Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

کپسول میکسودین ساخت فرانسه است. کپسول میکسودین از داروهای طبیعی برای رفع التهابات مفاصل با منشا گیاهی و طبیعی استفاده کرده است. کپسول میکسودین از کورکومین، جینجرول و پایپرین و عصاره های زردچوبه، زنجبیل و فلفل سیاه تشکیل شده است. این عصاره ها خالص و تغلیظ شده و آثار زیادی در  برطرف کردن التهابات مفاصل دارند. التهاب اشکال مختلفی دارد و می تواند یک مفصل یا مفاصل زیادی در سراسر بدن تحت تاثیر قرار دهد. التهاب کوتاه مدت مفصل ناشی از آسیب معمولا خود به خود از بین می رود. درمان التهاب مزمن دشوار است و با گذشت زمان بدتر میشود. در نشریه جهان شیمی فیزیک از استخوان و پوکی استخوان مطالب خوبی منتشر شده است. در این مطلب از موارد مصرف کپسول میکسودین اطلاعاتی در اختیارتان قرار میدهیم.

التهاب مفاصل چیست

التهاب مفاصل می تواند منجر به تورم و درد مفاصل شود. بسته به علت، می تواند یک مفصل خاص را تحت تاثیر قرار دهد یا گسترده تر باشد و چندین مفاصل را در سراسر بدن تحت تاثیر قرار دهد.

التهاب پاسخ ایمنی طبیعی بدن به آسیب، عفونت یا محرک است. آلرژی ها، زخم ها و بیماری ها همگی می توانند باعث التهاب شوند. شایع ترین علل التهاب مفاصل جراحات و آرتریت التهابی است.

درد و التهاب ناشی از جراحات معمولا برطرف می شود، اما آرتریت التهابی یک بیماری مزمن است که ممکن است با گذشت زمان بدتر شود.

کپسول میکسودین چیست

کپسول میکسودین از عصاره های طبیعی کورکومین، جینجرول و پایپرین تهیه شده است. کورکومین از گیاه زردچوبه ۳۰ برابر غلیظ شده است. جینجرول از زنجبیل و پایپرین از فلفل سیاه بدست میآید. مجموع ترکیبات میکسودین اثر هم افزایی دارند. این ترکیبات ضد التهاب در پیشگیری و بهبود بیماری التهابی مانند درد ها و التهابات مفاصل و استخوان، پوست، دستگاه تنفس و دستگاه گوارش همانند داروهای ضدالتهاب عالی است. میکسودین آنتی اکسیدان طبیعی قوی است. برای خنثی کردن رادیکال های آزاد موثر است. میکسودین در کاهش چربی خون و چربی کبد موثر است.

کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

ترکیبات کپسول میکسودین

کورکومین فلاوونوئید طبیعی زردچوبه: زردچوبه برای سلامتی مفاصل، پیشگیری و رفع التهاب مناسب است. ماده موثره اش کورکومین است. کورکومین فعالیت سایکلواکسیژناز-۲ (COX 2)، لیپواکسیژناز، TNF- α و MMP₃ را مهار می کند.

پایپرین: پایپرین از فلفل سیاه بدست آمده و در تقویت اثر کورکومین موثر است. بعلت فراهم زیستی کورکومین و متابولیسم سریع آن در کبد اگر به تنهایی مصرف شود بدن از خواص درمانی آن بهره مند نخواهد شد.

زنجبیل: زنجبیل در کپسول میکسودین حاوی جینجرول در بهبود التهابات عالی است. زنجبیل در پیشگیری و بهبود درد استفاده میشود.

ویژگی های کپسول میکسودین

  • کاهش درد والتهاب مفاصل
  • حفظ تعادل سلولی
  • محافظت از سلول های بدن
  • پیشگیری از آرتریت و درد
  • بهبود کبد چرب
  • کاهش درد و التهاب مفاصل
  • پیشگیری از آرتریت و درد

موارد مصرف کپسول میکسودین

کاهش درد و التهاب مفاصل است.

روش مصرف کپسول میکسودین

افراد ۶ تا ۱۲ سال روزانه یک کپسول به همراه وعده غذایی

افراد بزرگتر از ۱۲ سال: یک تا دو کپسول در روز به همراه وعده غذایی

احتیاط در مصرف کپسول میکسودین

مبتلایان به سنگ کیسه صفرا یک عدد میکسودین یک روز در میان استفاده کنند.
اگر آسپرین مصرف میکنید نباید بیش از یک عدد در روز مصرف کنید.

این دارو در بارداری و شیردهی مصرف نشود.

قرص میکسودین و لاغری

قرص میکسودین به علت داشتن زردچوبه و کورکومین  بر لاغری تاثیر دارد. زردچوبه بعلت خاصیت ضد التهابی اش در کاهش وزن نقش دارد. بیش از حد از میکسودین مصرف نکنید زیرا در دوزهای بالا معده را زخم میکند.

عوارض قرص میکسودین

اگر به مواد موثره این دارو آلرژی نداشته باشید، عوارض جانبی ندارد.

التهاب مفاصل چیست

التهاب مفاصل زمانی رخ می دهد که سیستم ایمنی یا بافت آسیب دیده مواد شیمیایی آزاد می کند که باعث تورم و سایر علائم در مفصل می شود. این می تواند فقط یک مفصل را تحت تاثیر قرار دهد، مانند زمانی که فرد آسیب دیده است. با این حال، برخی شرایط پزشکی می تواند منجر به موارد متعدد التهاب مفصل در سراسر بدن شود.

هنگامی که یک مفصل ملتهب می شود، رگ های خونی اطراف آن منبسط می شوند تا خون بیشتری به آن برسد. گلبول های سفید که نقش مهمی در پاسخ ایمنی بدن دارند، به سمت محل ملتهب می روند و در آنجا برای مبارزه با هر گونه عفونت یا محرک کار می کنند.

این پاسخ منجر به التهاب در این ناحیه می شود. مفصل ممکن است داغ یا دردناک باشد و التهاب ممکن است درد یک آسیب یا عفونت زمینه ای را تشدید کند.

در کوتاه مدت، التهاب به بدن کمک می کند تا با مهاجمان خطرناک مبارزه کند. با این حال، التهاب مزمن می تواند به مفصل آسیب برساند.

کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

علل التهاب مفاصل

شایع ترین علل التهاب مفاصل عبارتند از:

صدمات

آسیب به مفصل معمولا باعث التهاب موضعی می شود. با این حال، گاهی اوقات می تواند باعث التهاب در چندین مفاصل شود اگر آنها بسیار نزدیک به هم باشند. به عنوان مثال، اگر فردی به پای خود آسیب برساند، ممکن است در چند انگشت پا دچار التهاب مفصل شود.

تورم پاسخ طبیعی بدن به یک آسیب است. التهاب به بدن کمک می‌کند تا مواد مغذی و گلبول‌های سفید خون را به مفصل آسیب‌دیده برساند تا با عفونت مبارزه کند و بهبودی را بهبود بخشد.

با این حال، التهاب دردناک است و تورم شدید ممکن است روند بهبود را کند کند. هرکسی که التهابی را تجربه می کند که به اندازه کافی جدی است که در عملکرد روزمره اختلال ایجاد کند، باید به پزشک مراجعه کند.

آرتریت التهابی

آرتریت گروهی از شرایط است که بر سلامت مفاصل تاثیر می گذارد. اشکال التهابی آرتریت باعث التهاب در مفاصل می شود. بیشتر انواع آرتریت التهابی شرایط مزمن و پیشرونده هستند. آنها ممکن است در یک مفصل شروع شوند اما در نهایت به مفاصل دیگر پیشرفت کنند. برخی از نمونه های آرتریت التهابی عبارتند از:

بسیاری از انواع آرتریت التهابی بیماری‌های خودایمنی هستند، به این معنی که زمانی ظاهر می‌شوند که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت‌های سالم حمله کند.

با این حال، برخی از عفونت ها نیز می توانند باعث آرتریت التهابی شوند. آرتریت سپتیک زمانی اتفاق می افتد که یک مفصل عفونی می شود. گاهی اوقات، عفونت در ناحیه دیگری از بدن از طریق جریان خون به مفصل منتقل می شود.

این نوع التهاب مزمن نیست و معمولا با درمان بهتر می شود. با این حال، بدون درمان سریع، خطر آسیب دائمی به مفاصل و استخوان ها وجود دارد.

علائم التهاب مفاصل

برخی از علائم التهاب مفصل عبارتند از:

  • مشکل در حرکت مفصل یا مفاصل آسیب دیده
  • تورم یا برآمدگی در مفصل
  • درد یا درد در مفصل
  • درد اطراف مفصل
  • درد در جای دیگر، زیرا ممکن است فرد به دلیل درد فعالیت یا الگوی حرکت خود را تغییر دهد
  • قرمزی یا گرمی اطراف مفصل

هنگامی که علائم به دنبال آسیب ظاهر می شود، التهاب معمولا فقط یک پاسخ کوتاه مدت به آسیب است. افرادی که متوجه التهاب یا درد مداوم می شوند ممکن است آرتریت داشته باشند. درد مفاصل که با تب یا به دنبال عفونت رخ می دهد ممکن است نشانه عفونت مفصلی باشد که نیاز به درمان فوری پزشکی دارد.

درمان التهاب مفاصل

درمان مناسب التهاب به علت آن بستگی دارد. برخی از آسیب های جزئی با استراحت و زمان به خودی خود بهبود می یابند. آسیب های جدی تر ممکن است به درمان پزشکی یا حتی جراحی نیاز داشته باشد. افراد مبتلا به عفونت باکتریایی اغلب به آنتی بیوتیک نیاز دارند. در موارد شدید، ممکن است نیاز به ماندن در بیمارستان داشته باشند. برای صدمات جدی و التهاب مزمن، این درمان های پزشکی ممکن است کمک کند:

داروهای تجویزی: این داروها ممکن است شامل مسکن‌های قوی با نسخه یا داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی، داروهای آرتریت یا داروهای ضد التهابی مانند متفورمین باشد.

تزریق: تزریق کورتیکواستروئید می تواند به کاهش التهاب و کاهش درد کمک کند.

فیزیوتراپی: فیزیوتراپی می تواند به فرد کمک کند تا عملکرد خود را بازیابد و از آسیب به عضلات و ساختارهای اطراف جلوگیری کند.

تغییرات رژیم غذایی: برخی شواهد نشان می دهد که برخی از مکمل های گیاهی یا تغییرات رژیم غذایی ممکن است به بدن در مبارزه با التهاب کمک کند. با این حال، تحقیقی که این مداخلات را ارزیابی می کند، قطعی نیست. بهتر است قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی با یک پزشک صحبت کنید.

درمان های جایگزین و مکمل: برخی از افراد با طب سوزنی، ماساژ درمانی، مراقبت های کایروپراکتیک و سایر اشکال طب جایگزین تسکین می یابند. احتمالا پزشک فقط استفاده از این راه‌حل‌ها را در کنار درمان‌های استاندارد برای به حداکثر رساندن فواید توصیه می‌کند.

کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن
کپسول میکسودین چیست؟ موارد و نحوه مصرف و عوارض آن

درمان خانگی التهاب مفاصل

چندین درمان خانگی بدون توجه به علت، می‌تواند به بسیاری از انواع التهاب کمک کند:

بریج: استراحت، یخ، فشرده سازی می تواند در روزهای اولیه پس از آسیب کمک کند. یک فرد می تواند سعی کند هر بار حدود ۲۰ دقیقه از کیسه یخ استفاده کند، به مفصل استراحت داده و آن را تا حد امکان بالا نگه دارد. یک بسته بندی می تواند مفصل را فشرده کند و التهاب را کاهش دهد.

ورزش: ورزش مناسب می تواند عملکرد را بهبود بخشد و به بهبود سریعتر جراحات کمک کند. با این حال، مهم است که با یک پزشک یا فیزیوتراپ در مورد گزینه های ورزشی ایمن برای التهاب کوتاه مدت و مزمن صحبت کنید.

داروهای ضد درد: داروهای بدون نسخه، به ویژه NSAID ها مانند ایبوپروفن، ممکن است به کاهش درد و التهاب کمک کنند.

ماساژ: برخی افراد دریافتند که ماساژ ناحیه اطراف مفصل آسیب دیده مفید است.

گرما: گرما ممکن است به برخی از انواع التهاب کمک کند. با این حال، بلافاصله پس از آسیب، گرما می تواند التهاب را بدتر کند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده از این دارو چند روز صبر کنید.

نمک اپسوم: برخی افراد متوجه می شوند که نمک اپسوم خیسانده، مانند حمام گرم، به کاهش درد کمک می کند.

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید

یک فرد باید با پزشک تماس بگیرد اگر:

درد آسیب پس از چند روز بهتر نمی شود.

درد آنقدر شدید است که راه رفتن، خوابیدن و سایر اعمال روزانه غیرممکن است.

آنها دچار درد مزمن یا التهاب مفاصل می شوند که با درمان خانگی از بین نمی رود.

درمانی که زمانی به التهاب کمک می کرد، کار خود را متوقف می کند.

آنها علائم جدیدی ایجاد می کنند.

مراجعه به اورژانس در موارد زیر ضروری است:

فرد دچار درد مفاصل شدید همراه با تب می شود

درد مفاصل آنقدر شدید است که غیرقابل تحمل است

فردی مشکوک است که ممکن است استخوانی را شکسته باشد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا