانان و حتی بزرگسالان بر کسی پوشیده نیست. کمبود یا فقر آهن بیماری کم خونی را به دنبال خواهد داشت که عوارض جبران ناپذیری دارد. کمبود این ماده حیاتی، در صورت عدم درمان، به اختلال در رشد جسمی و ذهنی کودک منجر می شود. قطره آهن لیپوزوفر (BSK Liposofer Iron Drops) نیاز روزانه نوزاد یا کودک شما به آهن را برطرف می کند. به دلیل این که قطره آهن لیپوزوفر شامل آهن لیپوزومال است، آن را قطره آهن لیپوزومال نیز می نامند.

با توجه به اینکه پایداری آهن با فرمول لیپوزومال بیشتر است، جذب آن نیز از راه یاخته های دیواره روده راحت تر انجام می شود. در ادامه این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی این محصول قطره آهن و ویژگی های آن بپردازیم.

نشریه جهان شیمی فیزیک، مقالاتی را در مورد انواع قطره آهن نوزاد منتشر کرده است که می توانید از طریق لینک های زیر آن ها مطالعه کنید:

قطره آهن کپتوسیدر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره فرولی ب ب (Ferroli Bebe): بهترین قطره آهن برای کودکان

قطره آهن سیدرال گوچه برای چیست؟ معرفی، عوارض و قیمت آن

 

قطره آهن لیپوزوفر ساخت کدام کشور است

این محصول در شرکت بنیان سلامت کسری با نام اختصاری BSK (بنیان سلامت کسری) فرموله و تولید می شود. بنابراین کشور تولید کننده این محصول ایران است.

قطره آهن لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن
قطره آهن لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره آهن لیپوزوفر دندان را سیاه میکند؟

اولین موضوعی که درباره مصرف قطره آهن در نوزادان و کودکان ذهن والدین را مشغول می کند، ترس از سیاه شدن یا تیرگی و ایجاد لکه در دندان های آنها است. تا همین چند سال قبل، این مشکل در تمامی قطره های آهن رایج بود. در مورد آن دسته از قطره های آهن توصیه می شد که دهان کودک شست و شو شودیا اینکه دندان ها بلافاصله بعد از مصرف با دستمال پاک شود. هرچند با این وجود لکه های سیاه کم و بیش ایجاد می شدند.

خوشبختانه امروزه این معضل مهم و دغدغه والدین در قطره های آهن جدید مانند قطره آهن لیپوزوفر به طور کامل رفع شده است. دیگر نیازی نیست بابت سیاه شدن دندان های کودک خود نگران شوید. این قطره آهن را با آسودگی خاطر به عنوان منبع تامین کننده آهن کودکان استفاده کنید.

قطره آهن لیپوزوفر خوبه

این قطره آهن نوزاد از فرمول لیپوزومال که یک فرمول معروف در بین قطره های آهن است بهره می برد. از مزیت ها و خصوصیت های این محصول مناسب برای نوزادان و کودکان می توان موارد زیر را به اختصار نام برد:

بدون گلوتن بودن

سیاه و تیره نشدن دندان ها

عدم ایجاد مزه فلزی

بدون عوارض و مشکلات رایج محصولات قطره آهن

دارای ساختار لیپوزومی

چند قطره آهن لیپوزوفر

میزان مصرف روزانه این قطره آهن یک میلی لیتر ( معادل ۷ میلی گرم آهن) از محلول به صورت خوراکی است. با این وجود بهتر است طبق دستور پزشک معالج مورد استفاده قرار گیرد. دقت کنید که قبل از هربار مصرف شیشه حاوی قطره آهن را به خوبی تکان دهید. برای اطمینان از برداشتن مقدار مشخص و صحیح قطره آهن، از قطره چکان مدرج داخل جعبه استفاده کنید.

قطره لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن
قطره لیپوزوفر چیست؟ معرفی، ویژگی ها و قیمت آن

قطره آهن لیپوزوفر خارجی

مکمل های آهن انواع خارجی و داخلی دارند. بسیاری از برند های قطره آهن تحت لیسانس شرکت های دارو سازی خارجی به مرحله تولید می رسند. خوشبختانه قطره آهن پیش رو در داخل کشور و شرکت بنیان سلامت کسری تولید می گردد.

قطره آهن لیپوزوفر قرمز

قطره آهن برند لیپوزوفر در دو بسته بندی با رنگ های قرمز و آبی تولید و به بازار عرضه می شود. به لحاظ حجم فرآورده، هر دو دارای ۳۰ میلی لیتر محصول هستند. در داخل بسته حاوی هر دو قطره آهن یک قطره چکان نیز قرار داده می شود تا کار اندازه گیری و مصرف را برای نوزاد و کودک آسان تر کند. بسته بندی قرمز حاوی قطره آهن لیپوزومال و بسته بندی آبی دارای قطره آهن لیپوزوفر فورت است. لیپوزوفر وفرت طعم تافی دارد و قیمت آن به نسبت نوع قرمز بالاتر است.

نحوه مصرف قطره آهن لیپوزوفر

با وجود قطره چکان مندرج که در بسته بندی قطره های آهن لیپوزوفر قرار دارد، نحوه مصرف و تعیین مقدار مشخص از محصول راحت تر شده است. در مورد میزان مصرف این قطره آهن می توانید طبق دستور زیر عمل کنید یا با پزشک مشورت کنید.

در شیرخواران ۶ ماه تا یک سال، مقدار ۱ میلی لیتر و یک بار در روز کافی است.

برای کودکان ۱ تا ۳ سال، ۱/۵ میلی لیتر و یک بار در روز مصرف شود.

نکته:

بهتر است قبل از مصرف شیشه حاوی قطره آهن را خوب تکان دهید. فرآورده را در جای خشک و خنک، دور از دسترس کودکان، گرمای مستقیم و نور آفتاب نگهداری نمایید. پس از باز کردن درب قطره آهن، باقی مانده را در یخچال نگه دارید. بعد از اولین استفاده از فرآورده حاوی قطره آهن، بهتر است حداکثر طی ۳۰ روز مصرف شود.

 

عوارض جانبی قطره آهن لیپوزوفر

 

یون های آهن موجود در این محصول، درون ساختار لیپوزومی قرار گرفته اند و در تماس مستقیم با مخاط دستگاه گوارشی قرار ندارند. به همین دلیل قطره آهن معرفی شده عوارض جانبی شایع سایر قطره های آهن را نخواهد داشت. عوارض معمول قطره های آهن شامل مشکلات گوارشی مثل دل پیچه، دل درد، شکم درد و معده درد هستند. همچنین ایجاد حالت تهوع به دلیل طعم فلزی و سیاه شدن دندان ها یا ایجاد لکه از دیگر عوارض رایج هستند که به لطف فرمول لیپوزومال و ترکیب منحصر به فرد این قطره اثری از آن مشکلات و عوارض گزارش نشده است.

ناگفته نماند مصرف طولانی مدت قطره آهن با دوز بالا می تواند منجر به مسمومیت با عنصر آهن شود. پس از مصرف خودسرانه یا بیش از حد این محصول جدا خودداری نمایید.

قیمت قطره آهن لیپوزوفر

با توجه به اینکه این محصول ایرانی در داخل کشور طراحی و تولید می شود نگران نوسانات قیمت آن نباشید. با توجه کیفیت بالای قطره آهن لیپوزوفر و رقابتی بودن آن، قیمت مناسبی دارد. این قطره آهن در دو نوع لیپوزوفر معمولی و لیپوزوفر فورت به بازار دارویی کشور عرضه می شود. در حال حاضر شما می توانید این قطره آهن را با توجه به بسته بندی قرمز و آبی در محدوده ۶۵۰۰۰ تا ۸۷۰۰۰ تومان تهیه کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا