Fa_flag   En_flag
company1
company2
company3
company0
پزشکی

شربت امگا موس چیست؟ فواید و عوارض آن

شربت امگا موس جهت تقویت و رشد کودکان موثر است. این محصول همچنین بدون عارضه و بدون نگهدارنده بوده و در بدن کودکان به سرعت جذب بدن می ‌شود. امولسیون از طعم فوق العاده دلپذیر انبه برای کودکان تهیه شده است.

این فراورده حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ مفید بوده و در هر ۱۰ میلی لیتر آن ۴۵۵,۴ میلی گرم امگا ۳ و دی اچ ای ۲۷۲ میلی گرم و همچنین ای پی آ ۱۲۸ میلی گرم دارد.

از جمله مزایای مفید امگا۳ دارا بودن اسید چرب  دی اچ آ برای بدن است که نقش اساسی را در رشد، نمو و همچنین حفظ ساختار و عملکرد طبیعی سیستم عصبی مرکزی در بدن و شبکیه چشم را دارد. در رژیم غذایی افراد منابع طبیعی دی اچ آ بیشتر ماهی‌های چرب مانند سالمون، ساردین، تن و یا روغن‌های این ماهی‌ها است. فواید این ماده ی مهم در تمام گروه‌های سنی مانند نوزادان، کودکان، نوجوانان، بزرگسالان و همچنین زنان باردار و شیرده مشترک است.

دی اچ آ در شربت امگا موس چیست

یک اسیدچرب بسیار ضروری است. این ترکیب از آن جهت بسیار ضروری نامیده می شود که بدن فرد قادر به ساخت میزان مورد نیاز خود از آن نیست و باید حتما نیاز خود را از طریق غذا و یا مکمل رفع کند.

زیرا منشاء بسیاری از بیماری ها در افراد (دیابت، کبدچرب، بیماری قلبی و …) التهاب در بدن است. اختلال نقص توجه و همچنین بیش فعالی، الگویی از مشکلات مختلف است که معمولا در کودکی برای فرد ایجاد می شود و عوامل متعددی نیز بر آن تاثیر می گذارد.

با توجه به نقش این اسیدچرب در بدن در عملکرد مغز نیز ممکن است بعضی افراد دارای مشکلات اختلال مزمن با کمبود دکوزاهگزانوئیک اسید نیز مرتبط باشد.

موارد مصرف شربت امگا موس

افزایش رشد و نمو در عملکرد مغز

 

اثر تغذیه بر رشد مغز کودک نیز یک عامل کاملا بدیهی و یکی ازموثر ترین عوامل محیطی است که همچنین در دوران نوزادی و در سالهای اولیه ی رشد کودک بسیار ضروری است.

همچنین تعادل مناسب بین مواد مغذی در مراحل اولیه ی زندگی کودک برای رشد مغز کودک بسیار مهم و ضروری است و اینکه رشد شناختی را تا سال های بزرگسالی در کودک تقویت می‌ کند.

دوران کودکی یک دوره ی بسیار بحرانی در رشد و نمو در فرد است و همچنین مرحله مهمی در ایجاد توانایی های جسمی و همچنین روحی او است.

کمبود مواد مغذی در بدن مانند آهن و همچنین ید می تواند رشد شناختی و یا حرکتی را در مغز کودکان بسیار مختل کند.

موادی مانند کولین ، اسید فولیک و یا روی به طور بسیار خاص و یا با رشد وعملکرد اولیه در مغز مرتبط هستند.

آنچه می خوریم نیز به طور مستقیم بر عملکرد بدن و پیشرفت مغز ما تأثیر بسیاری می گذارد ، نه تنها در دوران کودکی فرد، بلکه در تمام مراحل بعدی زندگی او.

بنابراین برای افزایش سلامت مغز افراد و همچنین عملکرد شناختی او خیلی مهم است که چه چیزی را میل می کنیم.

شربت امگا موس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا موس چیست؟ فواید و عوارض آن

افزایش رشد و نمو عاطفی و ارتباطی

 

رشد عاطفی وظیفه‌ ی پیچیده ای است که همچنین از دوران نوزادی آغاز می‌ شود و تا بزرگ ‌سالی فرد ادامه دارد. لذت، خشم و همچنین ناراحتی و ترس عواطفی‌ هستند که در کودکان بسیار مشاهده می ‌شوند.

با شروع رشد حسی و عاطفی در کودکان، عواطف بسیار پیچیده‌ تری را در او مشاهده خواهیم کرد.

حفاظت و تقویت از قدرت بینایی کودکان

با شروع به نشستن کودک و یادگیری صحبت کردن و راه رفتن او، کودک استفاده کردن از چشمان خود را یاد می گیرد، همه ی کودکانی که به این دنیا می آیند، دارای توانایی دیدن هستند.

بهبود قدرت حرکتی در بدن

رشد حرکتی در کودک شامل عضلاتی مانند بازوها، پاها و همچنین عضلات تنه نیز خواهد شد.

مهارت‌های حرکتی شدید برای فعالیت ‌های فیزیکی فرد در طول روز مانند راه رفتن، دویدن، پرتاب کردن شی، بلند کردن وسیله، لگد زدن و غیره اهمیت بسیار زیادی دارند.

همچنین در افراد زیربنای انواع مهارت ‌های حرکتی ظریف بوده و همچنین با هوشیاری، سرعت در واکنش‌ها، تعادل و قدرت بدنی فرد نیز در ارتباط هستند.

شربت امگا موس چیست؟ فواید و عوارض آن
شربت امگا موس چیست؟ فواید و عوارض آن

روش مصرف شربت امگا موس

۱ تا ۴ سال: روزانه ۲.۵ میلی لیتر از شربت با یک وعده ی غذایی

۴ تا ۱۲ سال: روزانه ۵ میلی لیتر از شربت مورد نظر (یک قاشق مربا خوری) با یک وعده غذایی

کودکان بالای ۱۲ سال: روزانه به مقدار ۱۰ میلی لیتر (یک قاشق غذا خوری) حتما با یک وعده غذایی

 

ترکیبات شربت امگا موس

 

امگا۳

امگا ۳ یکی از اسیدهای چرب مهم و ضروری است که در ساختمان برخی از چربی ها وجود دارد. این اسیدهای چرب همچنین برای ادامه ی حیات بدن بسیار ضروری بوده و همچنین توسط بدن خود انسان نیز قابل تولید نیستند و باید از طریق رژیم غذایی مناسب و مکمل های مختلف تامین شوند.

مصرف مکمل امگا ۳ نیز با منشا دریایی درکودکان سن ۸ تا ۱۱ سال که همچنین دچار مشکلات هماهنگ سازی، هجی کردن و یا خواندن و اختلالات رفتاری هستند نیز موجب تاثیرات مثبتی در آن ها می شود.

تاثیر دیگر این ماده ضروری مهم بر افسردگی کودکان ۱۰ ساله نیز بسیار مشخص شده است.

عملکرد امگا ۳ فقط مربوط به کودکان یا نوجوانان مبتلا به مشکلات شناختی نیست؛ بلکه این اسید چرب مهم و ضروری به طور کلی برای رشد و همچنین محافظت مغز همه ی کودکان بسیار لازم است.

زایلیتون

 آب

گلیسیرین

گلیسیرین خوراکی است که آن را با نام گلیسرول هم بسیار می ‌شناسند، نوعی الکل قندی مایع و همچنین شفاف، بدون بو و نیز شیرین است که در بیشتر چربی‌ های طبیعی گیاهی و همچنین حیوانی وجود دارد.

برای تهیه گلیسیرین گیاهی نیز از روغن‌ گیاهان مفیدی مانند هسته ی خرما، نخل، نارگیل و یا  سویا استفاده می ‌شود.

همچنین گلیسیرین حیوانی را به مقدار زیاد از چربی طبیعی حیوانات هم استخراج می‌ کنند.

میزان کالری این ماده نیز از شکر کمتر بوده، اما کالری نسبی آن نسبت به الکل‌ های قندی دیگر نیز بیشتر است.

با خرید گلیسیرین خوراکی برای مواد غذایی خود از این ماده نیز می ‌توان به عنوان شیرین ‌کننده و حل‌ کننده و یا رقیق ‌کننده ی عالی در تولید محصولات غذایی مانند آدامس، شیرینی، کیک و یا آب ‌نبات نرم، نوشیدنی‌ های متفاوت، فوندانت، غذاهای رژیمی مختلف، تولید داروهای قلبی متفاوت، شربت ضد سرفه ی عالی، داروی بیهوشی و همچنین شیاف، تولید مواد آرایشی و یا بهداشتی مانند محصولات پوست و یا مو، خمیر دندان، دهانشویه های مختلف، کرم، شامپو و دیگر محصولات استفاده کرد.

 صمغ عربی

در پزشکی سنتی نیز از صمغ عربی به عنوان یک جلوگیری کننده از خونریزی های شکمی نیز استفاده می کنند. علاوه بر این از آن به عنوان یک داروی ضد اسهال استفاده می کنند، علاوه بر این نیز ضماد آن را همچنین به عنوان مقوی بدن و یا برطرف کننده ی دردهای عصبی در افراد توصیه کرده اند.

این دارو نیز همچنین برای معالجه ی سوختگی های آتش و یا التهابات رحم و همچنین مقعد به کار برده شده است.

از نظر طبع گرمی معتدل و همچنین خشک است. دارای خواص مرطوب عالی و حفاظت کنندگی خوب است که باعث تسریع در فرآیند التیام فرد و همچنین بهبود بافت های تحت درمان این دارو نیز می گردد.

صمغ گوآر

صمغ  یا آدامس گوار که همچنین به نام گوارگام نیز شناخته شده، ماده ای است مفید که از نوعی حبوبات به دست آمده و همچنین در صنعت مواد غذایی به عنوان یک افزودنی خوراکی از آن بسیار استفاده می شود.

زانتان

یک ترکیب بسیار پیچیده اگزو پلی ساکارید است که همچنین از طریق میکروارگانیسم‌ ها در طول فرایند تخمیر تولید می‌ شود. بعد از خشک شدن نیز، این صمغ را می ‌توان خرد کرد و به شکل پودر در آورد.

می توان به عنوان یک افزودنی از این صمغ استفاده کرد در حالی که ادعاهای بسیار زیادی وجود دارد که این ماده ی چسبنده بسیار سرطان‌ زا است یا تهدیدی برای انسان است..

سیتریک اسید

جوهر لیمو یا سیتریک اسید، اسید بسیار ضعیفی است که همچنین از مهم ترین اسید های آلی است که در مرکبات نیز وجود دارد.

 سوربیک اسید

اسید سوربیک و یا ترکیبات آن مانند سوربات پتاسیم و یا سوربات کلسیم، عموما به عنوان یک نگهدارنده ی  مواد غذایی مورد استفاده ی بسیار قرار می گیرند.

 عصاره رزماری

گیاه رزماری همچنین یک ماده ی بسیار شفابخش و معجزه گر عالی برای پوست و مو است.

ممکن است تا به الان به مواد تشکیل دهنده ی محصولات پوست و یا مو توجه بسیار کرده باشید که به میزان زیادی از این گیاه در اکثر آن ها استفاده شده است. از گیاه رزماری همچنین در غذاها و سالادهای بسیار مختلفی استفاده می شود که علاوه بر طعم و یا عطری که دارد باعث بالا رفتن ارزش غذایی آن و ویتامین رسانی به بدن افراد می شود.

 آسکوربیل پالمیتات

این ماده همچنین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که باعث پیش گیری از عفونت یا کبودی، سرماخورگی، سینوزیت در افراد، گلو درد مزمن، لخته های خونی، آترواسکلروز و یا فشار خون می شود. شواهدی موجود است که به ما نشان می دهد این ماده به سیستم ایمنی افراد کمک می کند تا میزان کلسترول خون را به خوبی بهبود بخشد، کبد را به خوبی از مواد شیمیایی سمی دور نگه دارد و همچنین ایجاد کلاژن را در بدن تقویت کند.

 

موارد احتیاط

شربت امگا موس را در بسته بندی اصلی باید در دمای کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد و مکان خشک نگهداری نمایید.

مصرف این محصول همچنین برای کودکان زیر ۱ سال نیز بدون تجویز پزشک توصیه نمی ‌شود.

این فراورده همچنین نباید جایگزین رژیم غذایی متعادل و یا سالم در افراد در نظر گرفته شود.

شربت امگا موس یک مکمل بسیار عالی و مفید است و دارو محسوب نمی‌ شود.

فراورده را حتما دور از دسترس کودکان خود نگهداری کنید.

محصول را در برابر نور و گرمای زیاد قرار ندهید.

موارد منع مصرف شربت امگا موس

در صورت هرگونه حساسیت به هر یک از ترکیبات فراورده ی مورد نظر و همچنین در صورت وجود تداخلات دارویی شناخته شده با هر کدام از این ترکیبات، مصرف شربت در افراد توصیه نمی ‌شود.

این محصول همچنین نباید برای بیمارانی که قرار است در آینده ی بسیار نزدیک تحت عمل جراحی قرار گیرند نیز تجویز شود.

افرادی که به ماهی یا همچنین روغن‌های ماهی حساسیت شدید دارند نباید از این محصول استفاده کنند.

عوارض جانبی شربت امگا موس

در صورت مصرف دوزهای بالاتر این شربت، ممکن است تغییرات خفیف گوارشی در افراد ایجاد شود.

تداخل دارویی شربت امگا موس

در صورت مصرف هرگونه عوامل ضد انعقاد خون در افراد و ضد پلاکت، مصرف امگا موس کیندر توصیه نمی ‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا