Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
عمومی

با لیمو سنگی و خواص آن به طور کامل آشنا شوید!؟

آیا لیمو سنگی یا لیمو ترش سنگی و خواص آن را می شناسید؟! لیمو سنگی قرن هاست که برای مقابله با دردهای متعدد مورد استفاده قرار می گیرد. لیمو ترش که در زبان انگلیسی Lemon  یا Lime نامیده می شود، دارای طبیعت سرد و خشک است و سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلاونوئیدها، ریبوفلوین، ویتامی A، تیامین، ویتامین B6، ویتامین B کمپلکس، فولات، ویتامین C، آهن، مس، منگنز، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، فسفر، روی، فیبر و لیمون است.

از بزرگترین تولید کنندگان لیمو ترش سنگی می توان به کشور های ترکیه و آمریکا، ایتالیا، یونان، اسپانیا اشاره کرد. لیمو ترش سنگی یکی از مرکباتی است که خواص و مزایای زیادی برای بدن و سلامتی دارد. لیمو ترش خواص زیادی برای پوست، سلامت قلب دارد. نکته ای شما باید توجه داشته باشید در هنگام مصرف آب لیمو ترش این است که، برای خواص اسیدی آن، قادر است باعث تخریب مینای دندان و پوسیده شدن دندان شود، بنابراین بهتر است آن را رقیق کنید . در ادامه خواص لیمو ترش را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

خواص درمانی لیمو سنگی

با لیمو سنگی و خواص آن به طور کامل آشنا شوید!؟
با لیمو سنگی و خواص آن به طور کامل آشنا شوید!؟

لیمو ترش مزایای زیادی برای سلامتی بدن دارد. لیمو ترش سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی دارد و می تواند بدن را از بیماری ها محافظت کند. برخی از خواص لیمو ترش شامل تقویت سیستم ایمنی بدن, بهبود سیستم عصبی وعملکرد مغز, بهبود هضم, تقویت سلامت قلب,  از بین رفتن سوء هاضمه, مقابله با کبد چرب, حفظ سلامت کبد, از بین رفتن سموم بدن, خلاص شدن از درد دندان و لثه,  حذف آکنه و لکه ها بر روی پوست، کاهش سوزش، درمان ریزش مو، درمان سنگ کلیه، کاهش قند خون، کاهش عفونت های ویروسی، کاهش قند خون و درمان کم خونی و غیره اشاره کرد. . در ادامه به بررسی برخی از خواص لیمو ترش می‌پردازیم.

خواص لیمو سنگی برای کبد

اسید سیتریک در لیمو ترش باعث افزایش تولید صفرا در کبد می شود و به همین دلیل می تواند به سم زدایی بدن کمک کند. یکی دیگر از خواص لیمو ترش این است که لیمو ترش منبع غنی ازویتامین C  است که اجازه می دهد تا الکل را در کبد تجزیه شود. یکی از موادی که می تواند از کبد محافظت کند و به حفظ سلامت کبد کمک کند هسپریدین است.

به همین دلیل است که متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند که برای استفاده کردن از خواص لیمو ترش، آن را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

خواص لیموسنگی برای بهبود سرطان ها

از میان بسیاری از خواص لیو ترش, ما می توانیم به خواص ضد سرطان آن اشاره کنیم. لیموی ترش سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که می توانند از سیستم ایمنی بدن حمایت کنند و همچنین رادیکال های آزاد موجود در بدن را که باعث سرطان می شوند خنثی و از بین ببرند. لیموی ترش از جمله مرکباتی است که می تواند معجزه ای برای ازبین بردن بیشتر سلول های سرطانی باشد و قدرتی ۱۰۰۰۰ مرتبه بیش تر از شیمی درمانی دارد.

خواص لیمو سنگی برای مردان

به دلیل محتوای ویتامین C و تیامین لیمو ترش، کیفیت اسپرم و باروری در مردان افزایش پیدا می کند.

خواص لیمو ترش برای سلامت چشم

با لیمو سنگی و خواص آن به طور کامل آشنا شوید!؟
با لیمو سنگی و خواص آن به طور کامل آشنا شوید!؟

حفظ سلامت چشم یکی از خواص لیمو ترش است.ویتامین c در لیمو می تواند به جلوگیری از پیرچشمی و بیماری های چشمی در سنین بالا کمک کند. فلاونوئیدها در لیموترش نیز می توانند به جلوگیری از عفونت های چشمی کمک کنند.

 خواص لیمو ترش برای مقابله با یبوست

لیموترش سرشار از فیبر است و این فیبر حرکات روده را بهبود می بخشد و را متوقف می کند. ترکیب آب لیمو ترش و نمک یک درمان کوتاه برای یبوست است. شما می توانید مخلوطی از آب گرم و آب لیمو ترش برای تمیز کردن روده های خود استفاده کنید

خواص لیمو سنگی برای هضم غذا

مصرف لیموترش و آب لیمو ترش بعد از وعده های غذایی می تواند هضم غذا را بهبود بخشد. لیمو ترش می تواند سموم گوارشی را رقیق کند و علائم و نشانه های سوءهاضمه که شامل سوزش سر دل، آروغ ونفخ از بین ببرد.

خواص لیمو سنگی برای سنگ کلیه

یکی دیگر از خواص لیمو سنگی وجود مقادیر زیاد  اسید سیتریک در آن است که  می تواند به جلوگیری و درمان سنگ کلیه کمک کند. مصرف یک لیمو سنگی یک گزینه درمان عالی برای درمان سنگ کلیه و عفونت کلیه است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا