Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

یکی از اصلی ترین دغدغه های والدین، سلامت کودکان در هر شرایطی است. سلامت کودک را با تقویت سیستم ایمنی بدن او می توان تضمین کرد. این روزها که بیماری کرونا به یک بیماری روتین در زندگی بشر تبدیل شده است، توجه به تقویت سیستم ایمنی کودک بیش از پیش برای والدین مهم شده است. یکی از راه های تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان، استفاده از داروهای مناسب است. در این مطلب از جهان شیمی فیزیک قصد داریم تا شما را با قرص جویدنی دیفنس کیندر مخصوص کودکان آشنا کنیم.

اگر شما هم به عنوان یک والد دغدغه توجه به تقویت سیستم ایمنی بدن کودکتان را دارید، این مطلب برای شما تهیه شده است. در این مقاله سعی داریم تا شما را با عوارض، مزایا، کاربرد، ترکیبات، ویژگی ها و قیمت قرص دیفنس کیندر آشنا کنیم.

در نشریه الکترونیکی جهان شیمی فیزیک مطالب مفیدی در رابطه با قطره کیدزی کولیک و شربت کیدزی اپتایت و محصول دیگری از شرکت فیشر کیندر به نام قرص مولتی ویتامین جویدنی فیشر کیندر برای شما قرار دادیم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست. با ما همراه باشید.

پیش از این که بخواهیم در رابطه با قرص جویدنی دیفنس کیندر صحبت کنیم، بهتر است کمی در رابطه با راه های افزایش قوای سیستم ایمنی بدن کودک بدانیم.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

لزوم تقویت سیستم ایمنی بدن در کودکی

سیستم ایمنی بدن کودک، همچون بزرگسالان وظیفه محافظت از بدن در برابر عفونت‌ ها و میکروب ‌ها را بر عهده دارد. برای آن که سیستم ایمنی بدن کودک عملکرد قدرتمندی داشته باشد باید رژیم غذایی کودک سرشار از مواد معدنی، ویتامین ها و ترکیبات با خاصیت آنتی اکسیدانی باشد.

از آن جایی که کودکان سیستم ایمنی در حال تکاملی دارند، آن طور که باید در برابر عوامل محیطی خارجی مقاوم نیست. در حقیقت آن ها بیشتر از بزرگسالان در معرض ابتلا به بیماری های مختلف هستند. از همین رو، تقویت سیستم ایمنی کودکان برای والدین بسیار حائز اهمیت است.

جالب است بدانید که مصرف داروهای تقویت کننده سیستم ایمنی در کودکان سبب می شود تا دفعات و شدت بیماری کاهش یابد. از جمله مشکلاتی که کودکان در زمان ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن خود به آن دچار می شوند می توان به تب و لرز، مشکلات تنفسی و … اشاره کرد.

اما در این زمینه چه کاری می توان انجام داد؟ آیا همیشه دارو چاره ی کار است؟ با این که قرص جویدنی دیفنس کیندر یکی از بهترین قرص ها برای حفظ سلامت کودکان است، با چند روش طبیعی می توان به تقویت سیستم ایمنی کودکان کمک کرد. در ادامه به این چند روش اشاره کرده ایم. در صورتی که شما تمامی این موارد را برای کودک خود رعایت کنید، همراه با دارویی چون جویدنی دیفنس کیندر می توانید کودک خود را از ابتلا به بیماری مصون دارید.

راه های تقویت سیستم ایمنی کودکان

در این بخش از مقاله به چند روش برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان اشاره کرده ایم. اجرای این روش ها تا حد زیادی کودک شما را از مصرف داروها مصون خواهد کرد.

خواب کافی

یکی از مهم ترین راه هایی که هم برای کودکان هم برای بزرگسالان می تواند تقویت کننده سیستم ایمنی باشد، داشتن خواب کافی است. بهتر است برای کودک خود یک ساعت خواب ثابت تعیین کنید. می دانید که بدن با انجام یک فعالیت به صورت منظم به آن عادت خواهد کرد. اگر شما الگوی خواب کودک خود را تصحیح کنید، این عادت برای بزرگسالی او نیز مفید خواهد بود.

به گفته دانشمندان، در طول خواب، بدن ترمیم می شود. تحقیقات نشان می دهند که در طول خواب، بدن با تولید گلبول های سفید، عفونت ها و میکروب های بدن را نابود خواهد کرد. طبق مطالعاتی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، خواب ناکافی و بی کیفیت سبب افت سطح گلبول های سفید در بدن می شود. همین موضوع سبب می شود تا بدن به راحتی در معرض بیماری ها قرار گیرد.

یکی از راه هایی که می تواند سبب شود تا کودک شما به موقع به خواب رود، انجام فعالیت های مفید در طول روز است. اگر کودک به اندازه کافی فعالیت مفید انجام دهد، شب خواب راحت و با کیفیتی را تجربه خواهد کرد.

ورزش منظم

ورزش کردن برای بدن انسان بسیار مفید است. داشتن فعالیت روزانه به عنوان ورزش منظم سبب ترشح هورمون های مختلف در بدن خواهد شد. ترشح همین هورمون ها می تواند سیستم ایمنی بدن کودک را تقویت کند. به گفته محققان ورزش کردن کودکان میزان سرماخوردگی آن ها را تا ۶۷ درصد کاهش دهد.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۰۸ انجام شد، کودکانی که ورزش می کنند، کمتر دچار عفونت های تنفسی می شوند. این دسته از کودکان، حتی اگر به سرماخوردگی مبتلا شوند، شدت آن بسیار خفیف و جزئی بوده و در کوتاه مدت بهبود خواهد یافت.

از جمله ورزش هایی که کودکان می توانند به آن مشغول باشند می توان به پارک رفتن حتی در فصول پاییز و زمستان، پیاده روی خانوادگی، بازی فریزبی، گرگم به هوا و توپ بازی در حیاط، رفتن به مراکز خرید و تشویق کودکان به قدم زدن، شنا کردن، ژیمناستیک یا شرکت در کلاس یوگا است.

افزایش سطح روی (زینک)

روی یا زینک یکی از مهم ترین مواد معدنی مورد نیاز بدن است. این ماده مهم سبب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد. به گفته محققان، مصرف روی یا زینک به بدن در تولید سلول های T که بخشی از سیستم ایمنی هستند، کمک می کند.

یک موضوع مهم که باید در رابطه با عنصر روی بدانید این است که روی و مس تاثیر مستقیمی بر هم دارند. اگر یکی در بدن زیاد شود، میزان جذب دیگری کاهش خواهد یافت. برای مثال کودکانی که میل شدیدی به خوردن خوراکی های غنی از مس مانند شکلات، غلات کامل و سیب زمینی دارند، میل کمتری به مصرف خوراکی های غنی از روی مانند گوشت قرمز خواهند داشت.

لذا شما به عنوان والدین کودکان باید توجه کنید که رژیم غذایی کودکتان به چه صورت است. از جمله خوراکی های غنی از روی می توان به نخود، دانه ها، تخمه کدو، بادام هندی، تخم مرغ و گوشت چرخ کرده اشاره کرد.

مصرف مواد مغذی گیاهی

گیاهان سرشار از مواد مغذی مفید برای بدن هستند. سیستم ایمنی بدن کودکان با مصرف میوه و سبزیجات، به مبارزه با باکتری ها، ویروس ها و رادیکال های آزاد می پردازد. لیکوپن و کاروتنوئیدها از جمله مواد مغذی موجود در گیاهی هستند. این مواد در گوجه فرنگی، سبزیجات سبز مثل بروکلی و اسفناج، پیاز و سیر، هویج و سبزیجات تازه مثل جعفری، گشنیز و ریحان یافت می شوند.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

مصرف پروبیوتیک

یکی از مهم ترین موادی که برای تقویت سیستم ایمنی کودکان مناسب است، پروبیوتیک ها هستند. این مواد، سیستم ایمنی کودک را به باکتری های خوب مجهز می کند. پروبیوتیک ها در حقیقت باکتری های زنده ای هستند که در محیط روده رشد می کنند.

جالب است بدانید که ۹۰ درصد سیستم ایمنی در روده قرار دارد. از همین رو، وقتی باکتری های زنده در روده رشد می کنند، سیستم ایمنی تقویت می شود.

پروبیوتیک ها در خوراکی های غنی از پروتئین مثل ماست یافت می شوند.

مصرف ویتامین D

ویتامین دی یک ویتامین بسیار مهم برای حفظ سلامت استخوان ها است. طبق مطالعات انجام شده در سال ۲۰۱۱، ویتامین دی در تقویت سیستم ایمنی بدن نیز نقش مهمی دارد. بهترین منابع ویتامین دی، نور آفتاب است، از همین رو مهم است تا کودکان ساعاتی را در معرض نور آفتاب قرار گیرند. قطره ی ویتامین دی معمولا برای نوزادان شیرخوار نیز تجویز می شود.

مصرف ویتامین A

ویتامین A نیز ویتامینی است که حضور آن در رژیم غذایی به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، ویتامین آ نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت سیستم تنفسی دارد. کمبود ویتامین آ، سلامت و ایمنی مجاری تنفسی را تهدید می کند چرا که مجرای تنفسی، جزء اولین کانال های ورود باکتری ها و میکروب ها به بدن است. از همین رو، اگر این قسمت از بدن سلامت نباشد، باکتری ها و میکروب ها به راحتی به بدن وارد خواهند شد.

در حقیقت آن ها به راحتی اولین سد دفاعی بدن را پشت سر می گذارند. برای تامین ویتامین آ بدن کودکانتان می توانید در کنار داروهای حاوی این ویتامین، مواد غذایی مهمی چون جگر، زرده ی تخم مرغ، کره پاستوریزه و روغن ماهی را در برنامه غذایی کودکتان جای دهید. این مواد علاوه بر ویتامین آ دارای ویتامین دی و پتاسیم نیز هستند.

نوشیدن آب

شاید فکر کنید نوشیدن آب تنها برای رفع تشنگی و سلامت مجاری ادراری مهم است. اما جالب است بدانید که آب یکی از ماده هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می نماید. اگر کودک شما دچار سرماخوردگی یا بیماری های مختلف شود، نوشیدن آب می تواند به خروج باکتری های از بدن و ورود آن ها به ادرار کمک کند. در این راستا، با خروج ادرار، میکروب ها و باکتری ها نیز از بدن خارج خواهند شد.

برخی کودکان در مقابل نوشیدن آب ممانعت می ورزند. از همین رو، مهم است تا نوشیدن آب را به یک لذت خوشایند برای کودک تبدیل کنید. برای این منظور می توانید از برش های کوچک میوه هایی چون آناناس و توت فرنگی در داخل لیوان آب استفاده کنید تا کودک ترغیب به نوشیدن آب شود.

گردش در فضای بیرون از خانه

شاید فکر کنید که قرار گرفتن در هوای سرد همیشه برای کودکان مضر است. اما جالب است بدانید که در ایالت های اسکاندیناوی، والدین معمولا نوزادان خود را در طول فصول سرد به بیرون از منزل می برند. به اعتقاد آن ها در چنین شرایطی سیستم ایمنی کودک تقویت می شود و از شر بیماری ها در امان می ماند.

شما می توانید همراه کودک خود به طبیعت و فضاهای سبز بروید، در هوای تازه نفس بکشید و به اطراف خود توجه کنید. رفتن به طبیعت، جنگل و فضاهای سبز می تواند سلول های NK را افزایش دهد که موجب تقویت سیستم ایمنی می شود. این سلول ها وظیفه نابودی میکروب ها و باکتری ها را بر عهده دارند.

به حداقل رساندن مصرف قند

طبق تحقیقات انجام شده، قند تصفیه شده در بدن، بسیار سخت و مقاوم است. همچنین لازم است بدانید که باکتری ها در محیط های اسیدی و پر از قند رشد می کنند.

در صورتی که در مصرف قند زیاده روی شود، سلامت روده به خطر می افتد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، روده یکی از مهم ترین مراکز حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن است. تضعیف این ناحیه سبب می شود تا قند موجب التهاب در کل بدن شود.

اگر کودکتان به خوراکی های شیرین علاقه شدیدی دارد، از دسرهایی چون کلوچه گردویی بدون غلات، مینی کیک شکلاتی، دسر کدو تنبل به او بدهید.

کودکان دچار سوء تغذیه

چنان چه کودک  شما دچار سوء تغذیه است، از مواد غذایی مهمی چون روغن ماهی، انواع آجیل برای تامین سلنیوم، گوشت قرمز، پروبیوتیک برای تقویت سیستم ایمنی، آب نارگیل برای تامین پتاسیم، موم عسل برای تامین ویتامین ب و استفاده از مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی برای او استفاده نمایید.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست

قرص جویدنی دیفنس کیندر حاوی ویتامین ث، ویتامین دی، روی و عصاره گیاهی است. ترکیبات ویژه این قرص سبب می شود تا عملکرد سیستم ایمنی در کودکان و نوجوانان بهبود یابد و تقویت شود. این قرص باید همراه با غذا جویده شود.

شرکت کیندر، یک شرکت دارویی مهم است که داروهایی برای کودکان تولید می کند. این شرکت داروها را در طرح ها، رنگ ها و طعم های مختلف تولید می کند. به این ترتیب مصرف داروها برای کودکان خوشایند و آسان می شود.

قرص دیفنس کیندر دارای آنتی اکسیدان های بسیاری است. آنتی اکسیدان‌ ها ترکیباتی هستند که از سلول‌ ها در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌ های آزاد محافظت می ‌کنند. این مواد به طور طبیعی در میوه ها و سبزیجات به میزان فراوانی یافت می شود.

تقویت سیستم ایمنی در واقع یعنی کمک به تقویت سلول ‌ها و مولکول‌ هایی که در فرایند ایمنی بدن در حال فعالیت هستند. زمانی که بدن ما در معرض عفونت‌ های شدید، برداشتن طحال، ابتلا به انواع بدخیمی‌ ها، دریافت داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مانند کورتون، انجام جراحی ‌های بزرگ و سوء تغذیه قرار می ‌گیرد، دچار ضعف شدید سیستم ایمنی خواهد شد.

قرص جویدنی دیفنس کیندر حاوی ترکیباتی است که باعث تقویت و بهبود عملکرد سیستم ایمنی کودکان بالای ۳ سال می شود.

ترکیبات قرص جویدنی دیفنس کیندر

قرص جویدنی دیفنس کیندر حاوی عصاره گیاهی آقطی سیاه، ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است. در این بخش از مقاله قصد داریم تا در رابطه با ترکیبات قرص جویدنی دیفنس کیندر اطلاعاتی به شما ارائه دهیم.

گیاه آقطی سیاه

گیاه آقطی سیاه اثر بخشی بسیار بالایی در تقویت سیستم ایمنی، درمان آنفولانزا و کاهش علائم آن دارد. مصرف این گیاه می تواند منجر به کوتاه شدن مدت زمان سرماخوردگی شود.

گیاه آقطی سیاه، نوعی درختچه با ارتفاع ۱۰ تر است. این گیاه از تیره ی هفت کولان و گیاهی غیر سمی است که گل های آن به رنگ سفید و خوشه ای هستند و در اواخر بهار ظاهر می شوند.

آقطی سیاه اغلب در کنار جاده ها، جنگل ها و نواحی مرطوب و سایه دار رشد می کند. این گیاه در استان هایی چون آذربایجان و همدان بسیار یافت می شود. برگ های گیاه به شکل بیضی و دندانه دار است و میوه های آن توت مانند، کوچک و به رنگ سیاه یا ترکیبی از آبی و سیاه هستند.

دم کرده ی این گیاه خواص درمانی فراوانی در طب سنتی دارد. برخی شرکت های داروسازی چون فیشر کیندر از آن برای ساخت داروهای خود استفاده می کنند.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

روی یا زینک

روی یا زینک ماده ای است که کمبود آن در بدن سبب بروز اثرات نامطلوب بسیاری خواهد شد. کمبود این ماده معدنی در دوران جنینی و ۲ سال اول زندگی اثرات جبران ناپذیری بر رشد و تکامل مغزی کودک می گذارد. همچنین کمبود روی در ادامه ی زندگی کودک سبب کاهش قدرت ادراک و یادگیری، کاهش ضریب هوشی، تضعیف سیستم ایمنی و افزایش ابتلا به بیماری‌ ها و کاهش سرعت رشد خواهد شد.

جالب است بدانید که این ماده معدنی دومین عنصر مهم بعد از آهن در بدن به شمار می رود.

ویتامین C

ویتامین C یک ویتامین محلول در آب است. این ویتامین برای رشد و تکامل طبیعی به ویژه در کودکان بسیار اهمیت دارد. ویتامین C برای رشد و ترمیم بافتی در تمام بخش‌ های بدن، همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. این ویتامین در تشکیل کلاژن به عنوان یک پروتئین مهم در ساخته شدن پوست، تاندون ‌ها، لیگامنت ‌ها و رگ‌ های خونی نقش بسیار پر رنگی دارد.

حضور ویتامین C برای بهبود زخم‌ ها و ترمیم و تقویت غضروف، استخوان و دندان‌ ها بسیار مهم است. این ویتامین در کنار آنتی اکسیدان های مهمی چون ویتامین E و بتاکاروتن، نقش مهمی در از بین بردن رادیکال های آزاد مخرب سلول دارد.

ویتامین D

این ویتامین یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که کودکان و بزرگسالان باید نسبت به تامین آن اقدام کنند. رشد و تقویت استخوان ‌ها تا حد زیادی به ویتامین D بستگی دارد.

ویتامین دی یکی از ویتامین های محلول در چربی است. نقش اصلی این ویتامین، جذب کلسیم از روده و استحکام استخوان‌ ها شناخته شده است.

از علائم کمبود این ویتامین در کودکان می‌ توان به جعبه ای شکل شدن سر، پیشانی برجسته، دیر دندان درآوردن، پوسیدگی زودرس دندان‌ ها، ضخامت مچ دست، بد شکل شدن لگن، پرانتزی شدن ساق پاها در ستون فقرات، ساق پاها و لگن که سبب کوتاهی قد می ‌شود، دیر نشستن و دیر راه افتادن کودک اشاره کرد.

ویژگی های قرص جویدنی دیفنس فیشر کیندر

در بخش های بالاتر در رابطه با ویژگی های قرص جویدنی دیفنس کیندر صحبت کردیم. در این بخش به بیان گزینه وار این ویژگی ها پرداختیم تا تصمیم گیری برای شما ساده تر باشد:

حاوی عصاره ی گیاهی آقطی سیاه، ویتامین D3، ویتامین C و روی

تقویت سیستم ایمنی کودکان و نوجوانان

کاهش طول مدت و شدت سرماخوردگی

مناسب کودکان بالای ۳ سال

پیشگیری و درمان آنفولانزا

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

نحوه ی مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر

همان طور که در نام این قرص هم تاکید شده است، این قرص یک مکمل جویدنی است. یعنی حتما باید جویده شود. اگر این قرص جویده نشود اثرات آن بسیار محدود خواهد شد. از آن جایی که این قرص با رنگی زیبا تولید شده است، طعم دلپذیری دارد. در حقیقت کودکان نسبت به مصرف آن اشتیاق دارند. چرا که مانند خوراکی هایی نظیر اسمارتیز و دراژه استفاده از آن لذت بخش است.

به طور کلی اگر این قرص توسط پزشک تجویز شده است با توجه به دستور پزشک آن را مصرف کنید. در غیر این صورت کودکان بالای سه سال، روزانه یک عدد جویده شود.

برای جلوگیری از ایجاد مشکلات گوارشی بهتر است همراه غذا میل شود. همچنین به دلیل وجود ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی است، جذب آن همراه با غذا بهتر است.

این قرص در بسته بندی ۶۰ عددی تولید شده و برای یک دوره ی دو ماهه مناسب است.

در صورتی که نیازمند نتایج بهتر هستید، دوره ی درمان خود را کامل کرده و حداقل ۳ الی ۶ ماه به طور مداوم از این دارو استفاده کنید. بهتر است برای اطلاع از مدت زمان مناسب برای ادامه درمان با پزشک یا داروساز یا مشاور تغذیه مشورت نمایید.

هشدار مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر

قرص جویدنی دیفنس کیندر باید در جای خشک، خنک و دور از نور و دور از دسترس اطفال نگهداری شود.

این فرآورده یک مکمل است و جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری نیست.

از افزایش میزان مصرف توصیه شده خودداری شود.

مصرف این مکمل برای کودکان باید تحت نظارت والدین انجام شود.

در صورتی که یک روز دوز توصیه شده را مصرف نکردید، از دو برابر کردن دوز روز بعد خودداری نمایید. ترکیبات این دارو به صورتی است که باید به صورت روزانه، مقدار مشخصی از آن ها دریافت شود. در غیر این صورت می تواند منجر به بروز تداخل دارویی یا عارضه ی جانبی شود.

عوارض جانبی قرص جویدنی دیفنس کیندر

این مکمل به دلیل این که یه مکمل ویتامینی است، عوارض جانبی خاصی ندارد. با این حال پیش از مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر برای کودک خود، اطلاعات پزشکی و سوابق بیماری او را در اختیار پزشک معالج قرار دهید. در صورتی که کودک به ماده غذایی خاص یا داروی خاصی واکنش آلرژیک یا حساسیتی دارد، آن را به پزشک و دارو ساز اطلاع دهید.

چنان چه شاهد بروز هر گونه عارضه ی حساسیتی بودید، پزشک معالج او را مطلع سازید. در این شرایط مصرف دارو را قطع کرده و به اورژانس مراجعه نمایید.

از جمله واکنش های حساسیتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کهیر

مشکل در تنفس

تورم صورت، لب ها، زبان یا گلو

رنگ تیره روی دندان

افزایش ادرار

خونریزی معده

ضربان قلب ناهموار

گیجی و ضعف عضلانی

احساس لنگیدن

لازم به ذکر است وجود این عوارض احتمالی نباید مانع از مصرف شما شود. در صورتی که دارو طبق دستور مصرف شود، انتظار نمی رود که عوارض جانبی جدی داشته باشد.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

تداخلات دارویی قرص جویدنی دیفنس کیندر

هیچ تداخل دارویی از سوی شرکت تولید کننده برای قرص جویدنی دیفنس کیندر گزارش نشده است. با این حال باید توجه کنید که مصرف همزمان چند مکمل ویتامین با هم، می تواند سبب بروز اوردوز ویتامینی شود که خود عوارض جانبی سختی به دنبال دارد.

پس به خاطر داشته باشید که هیچ گاه برای فرزندانتان یا خودتان از چند مکمل ویتامینی استفاده نکنید. تنها در صورتی مجاز به انجام این کار هستید که پزشک تجویز کرده باشد.

بهتر است پیش از مصرف هر گونه دارو، لیستی از داروهای گیاهی و شیمیایی خود را در اختیار پزشک معالج و یا داروساز قرار دهید. در چنین شرایطی پزشک یک جایگزین مناسب به شما پیشنهاد خواهد داد و یا ممکن است زمان مصرف داروی شما را تغییر دهد.

بعد از برخی داروها تا یک الی دو ساعت بعد نباید هیچ دارویی مصرف کرد. این موارد شاید چندان جدی گرفته نشود اما حتما باید از پزشک بپرسید.

قیمت قرص جویدنی دیفنس کیندر

قیمت این قرص مکمل به دلیل نوسانات بازار ثابت نیست. از همین رو، بهتر است زمان خرید آن از داروخانه استعلام بگیرید. با این حال تا زمان نگارش این مقاله در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱، قیمت قرص جویدنی دیفنس کیندر از ۱۰۰ هزار تومان به بالا است.

این دارو را می توانید بدون نسخه و به صورت آنلاین یا حضوری از داروخانه های سراسر کشور تهیه نمایید. البته لازم به ذکر است فروش بدون نسخه ی این دارو سبب نمی شود که شما بدون مشورت پزشک و به صورت خودسرانه آن را مصرف کنید. اگر این دارو برای کودک دیگری تجویز شده است، پیش از این که برای تهیه ی آن برای فرزند خود اقدام کنید حتما با پزشک مشورت کنید. شاید کودک شما نیازی به این مکمل نداشته باشد.

ضرورت مشورت با پزشک

همان طور که چندین بار در این مقاله اشاره کردیم، مشورت با پزشک بسیار ضروری است. مشاور تغذیه نیز می تواند مرجع خوبی برای پاسخ به سوالات شما باشد. علت تاکید بر روی این مساله این است که مصرف برخی ویتامین ها بیش از مقادیر توصیه شده در روز، اثرات سمی بر بدن داشته و می تواند منجر به بروز عوارضی از جمله حالت تهوع، سردرد و اسهال در کودک شود.

لازم است توجه کنید که مکمل های ویتامینی همواره دور از دسترس کودکان قرار داشته باشند. جالب است بدانید که هر ساله هزاران کودک به دلیل عدم نظارت والدین و استفاده از دوز بالای ویتامین ها یا مواد معدنی دچار مشکلات عدیده پزشکی شده اند. این مشکلات کودک را راهی اورژانس بیمارستان ها می کند.

همچنین توجه کنید که ویتامین ها برخلاف داروهای تجویزی تحت نظارت دقیق سازمان غذا و داروی آمریکا قرار ندارند. این سازمان معتبرترین مرجع تایید داروها و مکمل ها است. از این رو همواره در هنگام خرید مکمل ویتامین برای کودک خود باید جوانب احتیاط را رعایت کنید.

قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن
قرص جویدنی دیفنس کیندر چیست؟ عوارض و فواید آن

چگونه به کودک خود دارو بدهیم

یکی از معضلات والدین دارو دادن به کودکان است. به خصوص اگر کودک شما بیمار باشد، در مصرف دارو بدقلقی خواهد کرد. در این قسمت از مقاله راه کارهایی را برای شما ارائه داده ایم که با استفاده از آن ها می توانید از پس این چالش مهم برآیید.

برای دارو دادن به کودکان بهتر است به چند نکته مهم توجه کنید:

اگر با روش غلط و به زور به کودک دارو دهید، دیگر هیچ گاه با شما همکاری نخواهد کرد. همچنین این موضوع سبب بهم خوردن حال کودک و استفراغ او خواهد شد.

هیچ گاه کودک را وادار به مصرف دارو نکنید.

در رابطه با روش دارو دادن به کودک با پزشک او مشورت کنید.گاهی اوقات پزشکان می توانند یک آنتی بیوتیک با مزه بد را با یک داروی خوش طعم جایگزین کنند. همچنین یکی از راه کارها آنان کم کردن دوز دارو و تقسیم کردن آن به دفعات بیشتر است.

داروهای کودکان اکثرا به صورت مایع و یا جویدنی هستند. از این بابت مشکلی برای خوراندن دارو به کودکان نخواهد بود. با این حال حواستان باشد تنها قرص هایی را می توانید خرد و یا نصف کنید که خط دار باشند.

از باز کردن کپسول ها نیز خودداری نمایید. اگر کودک شما مشکل بلع دارد به پزشک او اطلاع دهید. پزشک برای او داروی جایگزینی ارائه خواهد داد که بلع راحت تری دارد.

جویدنی بودن قرص جویدنی دیفنس کیندر مصرف آن را برای کودکان راحت کرده است. همچنین این قرص طعم دلپذیری دارد که کودکان نسبت به مصرف آن اشتیاق نشان می دهند.

بهترین زمان مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر

به گفته پزشکان بهترین زمان مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر همراه با غذا است. بهتر است این وعده ی غذایی، وعده ی ناهار باشد. در این صورت ویتامین های موجود در این قرص به خوبی به بدن کودک جذب خواهد شد. اگر در این رابطه شک دارید، حتما با پزشک کودک خود مشورت نمایید.

گروه هدف قرص جویدنی دیفنس کیندر

قرص جویدنی دیفنس کیندر برای کودکان و نوجوانان تولید شده است. این گروه به دلیل ضعف بیشتری که در سیستم ایمنی دارند، کاندیدای مناسبی برای مصرف قرص جویدنی دیفنس کیندر هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا