Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

امروز در این مقاله از نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با یک مولتی ویتامین مخصوص کودکان آشنا کنیم. قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کندر یکی از بهترین مولتی ویتامین های مخصوص کودکان است. این قرص با ظاهر عروسکی و طعم جذابی که دارد، کودکان را تشویق به مصرف می کند.

والدین همیشه نگران سلامتی فرزند خود هستند. در راه حفظ سلامتی کودک نیز ممکن است هر روشی را امتحان کنند. برخی کودکان به دلیل بد غذایی دچار کمبود ویتامین می شوند. همین موضوع سبب می شود تا بسیاری از بیماری ها و مشکلات مربوط به کمبود ویتامین و مواد معدنی برای کودکان ایجاد شود.

پیش از آن که بخواهیم در رابطه با قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر صحبت کنیم، بهتر است به ضرورت وجود ویتامین ها در برنامه غذایی کودکان بپردازیم. در ادامه مقاله علاوه بر شرح این موضوع، به ویژگی های قرص فیشر کیندر اشاره کرده ایم. در این مطلب شما می توانید نکات مفیدی در رابطه با ترکیبات این دارو، عوارض آن، بهترین زمان مصرف آن، گروه هدف، قیمت و فواید آن کسب نمایید.

پس از شما درخواست می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. همچنین در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک مطالب مفیدی در رابطه با قطره کیدزی کولیک و شربت کیدزی اپتایت و قطره ایمیوسنس برای شما قرار دادیم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن
قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

ضرورت مصرف ویتامین ها در کودکان

یکی از دغدغه های مهم والدین، رشد و نمو کودک است. از همین رو، همواره در تلاش اند تا رژیم غذایی مناسبی را برای فرزند خود تدارک ببینند. همچنین برخی از والدین که نگرانی های بیشتری دارند اقدام به مراجعه به پزشک کرده تا با درمان دارویی سلامت کودک خود را تضمین نمایند.

مولتی ویتامین ها از آن دسته داروهای بدون نسخه هستند که مصرف آن ها برای تمامی افراد و سنین ضروری است. به دلیل زندگی سخت و ماشینی این روزها، دیگر مانند گذشته برنامه غذایی خانواده ها سالم و غنی نیست. حضور فست فودها در زندگی های جدید سبب شده تا بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مفید از برنامه غذایی خانواده ها حذف شود.

از همین رو، مادران باردار نیز به اندازه کافی مواد مغذی دریافت نمی کنند. لذا کودک با انواع کمبودها به دنیا آمده و با ادامه دادن همان سبک زندگی، دچار انواع اختلالات و مشکلات در زمینه رشد خواهد شد. به همین خاطر استفاده از مولتی ویتامین هایی نظیر قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر برای این دسته از کودکان توصیه می شود.

بد غذایی عامل دیگر کمبود ویتامین های ضروری در بدن است. گاهی اوقات کودکان نسبت به خوردن گوشت و مرغ و ماهی از خود مقاومت به خرج می دهند. از همین رو، استفاده از ویتامین هایی چون B12 و امگا ۳ برای این دسته از کودکان به صورت مکمل دارویی واجب است.

گاهی اوقات کودک مبتلا به اختلالات گوارشی نظیر سلیاک است. این کودکان در معرض سوء تغذیه قرار داشته و حتما باید از مولتی ویتامین استفاده کنند. برخی کودکان نیز توانایی هضم پروتئین هایی مفیدی چون شیر را ندارند. در صورتی که کودک مبتلا به کم اشتهایی شود نیز می تواند در تامین ویتامین های مورد نیاز بدنش دچار مشکل شود.

ویتامین های ضروری برای کودکان

به طور کلی برای رشد و نمو کودکان چند ویتامین بسیار ضروری وجود دارد. در صورتی که کودک شما تحت نظر یک پزشک باشد، خود پزشک این ویتامین های ضروری را در قالب شربت، قرص، قطره و پاستیل های دارویی برای کودک تجویز می کند. در این قسمت از مقاله قصد داریم تا این ویتامین ها را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما خواهیم گفت که هر کدام از این ویتامین ها چرا برای کودک شما ضروری هستند.

ویتامین D

ویتامین دی یکی از مهم ترین ویتامین های مورد نیاز بدن انسان است. این ویتامین حتی برای بزرگسالان نیز بسیار ضروری است. بیشتر افرادی که از کمبود ویتامین دی رنج می برند در گروه زنان و دختران در دوران بلوغ قرار می گیرند.

ویتامین دی برای جذب مقادیر کافی کلسیم در بدن مفید است. همچنین به رشد استخوان ها و دندان ها کمک می کند. یکی از منابع اصلی ویتامین دی، نور خورشید است. از همین رو مهم است تا کودک شما ساعاتی را در نور آفتاب به بازی مشغول شود. اگر این امکان برای شما فراهم نیست حتما پزشک معالج کودک خود را در جریان قرار دهید.

ویتامین دی در مواد غذایی مهمی چون لبنیات و جایگزین های غذایی آنان، زرده ی تخم مرغ و روغن ماهی به وفور یافت می شود. طبق تحقیقات انجام شده، کودکانی که روزانه کمتر از ۹۰۰ سی سی شیر غنی شده با ویتامین D یا جایگزین های لبنی آن مصرف می کنند، به مصرف مولتی ویتامین حاوی ویتامین دی احتیاج پیدا خواهند کرد.

البته یک نکته بسیار مهم وجود دارد که باید به آن توجه کنید. مصرف بیش از حد شیر در افزایش سلامت کودکان نقش ندارد. اگر کودک روزانه بیش از ۹۰۰ سی سی شیر مصرف کند، دچار کمبود آهن می شود. پس لطفا مقدار روزانه شیر مصرفی کودک را با دقت اندازه گیری نمایید.

ویتامین های گروه B

این دسته از ویتامین ها یک خانواده ی بزرگ و کامل هستند که هر کدامشان به نوعی در سلامت کودک نقش دارند. ویتامین های گروه ب در مواد غذایی مهمی چون گوشت، تخم مرغ، لبنیات، آجیل، لوبیا و سویا یافت می شود. در صورتی که کودک شما به این مواد غذایی علاقه ندارد به شما هشدار جدی می دهیم که دچار کمبود ویتامین های گروه ب خواهد شد. لذا مهم است از مولتی ویتامین های حاوی ویتامین های گروه ب استفاده نماید.

ویتامین A

دریافت کافی ویتامین A در رژیم غذایی روزانه در رشد طبیعی بدن کودک ضروری است. این ویتامین در سلامت پوست، چشم، تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم بافت و استخوان ها نقش مهمی بر عهده دارد. از جمله منابع مهم ویتامین آ می توان به سبزیجات زرد، نارنجی، شیر، پنیر و تخم مرغ اشاره کرد.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن
قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست

حالا که با ضرورت استفاده از مولتی ویتامین ها با خبر شدیم، بهتر است به معرفی یکی از بهترین مولتی ویتامین های کودکان بپردازیم. مولتی ویتامین های مختلفی برای کودکان در بازار موجود است. با این حال همیشه باید آن دارویی را انتخاب کنیم که نسبت به داروهای مشابه مزایایی داشته باشد.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر از آن جهت که به شکل عروسکی تولید شده است، شوق کودکان را برای مصرف بر می انگیزد.

این مولتی ویتامین یک مکمل غذایی ویژه کودکان است. به گفته شرکت تولید کننده، قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر حاوی انواع ویتامین ‌ها و مواد معدنی ضروری برای بدن کودک است. این مولتی ویتامین به قوی شدن بدن کودکان، رشد و تقویت سسیستم ایمنی بدن آن ها کمک خواهد کرد. به دلیل وجود کلسیم در ترکیبات این مکمل، خیال شما از بابت استحکام استخوان و دندان‌ های کودکان آسوده خواهد شد.

ترکیبات قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر حاوی ویتامین‌ های A، C، E  است. در این مکمل همچنین تمام ویتامین‌ های گروه  B، کلسیم و روی نیز دیده می شود. حضور این ویتامین ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت و رشد کودکان بسیار ضروری است. در بخش های ابتدایی مقاله در رابطه با فایده برخی از ویتامین ها برای کودکان صحبت کردیم. اما در این بخش از مقاله به شرح فواید ترکیبات این قرص مولتی ویتامین برای کودکان پرداختیم:

ویتامین  C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است. این ویتامین برای رشد و تکامل طبیعی به ویژه در کودکان بسیار اهمیت دارد. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافتی در تمام بخش‌ های بدن ضروری است. این ویتامین در تشکیل کلاژن به عنوان یک پروتئین مهم در ساخته شدن پوست، تاندون ‌ها، لیگامنت ‌ها و رگ‌ های خونی نقش بسیار پر رنگی دارد.

حضور ویتامین C برای بهبود زخم‌ ها و ترمیم و تقویت غضروف، استخوان و دندان‌ ها بسیار مهم است. این ویتامین در کنار آنتی اکسیدان های مهمی چون ویتامین E و بتاکاروتن، نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد مخرب سلول دارد.

ویتامین  D

همان طور که در بخش های ابتدایی مقاله اشاره کردیم، این ویتامین یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که کودکان و بزرگسالان باید نسبت به تامین آن اقدام کنند. رشد و تقویت استخوان ‌ها تا حد زیادی به ویتامین D بستگی دارد.

ویتامین دی یکی از ویتامین های محلول در چربی است. نقش اصلی این ویتامین، جذب کلسیم از روده و استحکام استخوان‌ ها شناخته شده است.

از علایم کمبود این ویتامین در کودکان می‌ توان به جعبه ای شکل شدن سر، پیشانی برجسته، دیر دندان درآوردن، پوسیدگی زودرس دندان‌ ها، ضخامت مچ دست، بد شکل شدن لگن، پرانتزی شدن ساق پاها در ستون فقرات، ساق پاها و لگن که سبب کوتاهی قد می ‌شود، دیر نشستن و دیر راه افتادن کودک اشاره کرد.

ویتامین  E

ویتامین E یکی از مهم ترین ویتامین ها برای سلامتی و رشد و نمو کودکان محسوب می شود. این ویتامین سیستم ایمنی را تقویت می کند. از این طریق بدن را در مقابله با میکروب‌ ها یاری می نماید. ویتامین E عروق خونی را برای  جریان آزادانه خون در وسعت کافی باز نگه می ‌دارد. همچنین به سلول‌ های بدن کمک می‌ کند تا به منظور انجام بسیاری از نقش‌ های مهم با یکدیگر در تعامل مثبت باشند.

روی

روی یا زینک ماده ای است که کمبود آن در بدن سبب بروز اثرات نامطلوب بسیاری خواهد شد. کمبود این ماده معدنی در دوران جنینی و ۲ سال اول زندگی اثرات جبران ناپذیری بر رشد و تکامل مغزی کودک می گذارد. همچنین کمبود روی در ادامه ی زندگی کودک سبب کاهش قدرت ادراک و یادگیری، کاهش ضریب هوشی، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ابتلا به بیماری‌ ها و کاهش سرعت رشد خواهد شد.

ویتامین  A

ویتامین A در شکل ‌گیری و تقویت دندان‌ ها، بافت اسکلتی و بافت نرم، غشاهای مخاطی و پوست سالم نقش مهمی بر عهده دارد. این ویتامین موجب تقویت بینایی به ویژه در نور کم خواهد شد. ویتامین A را دیگر یک آنتی ‌اکسیدان ضروری بدن می دانند. آنتی اکسیدان‌ ها به طور کلی از سلول ‌ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌ های آزاد محافظت می کنند.

ویتامین A برای رشد، تولید مثل و افزایش کیفیت زندگی مورد نیاز است. این ویتامین سبب ایجاد مقاومت در برابر عفونت ‌ها، به ویژه عفونت‌ های دستگاه تنفس خواهد شد. غشاهای مخاطی در بدن به خصوص انواع این غشاها در چشم، ریه‌ ها، معده و روده‌ ها به واسطه حضور ویتامین آ در وضعیت سالم باقی خواهند ماند.

این ویتامین در جلوگیری و حذف عفونت‌ های پوست، سلامت مو، دندان‌ ها و لثه ‌ها بسیار مهم است. ویتامین A نفوذپذیری مویرگ‌ های خونی را افزایش داده و موجب اکسیژن گیری بیشتر و بهتر بافت‌ ها خواهد شد.

ویتامین‌ های گروه  B

همان طور که در بخش های ابتدایی مقاله اشاره کردیم، ویتامین‌ های گروه B در بدن منافع بسیاری دارند. از جمله این منافع می توان به افزایش و تقویت میزان سوخت و ساز بدن، تقویت و افزایش سلامت پوست و قدرت عضلانی، افزایش سلامت سیستم ایمنی و دستگاه عصبی، افزایش رشد و تقسیم سلولی اشاره کرد. همچنین به دلیل خاصیتی که برای رشد و تقسیم سلولی دارند، از بروز کمبود گلبول های قرمز خون جلوگیری کرده و موجب بهبود کم خونی خواهند شد. در ادامه چند نمونه از مهم ترین ویتامین‌ های گروه B برای کودکان را معرفی کرده ایم. همه این ویتامین ها در ترکیبات قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر دیده می شوند.

معرفی ویتامین های گروه B

ویتامین  B1: این ویتامین مسئول تولید انرژی در بدن کودک است. ویتامین ب۱ برای تبدیل قند و دیگر کربوهیدرات‌ ها به انرژی در بدن کودک بسیار مهم و حیاتی است. وجود این ویتامین در بدن کودک، از سیستم عصبی بدن او در برابر هر نوع آسیب و یا انحطاطی محافظت خواهد کرد.

علاوه بر موارد یاد شده، ویتامین مذکور برای انتقال پیام از مغز به اعضای مختلف بدن لازم و ضروری است. در حقیقت این ویتامین به سلامت و بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک خواهد کرد.

ویتامین  B6: این ویتامین نقش حیاتی در عملکرد مناسب قلب و عروق و همچنین سیستم عصبی بدن کودک دارد. علاوه بر این حضور آن در هضم بهتر غذا در بدن و بالا رفتن سیستم ایمنی بدن کودک نقش موثری ایفا خواهد کرد. این ویتامین برای عملکرد مناسب مغز کودک لازم است. خلق و خوی کودک را تنظیم می ‌کند و باعث از بین رفتن استرس در او می شود.

ویتامین B7: برای بهبود عملکرد فرایندهای متابولیک، سوخت و ساز مناسب چربی ها و کربوهیدرات ها وجود این ویتامین بسیار مهم است.

ویتامین B12: این ویتامین برای تغذیه ی DNA ضروری است. چنین ویتامینی برای رشد و نمو کودکان در حال رشد بسیار لازم است. همچنین از کودک در برابر بیماری آسم نیز محافظت خواهد کرد. ویتامین ب۱۲ به تولید گلبول‌ های قرمز خون کمک می کند. همچنین برای حفظ سیستم عصبی بدن کودکان بسیار ضروری است.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن
قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

ویژگی هایی قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

حالا که در رابطه با ترکیبات قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر دانستیم، بهتر است تا ویژگی های کلی آن را به صورت خلاصه وار با شما در میان بگذاریم:

حاوی کلسیم، روی و کلیه ی ویتامین های مورد نیاز کودکان و نوجوانان

تامین ریزمغذی های مورد نیاز در دوران رشد

بهبود رشد جسمی و ذهنی در کودکان و نوجوانان

حفظ سلامت عمومی بدن تقویت سیستم ایمنی

نحوه ی مصرف قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

همان طور که در نام این قرص هم تاکید شده است، این قرص یک مکمل جویدنی است. یعنی حتما باید جویده شود. اگر این قرص جویده نشود اثرات آن بسیار محدود خواهد شد. از آن جایی که این قرص به شکل عروسکی تولید شده است، طعم دلپذیری دارد. در حقیقت کودکان نسبت به مصرف آن اشتیاق دارند. چرا که مانند خوراکی هایی نظیر اسمارتیز و دراژه استفاده از آن لذت بخش است.

به طور کلی اگر این قرص توسط پزشک تجویز شده است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت روزانه ۲ عدد جویده شود.

این قرص در بسته بندی ۶۰ عددی تولید شده و برای یک دوره ی یک ماهه مناسب است.

در صورتی که نیازمند نتایج بهتر هستید، دوره ی درمان خود را کامل کرده و حداقل ۳ الی ۶ ماه به طور مداوم از این دارو استفاده کنید. بهتر است برای اطلاع از مدت زمان مناسب برای ادامه درمان با پزشک یا داروساز یا مشاور تغذیه مشورت نمایید.

هشدار در رابطه با قرص مولتی ویتامین فیشر کیندر

مصرف این مکمل برای کودکان باید تحت نظارت والدین انجام شود.

تنها به میزان مجاز مصرفی در هر روز استفاده شود.

این محصول یک مکمل غذایی بوده و برای تشخیص، پیشگیری یا درمان نیست.

در جای خشک و خنک و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

حتما پیش از مصرف مولتی ویتامین در کودکان با پزشک خود مشورت کنید.

در صورتی که یک روز دوز توصیه شده را مصرف نکردید، از دو برابر کردن دوز روز بعد خودداری نمایید. ترکیبات این دارو به صورتی است که باید به صورت روزانه، مقدار مشخصی از آن ها دریافت شود. در غیر این صورت می تواند منجر به بروز تداخل دارویی یا عارضه ی جانبی شود.

عوارض جانبی قرص مولتی ویتامین فیشر کیندر

این مکمل به دلیل این که یه مکمل ویتامینی است، عوارض جانبی خاصی ندارد. با این حال پیش از مصرف قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر برای کودک خود، اطلاعات پزشکی و سوابق بیماری او را در اختیار پزشک معالج قرار دهید. در صورتی که کودک به ماده غذایی خاص یا داروی خاصی واکنش آلرژیک یا حساسیتی دارد، آن را به پزشک و دارو ساز اطلاع دهید.

چنان چه بروز هر گونه عارضه ی حساسیتی پزشک معالج او را مطلع سازید. در این شرایط مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

از جمله واکنش های حساسیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کهیر

مشکل در تنفس

تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو

رنگ تیره روی دندان

افزایش ادرار

خونریزی معده

ضربان قلب ناهموار

گیجی و ضعف عضلانی

احساس لنگیدن

لازم به ذکر است وجود این عوارض احتمالی نباید مانع از مصرف شما شود. در صورتی که دارو طبق دستور مصرف شود، انتظار نمی رود که عوارض جانبی جدی داشته باشد.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن
قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

تداخلات دارویی قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

هیچ تداخل دارویی از سوی شرکت تولید کننده برای قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر گزارش نشده است. با این حال باید توجه کنید که مصرف همزمان چند مکمل مولتی ویتامین با هم، می تواند سبب بروز اوردوز ویتامینی شود که خود عوارض جانبی سختی به دنبال دارد.

پس به خاطر داشته باشید که هیچ گاه برای فرزندانتان یا خودتان از چند مکمل مولتی ویتامینی استفاده نکنید. تنها در صورتی مجاز به انجام این کار هستید که پزشک تجویز کرده باشد.

بهتر است پیش از مصرف هر گونه دارو، لیستی از داروهای گیاهی و شیمیایی خود را در اختیار پزشک معالج و یا داروساز قرار دهید. در چنین شرایطی پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

قیمت قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

قیمت این قرص مولتی ویتامین به دلیل نوسانات بازار ثابت نیست. از همین رو، بهتر است زمان خرید آن از داروخانه استعلام بگیرید. با این حال تا زمان نگارش این مقاله در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، قیمت قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر از ۸۰ هزار تومان به بالا است.

این دارو را می توانید بدون نسخه و به صورت آنلاین یا حضوری از داروخانه های سراسر کشور تهیه نمایید. البته لازم به ذکر است فروش بدون نسخه ی این دارو سبب نمی شود که شما بدون مشورت پزشک و به صورت خودسرانه آن را مصرف کنید. اگر این دارو برای کودک دیگری تجویز شده است، پیش از این که برای تهیه ی آن برای فرزند خود اقدام کنید حتما با پزشک مشورت کنید. شاید کودک شما نیازی به این مکمل نداشته باشد.

ضرورت مشورت با پزشک

همان طور که چندین بار در این مقاله اشاره کردیم، مشورت با پزشک بسیار ضروری است. مشاور تغذیه نیز می تواند مرجع خوبی برای پاسخ به سوالات شما باشد. علت تاکید بر روی این مساله این است که مصرف برخی ویتامین ها بیش از مقادیر توصیه شده در روز، اثرات سمی بر بدن داشته و می تواند منجر به بروز عوارضی از جمله حالت تهوع، سردرد و اسهال در کودک شود.

لازم است توجه کنید که مولتی ویتامین ها همواره دور از دسترس کودکان قرار داشته باشند. جالب است بدانید که هر ساله هزاران کودک به دلیل عدم نظارت والدین و استفاده از دوز بالای ویتامین ها یا مواد معدنی دچار مشکلات عدیده پزشکی شده اند. این مشکلات کودک را راهی اورژانس بیمارستان ها می کند.

همچنین توجه کنید که مولتی ویتامین ها برخلاف داروهای تجویزی تحت نظارت دقیق سازمان غذا و داروی آمریکا قرار ندارند. این سازمان معتبرترین مرجع تایید داروها و مکمل ها است. از این رو همواره در هنگام خرید مولتی ویتامین برای کودک خود باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.

قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن
قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چیست؟ فواید و عوارض آن

بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

برخی والدین این پرسش را مطرح می کنند که بهترین زمان مصرف قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر چه زمانی است؟ از آن جایی که این مکمل دارای ویتامین های محلول در چربی است، بهتر است تا همراه با وعده غذایی مصرف شود. در حقیقت بهترین زمان مصرف این مولتی ویتامین می تواند بعد از وعده ی ناهار کودک باشد.

با این حال برای این که اثرات بهتری از دوره ی درمانی کودک خود دریافت کنید، بهتر است تا مشورت با پزشک را جدی بگیرید.

بهترین مولتی ویتامین کودک

پرسش دیگری که ذهن والدین را به خود مشغول می کند، این است که بهترین مولتی ویتامین برای کودک چیست؟ در پاسخ به این پرسش باید بگوییم که این موضوع از سوی پزشک کودک شما قابل تشخیص است. در حقیقت شما باید معاینات و آزمایشات کلی برای سلامت کودک خود انجام دهید و با توجه به آن پزشک به شما می گوید که کودک شما آیا نیز به مکمل دارد یا خیر؟

همچنین از طریق استناد به نتایج این آزمایش ها و معاینات، یکی از انواع مولتی ویتامین کودکان که در بازار موجود است را به شما پیشنهاد خواهد داد.

گروه هدف قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر

این مکمل مولتی ویتامین برای کودکان و نوجوانان طراحی شده است. بزرگسالان بهتر است از داروهای مخصوص به خود استفاده کنند چرا که میزان نیاز بدن به ویتامین ها و مواد معدنی در کودکان و نوجوانان با بزرگسالان متفاوت است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا